Guest
... weer wat geleerd; ik rijd, denk en praat bij voorkeur om Frankrijk heen en ja, dan mis je de clou en ga je praten over omstandigheden waarin de W124 in z'n element lijkt te zijn. Excusez moi 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het gaat al verkeerd bij die snelweg "Autobahn" noemen.. In Zwitserland is het heel simpel voor mij, gewoon 120 rijden. Beetje om me heen kijken vind ik daar ook geen straf.Wouter82 zei:Tja, het is onderhand algemeen bekend dat Zwitserland zeer duur is, ook voor wat betreft verkeersovertredingen.....
W124STER zei:... de 300-24 AMG 3.4 blijft boeien; ik heb de originele AMG folder er 's bijgepakt en .....
Twingo1 zei:W124STER zei:... de 300-24 AMG 3.4 blijft boeien; ik heb de originele AMG folder er 's bijgepakt en .....
Spijkerman uit De Krim, Overijssel adverteert er niet meer mee. Verkocht aan W124STER?
Twingo1 zei:
300E zei:STER
Ik heb nog geen originele Becker en heb die therapeut ook nog niet gesproken (ik weet niet of hij de radio nog heeft)
Ik zal zosnel mogelijk een foto maken en hier plaatsen maar PAS OP PAS OP je wilt hem weer terug!! (geintje)
W124STER zei:W124STER zei:W124STER zei:... ik ben in september in Zwitserland geweest; de afgelopen week kreeg ik boetes vanuit Duitsland en Zwitserland. Duitsland valt mee (24 km/h, na correctie, te hard op de Autobahn, vermoedelijk €100,- (maar nog geen definitieve beschikking gehad)), maar Zwitserland wordt minder prettig. Men heeft een overschrijding van 34 km/h op snelweg geconstateerd (na correctie). Schijnt dan zo te zijn dat er een strafrechterlijk onderzoek wordt gestart en dat je 'serieus aan de beurt bent'. In ieder geval meer dan €350.... Heeft iemand hier evaring mee?
Dit onderwerp past wel in het topic, dacht ik; er zijn meer autohobbyrijders die de Alpen als ideale cabrio-uitlaat-plaats beschouwen. Dan moet je ook weten in hoeveel tijd je er kunt zijn (of niet moeten willen zijn...)![]()
... boete binnen: CFH520,00 is bij benadering €410,00. Dat valt nog mee (je haalt je na verloop van tijd van alles in je hoofd). Minder leuk vond ik het feit dat men nu probeert de geldigheid van mijn rijbewijs voor Zwitserland in te trekken. Nooit meer zelf sturen in de Zwitserse Alpen? Kan me nog niet voorstellen, maar de Kapo's zijn het wel van plan. Ik heb een mooi verhaal gecomponeerd voor de rechtbank, maar of men dat overneemt?
... nog steeds geen uitsluitsel of ik ooit nog zelf mag rijden in Zwitserland, maar inmiddels wel een ander Kanton dat zich heeft gemeld. "Met behulp van onze snelheidsmeter(...) is vastgesteld, dan de bestuurder van het hieronder vermelde voertuig de wettelijke maximumsnelheid overschreden heeft: blabladibladi. Keurig in een soort van Nederlands en geld gewoon overmaken naar een Nederlandse bank. In tegenstelling tot de andere (straf)zaak, lag de gemeten snelheid hier wat lager: 118km/h waar 100km/h was toegestaan; €130.80. Tel ik de boetes bij elkaar op, dan had ik mij per Taxi naar Zwitserland kunnen laten rijden.... Overigens hoor ik uit Duitsland al enige tijd niets; daar ben ik geflitst met 24km/h te hard...
Waarom ik dit hier allemaal schrijf? In de eerste plaats omdat veel Nederlanders 's nachts naar het Zuiden 'rasen, statt reisen' en dat je dan op een lege, totaal verlaten Autobahn tussen 03:30uur en 6:30uur 's ochtends voor respectievelijk 34km/h, 18km/h en 24km/h te hard, tegen de €650 kunt aftikken. Dat de lezer het weet...
500 E zei:Een C 280 rijdt erg fijn. Een 180 is wat brommerig en een 220 klinkt veel teveel als een viercilinder. *kuch* C43 is wel aardig.
500 E zei:Een C 280 rijdt erg fijn.
W124STER zei:500 E zei:*kuch* C43 is wel aardig.
... dat is volgens mij het (gemodificeerde?) blok wat ook in de W124 E420 ligt, toch?
Twingo1 zei:W124STER zei:500 E zei:*kuch* C43 is wel aardig.
... dat is volgens mij het (gemodificeerde?) blok wat ook in de W124 E420 ligt, toch?
Dat is een M119. Die in de C43 is een M113. Bron.
500 E zei:De 400 E bezit meer souplesse. Een C43 is een tikkie nerveus. Nou ben ik dat zelf ook, dus bij mij past die auto wel.
500 E zei:En nog een rappe ook. Vergelijk 'm maar met een 300 E-24.
500 E zei:En nog een rappe ook. Vergelijk 'm maar met een 300 E-24.
Twingo1 zei:500 E zei:En nog een rappe ook. Vergelijk 'm maar met een 300 E-24.
En heeft die serienmäßig een dogleg?
DKBM zei:Ik had altijd al een zwak voor de W124 en hoop tzt ook een mooie aan te schaffen, ofwel als daily (120 km per dag) ofwel als tweede auto.
W124STER zei:300E zei:STER
Ik heb nog geen originele Becker en heb die therapeut ook nog niet gesproken (ik weet niet of hij de radio nog heeft)
Ik zal zosnel mogelijk een foto maken en hier plaatsen maar PAS OP PAS OP je wilt hem weer terug!! (geintje)
... we gaan 't zien!
W124STER zei:... @DKBM; het is nu 2011 ... en ... staat de W124 al voor de deur?
Voor alle lezers; de beste wensen voor 2011!
We hopen ook dit jaar op schadevrije kilometers, onderhoudende forumteksten en mooie plaatjes ter opluistering van het automobiele leven!