A
Anoniem
Guest
500 E zei:Honderdvijfenzestig is er uit te persen.
En 0 tot 100 in een eeuwigheid.........................................
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
997 GT2 RS zei:500 E zei:Honderdvijfenzestig is er uit te persen.
Lijkt me te ambitieus voor een w124 200d. Voor 165km/h heb je met dat wagengewicht wel 100pk nodig. ~150km/h komt meer in de richting. Herinner me een volgasrit tijdens de rijles, veel meer dan 140km/h zat er niet in. De rijinstructrice vroeg me toen nog of ik het eng vond :T
500 E zei:of in ieder geval een te korte volgasrit.
Icebrain zei:997 GT2 RS zei:500 E zei:Honderdvijfenzestig is er uit te persen.
Lijkt me te ambitieus voor een w124 200d. Voor 165km/h heb je met dat wagengewicht wel 100pk nodig. ~150km/h komt meer in de richting. Herinner me een volgasrit tijdens de rijles, veel meer dan 140km/h zat er niet in. De rijinstructrice vroeg me toen nog of ik het eng vond :T
Even een kleine vergelijking, mijn Trafic met 90pk haalt de 160km p/u met gemak, 6 versnellingen om tot de snelheid te komen en dat op een wagengewicht van 1900 kilo...............
997 GT2 RS zei:Icebrain zei:997 GT2 RS zei:500 E zei:Honderdvijfenzestig is er uit te persen.
Even een kleine vergelijking, mijn Trafic met 90pk haalt de 160km p/u met gemak, 6 versnellingen om tot de snelheid te komen en dat op een wagengewicht van 1900 kilo...............
Even een kleine vergelijking. Onze nieuwe Saab 900 van 20 jaar geleden met ongeveer 90pk (standaard 100, maar er verdwenen kennelijk wat paarden door de achteraf ingebouwde stuurbekrachtiging) kwam níet boven de 150-155km/h uit. Ondanks volgas gedurende een heleboel minutenWe werden toen op een Franse tolweg tamelijk moeiteloos ingehaald door een Mazda MX-5 die snel aan de horizon verdween. Ik nam me destijds meteen voor om nooit zo'n trage Saab te kopen. Vreselijke ervaring als je niet sneller dan 150km/h kan
![]()
Icebrain zei:Even een kleine vergelijking, mijn Trafic met 90pk haalt de 160km p/u met gemak, 6 versnellingen om tot de snelheid te komen en dat op een wagengewicht van 1900 kilo...............
Dionysus zei:Icebrain zei:Even een kleine vergelijking, mijn Trafic met 90pk haalt de 160km p/u met gemak, 6 versnellingen om tot de snelheid te komen en dat op een wagengewicht van 1900 kilo...............
De gesel die in Engeland the-white-van-man genoemd wordt. Onmiddelijk het rijbewijs invorderen. En afkikken in een Strich 8 200 D!
Dionysus zei:Off topic. Dionysus kreeg rijles. Ik reed al jaren, maar had van verkeersregels en kijken tijdens het rijden nog nooit gehoord. Er moest dus nog wel iets opgeleid worden.
Mijn 1e les, de rijschoolhouder meldde zich bij een studentenhuis waar ik toen woonde. En dat was heuvel op. Het vervoersmiddel? Volvo 340 Diesel. Na, zonder een wenkbrauw omhoog getrokken te hebben, de hellingproef te hebben doorstaan, verzocht de rijschoolhouder mij bij het oprijden van de snelweg mij om tempo op te voeren. "Dit is een snelweg!" En ik had al ruim 1 minuut het gaspedaal tegen het schutbord aan. Hij wilde echt niet harder dan 125 km/h. En hij deed er uren over om daar te komen. Dus dat werd door mij ook even gemeld. "Neem dan ook een auto die überhaupt iets onder de motorkap heeft!"
Affijn, afgereden in een E30 316i met kralen op de stoelen. En die was niet veel sneller...
DKBM zei:W124STER zei:... @DKBM; het is nu 2011 ... en ... staat de W124 al voor de deur?
Voor alle lezers; de beste wensen voor 2011!
We hopen ook dit jaar op schadevrije kilometers, onderhoudende forumteksten en mooie plaatjes ter opluistering van het automobiele leven!
Helaas niet. Er moet ook nog het nodige aan het huis gebeuren, dus het wordt op z'n vroegst 2012, schat ik zo. Maar in de tussentijd ben ik me wel aan het oriënteren en inlezen. Het hangt er ook vanaf hoe ik de auto zal gaan gebruiken. Wordt het een tweede auto, dan is een 6-cylinder benzine ook een optie. Anders niet. Wensenlijst is er wel: coupé of sedan, 15 gaats velgen, automaat, airco, hoofdsteunen achter, bijvoorkeur middenarmsteun voor, electrische ramen en evt ook schuifdak. Nu nog de pecunia en afwachten wat het aanbod tzt zal zijn. En tot die tijd blijf ik in elk geval hier meelezen.![]()
997 GT2 RS zei:500 E zei:Honderdvijfenzestig is er uit te persen.
500 E zei:Het is zo heerlijk ontspannen rijden, een 200 D. Een W124 zou de voorkeur moeten genieten. Ik heb de eerste vier jaar van mijn rijbewijs in een 200 D gereden. Als ik nu in mijn rode stap dan kom ik weer thuis. Da's wel een roze bril hoor, ik geef het toe. Ik vind het leuk dat 't ding niks kan, behalve altijd starten en rijden en 1 op 16 verbruiken. En comfortabel wezen, dat kan 'ie ook.
Vinnievw zei:Zijn een Phaeton met 270.000 en een BMW met bijna 3 ton geen potentiele winkeldochters als je je richt op extreme lage kilometerstanden?
500 E zei:Dat heeft te maken met profilering. De concurrentie op het gebied van youngtimer Mercedes-Benz is moordend te noemen. In Nederland is sprake van een serieuze overkill aan aanbieders. Dat impliceert een daling in de prijzen en een langere sta-tijd. Derhalve heb ik gemeend de onderneming iets te moeten bijsturen en me op het gebied van Mercedes-Benz nog slechts te gaan richten op het écht unieke materiaal. Auto's waarmee ik nauwelijks concurrentie heb. auto's waarbij ik met een gerust hart kan zeggen: "kijkt u eerst maar elders en kom dan naar mij". Ik heb geen zin om me in die neerwaarste spiraal te blijven begeven want ik kan simpelweg niet lager. Ga ik lager, dan verniel ik mijn concept en dat wil ik niet. Dan komt er een moment waarop je constateren moet dat je afscheid moet nemen van een bepaald segment.
500 E zei:Ik stootte alles door naar de handel, maar die vage praatjes en ultralage biedingen ben ik meer dan zat. Ik heb er dus voor gekozen een rubriek 'ingeruild' in het leven te roepen. Dan maak ik er zelf wel iemand blij mee.
Ik bied geen rommel aan, de troep stoot ik wel door, maar vertel er zeer duidelijk bij dat de auto's inruilers zijn, niet in mijn filosofie passen en ik er niets aan doe en dus geen garantie op geef. De klant weet precies waar 'ie aan toe is. Dan valt het met die naam ook wel mee, denk ik.
smarter zei: