Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
129552849202.JPG

Leuke auto, leuke prijs, maar zie ik nou echt kleurverschil aan deze kant?

Een W123 300D met vijfbak zou ik nog wel overwegen voor dagelijks gebruik en ook nog eens rijden op de snelweg. Een 200D met vierbak geeft wel erg veel herrie met 120kmpu.

Edit: de tellerbak is van een eerste type, terwijl de auto uit 81 komt. Die hoort dus niet bij de auto. (net als de km stand waarschijnlijk)

BMW-bolle zei:
En dat bij 1 van de gerenommeerde bedrijven....
Ik houd het maar bij Nijkamp, en MHS

Die moet bijna bewust op de website zijn geplaatst. Dit kleurverschil valt wel heel erg op...

Mijn voorkeur gaat uit naar een w124 300d (handbak.....bestaat toch?) en een 250d is realistischer qua kosten. W123 is wel mooi, maar niet geschikt voor dagelijks gebruik in mijn ogen...niet voor de kosten die ik er voor wil betalen in ieder geval.

Vinnievw zei:
Een W123 300D met vijfbak zou ik nog wel overwegen voor dagelijks gebruik en ook nog eens rijden op de snelweg. Een 200D met vierbak geeft wel erg veel herrie met 120kmpu.

Edit: de tellerbak is van een eerste type, terwijl de auto uit 81 komt. Die hoort dus niet bij de auto. (net als de km stand waarschijnlijk)

Ik krijg een heel apart gevoel van binnen.......

Wacht even, ik zie dat het een vroege '81'er is, bij mijn vorige bericht dacht ik MY '82 te hebben gelezen. Dan klopt de tellerbak wel.

Overigens, een 3e serie 240D met vierbak kan ook nog wel een goede koop zijn: dat rijdt net als een 190D met vierbak en is na zoveel jaar toch wel compleet doorontwikkeld tot een technisch praktisch perfecte auto.

...heren, heren! Nu spring ik toch even op de bres voor mijn huisdealert!
Ik ben ervaringsdeskundige bij StarGallery en het is een zéér correct bedrijf.
Eigenaar Marcel is een vakidioot en zal nooit en te nimmer zijn goede naam te grabbel gooien.
Zo, ik heb gezegd...

Is kleurverschil erg? Natuurlijk is het correct om dit te vermelden bij de advertentie, maar niet per se noodzakelijk. De auto heeft een lage kilometerstand, maar is toch 30 jaar oud, dan heeft opa vast een keer tegen een paaltje aangezeten met de deur.

Wat ik wel ergerlijk vind is de NAP-vermelding, dat heeft helemaal geen zin bij een auto die net in Nederland is. NAP neemt de kilometerstand over die de RDW controleert bij het invoeren, als ik de teller voor het invoeren van 380.000 naar 62.000 terugdraai, en vervolgens met NAP certificaat met een kilometerstand van 72.000 verkoop, is dat ''aannemelijk''.

Ik sluit me aan bij HappyStar: Marcel is een koosjere vent.

Ik heb de bewuste 200 D zelf bekeken en het is niet een auto in het topsegment. Maar daar is de prijs ook naar. Kleurverschil? Ik ben er allergisch voor, evenals voor slecht uitgevoerd spuitwerk. Wil je toppers aanbieden, dan is kleurverschil en slecht spuitwerk uit-den-boze. Althans: dat is mijn visie. Voor de man-die-het-niet-zo-nauw-neemt is het minder problematisch, maar de auto dient wél conform geprijsd te zijn. Dat is bij deze 200 D het geval.

Hoe zit het met die tellerbak dan?
Een auto hoeft voor mij echt niet perfect te zijn, maar dit kleurverschil viel me wel meteen op.

500 E zei:
Ik sluit me aan bij HappyStar: Marcel is een koosjere vent.

Ik heb de bewuste 200 D zelf bekeken en het is niet een auto in het topsegment. Maar daar is de prijs ook naar. Kleurverschil? Ik ben er allergisch voor, evenals voor slecht uitgevoerd spuitwerk. Wil je toppers aanbieden, dan is kleurverschil en slecht spuitwerk uit-den-boze. Althans: dat is mijn visie. Voor de man-die-het-niet-zo-nauw-neemt is het minder problematisch, maar de auto dient wél conform geprijsd te zijn. Dat is bij deze 200 D het geval.

Even het kleurverschil en de afwijkende tachometer niet meegenomen, maar wat een heerlijke frisse 200D is dit, hier is zeker een liefhebber voor te vinden...........................(tu)

Vinnievw zei:
Overigens, een 3e serie 240D met vierbak kan ook nog wel een goede koop zijn: dat rijdt net als een 190D met vierbak en is na zoveel jaar toch wel compleet doorontwikkeld tot een technisch praktisch perfecte auto.

Mag ik je dan toch de vijfbak aanraden? In mijn E250D is dat toch uitermate prettig op de Autobahn. Bij 140 km/u draait-ie dan 3.500 toeren. Hoe relaxed wil je het hebben? (tu)

Pacohontas zei:
Vinnievw zei:

Mag ik je dan toch de vijfbak aanraden? In mijn E250D is dat toch uitermate prettig op de Autobahn. Bij 140 km/u draait-ie dan 3.500 toeren. Hoe relaxed wil je het hebben? (tu)

De vijfbak is een absolute aanrader, maar in de W123 toch wel moeilijk te vinden. De 5e versnelling zorgt bij mijn 250D ook voor de nodige rust (en een gunstig verbruik) op de snelweg.

Vinnievw zei:
Pacohontas zei:
Vinnievw zei:

De vijfbak is een absolute aanrader, maar in de W123 toch wel moeilijk te vinden. De 5e versnelling zorgt bij mijn 250D ook voor de nodige rust (en een gunstig verbruik) op de snelweg.

Tja, dan maar een W124... vind ik toch meer Autobahn-fähig dan een W123.

@BMW-bolle: ik zeg anderhalf jaar. Eerder alleen als:
- ik voordien overlijd
- ik hem smeer naar Uruguay, of zo
- de auto het voor gezien houdt
- mijn nieuwe huis een kartonnen doos wordt

t-yoda.jpg

Pacohontas zei:

Ehmm... *off-topic* of *binnensmondse vloek in deze kathedraal* in 5 rijd ik bij 3.000 rpm al 170 km/h... Weliswaar uitermate relaxed. Dat dan weer wel.

En als er ooit de benodige ruimte komt, doet u mij maar de W124 300 Turbo D.... Wat een geluid!

1/
Jij hebt een turbo en een grotere mond, eh, cilinderinhoud. ;)
2/
Die is al voor mij gereserveerd, wel in 'T' uivoering.

Maar hét verschil is dat ik op mijn route deze snelheden legaal kan rijden... :T

... twee dingen te melden vandaag;

1) Heb kennisgemaakt met een C6.3 AMG. Einzigartig.
2) Heb m'n interieur weer in de auto gelepeld;

Voor:

ajrlls.jpg

Na:

3097s4k.jpg

Overzicht:

9aa42a.jpg

... nu ben ik benieuwd hoe snel (bij normaal gebruik) de lederlak / leerverf slijt.

Mozes, wat zag dat eruit. En Mozes, wat ziet dat er nu weer uit.
Time well spent!

Ongeloveloos.

Dionysus zei:
Mozes, wat zag dat eruit.

... is wel vertekend; de voorbehandeling heb ik met een nogal krachtige ontvetter gedaan en wat er nog aan kleur opzat verdween toen alsnog voor een deel (tot het niveau van de foto). Daarna de primer erop gezet. Een goede voorbereiding is het halve werk, dus 'het nieuwe' zou in theorie goed moeten hechten.

500 E zei:
Jezus Karistus wat een verschil zeg:O

... tja, het is internet, dus iedereen mag schrijven wat 'ie wil. Maar omdat er keuze is, kies ik net als Dionysis bij voorkeur voor iemand als 'Mozes'. Dan zit je niemand in de weg. Toch?

... on topic; wie gaat er W124's kijken in Essen? Techno Classica ist wieder da! Vrijdag ga ik er met de vaste club beursgangers weer kijken. Ieder jaar weer zin; je ziet altijd hetzelfde, maar 't sfeertje is top. Vinden wij.

Ik vind het prettig dat je dat aangeeft. Ik kan namelijk ook te pas en te onpas vloeken. En ik neem er geen aanstoot aan als iemand dat ook doet.
Gaan we dus rekening mee houden.

W124STER zei:
500 E zei:
Jezus Karistus wat een verschil zeg:O

... tja, het is internet, dus iedereen mag schrijven wat 'ie wil. Maar omdat er keuze is, kies ik net als Dionysis bij voorkeur voor iemand als 'Mozes'. Dan zit je niemand in de weg. Toch?

Daarom zegt een Amsterdammer: Kees is Chris thuis... :p

W124STER zei:
... on topic; wie gaat er W124's kijken in Essen? Techno Classica ist wieder da! Vrijdag ga ik er met de vaste club beursgangers weer kijken. Ieder jaar weer zin; je ziet altijd hetzelfde, maar 't sfeertje is top. Vinden wij.

Ik hoef alleen maar uit het raam te kijken, overigens is Essen maar pakweg 130 km vanaf Zuid Limbabwe... :p

... ja, da's waar; voor een W124 hoef je niet ver weg. Vanuit Limburg is het dichtbij, dus ik zou zeggen (zeker als je niet eerder op Techno Classica ben geweest); gaan. Serieus de moeite waard.

Helaas, ik laat dit keer, met pijn in het hart, verstek gaan.

(Ik kan me de haren uit m'n hoofd trekken, nu ik weet dat deze manifestatie dit weekend is. Heb echter iets minder aansprekende zaken op m'n agenda staan.)

... volgend jaar is 'ie weer en waarschijnlijk is zo goed als alles hetzelfde (alleen staat het op een andere plek). Maargoed, onze groep bestaat uit 5 man; met z'n allen in een C4 Picasso. Dan past het nog prima en je kunt gewoon door Essen centrum rijden, want geen last van de Umwelt-zones en stickerellende. Overigens met je 'youngtimer plus verkeerde kleur sticker' kom je er ook via de Autobahn; dat is volgens mij vanuit Arnhem iets om, maar ook goed te doen.

De foto's volgen.

@500E; wanneer komen de PRR foto's en spec's? 'k Ben toch weer benieuwd (en omdat deze waarschijnlijk ook geen permanente verblijfsvergunning heeft, zo ik met de foto's niet te lang wachten; anders halen ze het topic niet :)).

Ja, ik moet hardhollend met de camera aan de slag maar ik heb geen tijd. Er staan er nog een paar te wachten om vereeuwigd te worden. Had ik al gemeld dat ik een 250 TD 1986 met 90.000 km heb kunnen kopen?

Nee, nog niet gemeld. Gefeliciteerd, de spreekwoordelijk speld in een hooiberg gevonden dus!

Dat bedrijf heeft meer leuk spul. Heb die Alpina en die S4 eerder al in Teutonia getipt.

500 E zei:
Jammer alleen dat 'ie de prijs ex. BTW neerzet.

Dit is erger; Zeldzame E 500 limeted edition ( een van 500 stuks ) alsof de kenner die kennis niet heeft en hij is nog erger met foto's dan Leitner...........(td)

Terug
Bovenaan