A
Anoniem
Guest
Wat maakt die brandstofprijs dan kapot?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
500 E zei:Wat maakt die brandstofprijs dan kapot?
W124STER zei:@Dionysus; de Coupe was / is mooi en een uniek en 'puur apparaat'. Dat klopt en zoiets willen bewaren is eene kant. Aan de andere kant moet er altijd wel wat gebeuren qua kopen en verkopen. Dat hoort bij de hobby. Bij die overtuiging zoek ik altijd weer argumenten (...). Nu was dat het kostenargument (4 auto's op het erf is duur, enzovoort); dus belastingvrij rijden lijkt het meest verstandig (ook hier geldt: enzovoort). Eigenlijk maakt het verkoop- of koopargument niet veel uit; ik ben 'een soort van verslaafd' aan het autorijden en doe dat bij voorkeur in een W124. Soms denk ik dat ik een W126 zou moeten proberen; dat zie ik niet als vreemdgaan (zoals't noemde). Wel heeft
een punt dat een W126 in een afwijkende kleuren me ook wel 's leuk lijkt. Zo staat er een W126 280SE bij Klaas de Poel in Champagne met licht interieur. Da's gewoon goed fout. Maar ja, tot nu toe is een 400E of E420 't meest interessant (en die zijn er weer niet belastingvrij). Dus het hele rijtje afwegingen gaat weer langs komen. Ik doe dit al jaren en blijf het prachtig vinden; "Koop ik een 6 of een 8 cylinder? Wel of geen automaat? Airco of schuifdak? Pullmann of Karo? Geen leer. Let op de armsteun voorin, vergeet de hoofdsteunen achterin niet. Koop nooit impulsief (maar dat blijft bij een goed voornemen...). Zoek een afwijkende kleur! De onderhoudshistorie moet er bij zitten, anders niet doen. Koop gewoon een belastingvrije, dat scheelt grof geld. Zoek het hele jaar door en koop gewoon niks. Begin voor jezelf een taxibedrijf als je alle types een keer gereden wilt hebben. Of wordt W124 specialist en leef je droom. Doe niet moeilijk over een hobbybudget en koop de auto die je wilt. Stop met dit forum, want wie heeft daar wat aan; niemand hoeft last te hebben van jouw automobiele afwijking. Laat het bij één auto en besteed je tijd aan zinvoller zaken. "....
Maar ach, wat zou het? Dit vind ik leuk, dus enzovoort enzovoort enzovoort... Wie van de lezers herkent zich hier niet in? Die mag reageren!
... de Coupe is nu in handen van de monteur die onze Cabriolet en Kombi ook onderhoud; in ruil voor een bepaald bedrag aan arbeid voor onderhoud + contanten is 'ie verkocht en daarmee in goede handen gekomen. Da's ook wat waard.
Dionysus zei:En aan die wijsheid valt niet te tornen. Toch jammer dat Sindelfingen nooit een V8 in een productie-T W124 gestopt heeft.
Bart81 zei:Maar goed, heerlijke overpeinzingen heb jij zeg. Vooral bij een goed glas wijn of iets sterkers, of niet?
300 TDT zei:Zelf zou ik gaan voor een 124 V8. Dat zijn gewoon sublieme auto's.
Ik heb er nooit één gehad maar die dag zal vast nog wel es komen.
Misschien moet ik ook maar even bij Marco kijken
500 E zei:Voor de liefhebbers hier (volgens mij is er geen andere categorie aanwezig) heb ik de 200 D even op de site gezet. Meteen maar 'verkocht' er bij, want anders ben ik 'm straks nog kwijt ook
Ja, hij is wat vies. Geen tijd om te wassen.
Donderdag komt er een groene 260 E bij. Ook van 1986. Aangezien het toch niks kost zet ik 'm er naast. Dan kan ik kiezen 's morgens: rood of groen, traag of vlot, lange of korte afstand. Pedant, ja. Heerlijk![]()
Dionysus zei:Tijden doorgebracht op hun site en Nick is gewoon een aardige vent én (...) een ware liefhebber.
500 E zei:maar daar gaat Nick ons nu alles van vertellen
Vinnievw zei:Poe, wat een geld. Trouwens, hoeveel KM heeft de 200D op de klok staan?