Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Bart heeft de 300e inderdaad (voorlopig) nog even in Castricum gelaten.

Het ligt niet aan de auto, het ligt aan mij (dit klinkt alsof ik een scharrel aan het dumpen ben *-)), er zijn wat ontwikkelingen die de aanschaf van een andere auto iets vertragen.

Mocht de 300e weg zijn tegen de tijd dat ik weer wat zekerheid heb over bepaalde zaken, dan komt er vast weer een andere. Ik heb geen haast, die W124 komt er wel een keer..... Hoewel deze wel heel dichtbij de ideale kwam....

Soms moet je je zonder na te denken in een avontuur storten, en soms is het beter om even het juiste moment af te wachten. Waarom heb ik in die laatste situaties dan toch steeds het idee dat ik iets moois misloop?

Bart81 zei:
Soms moet je je zonder na te denken in een avontuur storten, en soms is het beter om even het juiste moment af te wachten. Waarom heb ik in die laatste situaties dan toch steeds het idee dat ik iets moois misloop?

Het lijkt hier inderdaad om scharrels te gaan. Al "denk" je dan vaak met een ander lichaamsdeel dan met het hoofd.

Een goed geconserveerde W124 kan natuurlijk nooit een scharrel zijn. Dat zijn blijvertjes.

2982308276_579d21d7a3.jpg

Edit: Geen nieuwe pagina zonder een illustratie. Laten we in ieder geval die Tradition in ere houden.

Bart81 zei:
Hoewel deze wel heel dichtbij de ideale kwam....

:}, ja dat heb je met al dat moois soms moet je de kans grijpen als het moment daar is

W124STER zei:
... is dit wat?

Lijkt origineel, maar voor die prijs?

Niet bepaald 'my cup of tea' zeg maar. Ieder zijn ding, ik heb het gevoel dat dit (hoewel bijzonder op het eerste gezicht) ook niet helemaal in het rijtje van de TS past. Wel vermeldenswaardig in dit topic natuurlijk, een dergelijke W124.

Het is als ik het goed zie een 300 CE 3.4 AMG en Weide weet wel of ze schaars zijn.

... ook al is het meer bijzonder, dan mooi; het lijkt mij toch wel wat voor de verzameling :)

Coupe er uit, AMG er in (of toch maar doorsparen voor een goede 400E?)

Coupé er uit, AMG er in. En daarna als je pech hebt, Kombi er uit, cabrio er uit, AMG er van narigheid ook maar weer uit, hobbygeld opgestookt.

Damn: Erg vervelend, zo'n mooie groene C124 in de uitverkoop als je er net niet de knaken voor hebt op dit moment.

... valt mee; kopen kan wel, maar ik wil me zelf limiteren; dat doe ik op prijs en aantal. Ik heb nu 4 W124's staan en dat is voorlopig genoeg. Dus als er één bij komt, moet er ook één weg. De cabrio blijft, de combi ook, dus gaat de coupe...

Geld uitgeven is niet zo moeilijk; een complete verzameling kan er binnen een paar maanden staan, maar dat wil ik niet. Wel wil ik 'voor weinig' iets goeds vinden en mij houden aan mijn vooraf vastgestelde hobbybudget van €3500 - €5000 per jaar (voor aanschaf van iets anders en onderhoud. NB: het gaat hier niet over de 'daily driver'; die mag meer kosten). Iets goeds vinden voor dat geld, lukt met een beetje geduld wel. Je komt steeds een stapje verder. Dat maakt het voor mij leuk. Niet het uitgeven van -tigduizend Euro.

Hoe is het eigenlijk met de Kever? Slaag je daarmee ook om binnen je hobbybudget te blijven?

... 'k zal morgen wat Kever foto's updaten (en ja, qua hobbybudget lukt dat prima, want de Kever is niet van mij...)

... als beloofd foto's van 't Kevertje; hoe verder dat je auto stript, hoe meer werk er zichtbaar wordt. Dat werd ons vooraf al verteld; de conditie van het materiaal onder de lak valt vrijwel nooit mee, maar eerder tegen. De foto's zijn hiervan het bewijs.

... gestript:

312k7d1.jpg

... materiaal op zolder:

vq7dky.jpg

... wordt dit ooit weer wat?

5yf0qp.jpg

.... een beetje werk:

2qwdbua.jpg

.... en nog een beetje werk:

eqp47n.jpg

... maar wel een;

zwzz8j.jpg

... en achterin 'het motortje': luchtgekoeld (het woord voor VW'ers)

1231q4j.jpg

Ziet er toch nog wel redelijk uit hoor, onze zwarte was een groter drama! Wel een erg mooie kleur trouwens!

Mocht je ooit onderdelen/plaatwerk nodig hebben dan mail je maar, ik denk dat we nog behoorlijk wat Kever spullen hebben!

500 E zei:
Het is als ik het goed zie een 300 CE 3.4 AMG en Weide weet wel of ze schaars zijn.

Het is natuurlijk geen CE want sedan.. En hij zou me wel passen, naast een Twingo. Alleen die dogleg. En inruil is mogelijk. En het zijn geen schokkende bedragen.

Twingo1 zei:
W124STER, had je deze al meegekregen? Jammer dat er nog niet meer info beschikbaar is.

... nee, nog niet gezien. Vind het wel wat al zou ik 'm optisch wel weer origineel maken (en banden met profiel monteren...). De 500E staat er, daar verwacht je wat van. De 400E is ingetogen, maar met deze motorisering heeft hij ongeveer dezelfde brute kracht als de 500E. Dat spreekt me aan.

En een plaatje;

2n9w8sw.jpg

W124STER zei:
De 400E is ingetogen, maar met deze motorisering heeft hij ongeveer dezelfde brute kracht als de 500E. Dat spreekt me aan.

490 pk is anders wel redelijk wat meer dan de 326 van een 500 E.

Twingo1 zei:
500 E zei:

Het is natuurlijk geen CE want sedan.. En hij zou me wel passen, naast een Twingo. Alleen die dogleg. En inruil is mogelijk. En het zijn geen schokkende bedragen.

... ik zou wel weer een W124 (of W129) met 8 cylinder willen rijden. De auto's die ik nu heb komen met elkaar ook op 600PK, maar het is juist zo leuk als dat allemaal in 1 auto zit (of 2...). Na een jaartje zonder een auto met echt veel vermogen, gaat het toch weer kriebelen. En dan past een 3.4 AMG ook wel...

272 pk/330 Nm is heel behoorlijk inderdaad. Maar zou zo'n dogleg wel prettig schakelen? Of is het puur gewenning.

Twingo1 zei:
W124STER zei:
De 400E is ingetogen, maar met deze motorisering heeft hij ongeveer dezelfde brute kracht als de 500E. Dat spreekt me aan.

490 pk is anders wel redelijk wat meer dan de 326 van een 500 E.

... dat is zeker veel meer; stom, niet goed gelezen.

...ik heb nooit geschakeld met een hondenpootschakeling; heb dus geen idee. Maar het zal wel wennen. De motorisering spreekt me dus aan, maar aan de andere kant valt zo'n AMG (zoals die nu wordt aangeboden) wel weer erg op. Veel mensen associeren de auto bovendien met allemaal dingen waar ik niets mee heb. Dus ja, imagoschade (...) is maar zo daar. Ik was al afwijkend met m'n taxi's, maar als ik ga rijden in een AMG is het "Attentie, Buurtpreventie". Iets minder opvallend mag dus wel; een 400E of E420 (misschien een 500E of E500) lijkt voor mij toch een logischer keuze. Maar helemaal zeker ben ik niet; AMG fascineert wel.

Ondertussen kijk soms ook weer naar een W129 (met M119 uiteraard); dat rijdt natuurlijk ook super.

... en dan wonen er niet eens Vlinderstrikken in de buurt :) en ligt Steenwijk op nog geen 20 minuten rijden van hier

Twingo1 zei:
Ik vind de kofferdeksel wat verdacht. Sluit die niet goed? Foto 4.

... ik zie het niet; je kunt mailen naar Lafos in Aldenhoven. Volgens het kentekenplaatonderschrift komt 'ie daar vandaan. Misschien weten zij meer? Verder zag ik dat Weide1 in Duitsland nog steeds voortleeft; gelukkig maar :)

Icebrain zei:
W124STER zei:
... ik zal de lezers van dit topic op de hoogte houden!

:D

... 10 september moest de 300D Turbo voor onderhoud naar Andre Boer. Kilometerstand 130.000. Donderdag 23 december gaat hij voor de 150.000km beurt. De 140.000km beurt heb ik overgeslagen; dat zou volgens 'de boekjes' de grote beurt moeten zijn. Die is nu dus bij 150.000km. Ben benieuwd wat 'ze' vinden.

... de 300-24 AMG 3.4 blijft boeien; ik heb de originele AMG folder er 's bijgepakt en twee TWeingoE1 plaatjes gescanned voor de details

2625cgl.jpg

2rfd8k1.jpg

W124STER zei:
... de 300-24 AMG 3.4 blijft boeien; ik heb de originele AMG folder er 's bijgepakt en twee TWeingoE1 plaatjes gescanned voor de details

Dat zien wij graag. Bedankt (tu) Maar wie is toch TWeingoE1? Een gespleten persoonlijkheid, iemand die de weg kwijt is?

Twingo1 zei:
W124STER zei:

Dat zien wij graag. Bedankt (tu) Maar wie is toch TWeingoE1? Een gespleten persoonlijkheid, iemand die de weg kwijt is?

De weg issie zeker kwijt... Van premium AWD naar... laat maar. Volgens mij heeft ie al spijt voordat de ruil zover is ;)

Ptr zei:
Twingo1 zei:
W124STER zei:

De weg issie zeker kwijt... Van premium AWD naar... laat maar. Volgens mij heeft ie al spijt voordat de ruil zover is ;)

Zou je denken, dan heeft hij alsnog zijn pdf,jes...................................:}

W124STER zei:
W124STER zei:
... ik ben in september in Zwitserland geweest; de afgelopen week kreeg ik boetes vanuit Duitsland en Zwitserland. Duitsland valt mee (24 km/h, na correctie, te hard op de Autobahn, vermoedelijk €100,- (maar nog geen definitieve beschikking gehad)), maar Zwitserland wordt minder prettig. Men heeft een overschrijding van 34 km/h op snelweg geconstateerd (na correctie). Schijnt dan zo te zijn dat er een strafrechterlijk onderzoek wordt gestart en dat je 'serieus aan de beurt bent'. In ieder geval meer dan €350... :( . Heeft iemand hier evaring mee?

Dit onderwerp past wel in het topic, dacht ik; er zijn meer autohobbyrijders die de Alpen als ideale cabrio-uitlaat-plaats beschouwen. Dan moet je ook weten in hoeveel tijd je er kunt zijn (of niet moeten willen zijn...) :)

... boete binnen: CFH520,00 is bij benadering €410,00. Dat valt nog mee (je haalt je na verloop van tijd van alles in je hoofd). Minder leuk vond ik het feit dat men nu probeert de geldigheid van mijn rijbewijs voor Zwitserland in te trekken. Nooit meer zelf sturen in de Zwitserse Alpen? Kan me nog niet voorstellen, maar de Kapo's zijn het wel van plan :S . Ik heb een mooi verhaal gecomponeerd voor de rechtbank, maar of men dat overneemt?

... nog steeds geen uitsluitsel of ik ooit nog zelf mag rijden in Zwitserland, maar inmiddels wel een ander Kanton dat zich heeft gemeld. "Met behulp van onze snelheidsmeter(...) is vastgesteld, dan de bestuurder van het hieronder vermelde voertuig de wettelijke maximumsnelheid overschreden heeft: blabladibladi. Keurig in een soort van Nederlands en geld gewoon overmaken naar een Nederlandse bank. In tegenstelling tot de andere (straf)zaak, lag de gemeten snelheid hier wat lager: 118km/h waar 100km/h was toegestaan; €130.80. Tel ik de boetes bij elkaar op, dan had ik mij per Taxi naar Zwitserland kunnen laten rijden... :( . Overigens hoor ik uit Duitsland al enige tijd niets; daar ben ik geflitst met 24km/h te hard...

Waarom ik dit hier allemaal schrijf? In de eerste plaats omdat veel Nederlanders 's nachts naar het Zuiden 'rasen, statt reisen' en dat je dan op een lege, totaal verlaten Autobahn tussen 03:30uur en 6:30uur 's ochtends voor respectievelijk 34km/h, 18km/h en 24km/h te hard, tegen de €650 kunt aftikken. Dat de lezer het weet...

... negen-van-de-tien W124's staat stilstaand op een plaatje. Dat schept een beeld van de auto; niet perse een beeld van snelheid en sportiviteit. Onderstaand plaatje 'is anders dan anders';

5al65f.jpg

Vandaag, in la douce France, een 250 D met zwarte platen en zilveren letters. Opgeplakte achterspoiler op pootjes trots op de achterklep, 3 15-gaats en één zwarte velg, geen ster meer op de gril en twee ontzettende knoflookkauwers op de voorstoelen die beide nog actief hebben deelgenomen aan La Resistance.

Ook een W124 kan, onder bepaalde omstandigheden, prachtig dans-son-jus zijn.

... dans son jus; in z'n element? Dat denk ik ook als de beelden zie van Libanon, Palestijns gebied en noem maar op; de W124 is daar, waar betrouwbaarheid van het materiaal tegen een lage prijs, van belang is. Wat dat betreft zijn er exclusievere hobbyauto's te verzinnen. Om maar is een understatement te gebruiken.

Dans son jus. Een opmerking waar met name Francophiele youngtimer- en oldtimerliefhebbers mee aangeven dat een Peugeot 204, een Renault 8 Gordini of een Panhard Dyna, met de nodige gebruikssporen, juist door die sporen, nog mooier is.

Wij noemen dat patina, maar als iemand dans son jus bezigt, is dat meestal een opmerking die aangeeft dat de betreffende auto zo rot als een mispel is.

En geloof me, dat was die 250 D ook.

Maar aandoenlijk was het wel. En mooi ook.

Terug
Bovenaan