Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Op dat lijstje staan de velgenmaten, velgbreedtes en de ET-waardes. Dan kun je toch gaan zoeken naar velgen die die waardes hebben :D?
Op internet zal vast wel een lijstje staan met foto's erbij, maar dit is wat ik had.

Ik heb van de week de auto gepoetst, helaas op de foto alweer beetje vies maar aangezien het vandaag zo'n mooi weer was even paar kiekjes gemaakt bij het strand. Volgende week worden alle vier de velgen gepoedercoat, kan niet wachten op het resultaat! Voor de voorkant wachten al twee nieuwe velgen met een juiste ET waarde (deze zijn 34 van een E500).

IMG_0301.jpg

IMG_0303.jpg

IMG_0306.jpg

IMG_0316.jpg

IMG_0321.jpg

IMG_0326.jpg

IMG_0328.jpg

baSSje zei:
Op dat lijstje staan de velgenmaten, velgbreedtes en de ET-waardes. Dan kun je toch gaan zoeken naar velgen die die waardes hebben :D?
Op internet zal vast wel een lijstje staan met foto's erbij, maar dit is wat ik had.

Ah zo. Ja, zo kan ik heel veel after market spul vinden. Maar ik zoek zoiets voor Mercedes, als dat bestaat.

Zal vast wel bestaan, maar ik ken zo'n website niet.

Gaaf, die laatste W124 op de foto's. Volautomatische airco, dat zie je volgens mij niet zo gek vaak?

hmmm, deze is toch ook wel erg mooi
W124 - 300E-24
W124_-_300E-24_51dkm_-_01_1_1.JPG

helaas is vrouwlief niet zo gecharmeerd van dit model als ik zelf :(

Het worden waarschijnlijk gewoon 8-gaats, heb je daar nog verschillende versies van? 15 en 16 inch had ik al gespot, met volgens mij ook verschillende J en ET waarden.

7J, 16 inch, ET46?

Hier ben ik dus ook net achter gekomen. Je hebt ze in verschillende waardes, zowel de 15 als de 16 inch zijn op verschillende modellen toegepast.

Je hebt o.a. voor de E500/500E ET34, Mijn E420 hoort ET46 te hebben, dan heb ook nog ET41. Staat allemaal (bijna) achterin het instructieboekje welk model welke ET waarde nodig heeft.

Vervolgens beginnen de 15 inch bij (geloof ik) 6J tot 8J bij 16 inch, correct me if i am wrong.

Vandaag zijn de 8-gaatsen onder de combi gekomen.
Moest wel een beetje wennen aan de "gedraaide" versie maar het kan nog net en maakt de combi helemaal naar mijn zin.

2a92rlj.jpg

mh6cyu.jpg

Ieder z'n meug maar ik vind een orginele W124 véél mooier.
Gelukkig kennen we Weide's smaak inmiddels wel B)

HappyStar zei:

Hij is op details vind ik nog redelijk origineel............

PDC, sportpijp, 16v dakantenne, foute velgen, ster van de kofferbak, .... een droom? Eerder een draak(td)

Icebrain zei:
HappyStar zei:

Duh. Je doelt op de niet aanwezige vleugeldeuren.

Verder vat baSSje het naar mijn bescheiden mening keurig samen.

zum Kotzen.

Dionysus zei:
Icebrain zei:
HappyStar zei:

Duh. Je doelt op de niet aanwezige vleugeldeuren.

Verder vat baSSje het naar mijn bescheiden mening keurig samen.

zum Kotzen.

Ik wilde niet de zoveelste zijn die zei; Zum Kotsen....................................:}

Het schijnt lente te worden. En dan gaat het dus kriebelen. Qua auto's bedoel ik dan, niet waar iedereen meteen aan denkt.

Maar goed, dan vind je deze twee edelmannen:

Mercedes_300Ce_cabriolet_2G.jpg

Deze en

Afbeelding%20162[4].jpg

deze.

Da's geen keuze, dat is een tantaluskwelling. En ja, er is sprake van een prijsverschil, maar edelmannen praten nooit over geld, heb ik me laten vertellen.

Wat een absolute statements, deze rode combinaties van Ordnung en frivoliteit.

Hmm, ik word er niet warm of koud van. Een CM60 daarentegen.

Of deze W201, van datzelfde bedrijf uit Balk. Twotone is niet altijd lelijk.

.... ik ben blij met een paar cabrio's in het topic, maar de 420E mag er ook zijn en niet te vergeten de 300TD. Hoe meer rijders in dit topic, hoe beter!

@ SJ; heb je net een W124, rolt je oranje knipper uit de auto en krijg je op dit forum de meest gedetailleerde tips over iets wat je helemaal niet wilt weten; ET waarden... Waar kennen wij, niet techneuten ET nog meer van? Juist ja, E.T. the Extra-Terrestrial (bekend bij de youngtimers onder ons).

Onderstaand wat interessante linkjes voor W124 liefhebbers;

1. W124 club Duitsland
2. W124 Freunde
3. De W124 Cabrio & Coupe club Duitsland
4. W124 club Nederland
5. Nederlands MB forum

Twingo1 zei:
Hmm, ik word er niet warm of koud van. Een CM60 daarentegen.

Of deze W201, van datzelfde bedrijf uit Balk. Twotone is niet altijd lelijk.

De uitzondering. Kijk anders even naar de openingspost op pagina 42 van dit adepten-topic.

Scherp blijven Weide. Anders word je door de eerste de beste standaard W201 rechts ingehaald. En hij is niet eens getjoend.

W124STER zei:
S-J zei:
Maar ik zoek zoiets voor Mercedes, als dat bestaat.

het gevraagde linkje naar de 15 gaats, te vinden op de site van de W124 Freunde (2 linkje in mijn vorige post)

Kijk, super. (tu)

Gistermiddag op de Beethovenstraat een andere witte W124 gespot. Zag er op het eerste gezicht prachtig uit, wel het tweede type gezien de two tone lak. Zwart stoffen interieur en, jawel, 15-gaats. En ik moet zeggen, het staat voorbeeldig.

De volgende thread op mbworld gaat ook alleen over de W124 en staat met 119 pagina's garant voor uren plezier het komend weekend!

https://www.mbworld.org/forums/e-class-w124/37773-w124-e-class-picture-thread.html

Have fun!

@Wheels & Chrome; ik lees zelf niet zo heel vaak mbworld.org maar hij hoort er voor de liefhebbers zeker bij!

... na een paar uur poetsen, hierbij de eerste foto's van de in oktober 2011 belastingvrije 300E;

15oz6lh.jpg

Mooi hè, Astralzilver in combinatie met 15-gaats?

2mqnpqg.jpg

Werkende wis/was

16aru4n.jpg

Strakke lijnen

105xsn4.jpg

Een plaatje voor "De vrienden van Twingo1"

... en "na gedane arbeid is het goed rusten"; nu eerst een weekendje weg.

Terug
Bovenaan