Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
... weer wat geleerd; ik rijd, denk en praat bij voorkeur om Frankrijk heen en ja, dan mis je de clou en ga je praten over omstandigheden waarin de W124 in z'n element lijkt te zijn. Excusez moi :)

... 'W126 kop met W124 kont' (had 'm zelf niet veel eerder gezien, maar stond al een tijdje op internet); er zijn slechtere verbouwingen.

211owzm.jpg

wwchzc.jpg

2mc8vn5.jpg

2v7uk5j.jpg

258mbza.jpg

... je voelt de nieuwe forumbladzijde aankomen; het werd tijd voor een plaatje om deze nieuwe bladzijde mee te beginnen :)

Wouter82 zei:
Tja, het is onderhand algemeen bekend dat Zwitserland zeer duur is, ook voor wat betreft verkeersovertredingen.....
Het gaat al verkeerd bij die snelweg "Autobahn" noemen.. In Zwitserland is het heel simpel voor mij, gewoon 120 rijden. Beetje om me heen kijken vind ik daar ook geen straf.

... @Beros; je hebt gelijk. Ik ga in het vervolg ook maar overdag rijden in plaats van 's nachts...

W124STER zei:
... de 300-24 AMG 3.4 blijft boeien; ik heb de originele AMG folder er 's bijgepakt en .....

Spijkerman uit De Krim, Overijssel adverteert er niet meer mee. Verkocht aan W124STER?

Twingo1 zei:
W124STER zei:
... de 300-24 AMG 3.4 blijft boeien; ik heb de originele AMG folder er 's bijgepakt en .....

Spijkerman uit De Krim, Overijssel adverteert er niet meer mee. Verkocht aan W124STER?

... :) nee, ik ga toch bij de volgende voor een 8 cylinder (400E, 500E) of een C36 / C43!

W124ster,
Nu 800 km gereden in de lichtblauwe 300E maar oh oh wat is die auto toch lief, hij is mooi, hij rijd als nieuw, hij is gewoon goed.
De motor zoemt bij 120km/u het is een genot om erin te "fahren"
Langs deze weg nog goede kerstdagen toegewenst. (en de rest ook natuurlijk)
groeten uit de N.O.P.

... @300E; fijn dat "Karl Benz" bevalt! Het is ook gewoon een geweldige wagen. Maak nog 's een foto van de 300E voor in dit topic!

STER
Ik heb nog geen originele Becker en heb die therapeut ook nog niet gesproken (ik weet niet of hij de radio nog heeft)
Ik zal zosnel mogelijk een foto maken en hier plaatsen maar PAS OP PAS OP je wilt hem weer terug!! (geintje)

Twingo1 zei:
W124STER zei:
... :) nee, ik ga toch bij de volgende voor een 8 cylinder (400E, 500E) of een C36 / C43!

Een C36 heeft een zes-in-lijn. Hier nog 1 2 afbeeldingen van de 300 E 3.4 AMG.

... ik weet dat de C36 geen 8 cylinder heeft (en de C43 weer wel); dat zinnetje heb ik een beetje 'ongelukkig' geschreven. Waar het om gaat is dat ik wel een snelle Benz wil met een 'groot blok', maar dat die niet zo op hoeft te vallen als een 300E AMG. Als het geen snelle W124 wordt, wordt het dus een W202 AMG.

300E zei:
STER
Ik heb nog geen originele Becker en heb die therapeut ook nog niet gesproken (ik weet niet of hij de radio nog heeft)
Ik zal zosnel mogelijk een foto maken en hier plaatsen maar PAS OP PAS OP je wilt hem weer terug!! (geintje)

... we gaan 't zien!

... weet iemand overigens wat in een W202 het 'lekkerste blok' is? Is een C180 eigenlijk wel wat? Of moet het minstens een C240 zijn? Of moet je als W124 fan helemaal geen W202 willen hebben?

Een C 280 rijdt erg fijn. Een 180 is wat brommerig en een 220 klinkt veel teveel als een viercilinder. *kuch* C43 is wel aardig.

W124STER zei:
W124STER zei:
W124STER zei:
... ik ben in september in Zwitserland geweest; de afgelopen week kreeg ik boetes vanuit Duitsland en Zwitserland. Duitsland valt mee (24 km/h, na correctie, te hard op de Autobahn, vermoedelijk €100,- (maar nog geen definitieve beschikking gehad)), maar Zwitserland wordt minder prettig. Men heeft een overschrijding van 34 km/h op snelweg geconstateerd (na correctie). Schijnt dan zo te zijn dat er een strafrechterlijk onderzoek wordt gestart en dat je 'serieus aan de beurt bent'. In ieder geval meer dan €350... :( . Heeft iemand hier evaring mee?

Dit onderwerp past wel in het topic, dacht ik; er zijn meer autohobbyrijders die de Alpen als ideale cabrio-uitlaat-plaats beschouwen. Dan moet je ook weten in hoeveel tijd je er kunt zijn (of niet moeten willen zijn...) :)

... boete binnen: CFH520,00 is bij benadering €410,00. Dat valt nog mee (je haalt je na verloop van tijd van alles in je hoofd). Minder leuk vond ik het feit dat men nu probeert de geldigheid van mijn rijbewijs voor Zwitserland in te trekken. Nooit meer zelf sturen in de Zwitserse Alpen? Kan me nog niet voorstellen, maar de Kapo's zijn het wel van plan :S . Ik heb een mooi verhaal gecomponeerd voor de rechtbank, maar of men dat overneemt?

... nog steeds geen uitsluitsel of ik ooit nog zelf mag rijden in Zwitserland, maar inmiddels wel een ander Kanton dat zich heeft gemeld. "Met behulp van onze snelheidsmeter(...) is vastgesteld, dan de bestuurder van het hieronder vermelde voertuig de wettelijke maximumsnelheid overschreden heeft: blabladibladi. Keurig in een soort van Nederlands en geld gewoon overmaken naar een Nederlandse bank. In tegenstelling tot de andere (straf)zaak, lag de gemeten snelheid hier wat lager: 118km/h waar 100km/h was toegestaan; €130.80. Tel ik de boetes bij elkaar op, dan had ik mij per Taxi naar Zwitserland kunnen laten rijden... :( . Overigens hoor ik uit Duitsland al enige tijd niets; daar ben ik geflitst met 24km/h te hard...

Waarom ik dit hier allemaal schrijf? In de eerste plaats omdat veel Nederlanders 's nachts naar het Zuiden 'rasen, statt reisen' en dat je dan op een lege, totaal verlaten Autobahn tussen 03:30uur en 6:30uur 's ochtends voor respectievelijk 34km/h, 18km/h en 24km/h te hard, tegen de €650 kunt aftikken. Dat de lezer het weet...

... 'k Heb de veroordeling uit Zwitserland binnen; 1 maand rijontzegging in Zwitserland in 2011 (met een gespecificeerde periode). Daarnaast mag ik als ik het goed begrijp ook nog de proceskosten betalen; ongeveer €240. Dus voor iedereen die naar Zwitserland wil; neem de tijd...

500 E zei:
Een C 280 rijdt erg fijn. Een 180 is wat brommerig en een 220 klinkt veel teveel als een viercilinder. *kuch* C43 is wel aardig.

... dat is volgens mij het (gemodificeerde?) blok wat ook in de W124 E420 ligt, toch?

Klopt als een bus. De C43 heeft de 4,3 liter aan boord, opgefokt door AMG tot 306 PK. Onbegrijpelijk. Mercedes had er ook gewoon een C500 van kunnen maken. Kostte niks extra.

... ik heb nog maar 1 keer een C gereden (C220 Diesel) en dat viel ook al niet tegen. Wel onwaarschijnlijk traag (vergelijkbaar met de W124 200D Combi). Het comfort vond ik prima. Maar in combinatie met een 2.8 193PK zou de W202 dus best wel 's een aantrekkelijke auto kunnen zijn.

... dus geen M119 in de C43; ik heb de M113 nog nooit gereden. Ben benieuwd. Toch maar 's ergens een proefritje regelen. Of toch 'gewoon' weer een 400E/E420 of 500E/E500...

De 400 E bezit meer souplesse. Een C43 is een tikkie nerveus. Nou ben ik dat zelf ook, dus bij mij past die auto wel.

500 E zei:
De 400 E bezit meer souplesse. Een C43 is een tikkie nerveus. Nou ben ik dat zelf ook, dus bij mij past die auto wel.

... ik ben meer het type wat wil weten dat hij echt snel kan, maar dat vrijwel nooit doet. Dat soort momenten kun je elke dag op de vingers van één hand tellen. Dus.

Zelfde geluid, en inderdaad standaard een dogleg. Viertrapper of vijftrapper tegen meerprijs.

Ok, geen 8 cilinder, maar de AMG 36 is ook een koppelbeest. Je rechtervoet als aan/uit schakelaar. Wat een klappen maakt zo'n ding. Een soort onbehouwen gevoel van macht bekruipt je als je plaatsneemt in een Benz met deze motor.

Zowel de W202 als de SLK bereden met deze motor. In de C klopte de combinatie, in de SLK was het een suicide-apparaat. Niet berekend op het vermogen en het koppel.

Had de vader van Alfa-Bert niet zo'n ding? Tenminste, dat beweerde hij?

You 're right. En de AMG 32 had ook een bak meer vermogen. Uit m'n hoofd 354 PK. De AMG 36 had zo'n 280 PK. Mijn perceptie van die SLK, wat een idiote auto, valt nu dus ook op z'n plaats. Die C 36 was echter een harmonieuze auto.

En ik vermoed dat z'n vader gewoon een Almera 1.3 SLX had. Mét elektrische ramen. Dat dan weer wel.

... deze hadden we nog niet (wel een bekend plaatje, maar nog niet in dit topic); een mooie om dit jaar mee af te sluiten.

x5xyk2.jpg

Ben benieuwd welke W124'ers er volgend jaar weer langskomen; een V8 staat op het verlanglijstje.

Dit jaar hebben we circa 100.000km gereden met 'de sterren uit deze show'. Er hebben zich geen noemenswaardige problemen voorgedaan en de kilometers brachten veel rijplezier. Als youngtimer voor elke dag, is de W124 voor mij nog steeds een prima keus.

Ik volg dit topic al enkele weken. Ik had altijd al een zwak voor de W124 en hoop tzt ook een mooie aan te schaffen, ofwel als daily (120 km per dag) ofwel als tweede auto. Dit topic maakt me alleen maar hebberiger. Die blauwe hierboven is top, de bruine op de vorige pagina's echt helemaal top. Hoe vaker je de foto's ziet, hoe mooier hij wordt. Hopelijk brengt 2011 alleen nog maar meer foto's. Hoe eerder het 2011 is, hoe sneller ik mezelf de gelukkige eigenaar van een W124 kan noemen :D

Alvast een goede jaarwisseling en het beste voor 2011!

... @DKBM; het is nu 2011 ... en ... staat de W124 al voor de deur? :)

Voor alle lezers; de beste wensen voor 2011!

We hopen ook dit jaar op schadevrije kilometers, onderhoudende forumteksten en mooie plaatjes ter opluistering van het automobiele leven!

Allereerst iedereen een goed en gezond 2011 toegewenst ik zal proberen een foto van m'n 300 te plaatsen ik hoop dat het me lukt.
Afz 300E

DKBM zei:
Ik had altijd al een zwak voor de W124 en hoop tzt ook een mooie aan te schaffen, ofwel als daily (120 km per dag) ofwel als tweede auto.

Leuk DK! (tu)

Gister in een 200D gereden. Toch wel een grappige ervaring. En je rijdt ook nog eens voor nop.

W124, gelukkig nieuwjaar en mogen er vele updates volgen.

W124STER zei:
300E zei:
STER

... we gaan 't zien!

W124STER zei:
... @DKBM; het is nu 2011 ... en ... staat de W124 al voor de deur? :)

Voor alle lezers; de beste wensen voor 2011!

We hopen ook dit jaar op schadevrije kilometers, onderhoudende forumteksten en mooie plaatjes ter opluistering van het automobiele leven!

Helaas niet. Er moet ook nog het nodige aan het huis gebeuren, dus het wordt op z'n vroegst 2012, schat ik zo. Maar in de tussentijd ben ik me wel aan het oriënteren en inlezen. Het hangt er ook vanaf hoe ik de auto zal gaan gebruiken. Wordt het een tweede auto, dan is een 6-cylinder benzine ook een optie. Anders niet. Wensenlijst is er wel: coupé of sedan, 15 gaats velgen, automaat, airco, hoofdsteunen achter, bijvoorkeur middenarmsteun voor, electrische ramen en evt ook schuifdak. Nu nog de pecunia en afwachten wat het aanbod tzt zal zijn. En tot die tijd blijf ik in elk geval hier meelezen. (tu)

Ook ik wil iedereen heirbij een gelukkig en mooi 2011 wensen!

Mijn vader is het begin van dit jaar begonnen met een klein overzicht van de gemaakte kilometers en gepompte liters Benzine.
Daarbij kwamen wij tot de conclusie dat de 300TE 1 op 7.5 "doet". Wat vinden jullie hier van?

Niet onbelangrijk om te melden: de auto wordt vooral op de middellange afstanden ingezet, dus waarbij een niet te verwaarlozen gedeelte binnen de bebouwde kom wordt gereden. Daarnaast houden alle bestuurders van de auto er een rustige rijstijl op na.

Groeten, Wout

Beste liefhebbers, een benzine doordrenkt 2011 gewenst. Diesel mag natuurlijk ook. Dat we onze gemeenschappelijke interesse ook in 2011 mogen blijven delen.

Hoe hard kan een 200 D eigenlijk?

GroteFoto-LASXPUKB.jpg

Van een 500 E weten we het nu...

Edit: linkje werkte natuurlijk niet. Even aangepast dus.

Terug
Bovenaan