W124STER zei:
Erik745d zei:
Ik ben voor mij E420 opzoek naar de originele ET46's maar het is als zoeken naar een naald in een hooiberg.
... wie weet komen ze via het topic naar boven; dat zou mooi zijn! Voor de rest; je rijdt dus een E420. Mag ik vragen naar je ervaring met dit type?
Mijn ervaringen, waar zal ik beginnen!
Persoonlijk vind ik dit een van de fijnste auto's waar ik ooit in heb gereden. De auto laat zich gemakkelijk en bereiden en is rustig van karakter. De bak schakelt soepel en de motor is behoorlijk stil. Het afgelopen half jaar heb ik +/- 20.000 km gereden, zowel in Nederland als buitenland en heeft zich als uiterst betrouwbaar bewezen. De m119 motor heeft dan ook een goede reputatie, een super degelijk blok zonder merkwaardige problemen.
Het onderhoud valt tot nu toe ook mee, qua prijzen scheelt dit niet zoveel. Ga je echter kijken naar onderstel en aandrijving, zijn het wel degelijk andere prijzen (net vervangen: 2x verdeelkap + 2x rotor (ruim € 500!)) en aandrijfas vanaf cardan naar wiel (€950). De afgelopen 2 jaar is er zo'n 5000 euro aan onderhoud gepleegd, daar wordt niet op bespaart.
Ik zit misschien te spelen met de gedachten om te verkopen, de giga km's die ik maak worden misschien toch iets te gek.