Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
sgtpeppers zei:
De automaat peil je met warme, lopende motor.

Dus ik ben toch niet gek ;).

200D

Dit lijkt me geen verkeerde auto voor dat geld,het is dat ik tegenwoordig te weinig kilometers rij voor een diesel.

E220

Weet niet wat ik van deze zeggen moet op de foto,s ziet het er redelijk uit maar apk verlopen.

ZEN zei:
Wat is dat nu allemaal voor onzin?
Ik heb altijd geleerd dat oliepeil controleren met koude motor moet gebeuren, om een volkomen logische reden.
Bij een warme motor -en zeker bij een draaiende motor- is niet alle olie naar beneden gezakt en doe je dus een onjuiste hoeveelheids meting.

Het systeem is er op berekend dat je met warme motor peilt. Als je met koude motor peilt, doe je dus een onjuiste meting.

Voor de duidelijkheid: het gaat hier over het peil van de ATF en niet over het motoroliepeil.

Om een eind te maken aan de ontstane spraakverwarring leek mij een laatste aanvulling zinnig, ook voor degene zonder technische achtergrond (waaronder ikzelf).

baSSje zei:
ZEN zei:
Huh? Als het olielampje brandt is dat toch van de motorolie???

Ja, dat klopt.

Nou, en om dat lampje draait deze oliepeilmomentdiscussie. De motorolie controleer je met koude motor. Bakolie controleren heb ik nog nooit van mijn leven gedaan. Zou niet eens weten wáár ik dat zou moeten doen...

Ik ben deze maand goed aan de beurt geweest met mijn 250D: nieuwe remslangen, nieuwe hoofdremcilinder, nieuwe banden, schokbrekers motorsteunen en een nieuwe baksteun. Alles (behalve de banden dan.. ) origineel van das Haus. Hij reed al goed, nu nog net een tikje beter. Conclusie: goedkoop rijden (ondanks het bouwjaar) is het niet.

Vinnievw zei:
Ik ben deze maand goed aan de beurt geweest met mijn 250D: nieuwe remslangen, nieuwe hoofdremcilinder, nieuwe banden, schokbrekers motorsteunen en een nieuwe baksteun. Alles (behalve de banden dan.. ) origineel van das Haus. Hij reed al goed, nu nog net een tikje beter. Conclusie: goedkoop rijden (ondanks het bouwjaar) is het niet.

Wat was je kwijt?

Ik denk er liever niet aan terug ;) Ik koester de gedachte dat 'ie weer rijdt als een trein en remt alsof je een anker uitgooit - het was iig veel geld voor een armlastige student. Voor de APK moesten de remslangen achter vervangen worden, bij het ontluchten gaf de hoofdremcilinder de geest. Verder voor de APK geen problemen en gelijk ook maar de remslangen vóór vervangen. De andere onderdelen met wat korting gekocht en zelf gemonteerd.

Ach, als je al die termijnen wegenbelasting bij elkaar telt dan rij je goedkoop.

Vandaag de "Streep-24" eens verwend met 100-octan benzine. Kost wel wat, 1,72 per liter, maar volgens de hofmeester zou de wagen dit erg lekker vinden. Hoe ga ik dat merken??? :)

Volgende week heb ik 2 afspraken staan voor witje. :T

edit:

Vandaag ook voor € 140,- aan schoonmaakspul besteld. Zodra de zon gaat schijnen moet dat wit wel glimmen. B)

ZEN zei:
Vandaag de "Streep-24" eens verwend met 100-octan benzine. Kost wel wat, 1,72 per liter, maar volgens de hofmeester zou de wagen dit erg lekker vinden. Hoe ga ik dat merken??? :)

Misschien plakt je hemelbekleding van opwinding spontaan weer aan het dak vast?

Davidoff zei:
ZEN zei:

Misschien plakt je hemelbekleding van opwinding spontaan weer aan het dak vast?

Negative... :p

Overigens wilde ik gewone V-power tanken, kost 1,59 per liter, gewone ron95 maar 1,51.
Waar? Shell, Kaldenkirchen, net over de grens bij Venlo. (tu)

ZEN zei:

Op de Autobahn ga je dat merken, bij acceleraties op hoge snelheid. Ging bij mij met 100 Oktan een stuk sneller :O

Pak je de hoedenplank uit, zit er een enorm gat achterin. Na even beredeneren denk ik dat het ruimte is voor de zonnerollo.

Die moet ik nu maar gaan vinden en kopen. (:B

Maar de hoofdsteunen en ruimte voor speakers zien er goed uit. (tu)

280SE zei:
Dus ik ben toch niet gek ;).

200D

Dit lijkt me geen verkeerde auto voor dat geld,het is dat ik tegenwoordig te weinig kilometers rij voor een diesel.

... de 200D is een hele mooie auto. Zo mooi, dat ik 'm vanmiddag niet kon laten staan :) . Ik heb m'n tractor direct ingeruild, dus als iemand op zoek is naar een Volvo 855 TDi (850 Combi) van 1996 in Luxery edition; hij staat vanavond te koop bij Prijs in De Krim. Ondanks dat een Volvo het in mijn klantenkring 'beter doet', kan het niet op tegen de rijbeleving van de W124. Dus na 25.000km Volvo kilometers, is het weer tijd voor het grote genieten. De Volvo is voorzien van alle opties; automaat, leer, schuifdak, alles elektrisch, 312K op de teller en 140PK (en bijtellingsvriendelijk). De 200D heeft daarintegen alles wat een mens nodig heeft; zuinige 75PK Diesel (1 op 16 / 17 en 0-100 in 3 dagen), automaat, schuifmans, lichte bekleding (4 hoofdsteunen en een armsteun voor), getint glas en 15 gaats. Bovendien; een sluitende onderhoudshistorie van de 180K op de teller. Ganz einfach super toll!

Vinnievw zei:

... nee goedkoop is autorijden nooit, maar qua onderhoudskosten is er in het (belastingvrije of bijtellingsvriendelijke) segment van de W124 niet veel goedkopers te vinden. Onze 200T D heeft inmiddels 75K gereden en qua onderhoud zitten we rond de €1000... Uniek (voor alle andere auto's dan de W124 200 Diesel).

Misschien leuk voor mij als eerste auto een w124 200TD, zuinig, goedkoop en heeeel mooi :). Oja, en heel ruim :).

@ W124ster, leuke auto.
Al zou ik een 200D liever met een handbak hebben. Nu moet je echt oppassen voor korte invoegstroken ;)

... de 200D is een hele mooie auto. Zo mooi, dat ik 'm vanmiddag niet kon laten staan . Ik heb m'n tractor direct ingeruild, dus als iemand op zoek is naar een Volvo 855 TDi (850 Combi) van 1996 in Luxery edition; hij staat vanavond te koop bij Prijs in De Krim. Ondanks dat een Volvo het in mijn klantenkring 'beter doet', kan het niet op tegen de rijbeleving van de W124. Dus na 25.000km Volvo kilometers, is het weer tijd voor het grote genieten. De Volvo is voorzien van alle opties; automaat, leer, schuifdak, alles elektrisch, 312K op de teller en 140PK (en bijtellingsvriendelijk). De 200D heeft daarintegen alles wat een mens nodig heeft; zuinige 75PK Diesel (1 op 16 / 17 en 0-100 in 3 dagen), automaat, schuifmans, lichte bekleding (4 hoofdsteunen en een armsteun voor), getint glas en 15 gaats. Bovendien; een sluitende onderhoudshistorie van de 180K op de teller. Ganz einfach super toll!

Da's een ouwe bekende. Er staan vast wel bekende stempels in het boekjeB)

500 E zei:
Da's een ouwe bekende. Er staan vast wel bekende stempels in het boekjeB)

... klopt wel dacht ik (ik zal morgen het boekje er bij pakken); wat ik nog heb onthouden van vanmiddag is dat hij in 2005 geïmporteerd met zo'n 70K op de teller (de laatste beurten zijn overigens van Wensink Zwolle). Dealeronderhouden dus.

Reuze gefeliciteerd, W124STER! Mooie onthaastcapsule in de bijbehorende rustgevende kleurstelling.

Hier in Huize smarter geen W124 in het verschiet (tenzij cabrio):

-smarteres gaat zelf geen grote auto rijden, haar auto (Fiesta 2010) blijft
-'oud sedan koekblik' alleen gedoogd (maar niet gewaardeerd) binnen het budget van de huidige bijtelling (nu € 300,- netto per maand). De W124 Mopf1 minimaal 260E aut. kan ik hier niet voor rijden in de gewenste staat.

Cabrio is wel een optie, smarteres opteert voor Audi (80) cabrio, BMW E36 cabrio, Colvo C7 of Saab 9-3. W124 Cabrio is ook OK, maar echt te duur in de gewenste conditie.

Vraag: Waar vind ik een mooie Audi (80) cabriolet ZONDER lederen interieur. Alle aangeboden Audi's, ongeacht kilometrage, hebben een ontzettend glimmend, gekreukt en aftands vuilniszakken interieur. Erg jammer als deze er verder netjes en strak bijstaat.

Onderschrift: Als ik echt een W124 sedan wil is dat geen absoluut veto van haar zijde, maar ik heb er zelf alleen maar schik van als zij het ook wat vindt. Met een leuke cabrio hebben we beiden schik, en ik denk dat er heus wel een auto voorbij komt die helemaal naar het zin is.

Vlinderstrik zei:
Vinnievw zei:

Wat was je kwijt?[/quote

m'n buurman was voor de hoofdremcyl. van zn opeltje van 10 geleden
al 500 Euro kwjt dus ik schat 't wel op 2 duuzend eurietjes daar helpt
dat wegenbelastingvoordeel waar mee wordt geschermd weinig aan.8-)

smarter zei:
Vraag: Waar vind ik een mooie Audi (80) cabriolet ZONDER lederen interieur. Alle aangeboden Audi's, ongeacht kilometrage, hebben een ontzettend glimmend, gekreukt en aftands vuilniszakken interieur. Erg jammer als deze er verder netjes en strak bijstaat.

Ik snap denk ik wat je bedoelt :D

1092921_4.jpg

Is opnieuw bekleden geen optie?

Phaeton W12 zei:
Is opnieuw bekleden geen optie?

Daar zit ik wel over te denken, ik heb genoeg goede adressen die dit voor een nette prijs doen. Ik ben zelf alleen wel nogal een mierenneuker als het op originaliteit aankomt. De kleurstelling, stiksels en kwaliteit moeten dan ook wel echt fabrieksidentiek zijn.

smarter zei:
De kleurstelling, stiksels en kwaliteit moeten dan ook wel echt fabrieksidentiek zijn.

Dat moet zeker ergens kunnen lukken. Maar waar, dat is inderdaad de vraag... Zoals vaak, als je op zoek bent naar topkwaliteit, vaak moeilijk te vinden :(

De mooie adresjes die ik daar 10 jaar geleden voor had zijn inmiddels haast allemaal weggeconcurreerd door de snelle jongens die even snel een paar, door vlijtige Maleisische kinderhandjes gestikte, stoelhoezen over het interieur heen trekken.

Ik reed in een 80 cabrio met stoffen interieur. Wat ik daar van vond is inmiddels genoegzaam bekend, maar in mijn toenmalige zoektocht, jaren geleden, waren er genoeg kandidaten voorzien van een stoffen interieur. M.a.w., ze zijn er wel.

Ik weet niet hoe lang jij bent, maar een fatsoenlijke plaats op de achterbank is voor een opgroeiende junior-smarter al snel ietwat krapjes. Mijn stoel stond steevast strak tegen de achterbank geparkeerd.

Ik ben 1,92 meter.

Spaar door voor een W124 cabrio.

Dionysus zei:
Ik ben 1,92 meter.

Spaar door voor een W124 cabrio.

Ik ben 1,82m, mijn vrouw 1,60m. Doorsparen voor een W124 cabrio is natuurlijk een goed streven, maar ik heb het idee dat deze jongens sneller duurder worden dan mijn portemonnee aangroeit.

Wens over 1-2 jaar: max. ca € 12.500,- voor een mooie 4-zits cabrio met 6-cilinders en een heldere achtergrond.

Leder/ alcantara had je toen dus ook.

smarter zei:
Onderschrift: Als ik echt een W124 sedan wil is dat geen absoluut veto van haar zijde, maar ik heb er zelf alleen maar schik van als zij het ook wat vindt. Met een leuke cabrio hebben we beiden schik, en ik denk dat er heus wel een auto voorbij komt die helemaal naar het zin is.

In aanvulling hierop en ter verdere informatie:

Mijn vrouw is casemanager/ jeugd-hulpverlener bij Bureau Jeugdzorg. Niet bepaald het vakgebied om met een dikke, oude Teutoon te komen voorrijden. Ik snap haar argumentatie omtrent een kleine, nette en onopvallende auto dus prima.

Als ik mijn ware liefhebberij dus invulling ga geven zal dit ten koste moeten gaan van het privé gebruik van mijn eigen auto van de zaak, ik kan haar moeilijk vragen om dagelijks met een mooie W124 te komen voorrijden bij de probleemgezinnen binnen haar werkgebied.

smarter zei:

Prachtige unit. Qua lijnvoering blijft de 80 Cabrio de elegantie ten voeten uit. Verheven boven het dagelijks veranderende mode-beeld. Ik ben niet voor niets destijds als een blok voor dit model gevallen.

Maar je moet wel een cruiser zijn. Ambitieus een dijkje over hoeken is voor de 80 cabrio een gewaarwording gelijk te stellen met een Afghaan in een synagoge.

En qua verbruik is de 80 Cabrio te vergelijken met Dean Martin. Er gaan vele liters in, er komt niets meer uit.
Maar mooi is-ie wel.

Aangezien wij in principe nooit met de auto op vakantie gaan zou zo'n Audi best kunnen voldoen als dagelijks privévervoer samen met de Fiesta. Het gewone zondagse winkeltripje gaat dan met de zuinige Fiesta, het mooie ritje bij lekker weer kan dan met de Audi. Verbruik boeit dus niet zoveel.

Verder rij ik privé erg weinig.

Het wordt tijd voor een W124. Even genoeg over Audi's. Daarvoor is Teutonia toch iets meer geschikt.

GroteFoto-GVRBYRER.jpg

Een automobiel voor heren wars van geldende mode-normen.
En dames natuurlijk.

Zo, vanmiddag even bezig geweest met de witte hoerensloep.

Voor juni hebben we:

Oranje knippers -> USA knipperlichten

270760_10150224894051279_648321278_7367340_501098_n.jpg

261261_10150224894441279_648321278_7367348_4344713_n.jpg

Filmpje met oranje en witte lampen erin: https://vimeo.com/25637164 (zitten nu 2 oranje in, wit staat niet)

Lichtelijk beschadigd achterlicht -> onbeschadigd achterlicht

264938_10150224893696279_648321278_7367331_624271_n.jpg

De originele hoedenplank ligt eruit, maar de nieuwe met speakers en hoofdsteunen nog niet. Mis nog het één en ander.

Nog benodigd:

- mechanisme/bevestigingsmethode voor de hoofdsteunen
- adapters voor de speakers achterin ( https://www.acr-helmond.nl/shop/vmchk/295_speakerringen/12.271190-03_luidspreker_inbouwringen_mercedes_e_klasse_w124.html zoiets ), want de kleine 10 cm speakers passen er niet in..

Als iemand die weet te vinden.. graag. Liefst op voorraad/direct leverbaar.

Terug
Bovenaan