Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

(S-J, die wielen lekker basic laten als ze zijn. In ieder geval geen 8-gaats, als je per se LM wilt hebben, dan toch de 15-gaats omdat die wat "decenter" staan. (y)

Dionysus: het plaatje doet het niet... :cry:

@BMW-bolle: ook jij zal volledig overstag gaan, eens, ooit... ;)

Edit: blijkbaar heerscht er hier wel een -ling traditie, dus plaats ik een mooie 124:

Fiat124spider.jpg

Geintje!

DSCF2144.jpg

Afb0882.jpg

Zen, als opener van de 46e pagina van dit nu al memorabele topic, zou jij je openingspost van een mooie illustratie kunnen voorzien, indachtig de traditie?

Prachtige cabrio hierboven!

Bedankt voor de positieve reacties. (y)

Ben vandaag op de snelweg m'n linker knipperlicht kwijt geraakt... Blijkbaar een W124 kwaal. Dacht dat alleen Alfa's onderweg onderdelen verloren. :LOL:

Gullideckel, zijn dat 15-gaats?

Stiekem wil ik het liefst AMG Styling II 17".

199706_10150105564021279_648321278_6506787_1546118_n.jpg

S-J zei:
Prachtige cabrio hierboven!

Bedankt voor de positieve reacties. (y)

Ben vandaag op de snelweg m'n linker knipperlicht kwijt geraakt... Blijkbaar een W124 kwaal. Dacht dat alleen Alfa's onderweg onderdelen verloren. :LOL:

Gullideckel, zijn dat 15-gaats?

Stiekem wil ik het liefst AMG Styling II 17".

Een W124 kwaal? Ik heb nog nooit van een W124 gehoord die knipperlichten verloor. Waarschijnlijk is het klemsysteem ooit eens gemold waardoor 'ie niet meer goed vastgezet kon worden.

Gullideckel zijn deze:

file.php

Wel opletten dat je de variant met ronde gaten neemt, anders krijg je 500E achter je aan!

Met alle respect S-J, haal die lelijke A sticker eraf...............................(n), dit is geen porum

S-J zei:

Nou, ook een W202 verliest weleens wat. Tijdens een proefrit ooit een compleet voorlicht/complete zijspiegel* verloren. Gelukkig was de verkoper mee. Anders had ik iets uit te leggen. Deze was het.
Code:
197 MB C36 AMG W202 Mercedes Kroeskop Meppel 30-01-1998

image55536.jpg

Hier meer over deze seltener Farbe.

* was één van de twee, herinner me niet meer welke.

Tears for Fears - Secret World

Aparte kleur zeg. Vind het eigenlijk niet bij een 500E passen, maar goed.

En jij met die rode A124, leuk dat ik je ook hier tegenkom ;).

Twingo1 zei:
Agree. Staat prachtig inderdaad.

Uniek is een passender term.......................(y), ik zou zeggen Beryll of nelkengrun maar dat weet 500E ongetwijfeld beter........................

Overigens wel bijzonder dat het een origineel Nederlands exemplaar is. Nederlanders houden meestal niet zo van dit soort uitspattingen.

Hoe smaken toch kunnen verschillen. Ik vind het er niet uitzien. Zeker uniek, zeldzaam en gedurfd, maar in mijn ogen dus gewoon lelijk.

Ook jammer dat het hier een verbouwde 500 E betreft. Niet mijn kopje thee.

Dionysus zei:
Zen, als opener van de 46e pagina van dit nu al memorabele topic, zou jij je openingspost van een mooie illustratie kunnen voorzien, indachtig de traditie?

Doe ik, wissiknie... :)

reedje123 zei:
Ik rijdt op het moment ook een 124, dan wel een A124, E-klasse dus.

En daar hoort natuurlijk een plaatje bij.

Dat klopt niet, daar namelijk horen meerdere plaatjes bij.
Mooie cabriolet. Statig als een 124 (nee Zen, niet de Fiat) maar zijn kan. Mijn complimenten!

Icebrain zei:
Met alle respect S-J, haal die lelijke A sticker eraf...............................(y), dit is geen porum

Ik vind hem juist wel stoer.

Twingo1 zei:
197 MB C36 AMG W202 Mercedes Kroeskop Meppel 30-01-1998

Ik zie op de foto toch echt een E500 W124..... maar wel in een mooie kleur.

Twingo1 zei:
Ik kan maar niet begrijpen waar die Hammer versies gebleven zijn. Veilig in de verzameling, vrees ik. Kijk, een 6-liter Hammer is exclusief. Maar wat moet een 300 E 5.6 of 300 E 5.4 dan wel niet zijn?

En ik vermoed dat Hans Werner ook deze motoren wel in de W124 heeft gebruikt. Alleen dan wellicht in 4V uitvoering. Maar deze [size=large]300 E 5.0[/size] en 300 E 5.2 zullen nooit het reguliere produktiestadium hebben gehaald. Meer probeersels van het huis zelf, denk ik.

Hier wordt er wel degelijk over een W124 300 E 5.0 AMG met 32V M117 en 340 pk/457 Nm gesproken. Zou 280 km/h kunnen halen. Blijft de 5.2 Liter M117 AMG V8 voor mij vooralsnog de grote onbekende. Heerlijk, al die aparte en unieke (motor)uitvoeringen.

Iemand al een glimp opgevangen van de 300D Turbo vervangende 300E van TS?

De Chef werkplaats die opgevolgd wordt door de Salesmanager. Zelfontsteker i.p.v. door bougies ontstekende krachtbron.

Ben erg benieuwd.

... wat een auto's weer; prachtig (van 260E, tot 500E tot Cabrio (eindelijk!))!

Aan mijn 300E moet toch meer gebeuren dan ik had verwacht (technisch prima, maar ik ontdek te veel plekjes en dingetjes die ik nergens op een foto wil terugzien). Nog een dagje poetsen en leer invetten en dan komen de foto's.

Stop jij er maar een beetje TLC in, dan komen die foto's vanzelf wel. Mijn 300 E komt maandag. Eerst even beoordelen, dan zal ook ik foto's plaatsen.

... doe ik. Vandaag uren bezig geweest om het antennegedeelte van een Becker Grand Prix uit de printplaat te solderen, te repareren en weer terug te plaatsen. Leuk werk, maar uiteindelijk wordt de auto daar zelf niet mooier van natuurlijk. Maargoed, het oor wil ook wat. Nu de elektrische antenne nog uit z'n hok zien te krijgen. De antennemotor werkt, maar de Hirschmann blijft waar die zit. Muurvast. Ook moet er nog een nieuw stuur in; er zit een (weliswaar tijdsgetrouw) houten Momo stuur in. Voor sommige mensen prachtig (en het stuurt ook handiger, dan het origineel (wat toch vooral een afgekeken lijkt te zijn van een 18-eeuwse 3-master), maar ik wordt er nerveus van. Tenslotte zijn er nu winterbanden met 5 spaaks Mille Miglia velgen gemonteerd en daarvan schieten de tranen je spontaan in de ogen. De zoon van de vorige eigenaar is verantwoordelijk voor de onzin aan de auto. Zo heeft hij onder andere de remklauwen rood gespoten en een Ferraristicker achterop geplakt (...), dus de 15-gaats met zomerbanden komen er snel onder. Aan de buitenkant verder het standaard poetswerk; geen gekke dingen. De blauw leren bekleding moet echt gevet worden (en misschien hier en daar bijgekleurd). De auto komt uit het zuiden van Zwitserland (tegen de Italiaanse grens); door zon en lage luchtvochtigheid wordt leer niet veel beter (maar werken daarentegen de airco en schuifmans nog wel goed). Ondanks deze puntjes is de auto mooi en goed; zeker gezien alle opties super aantrekkelijk voor de liefhebber. Nog maar even de opsomming; automaat, airco, schuifmans, koplampwiswas (werkt!), leer, 4 hoofdsteunen, speakers voor + achter, ABS, ASD, niveauregeling achter, 15-gaats, metallic lak, getint glas 'met groene band' voor, elektrische ramen voor, buitentemperatuurmeter (als is het display is slecht leesbaar). Slechts een paar dashboard lampjes werken niet, de meeste dus wel (als je weet hoe je erbij komt, zijn ze snel te vervangen). Maargoed; als die klaar is, dan is het genieten.

Ben ook benieuwd hoe de 300E in Castricum zal zijn.

Overigens; wel opmerkelijk dat de W124 zo'n opmars beleeft in Nederland (oké, qua importaantallen moet hij de W201 nog voor laten gaan, maar toch). Als al die nieuwe eigenaren ons laten mee genieten in dit topic (ZEN ook bedankt!), dan wordt het topic blijvend interessant. Keep on posting!

Té populair is ook niet goed want dan kunnen wij binnenkort geen W124's meer kopen.

Icebrain zei:
Met alle respect S-J, haal die lelijke A sticker eraf...............................(n), dit is geen porum

Jaja, moet hem (oa.) ook nog stofzuigen en de ramen schoonmaken.. De BMW moet ook nog schoongemaakt worden van binnen en buiten.. et cetera.

S-J zei:
Icebrain zei:

Jaja, moet hem (oa.) ook nog stofzuigen en de ramen schoonmaken.. De BMW moet ook nog schoongemaakt worden van binnen en buiten.. et cetera.

Ja de voorjaarsschoonmaak, ik weet het.......................................(y)

baSSje zei:
Aparte kleur zeg. Vind het eigenlijk niet bij een 500E passen, maar goed.

En jij met die rode A124, leuk dat ik je ook hier tegenkom ;).

Ja, ik kon er eigenlijk niet meer omheen, wat een geweldig topic is dit :D

Dionysus zei:
reedje123 zei:
Ik rijdt op het moment ook een 124, dan wel een A124, E-klasse dus.

En daar hoort natuurlijk een plaatje bij.

Dat klopt niet, daar namelijk horen meerdere plaatjes bij.
Mooie cabriolet. Statig als een 124 (nee Zen, niet de Fiat) maar zijn kan. Mijn complimenten!

Eigenlijk heb je gelijk, zoals je wilt:

Van de motor geen plaatjes, ik neem aan dat jullie weten hoe dat eruit ziet :)

Foto's even verkleinen lijkt mij een beter idee, dan het fotograferen van een zakje wit poeder.............................:LOL:

Tering. Ik en m'n grote mond. "Mooie auto, plaats meer foto's!"

En dan krijg je geen foto's, maar affiches. Doe eens ff kleiner maken die foto's, Reedje123!

Reedje123..? Is die nick een coming out?

@W124STER
Thnx voor het hele verhaal over het hoe-en-wat betreffende den diesel.

Ik benieuwd naar de "nieuwe"!

Binnen een week zijn er al 3 mensen geweest die mij aan hebben gesproken met de vraag of de auto te koop is, en te vertelln hoe mooi hij wel niet is...

Welke keuzemogelijkheid heb ik als het om velgen gaat voor de W124? (zonder de auto gelijk 'fout' te maken)

15-gaats, 8-gaats, AMG's.. verder kom ik niet.

S-J zei:
Welke keuzemogelijkheid heb ik als het om velgen gaat voor de W124? (zonder de auto gelijk 'fout' te maken)

De keuze is reuze, ook van de zgn Foute velgen, maar het blijft jou eigen keuze wat je eronder plaatst en jou kennende zal dat de goede keuze zijn...........(y)

S-J zei:

Ik zou ook niet verder kijken S-J
Onder een serie 1 vind ik de 15 gaatsen de allermooiste.
Zou ze ook wel willen voor mijn combi maar daar passen de 8 gaatsen m.i. net wat beter bij (want Mopf2)

Terug
Bovenaan