Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Dionysus zei:
Leuke keuze, zo'n Forrester. Ik vind dat altijd een beetje een oud-geld-auto.

Als-je-begrijpt-wat-ik-bedoel.

... heb even nagedacht, maar begrijp het toch niet helemaal; er kan wel heel veel oud geld in, maar dat is waarschijnlijk niet wat je bedoelt. Of doel je op de pensionado's die met oud geld meer en meer met een Subaru hun actieve leven lijken uit te rijden? Inclusief 4-wiel-aandrijving voor als 't moeilijk wordt?

Mercedes-W124-T-Modell.jpg

... de Subaru van Mercedes; 4-Matic

edit: plaatje

Dat laatste denk ik, een auto voor jagers (oud geld hobby) of mensen met een buitenplaats (oud geld) en niet protserig.

Ik vind dat stuur een hoog Roma-gehalte hebben. Nix ten nadele van de Roma, alles ten nadele van dit stuurwiel.

Gewoon een mooi lederen stuurwiel. Dat past. Niet zo'n mozaiekstuur.

Erik745d zei:
Ik kon het niet laten, onlangs een nieuw houten/leder stuur gekocht..

w124h.jpg

Ik vind 't juist wel mooi staan, maar ik ben dan ook een hele grote liefhebber van hout.

... 'k vind het ook niet gek; het stuur komt nu misschien minder goed uit (omdat de overige houtaccenten niet goed zichtbaar zijn), maar in combinatie met de houten strips in het dashboard, de deurpanelen en de middenconsole, misstaat dit denk ik niet. Zou de auto op mijn oprit staan, dan bleef het stuur gewoon zitten. Mocht ik kiezen, dan koos ik voor 'het lederen origineel'. Dat wel.

Op een MoPf2 kon je zo'n stuur al wel krijgen geloof ik. Voor wat betreft de looks: "de auto is er vol genoeg voor". Maar ik zou zelf het origineel laten zitten.

Het oude stuur was versleten en kon voor een mooie prijs een nieuw houten/lederen stuur kopen. Ik vind het wel smoelen, maar smaken verschillen uiteraard!

Het stuur is overigens een originele optie, dus geen sjonnie houten stuur. Ik houd zelf niet van franjes.. ;-)

P.s: optie 289 Stuurwiel in hout/leer combinatie en versnellingshandle in leer

haha, dat maakt het weer leuk. Ik vind het zelf ook wel mooi. Als 't maar origineel is.

... mooi, Karo is al mooi, maar in Blau (of Braun) onweerstaanbaar. Ik houd er van. De rode Ford Ka op de achtergrond moet je even wegdenken natuurlijk...

Mercedes-Benz-E-klasse-Sedan-Benzine-Blauw-006--23350993-Medium.jpg

Maar vaders had eigenlijk een hele dag in een W124 moeten rijden, pas dan had hij de echte beleving gevoeld van een Mercedes.
Dat kun je niet uitleggen maar pas ervaren na een ellenlange proefrit. Dan had hij nooit zo'n vreemd ding gekocht.
4MATIC is wat Mercedes heeft maar niemand weet. Zijn perfecte winter auto's...

Wat dat laatste bericht betreft... Hoe komt die uit de lucht vallen? Dacht dat het nu om lederen stuurwielen ging.....

Ik rij momenteel in een 300D Turbo 4MATIC zwart 199 met Karo zwart. Klima aber ohne kopfstützen. Geweldig

Overigens ook met lederen stuurwiel en versnellingshandle. Fantastisch

... 4-matic schijnt geweldig te zijn als 't werkt, maar een ramp wanneer er wat stuk is. De prijzen voor reparatie zijn enorm (heb ik 'van horen zeggen'). Er staan overigens wel een paar mooie W124 4-matic's te koop. Wie daarvoor in de markt is, kan kiezen.

300 TDT zei:
Maar vaders had eigenlijk een hele dag in een W124 moeten rijden, pas dan had hij de echte beleving gevoeld van een Mercedes.
Dat kun je niet uitleggen maar pas ervaren na een ellenlange proefrit. Dan had hij nooit zo'n vreemd ding gekocht.
4MATIC is wat Mercedes heeft maar niemand weet. Zijn perfecte winter auto's...

Enlighten me here please? Heb je het nou over de vader van smarter en z'n keuze voor de Subaru?

Laatst nog met iemand gepraat die in een 400 meer als vierduizend euro stak binnen een jaar dus dan zijn er ook mensen die hun 4Matic op peil willen houden nietwaar... ?? haha

Ja hun keuze idd. Iemand die geen verstand van Mercedes heeft kun je pas overtuigen als ze meer dan een dag in één hebben gereden

Karo is dan echt kwestie van smaak. Heb al diverese 124's laten staan omdat Karo me teveel aan theedoeken doet denken. Ook bruin en blauw karo.Het is het net niet. Dan liever leer of t/m mopf1 velours.

... er lijken inderdaad meer mensen te zijn die karo niet mooi vinden, dan mensen die het wel mooi vinden. Persoonlijk vind ik karo en velours (vaak Pullmann genoemd) de betere keuze ten opzichte van leer. Kan ook komen omdat ik mijn vaat met een leren zeem nadroog ;)

Ah! Een smaakdiscussie. Mijn mening? Karo heerscht zwaar de pan uit. Leer is non plus ultra, maar in een 2.5-16, een 500 E dan wel in een E 500 is Karo passend als Cruyff in een willekeurige RvC. Het zorgt voor onrust, maar houdt wel vast aan de oorspronkelijke doelen. Sportiviteit in een MB.

In een 200 D is Karo inderdaad een misplaatst verhaal, maar in een sportieve Benz is het passend als George Benson op het podium van North Sea Jazz.

En ik hou helemaal niet van Ajax. Brrrr.

Ik hou echter wel van de muziek van George Benson.

Schitterende auto. Qua kleur, motorisering, uitrusting en interieur. De onderste foto zou zo in de folder kunnen!

... absoluut fantastisch; ben benieuwd wie de volgende eigenaar wordt. De auto is 'bisonder' genoeg om juist door een liefhebber gekocht te gaan worden. Maar die weten de koffiecorner wel te vinden :)

[size=x-small]edit: schrijfvout[/size]

Dionysus zei:
Ah! Een smaakdiscussie. Mijn mening? Karo heerscht zwaar de pan uit. Leer is non plus ultra, maar in een 2.5-16, een 500 E dan wel in een E 500 is Karo passend als Cruyff in een willekeurige RvC. Het zorgt voor onrust, maar houdt wel vast aan de oorspronkelijke doelen. Sportiviteit in een MB.

In een 200 D is Karo inderdaad een misplaatst verhaal, maar in een sportieve Benz is het passend als George Benson op het podium van North Sea Jazz.

En ik hou helemaal niet van Ajax. Brrrr.

Ik hou echter wel van de muziek van George Benson.

... en zo is het. Denk ik. Over smaak valt niet te twisten; dus geef je een mening. "De Schrijver" weet het weer treffend te verwoorden.

W124STER zei:
... er lijken inderdaad meer mensen te zijn die karo niet mooi vinden, dan mensen die het wel mooi vinden. Persoonlijk vind ik karo en velours (vaak Pullmann genoemd) de betere keuze ten opzichte van leer. Kan ook komen omdat ik mijn vaat met een leren zeem nadroog ;)

Gelukkig is iedereen anders en verschillen de meningen... De één leder, de ander Karo, de ander weer velours. Als 't maar origineel is vind ik 't mooi.
En de opmerking hierboven vind ik een hele mooie opvatting. D'r zijn ook mensen die zeggen. Kan me niet schelen, als die maar echt is.

Karo vind ik persoonlijk fraaier. Maar ieder natuurlijk zijn smaak :)
Persoonlijk zou ik nog wel een r129 met zwart karo willen hebben, maar die zie je niet zoveel.

... en dan nu een hele andere vraag; wat vinden de lezers van het W140 type? De S-Klasse na de W126.

Fantastische wagen, al een aantal keren in mogen rijden. Vind 'm echter optisch iets te groot ogen, minder goed in balans dan de W124. Geniaal overigens dat de eerste serie die antenna's had op de hoeken van de achterklep.

... ik wacht andere reacties graag af, maar inderdaad; hij is groot en de verhoudingen lijken 'wat apart'. Toch vind ik 'm steeds mooier worden. Het rijdt geniaal.

Ach, die verhoudingen ben je snel vergeten als je erin zit. Heerlijk, die ruimte. En een dashboard dat nog steeds opvalt door de goede afwerking en zijn ergonomische indeling. Ik heb er laatst nog een bekeken, ik vind het een topper. Wel het liefst een donkere kleur, of rauchsilber.(y)

Hoe zijn de diesels in de W140 overigens?

Van wat ik weet heb je de S 350 Turbo Diesel en S 300 Turbo Diesel, de eerste is niet echt een super motor. Geloof dat deze wat problemen had, beide overigens niet echt veel power. Maar dat mag de pret niet drukken ;-)

Nu moet ik toch terugkomen op wat ik net zei.
Die combi van S-J had ik even te snel voorbij gescrolled.
Inderdaad een erg mooie combi.

En in een R129 ook erg begerenswaardig idd.

W124STER zei:
... en dan nu een hele andere vraag; wat vinden de lezers van het W140 type? De S-Klasse na de W126.

die heb ik altijd ronduit lelijk en fout gevonden. Ik weet nog dat dat ding net nieuw was, en dat ik het gewoon jammer vond dat de w126 niet meer werd gemaakt.

Tsja, de W140.

GroteFoto-ON3HHGWO.jpg

Laat ik het zo zeggen: Hoe Benz kan een Benz zijn?

Duidelijk?

[size=x-small]Edit: grootte van het plaatje aangepast.[/size]

Eens met Dionysus. Om het even in goed Duits te verwoorden: dat ding is zó quintessentially Mercedes-Benz.

Gullwing zei:
W124STER zei:

die heb ik altijd ronduit lelijk en fout gevonden. Ik weet nog dat dat ding net nieuw was, en dat ik het gewoon jammer vond dat de w126 niet meer werd gemaakt.
Eerste ingeving? Lomp en groot. En toch in de juiste kleur met de juiste (originele) hoepels eronder heeft die toch wel wat. Maar het is idd. geen W126.

De huidige W221 is ook groot. Lomp, buiten proportie en in-your face. Net zoals de W140 was. Met l'art pour l'art lijnen die nergens naar leiden. Maar Benz is-ie wel.

Mercedes-Benz-S-class-w221.jpg

Groot, heersend en Benz.
En dat had de W140 ook.

Ik ben de baas.

Terug
Bovenaan