Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
firma JB Over youngtimers bied te koop aan
limeted
uit roestvrij klimaat
bovenstaande auto verkeerd in een schitterende staat

Alleen dat soort fouten alleen al (td) Roestvrij klimaat? Nu je zegt ja, hier regent het af en toe roest.

En bij die Canadese (?) 740i gaat die trots de foto's tonen van de Halfords-koplampen. Lekker bedrijf...

Twingo1 zei:
W124STER zei:
... twee dingen te melden vandaag;

1) Heb kennisgemaakt met een C6.3 AMG. Einzigartig.

In gereden?

... nog niet zelf gereden; maar de auto blijft voorlopig in de directe kennissenkring, dus wie weet komt het er ooit van. Hij is wel erg nieuw en ik durfde het nu nog niet te vragen. Maar wat een geluid zit er in het apparaat. Onvoorstelbaar. AMG stijgt nog verder in mijn waardering.

edit: + plaatje

5ue842.jpg

... ik las het volgende op autozine.nl:

Mercedes-Benz is met de grootste stand ooit aanwezig op de Techno Classica 2011, de toonaangevende klassiekerbeurs die van 31 maart tot 3 april wordt gehouden in het Duitse Essen. Het merk neemt de bezoeker op de 4.700 vierkante meter grote stand mee in de 125-jarige geschiedenis vanaf de geboorte van de eerste auto tot aan toekomstige ontwerpen en technieken. In Hal 1 brengen automobiele mijlpalen van Mercedes-Benz de roemrijke historie van het merk tot leven.

Even de uitspraak van de dag meededelen, voor de heren een egostrelende dat wel betreffende de W124;
Mijn eega over de vraag of ze de W124 prachtig vond; Je weet toch dat ik dat een mooie auto vind.......................:},
Damn wat wil je als man nog meer dat een vrouw de W124 mooi vind, ja smarter wil er met zo 1 getrouwd zijn...........................(:B

Dan ben je idd een lucky bastard Icebrain!
Mijn vrouw vind mijn Jeep Cherokee mooier dan m'n Mercedes.
Maar nu ze inmiddels flink wat kilometers heeft meegereden in de W124 is ze haar mening aan het bijstellen.
Mercedessen delen een eigenschap met mannen: ze worden mooier naarmate ze ouder worden B)

Icebrain zei:
Damn wat wil je als man nog meer dat een vrouw de W124 mooi vind, ja smarter wil er met zo 1 getrouwd zijn...........................(:B

Gelukkig compenseert ze haar gebrekkige smaak op autogebied op veel andere vlakken, maakt een hoop goed. (tu)

Ik weet absoluut dat het me gegund is, maar nu gaat het gewoon ten koste van een paar hogere prioriteiten, daar heeft ze rationeel gezien gewoon gelijk in gehad. Mijn tijd komt gerust nog wel als er iets meer lucht in ons huishoudboekje zit.

De Benz is alleen mogelijk als 3e auto (auto van de zaak + bijtelling heb ik hoe dan ook en mijn vrouw heeft net zo veel recht op de auto die ze zelf wil als ik.)

Oplossing: Hobby auto kopen a la BMW-Bolle en een hoop schik hebben voor weinig is voor mij niet de manier. Als iets niet 100% in orde is ga ik me irriteren en beleef ik er te weinig plezier aan. Nog even doorsparen dus en genieten van al het moois dat dit topic te bieden heeft!

Ik heb zoveel plezier met mijn e34! Als hij wat zuiniger was, reed ik er elke dag in ;)
Voor een mille of 4-5 heb je een hele mooie e34 en dat moet met w124 ook wel lukken lijkt me. Dan wel een best hoge kilometerstand, maar als 3e auto maakt dat geen drol uit eigenlijk.

Optie 1 voor mij:
e34 verkopen, goedkope w124 kopen, liefst belastingvrij, optisch niet de mooiste net zoals mijn e34 en 107 erbij houden

optie 2
e34 verkopen, 107 verkopen, nette w124 kopen (hoeft ook niet perfect te zijn, maar veel mooier dan bij optie 1)

Keuzes zijn niet altijd makkelijk.

HappyStar zei:
Mercedessen delen een eigenschap met mannen: ze worden mooier naarmate ze ouder worden

Idd, trek ik de vergelijking op voor BMW..............................;)

BMW-Bolle zei:

Maken wel.................................:}

Grappig, ik moest gisteren denken aan de Dikke-BMW-Meneer toen ik deze op het interweb tegen
kwam.

6944784.jpg

6944784-3.jpg
.

Hij heeft z'n km's, maar 15-gaatsen, schuifmans, wis-was, achterhoofdsteunen en een R6 voorzien van een kop met 24 kleppen.

En oh ja, CHF 9.800 is EUR 7.600.

BMW-bolle zei:
Voor een mille of 4-5 heb je een hele mooie e34 en dat moet met w124 ook wel lukken lijkt me. Dan wel een best hoge kilometerstand, maar als 3e auto maakt dat geen drol uit eigenlijk.

Kilometerstand interesseert mij ook niet echt, maar ik heb wel een basis wensenpakket waaraan mijn W124 moet voldoen:

-W124 of C124
-Mopf1 (dus 1990-1993), de eerste serie is voor mij optisch niet 'af' en de derde serie doet het ook niet voor mij.
-6 cylinder benzine
-Automaat
-Schuifmans
-15 gaats
-Metallic lak, als het maar geen zilver, grijs of zwart is
-Technisch en optisch in een frisse staat, geen roest

Nieuwstaat en zeer lage kilometrages hoeven zeker niet, maar absoluut geen kleurverschillen olielekkages en versleten bekleding.

Dan kom je vanzelf op auto's tussen de € 6.000,- en € 9.000,- afhankelijk van specificatie en conditie.

Blijft heerlijk om gewoon rond te kijken overigens, deze doet het helemaal voor mij:

280E aut. 1992.

2650634-1-2-2.jpg

2650634-8-2-2.jpg

2650634-17-2-2.jpg

Tussenmodel in een mooie kleurencombi, Mopf1, wel de nieuwe 280 motor.

Zag zojuist een reclame voorbij komen van Mercedes-Benz Nederland. Das nou nog eens een leuke reclame om te zien op de buis!

Ik blijf de Dikke-BMW-Meneer nog even inspireren.

7199864-2.jpg

7199864-5.jpg

Zelfde torretje als de 1e, tikkie minder km's, tikkie minder doekoe. Alleen zal je bij deze, samen met S-J en 500E, op zoek moeten naar wis-wasjes.

EUR 5.400.

Dionysus, aub kappen met zulke mooie advertenties!

Ik moest beide keren een doekje pakken om mijn polo droog en het vochtgehalte in mijn speekselklieren op peil te houden.....

Dionysus zei:
Zelfde torretje als de 1e, tikkie minder km's, tikkie minder doekoe. Alleen zal je bij deze, samen met S-J en 500E, op zoek moeten naar wis-wasjes.

Ik neem hem....................................(tu), en fuck de wiswasjes....................................:}

Valt wel mee bij mij hoor....ik ben op zoek naar een dieseltje :)

Mooie exemplaren idd. Wiswasjes is een leuke bijkomstigheid, maar doet mij (nog) niet zoveel.
Nijkamp heeft een mooie bornitmetallic 250d staan. Die bolt de broek redelijk maar is mij te prijzig. De auto is het wel waard hoor, denk ik.

Bart81 zei:

Ik moest beide keren een doekje pakken om mijn polo droog en het vochtgehalte in mijn speekselklieren op peil te houden.....

Icebrain zei:
Ik neem hem...................................., en @#$%& de wiswasjes....................................

Mijn voorliefde voor de verhuisvariant in het algemeen, en de verhuisvariant van de W124 in het bijzonder, moge hier inmiddels duidelijk zijn. Maar deze 2 zijn IMHO ware aristocratische pakezels. Zeker de zwarte. Absoluut helemaal loaded. Het is eigenlijk puur hedonisme, een 94-er Corolla Diesel station brengt je ook overal, maar ik word graag voor hedonist uitgemaakt terwijl ik me verplaats in zo'n über-PKW.

Nog steeds heersend.

Dionysus zei:
Bart81 zei:

Icebrain zei:
Ik neem hem...................................., en @#$%& de wiswasjes....................................

Mijn voorliefde voor de verhuisvariant in het algemeen, en de verhuisvariant van de W124 in het bijzonder, moge hier inmiddels duidelijk zijn. Maar deze 2 zijn IMHO ware aristocratische pakezels. Zeker de zwarte. Absoluut helemaal loaded. Het is eigenlijk puur hedonisme, een 94-er Corolla Diesel station brengt je ook overal, maar ik word graag voor hedonist uitgemaakt terwijl ik me verplaats in zo'n über-PKW.

Nog steeds heersend.

Net als deze,niet over mijmeren gewoon genieten

Afbeelding%20094%5B11%5D.jpg

... 't is wel heel mooi geworden deze avond; wat een auto's en leuke posts! Ben toch echt benieuwd wie er uiteindelijk allemaal een W124 gaan rijden.

Leuke-quote's-van-deze-pagina-top-3:

1. Mercedessen delen een eigenschap met mannen: ze worden mooier naarmate ze ouder worden. (Happystar) ... zou dat waar zijn?
2. Dionysus, aub kappen met zulke mooie advertenties! (Bart81) ... da's waar, maar blijf ze vooral posten.
3. Die bolt de broek redelijk maar is mij te prijzig. (BMW-Bolle) ... je kunt niet alles hebben.

... en ja, voor de laatste tip van Icebrain heb je wel wat levenservaring nodig, maar het kan; "gewoon genieten.......". Dat zouden meer mensen moeten doen.

Twingo1 zei:
Dionysus zei:
... terwijl ik me verplaats in zo'n über-PKW.

Nog steeds heersend.

Het begrip über-PKW is blijkbaar ernstig aan devaluatie onderhevig. Roze bril?;)

Zoals Marco Borzaaddonor zong: Het is de waarheid. B)

Vanochtend vier W124's "ontmoet", waarvan één MoPf2 en de rest MoPf1. De MoPf2 was wel heel erg snel. Niet alleen t.o.v. mijn dieselke, maar ook t.o.v. de nieuwe snelle bolides. Musste unbedingt ein V8 sein, oder? :O

Ja, geweldig draadje dit! Mijn W124 gaat volgende week even langs de dealer (Wensink Harderwijk) omdat ik een beetje gek wordt van dat rammelende hout in de deuren. Dat zit met bouten vast op de deurpanelen, maar ik weet wel wat er gebeurt als ik die deurpanalen er zelf uit ga halen... Dat laat ik dus mooi doen! Had er al wat papier achter gestopt, maar dat had ook weinig zin (het vervolgens verwijderen ervan met een aardappelschilmesje was ook geen pretje).

Verder blijft het een fantastische auto. Heb er de afgelopen twee weken regelmatig mee naar m'n werk gereden. Dit rijdt gewoon zoveel beter dan m'n lease-Volvo.

Waarom ga je voor dergelijke werkzaamheden naar Wensink? Veel beter is André Boer in Wezep. Scheelt je klauwen met geld, qua arbeidsuren én je weet dat er met gevoel aan je auto gewerkt wordt.

500 E zei:
Waarom ga je voor dergelijke werkzaamheden naar Wensink? Veel beter is André Boer in Wezep. Scheelt je klauwen met geld, qua arbeidsuren én je weet dat er met gevoel aan je auto gewerkt wordt.

Ken die naam niet, maar bedankt voor de tip!

Boer is een verademing. Als alternatief wil ik je nog Bijsterbosch in Heerde aanbevelen. Eveneens een uitstekend adres.

Afbeelding%20139%5B3%5D.jpg

Afbeelding%20138%5B6%5D.jpg

Afbeelding%20135%5B9%5D.jpg

Afbeelding%20140%5B7%5D.jpg

Niet verwonderlijk dat deze auto het stadium 'te koop' nauwelijks gehaald heeft.......................:D

Was een goede PRR stunt geweest als ie toch even langer in de verkoop was geweest (tu)

Inderdaad, wat een zeldzaam mooie w124, moet één van de besten zijn die er tegenwoordig nog te vinden zijn. Een mooiere w124 heb ik nog nooit gezien.

Phaeton W12 zei:
Inderdaad, wat een zeldzaam mooie w124, moet één van de besten zijn die er tegenwoordig nog te vinden zijn. Een mooiere w124 heb ik nog nooit gezien.

Er dwarrelt een zweem van cynisme rond je post. Een verwaarloosbaar zweempje misschien, maar desalwelteplus..

E500-Limited-1280x1024.jpg

Waarom is-ie beter en mooier dan welleke andere W124 dan ook?
Ik zie er gewoon een nette W124 in, met dezelfde heerlijke stoelen als in de lichtblauwe 300E die ik in 2004 als proefritwagen heb mogen proberen.

2004_1002Image0007.jpg

2004_1002Image0015.jpg

Deze auto heeft mij fan gemaakt van de W124. Als volgende (Begint-ie nu al? Nee, nog eventjes wachten) zou ik best wel een E400 willen hebben.
Alleen als ik wat kortere afstanden ga rijden dan 200 km per dag... Of veel meer juist!

Dat hij langzaam is, kan ik wel tegen....heb wel vaker dieseltjes gereden. Mijn Kangoo´tje was ook zo traag als .....
Is hij ruim genoeg? Krijg ik geen spijt dat ik geen w124 heb aangeschaft als het een w201 is geworden?
Wat een vragen, wat een dilemma. Nu met Jupilertje erbij weer nadenken. Wat kan het leven soms toch mooi zijn :D

Staan er twee bij ons in de straat. Niet de mooisten, maar still going strong.
Zouden ze echt een stuk minder ruim zijn dan een W124?

Ik zit veelal alleen in de auto, dus dat hij wat kleiner is, maakt me niet uit. Hij is ruimer dan een 107 waarschijnlijk. Een e34 vind ik ook niet het toonbeeld van ruimtelijkheid eerlijk gezegd. Maar of hij ook "kleiner" rijdt...dat vraag ik me af...en daar kom ik alleen maar achter met een proefrit zal iedereen gaan roepen nu. ;)

En wat zijn de nadelen van een W210 t.o.v. een W124?
- roest
en wat nog meer?

Een W210 is ook erg betaalbaar zag ik.

Zijn er überhaupt ook voordelen?

Ik heb zelf nog nooit in een 201 gereden. Natuurlijk wel de e34. Die vind ik qua ruimtelijkheid gelijkwaardig aan de 124.
De maatvoering onderbouwt dat ook... ;)

De 210 wordt altijd alleen maar verketterd. OK, in het begin ook door mij vanwege die kikkerogen (van de 210).
Sinds ik een aantal keer in een 210 heb meegereden, waren altijd taxi's met serieuze kilometerstanden, ben ik hem steeds meer gaan waarderen.

De 202 vind ik ook steeds leuker. Wordt nog een hele zoekerij over anderhalf jaar... :D

Terug
Bovenaan