Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Ik denk dat mijn volgende stiekem weleens een W124 kon worden, moet ik met het schaamrood op de kaken zeggen.

Edit:
Op verzoek plaatje toegevoegd i.v.m. nieuwe pagina


Afbeelding%20076[14].jpg


[sub]Dit lijkt me wel wat stiekem[/sub]
 
@ BMW-bolle

Zet je de traditie van een nieuwe pagina beginnen met een plaatje wel voort?

Ik ben weer terug van een ritje Sauerland met de W124. Wat is zo'n 250D toch een heerlijke reismobiel! Het valt mij ook op dat er op de Nederlandse wegen ontzettend veel voornamelijk W201's te spotten zijn met een recent kenteken (niet zo gek, het was in 2010 de meest geimporteerde auto): van de meest waardeloze, niet meer te redden automobielen tot varianten in aardige toestand. Topexemplaren zie ik in ieder geval hier in de omgeving niet veel rijden. Er worden zelfs de meest afgereden en opgelapte 190's uit Polen en Roemenie gehaald - zonder uitzondering zuivere teringzooi.
 
BMW-bolle zei:
Ik denk dat mijn volgende stiekem weleens een W124 kon worden, moet ik met het schaamrood op de kaken zeggen.

Edit:
Op verzoek plaatje toegevoegd i.v.m. nieuwe pagina


Afbeelding%20076[14].jpg


[sub]Dit lijkt me wel wat stiekem[/sub]


Het overkomt de beste, kijk maar naar mij! :D
 
Kom ik deze prachtige elitaire pakezel tegen op de site van Nijkamp, heeft-ie, voor Nijkampiaanse begrippen, toch een aparte kentekenplaathouder.

Edit: Slip of the finger gecorrigeerd.
 
Zelfs voor Nijkamp is die kentekenplaathouder kennelijk een begeerlijke extra optie:cool:
 
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de zilveren 300 TE van Nijkamp nog puurder is dan mijn zwarte. die heeft wel wat gebruiksspoortjes. Maar ook een automaat. En een klima. Dat dan weer wel. Ik vind het onbegrijpelijk dat er zich nog niemand gemeld heeft voor die zilveren zescilinder. Zo mooi en puur met die kilometers zag ik ze zelden. Zet 'm op 65.000 en je gelooft het ook.
 
Die 200 is geweldig qua uiterlijk, kleur, wielen, "T", 16V-blok achter de gril.
Wis-was en schuifmans hadden aan deze kant van het scherm helemaal voor vlugzout gezorgd.

Maar was ik in de markt, dan had-ie 2 cilinders te weinig. De 300 in Vaassen heeft, afgezien van 15-gaatsen alles. Incl. wis was.

En airco is voor knopjesverzamelaars in NL. Die optie is bij mij niet van doorslaggevende aard. Zeker niet met schuifmans.
 
Dionysus zei:
En airco is voor knopjesverzamelaars in NL. Die optie is bij mij niet van doorslaggevende aard. Zeker niet met schuifmans.

Schuifmans is een must in een Benz, airco is voor mij ook bijzaak.
 
500 E zei:
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de zilveren 300 TE van Nijkamp nog puurder is dan mijn zwarte. die heeft wel wat gebruiksspoortjes. Maar ook een automaat. En een klima. Dat dan weer wel. Ik vind het onbegrijpelijk dat er zich nog niemand gemeld heeft voor die zilveren zescilinder. Zo mooi en puur met die kilometers zag ik ze zelden. Zet 'm op 65.000 en je gelooft het ook.
Zal hem in die handbak zitten. Bij een lekker R6 hoort gewoon een automaat.

Ik heb aan de halve R6 in de Aygo zelfs een automaat. Dat schakelen is zo armoedig.
 
... ik denk 929 Nautikblauw (dat is de auto bovenaan deze pagina ook, maar kennelijk is de kleurechtheid van de foto's erg verschillend door de verschillende omgevingskleuren).

Surfblauw, Donkerblauw, Diamantblauw, Perlblauw en Azuritblauw zijn het volgens mij niet (en dan blijft Nautikblauw over); 500E zal 't zeker weten.
 
Klopt, dit is ook Nautikblauw 929. Komt door de sneeuw denk ik. 904, 900 en 366 zijn donkerder. 355 was toen al niet meer leverbaar, 348 is veel lichter. En inderdaad blijft 929 dan over:T
 
...dat is met 500E net als de acceleratietijd 0 - 100 van de 500E zelf; binnen 5.9 seconden dus.
 
En voor een 20 jaar oude taxi is zo'n acceleratietijd niet van deze wereld.

GroteFoto-P3Y4IOQG.jpg


Zuffenhausen, Porsche Werk, 1991
 
Dionysus zei:
En voor een 20 jaar oude taxi is zo'n acceleratietijd niet van deze wereld.

Zuffenhausen, Porsche Werk, 1991

... dit is wat je ze in Zuffenhausen noemen; Ganz Geil! Doe mij 'm maar op canvas 160cm x 120cm of iets dergelijks.
 
... en als ik in dit theater mag kiezen; ik wil de Perlblaue 500E (dan is die alvast gereserveerd) ;).
 
Foto gemaakt door een klasgenootje van het IVA tijdens ons bezoek daar.

Als ik toen wist wat ik nu weet. En als ik toen zelf een camera had gehad...

De foto heeft in de "afbeeldingen" map op mijn computer de omvang 1135 x 800. Iets groter dan hier getoond. Maar zo opblazen zoals jij wenst, dat zal de kwaliteit niet ten goede komen vermoed ik. Of één of andere whizzkid hier weet daar raad mee.

Was een leuk tripje trouwens destijds.
 
En in de zomer van 2010 was ik er weer.

GroteFoto-SMXBCACJ.jpg


Zuffenhausen is in mijn beleving onherkenbaar veranderd. Van grauw dorpje waar "een fabriek" dominerend aanwezig was naar Porsche-city. Ongekende metamorfose.

Maar nog steeds de geboortegrond van iedere 500 E /E 500. En natuurlijk de 911. In al zijn verschijningsvormen.

Heilige grond.
 
Zuffenhausen, Sindelfingen... heilige grond voor ons liefhebbers.

3 dagen, 2 mannen, 1 auto, veel bier en gespreksstof. Dit alles omlijst door fraaie Teutonen. Ik heb genoten afgelopen september. (y)

84CB1CE020664E6BA4FE1EBA0CCC1F54.jpg


79452E37C3E14B8285D1CC89C8B2F8CA.jpg


72BE46A715524325B2D5CD8414B3B4E7.jpg


8043B00905D645EEBC1B8D5EAD5AC5FE.jpg
 
... 't kan in dit W124 topic; Porsche hoort bij de W124. Zonder Porsche geen 500 (waarvan een rookzilver exemplaar op de laatste foto nog net 'meekijkt'). Wat je er ook van vindt, het icoon uit de Baureihe. [size=x-small]Alhoewel, misschien is dat de E60[/size]

Mooie foto's, mannen!
 
De E 60 is té specifiek om icoon van de W124 te zijn. De 500 E is dat met verve(y)
 
Een originele Hammer... die staat nog hoog op de verlanglijst. Misschien een replica maken?
 
... ik kan me zeker vinden in de stelling dat de 500E het icoon is en niet de E60.

Zijn er trouwens mensen die een replica van "Der Hammer" zouden willen hebben (of het maken daarvan willen bekostigen)? Is niet goedkoop, denk ik.
 
Ik kan maar niet begrijpen waar die Hammer versies gebleven zijn. Veilig in de verzameling, vrees ik. Kijk, een 6-liter Hammer is exclusief. Maar wat moet een 300 E 5.6 of 300 E 5.4 dan wel niet zijn?

En ik vermoed dat Hans Werner ook deze motoren wel in de W124 heeft gebruikt. Alleen dan wellicht in 4V uitvoering. Maar deze 300 E 5.0 en 300 E 5.2 zullen nooit het reguliere produktiestadium hebben gehaald. Meer probeersels van het huis zelf, denk ik.
 
180798_10150097008386279_648321278_6426408_1587663_n.jpg


De advertentie. Bij het zien van de foto denk je al, ja, die heeft iets.

183602_10150097008766279_648321278_6426412_7431021_n.jpg


En dan zie je dit, en wéét je gewoon dat deze auto apart is. Welke .... heeft in godsnaam ooit deze kleuren combinatie besteld?

De specificaties: 1986, 160.000 op de teller, elektrische schuif-/kanteldak. Hmm.. Toch maar even een mailtje sturen.

183362_10150105259386279_648321278_6504248_1452076_n.jpg


En ophalen.

188568_10150105259586279_648321278_6504249_4607511_n.jpg


Op de achtergrond hoor je 'Hoort niet', maar zou het niet mooi staan?

183284_10150105259276279_648321278_6504245_2932721_n.jpg


Wat een tellers voor een '86er.

188755_10150105259016279_648321278_6504241_7138759_n.jpg


En daar staat hij dan. Voor de deur.

(excuus voor het aantal foto's)
 
Op alle fronten W124-topic-waardig.

Aan de buitenkant, streng, no nonsense.

Aan de binnenkant een warm bad. Vind-um prachtig!
 
W124STER zei:
... ik kan me zeker vinden in de stelling dat de 500E het icoon is en niet de E60

De E60 vind ik ook niet echt een icoon. Diens opvolger, de F10, daarentegen...
 
S-J, je hebt zelfs nog een metertje meer dan mijn 95-er: de economymeter! :)
 
Twingo1 zei:
En ik vermoed dat Hans Werner ook deze motoren wel in de W124 heeft gebruikt.

... zaten de motoren als getoond in het plaatje in de W126 500S/E/L? Ik ben geen autotechnicus (dat verklaart waarschijnlijk alles), maar het koppel en het aantal PS bij dit toerental lijken er wel heel erg op die van de W126 500 ('85 - '91).
 
Dionysus zei:
Op alle fronten W124-topic-waardig.

Aan de buitenkant, streng, no nonsense.

Aan de binnenkant een warm bad. Vind-um prachtig!

... en zo omschrijf je dat.

SJ, veel plezier met deze auto!
 
zaten de motoren als getoond in het plaatje in de W126 500S/E/L?

Ja, maar ook in de 420 SE/SEL en de 560 SE/SEL.
 
BMW-bolle zei:
Ik denk dat mijn volgende stiekem weleens een W124 kon worden, moet ik met het schaamrood op de kaken zeggen.

[sub]Dit lijkt me wel wat stiekem[/sub]

... en, wordt 't wat?
 
S-J, prachtige W124 heb je gekocht. Ik zou de achtgaatsen niet doen, maar dat is natuurlijk jouw keus. Die A-sticker er wel even af halen natuurlijk.

Kleur is Arcticwit neem ik aan, of is dit Klassiekwit?
 
Mooie auto, S-J! Houd persoonlijk niet zo van een rood interieur (en al helemaal niet van groen), maar zo valt 't eigenlijk nog best mee. Ziet er verder lekker clean uit. Veel plezier ermee.
 
W124STER zei:
BMW-bolle zei:
Ik denk dat mijn volgende stiekem weleens een W124 kon worden, moet ik met het schaamrood op de kaken zeggen.

[sub]Dit lijkt me wel wat stiekem[/sub]

... en, wordt 't wat?

Deze maand eerst maar eens de BMW op keuring sturen, en kijken wat daar uit komt. Als hij met vlag en wimpel slaagt voor dit gebeuren, blijf ik hem nog een tijdje doorknorren. Bevalt nog steeds prima.

Als er een hoop onkosten aan komen moet ik eens achter mijn oren krabben wat er gaat gebeuren!:D
 
W124STER zei:
... regelmatige 'meeschrijver' in dit topic, heeft zijn website vernieuwd; de auto's waren altijd al mooi en nu is zijn virtuele showroom op hetzelfde niveau gebracht. Mooi!

Voor dit soort geplaatste linkjes bezoek ik deze topics. Voor sommige een adresje waar men al jaren komt en naar toe surft, voor andere een naam, Klaas de Poel, die heel ver weg ergens een belletje laat rinkelen.

Ik behoor tot de laatste categorie. En ben dankbaar. De vermelde URL wordt direct in m'n Favorieten lijstje gesleept.

98fe93aabb.jpg


Power Diesel avant la lettre. Met kroonkurken en door plastic beschermde schuifmans. Hoe Mercedes kan een Mercedes zijn?
 
Terug
Bovenaan