Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Niks staat rijplezier in de weg, maar misschien is een 6-in-lijn beter voor de portemonnee.

EDIT:
Nieuwe pagina, dus een plaatje:
modelpicture.php
 
Niet voor iedere liefhebber, kennelijk. Ik heb zelden zo goed verkocht als de afgelopen twee maanden. Ik merk er dus niet veel van.
 
Hobby's mogen geld kosten.

dsc01516_custom_.JPG


En aan die wijsheid valt niet te tornen. Toch jammer dat Sindelfingen nooit een V8 in een productie-T W124 gestopt heeft. Zo'n 320 vervult al je verlangens, maar een V8 is toch het toppunt van hobby. Is het perfect, dan toch wil de mens meer.

Niets menselijks is mij vreemd.
 
W124STER zei:
@Dionysus; de Coupe was / is mooi en een uniek en 'puur apparaat'. Dat klopt en zoiets willen bewaren is eene kant. Aan de andere kant moet er altijd wel wat gebeuren qua kopen en verkopen. Dat hoort bij de hobby. Bij die overtuiging zoek ik altijd weer argumenten (...). Nu was dat het kostenargument (4 auto's op het erf is duur, enzovoort); dus belastingvrij rijden lijkt het meest verstandig (ook hier geldt: enzovoort). Eigenlijk maakt het verkoop- of koopargument niet veel uit; ik ben 'een soort van verslaafd' aan het autorijden en doe dat bij voorkeur in een W124. Soms denk ik dat ik een W126 zou moeten proberen; dat zie ik niet als vreemdgaan (zoals :) 't noemde). Wel heeft :) een punt dat een W126 in een afwijkende kleuren me ook wel 's leuk lijkt. Zo staat er een W126 280SE bij Klaas de Poel in Champagne met licht interieur. Da's gewoon goed fout. Maar ja, tot nu toe is een 400E of E420 't meest interessant (en die zijn er weer niet belastingvrij). Dus het hele rijtje afwegingen gaat weer langs komen. Ik doe dit al jaren en blijf het prachtig vinden; "Koop ik een 6 of een 8 cylinder? Wel of geen automaat? Airco of schuifdak? Pullmann of Karo? Geen leer. Let op de armsteun voorin, vergeet de hoofdsteunen achterin niet. Koop nooit impulsief (maar dat blijft bij een goed voornemen...). Zoek een afwijkende kleur! De onderhoudshistorie moet er bij zitten, anders niet doen. Koop gewoon een belastingvrije, dat scheelt grof geld. Zoek het hele jaar door en koop gewoon niks. Begin voor jezelf een taxibedrijf als je alle types een keer gereden wilt hebben. Of wordt W124 specialist en leef je droom. Doe niet moeilijk over een hobbybudget en koop de auto die je wilt. Stop met dit forum, want wie heeft daar wat aan; niemand hoeft last te hebben van jouw automobiele afwijking. Laat het bij één auto en besteed je tijd aan zinvoller zaken. "....

Maar ach, wat zou het? Dit vind ik leuk, dus enzovoort enzovoort enzovoort... Wie van de lezers herkent zich hier niet in? Die mag reageren :)!

... de Coupe is nu in handen van de monteur die onze Cabriolet en Kombi ook onderhoud; in ruil voor een bepaald bedrag aan arbeid voor onderhoud + contanten is 'ie verkocht en daarmee in goede handen gekomen. Da's ook wat waard.


W124STER, allereerst de complimenten voor je wagenpark en de manier waarop jij met je hobby omgaat.

Je vroeg of iemand zich herkent in bovenstaand verhaal, nou voor mij is het een feest van herkenning.

Bij mij is vooral een mooie auto zoeken, bekijken en dan kopen tot nu toe het allerleukste deel geweest van de hobby. Daarna een half jaar rijden en vervolgens weer opnieuw beginnen met zoeken enz....

Ik ben "pas" aan mijn derde Youngtimer bezig en neem me steeds voor om lang te gaan genieten van de aanschaf. Maar zoals gezegd na een half jaar genieten begint het bij mij toch alweer te kriebelen.
Toch ga ik proberen mijn huidige W124 minimaal een jaar in bezit te houden.

Wel geweldig dat jij "ruimte" hebt voor drie Teutonen.
Blijf genieten van je hobby!
 
Dionysus zei:
En aan die wijsheid valt niet te tornen. Toch jammer dat Sindelfingen nooit een V8 in een productie-T W124 gestopt heeft.

Een W124 500 TE, dat klinkt best goed eigenlijk..
 
Of je nu een V8 of een 6 in lijn koopt. Het verbruik kan nooit heel veel schelen en als de tank leeg is moet ie toch weer vol.
Een oude 6 of nieuwere V8 kunnen wel zuinig als je je rechtervoet maar parkinson vrij hebt.
Zolang het maar minimaal een zes cilinder is. Het gevoel wil ook wat
 
W124STER, Voor je je keus gaat maken wel even proefrijden.
Want als je éénmaal het gevoel van een 124 hebt stap je zomaar niet over naar een ander model naar mijn idee.
Een heleboel benzen rijden geweldig maar ieder type toch op zijn eigen manier.
En al zet je 10 300E's of 400E's naast mekaar. D'r is d'r nooit één die hetzelfde rijdt. met de 126'ers net zo.
 
Brandstofprijs zou voor een echte petrolhead geen belemmering mogen zijn. De brandstofprijs is slechts tijdelijk, een Unikat of gewoon een auto die aan al jou wensen voldoet komt misschien maar 1 keer op de markt. Als je die laat schieten omdat je de 1e 250 kilometer die je ermee rijdt misschien 30 euro duurder zijn in de brandstof, dan ben je geen echte.

Een W124 met V8 is altijd wel iemand voor te vinden, want er zijn altijd genoeg "freaks" die het summum willen van een bepaald model, ondanks dat de puristen misschien een zescilinder prefereren. Als ik het geld had, sorry er voor beschikbaar had, dan stond de E420 Briljantzilver nu niet meer te koop.

Amen.
 
@ Audi80Coupé; bedankt voor de paginastarter (en een Coupe is wel zo toepasselijk)

@All; ik had gisteren een 'autoloze zondag', dus nu volgen de indirecte reacties. Wel heel leuk vanochtend om de dag te beginnen met het lezen van de berichten op dit topic!

Ik vind de poging van HappyStar "Ik ben "pas" aan mijn derde Youngtimer bezig en neem me steeds voor om lang te gaan genieten van de aanschaf. Maar zoals gezegd na een half jaar genieten begint het bij mij toch alweer te kriebelen. Toch ga ik proberen mijn huidige W124 minimaal een jaar in bezit te houden." wel heel herkenbaar.

Qua brandstofkosten; dat is natuurlijk wel een belangrijk ding, maar niet voor liefhebbers van een old- of youngtimer. Het verschil in verbruik bij normaal rijgedrag tussen een 6 en 8 cylinder zou overigens wel 's mee kunnen vallen.

Qua aanschaf; als MHS alle tijd zo rekenen voor het beantwoorden van mijn mails / topicvragen, dan houdt 'ie niet veel marge over. Met andere woorden; ik heb op geen enkele manier het gevoel dat ik daar een auto koop. Ik ga er koffie drinken en rijd met een andere auto naar huis. Da's alles. Historisch wel een leuk rijtje overigens; ik ging er heen met een 300CE-24 Cabrio en reed terug met een 400E, toen van 400E naar 300E, tussendoor ook nog van 200 Combi naar 300E-24 en tenslotte van S60 D5 naar 300D Turbo. Als je dat al achter de rug hebt, kun je natuurlijk gerust schrijven dat de E420 mijn nieuwe auto zou moeten worden.

@ 300TDT; je hebt gelijk, ik zou eigenlijk moeten proefrijden, maar dat doe ik bij MHS eigenlijk nooit (goed is goed en daar ga ik gewoon van uit). Maar de Champagne 280SE die bij jou staat, zou ik eigenlijk moeten rijden en om te weten of ik 'm wil. Gewoon omdat het een andere auto is dan een 6 cylinder W124 en niet omdat 'ie niet goed zou zijn.

... conclusie is dat ik de volgende hobby-benz niet overhaast moet aanschaffen; dit is in ieder geval een goed voornemen.
 
Bart81 zei:
Maar goed, heerlijke overpeinzingen heb jij zeg. Vooral bij een goed glas wijn of iets sterkers, of niet?

... fysiek ben ik volkomen nuchter als ik dit schrijf, maar hobbymatig stomdronken...
 
Ik zeg altijd dat je iets moet doen waar je je gevoel bij hebt.
Dat is het allerbelangrijkste. Daarom moet je ook altijd proefrijden vind ik.
Een echte auto voel ik in de eerste 30 meter (minder dan 100.000 KM).
Auto's met meer dan 100.000 KM moet je gewoon een blokje mee om.
Zelf zou ik gaan voor een 124 V8. Dat zijn gewoon sublieme auto's.
Ik heb er nooit één gehad maar die dag zal vast nog wel es komen.
Misschien moet ik ook maar even bij Marco kijken
 
300 TDT zei:
Zelf zou ik gaan voor een 124 V8. Dat zijn gewoon sublieme auto's.
Ik heb er nooit één gehad maar die dag zal vast nog wel es komen.
Misschien moet ik ook maar even bij Marco kijken

... ik wil ze best 1 voor 1 naar Surhuisterveen komen rijden :)
 
... een Signal rode Coupe; da's ook leuk. Foute advertentie, want het is waarschijnlijk een 300CE. Ik heb er nog nooit een zien rijden in Signal Rot.
 
Voor de liefhebbers hier (volgens mij is er geen andere categorie aanwezig) heb ik de 200 D even op de site gezet. Meteen maar 'verkocht' er bij, want anders ben ik 'm straks nog kwijt ook:D

Afbeelding%20034[34].jpg

Afbeelding%20038[37].jpg


Ja, hij is wat vies. Geen tijd om te wassen.

Donderdag komt er een groene 260 E bij. Ook van 1986. Aangezien het toch niks kost zet ik 'm er naast. Dan kan ik kiezen 's morgens: rood of groen, traag of vlot, lange of korte afstand. Pedant, ja. Heerlijk:cool:
 
Tellertje tot 260 km/u; dat is wel zeker een 320 CE. November of december 1992 als bouwjaar. € 5.450,= is te geef voor die auto.
 
... een Mopf 1 E320? Wat nu dan?

Maar je hebt gelijk volgens Günter Engelen bestaat die. Deze vraag zou ik in de W124 quiz dus fout hebben beantwoord :(
 
500 E zei:
Voor de liefhebbers hier (volgens mij is er geen andere categorie aanwezig) heb ik de 200 D even op de site gezet. Meteen maar 'verkocht' er bij, want anders ben ik 'm straks nog kwijt ook:D

Ja, hij is wat vies. Geen tijd om te wassen.

Donderdag komt er een groene 260 E bij. Ook van 1986. Aangezien het toch niks kost zet ik 'm er naast. Dan kan ik kiezen 's morgens: rood of groen, traag of vlot, lange of korte afstand. Pedant, ja. Heerlijk:cool:

... sommige keuzes zijn prettig. Elke dag weer. Leuk dat je juist deze auto's weer (een tijdje) voor jezelf bewaard!
 
Briljante unit, die 200 D. En je hebt gelijk, wis/was zou hem echt helemaal af maken. Mét (jaja, ik weet het) of zonder motortjes. Voor de rest, 15-gaats, achterhoofdsteunen en de heer Schuifmans. Meer heeft een man niet nodig.
 
Nee, da's toch alles was mann braucht ins 124? En voor de kosten hoef je het niet te laten. Misschien zoek ik er nog wel vijf bij; heb ik voor iedere dag van de week een andere kleur:T

Tja, P. Veel beter belastingvrij rijden kun je niet. De W124 is zo ongeveer de top, en het type auto bevalt me nog steeds mateloos. Ik ben die dikke geldverslindende bakken gewoon even zat. De Discovery 3 kost al genoeg geld per drie maanden.

Dus: een standbeeld voor degene die mij TWEE setjes miswas aan de hand doet(y) En eeuwige roem, dat ook.
 
Die 260E klinkt ook goed!

Ja ja, ik ben benieuwd. voor de meelezers: in een dolle bui kocht ik de 260 E van Reinders in Emmen voor een mooie prijs. Nu nog hopen dat de auto zijn geld waard is;) Ik heb 'm immers nog niet gezien. Ach, dat is spannend. Donderdag weten we meer.
 
Ik neem aan dat in het paradijs dat autobedrijf Reinders heet, heus wel ergens wiswasjes te vinden zijn. En Reinders Sr. krijgt nog een standbeeld in Castricum ook. Heeft-ie een mooi doel om veel km's te maken in één van zijn pareltjes om dat eens nader te beschouwen.

En, en dat meen ik serieus, er zit geen enkel greintje cynisme in bovenstaande zinnen. Tijden doorgebracht op hun site en Nick is gewoon een aardige vent én (...) een ware liefhebber.
 
...er is helaas geen belastingvrije W124 V8; een 6-in-lijn is natuurlijk het meest oorspronkelijk. Maar toch.
 
Daarom durfde ik het ook aan. En het is geen handel, puur voor mezelf. Dan hou ik wel van een gokje. als het al een gokje is maar daar gaat Nick ons nu alles van vertellen
 
Ik ben bang dat wij geen wissertjes hebben, ook wij vinden ze gaaf en plakken ze zo links en recht wel eens.

Dionysus zei:
Tijden doorgebracht op hun site en Nick is gewoon een aardige vent én (...) een ware liefhebber.

Top, wordt tijd dat je eens langs komt dan. Proefritje maken in een Opel Blitz o.i.d. :)
 
Mooie 200D hoor 500E! Die 260E klinkt ook goed. Voor de 200D moet je naast een SWRA eigenlijk nog een Becker Mexico Electronic zien te scoren (die moderniteit die er nu in zit hoort niet in een 200D ;))
 
Ik heb nog een Becker Mexico 876 radio-/CD speler liggen. Die moet er eigenlijk in.
 
Ja, alleen het inbouwen is nogal tijdrovend/kostbaar, vanwege de aparte Diversity versterker. En het apparaat is brandhagelnieuw. Op Ebay vang ik er zomaar 800,- voor.
 
Inderdaad een schitterende radio. Op Ebay staat er momenteel een uit een BMW voor 999,-. Wat zou het schatje nieuw hebben gekost destijds?
 
ik heb nog een Becker radio met cassette liggen met originele wisselaar
frontje van de Becker is houtdesign. Zijn daar nog liefhebbers voor.
Heb gehoord dat ze vrij uniek zijn. Zelf ben ik er geen fan van dus als er liefhebbers zijn?
 
Heb even gekeken op de W124 neupreisrecher. De Becker Mexico met CD-speler stond toen in de prijstlijst voor DM 4.394,70.
Kreeg je er gelijk 2 luidsprekers achterin bij, dat wel..
 
198.000 km inderdaad, net ingereden. Daar kan nog vier ton bij. Kortom: deze verslijten we niet. De 260 E staat op 163.000 km.
 
@Klaas: da's best een uniek apparaat. Bij gelegenheid wil ik 'm wel hebben van je. Ik heb vast nog wel iets te ruilen. :cool:
 
Blijft altijd leuk, originele radio's. Wij hebben veel Audi- Alpha, Beta, Gamma, Delta setjes op de plank liggen. Dan heb je ook nog de Audi Design, één van de duurste opties uit een 200, die heb ik achterovergedrukt voor m'n Coupé :T
 
InterClassics & TopMobiel 2011 125 JAAR Mercedes Benz

Op 14, 15 en 16 januari 2011 vindt de volgende editie van InterClassics & TopMobiel plaats, met het thema 125 jaar Mercedes Benz. Na de buitengewoon enthousiaste reacties die wij van zowel deelnemers, bezoekers als pers ontvingen over de editie van 2010 met het thema 100 jaar Alfa Romeo, zijn wij vastberaden om van InterClassics & TopMobiel 2011 minimaal hetzelfde succes te maken! Tijdens deze editie is de hoofdrol weggelegd voor een unieke verzameling van modellen uit de rijke Mercedes Benz historie.

Benz was de eerste autoproducent ter wereld en begon met de bouw van zijn eerste voertuig in 1885. Benz ging in 1926 samenwerken met Daimler. De geschiedenis wilde dat de Oostenrijks-Hongaarse Consul in 1900 één van de eerste grote klanten werd van Daimler Motor Gesellschaft met een bestelling van 36 automobielen. De Consul had een dochter, Mercédès Jellinek, waarvan Daimler zodanig gecharmeerd was dat hij zijn automobielen de naam Mercedes meegaf. Een grote naam in de autowereld was geboren. In samenwerking met Mercedes Benz Nederland en Stichting Mercedes Benz Automobiel Clubs Nederland wordt een prachtige verzameling van Mercedes Benz klassiekers in Maastricht geëxposeerd.

Hoewel het thema een belangrijke rol speelt, houdt InterClassics & TopMobiel 2011 vanzelfsprekend meer in dan alleen 125 jaar Mercedes Benz. De mooiste klassiekers zijn terug te vinden op de beursvloer. Onderdelen, automobilia en alles dat daarmee te maken heeft, maken het aanbod compleet. Ook partijen als FOCWA, KNAC, FEHAC, BFOV en LOF zijn dit jaar weer te vinden op hét oldtimerevenement van de Benelux. TopMobiel herbergt de meest exclusieve klassiekers en ook Top Shops Holland is weer van de partij om dit gedeelte van de beurs de gepaste uitstraling te geven en aan te vullen met de nodige dosis lifestyle.

Genoeg redenen dus om weer een bezoek te brengen aan Maastricht in het begin van het nieuwe jaar. Wij heten u graag van harte welkom op InterClassics & TopMobiel 2011

Meer info hier

... vrijdag ga ik er met een aantal youngtimer vrienden naar toe ('een dikke 400km' met een W124 limousine of kombi, een W126 of Citroen CX; da's op zich al leuk genoeg).
 
Prachtig, maar het niet echt een aansprekende lijst deelnemers/exposanten.
 
... ik zag op het Teutonia Topic dat het MECC ook aan de orde is geweest. De meeste liefhebbers kiezen toch voor Essen (Techno Classica) en Bremen Classic MotorShow als beurs om naar toe te gaan. Ik ben niet eerder op InterClassics & TopMobiel geweest en ben eigenlijk wel benieuwd. Als het niets is, dan is er altijd nog het Vrijthof en volgens de Limburgers komt daar alles goed (als je maar lang genoeg blijft zitten waarschijnlijk?).
 
Terug
Bovenaan