Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
Terwijl jij je hand ook niet omdraait voor een trekkertje of een vrachtwagentje.

Renault681s zei:
Ja klopt helemaal :) donders sterke auto heeft altijd aanhanger er achter van 2 ton geeft nooit op 549dkm me pa heeft er al 4 van gehad de eerst 2x 250 D en de laaste 2 , 300D en een E300 diesel nov 1994
De Amg wordt hier gezegt hou ik t liever bij 300 en 400 en 420 zie je niet dat er dikke v8 in ligt :)

... ben 't wel met je eens voor wat betreft de 400; die zou ik nog graag een keer aan de verzameling toevoegen. Maar dat geldt inmiddels dus ook voor de AMG's (3.6 varianten)...

edit: nieuwe pagina, dan een bijpassend plaatje (van de 400E die we ooit hebben gehad)

2cfa44i.jpg

W124STER zei:
... ben 't wel met je eens voor wat betreft de 400; die zou ik nog graag een keer aan de verzameling toevoegen. Maar dat geldt inmiddels dus ook voor de AMG's ([size=large]3.6[/size] varianten)...

Niet de 3.4?

The Hammer. Technisch interessant, esthetisch voor mij een brug te ver. Mag er graag stiekem naar kijken, maar het is meer verwondering dan bewondering. In de categorie, de smaak evolueert niet mee met de stijgende inhoud van de portefeuille.

Een E60 AMG zonder enige optische aanpassing. Daar mag je me gerust voor wakker maken. En ik rij hem met liefde naar Athene, Gibraltar of Hammerfest voor je.

In één keer. En weer terug.

In één keer.

... kan ook, maar ik doel vooral op de serie waar MHS toentertijd de witte Combi van had staan. Maar een 3.4 is ook prima, denk ik (weet ik nog te weinig van om te weten of ik die zou willen)

@Dionysis; dan is de onderstaande variant op de E500 (de 6.0) optisch het meest gedistingeerd:

250i05l.jpg

... laat we zeggen dat dit niet uitmaakt; aangezien het een droom betreft, kun je de lengte daarvan zelf bepalen (oud Grieks vermoeden).

... ik ga d'r mee stoppen voor vandaag; is het onderstaande wat we morgen te zien zullen krijgen? Winterbanden weer!

2qkp36v.jpg

W124STER zei:
Maar een 3.4 is ook prima, denk ik (weet ik nog te weinig van om te weten of ik die zou willen)

Zijn beide M104 motoren. Ik ken de 3.4 trouwens ook niet van eigen rij-ervaring. Wel de 3.6 en dan in de C 36 AMG.

Terwijl jij je hand ook niet omdraait voor een trekkertje of een vrachtwagentje.

Leuke oude vrachtwagen past wel in de loods bij mij vanwege z'n originaliteit.
Zo'n Trekker lijkt me wat voor de DHZ.

Wat betreft de discussie; E60 zijn toch maar 16 van gemaakt?

Nee 26 E36 cabrio's zijn er gemaakt dus die aantallen zullen ook wel niet zo hoog zijn

En van deze Löwer C124 600 CE V12; 1 en 2 en 3; zijn er vast ook niet zoveel. Understatement. Bedrijf heeft ook een C124 500 CE gemaakt.
En hier twee foto's van een W124 met M120 AMG 7.3 V12. Ziet er wel erg nieuw uit. Vorige week van de band gerold? Maakt 'm voor mij dan minder interessant.

244w11s.jpg

sv5jtf.jpg

Hier meer over W124's met M120 V12.
En als je doorlinkt, kom je vanzelf hier, in het W124 Walhalla.
Waar over een Brabus 7.4s V12 wordt gesproken. Die niet bestaat. Heb TS Bernard om opheldering gevraagd.

Nog eentje dan. Omdat die zo interessant is.

image51251.jpg

diagram32c22vm103.gif

Je loopt nu grote kans dat Weide hier nu achterelkaar grafiekjes met koppelkrommes gaat laten zien.

Waarvan akte.:}

Nu we over de helft van dit topic zijn en het over veel meer gaat dan de collectie van W124STER, kan het wellicht verplaats worden naar Autoliefde Roest niet in plaats van Mijn Auto?

@500e, die '87er 300E is die voorzien van G3-LPG of niet?

Dat staat op het kentekenbewijs bij brandstof. Er staat LPG of er staat G3. Scheelt nogal in de houderschapsbelasting.

Hmm, niet over nagedacht. Ik zou het niet weten, maar hier op het forum weet vast iemand anders het wel :) dus morgen vroeg weten we het waarschijnlijk....

Bart81 zei:
Nu we over de helft van dit topic zijn en het over veel meer gaat dan de collectie van W124STER, kan het wellicht verplaats worden naar Autoliefde Roest niet in plaats van Mijn Auto?

... had inderdaad beter geweest, maar 'k wist ook niet van te voren dat het zo zou lopen!

Weide1 zei:
En als je doorlinkt, kom je vanzelf hier, in het W124 Walhalla.
Waar over een Brabus 7.4s V12 wordt gesproken. Die niet bestaat. Heb TS Bernard om opheldering gevraagd.

... dat lijkt me een aardig moment; 7 Brabussen in je eigen hal. Vind overigens een Brabus zoals het woord klinkt. Dik. Bullig. 't Is een gevoel, want ik heb nog nooit een Brabus gereden.

Dit zegt Bernard erover:
Neee die gehören ned alle mir, nur ein kleiner Teil davon in meiner Werkstatt. Meine sind ein R129 Brabus 6.9S, der silberne W140 Brabus 7.4S, der schwarze W140 Brabus 7.3S wo grad der Motor eingesetzt wurde, der W124 E500 Limited Brabus 6.0 und der kleine W201 2.5-16 EVO I.

Die restlichen sind ein R129 Brabus 6.9S, ein R129 Brabus 7.3S und der schon legendäre Brabus Ur EV12 und zwar der 500E Brabus 7.3, der von mir von den 18" auf 20" Mono's III mit der großen Bremse umgebaut wurde. Der 7.3er Motor wurde auch noch komplett neu aufgebaut mit 0km.

Interessant spul. En deze W140 Brabus 7.4s und der schon legendäre Brabus Ur EV12 zeker.

... "nur ein kleiner Teil davon" zijn van hem... Slechts een klein deel... 5 auto's en kijk 's welke! Da's toch heel bijzonder.

Da's zeker heel bijzonder. Heb Bernard gemaild met verzoek tot uitleg over de Brabus 7.4s. Ken die motor niet. En over de Brabus Ur EV12. Dat zal dan deze zijn: 1 en 2. Veel exclusiever wordt een W124 niet. Der Hammer voorbij? Dacht dat 'ie niet meer bestond, deze 6.9. Dat de motor door de 7.3 was vervangen. Beter zo.

500e zei:
Degene die 'm koopt krijgt van mij een jaar wegenbelasting cadeau.

Wil je er zo graag van af, dan? Hij is toch wel van MHS-kwaliteit, mag ik hopen. Zet een paar foto's op je site en wellicht kom ik vrijdag even koffie drinken B)

Even een update van mijn/onze kant:
Ben gisteren samen met mijn broer even bij Tijdeman langsgeweest in Alkmaar, voor vier goed wieldoppen (met chrome rand!) voor op de winterbanden. Het staat zo wel een stuk beter dan alleen de stalen verroeste velgen.
Daarnaast start de 300TE ook een stuk beter nu we 98 tanken, dus wellicht dat dat de oplossing is voor het startprobleem.
Ook zijn we even bij Marco Hof langs geweest, om de 300TE even te laten zien en natuurlijk hebben we ook meteen zijn bedrijf mogen aanschouwen. Ik vond het erg mooi en de auto's spreken behoorlijk tot de verbeelding. Vooral de blauwe W126 met een kilometerstand van 13.000km vond ik geweldig om te zien. Het is zeker aan te raden om even langs te gaan, mocht je in de buurt zijn!

Groeten, Wout

Heren, ik wil even met jullie van gedachten wisselen:

'91-er 250D Turbo met 198.000, Almandin

Pro: Automaat, 5-cilinder Turbodiesel met eeuwig leven en voldoende snelheid
Con: geen airco

of

'95-er E 250D met 204.000, Almandin

Pro: stoelverwarming, MoPf. 2 en leeftijd, 5-cilinder diesel met eeuwig leven
Con: handgeschakeld, traag? Lijkt me niet, maar ik heb er geen ervaring mee.

of

'87-er 300E op LPG met 145.000, Rookzilver

Pro: Automaat, stoelverwarming, standheizung, snelle 6-cilinder, lage brandstofkosten, 1 jaar gratis wegenbelasting :}
Con: Velours (ik geef de voorkeur aan Karo of stof), LPG (net zo betrouwbaar als Diesel?), geen lichtmetaal, te snel om relaxed mee te rijden?

Schuifmans en of de airco automatisch is of niet is voor mij niet belangrijk.

Ik twijfel zwaar tussen de laatste 2, die bij Nijkamp had alleen mijn aandacht vanwege de Turbo (en dus de mooie koelribben in de voorschermen).
Ik rij ongeveer 10.000-12.000km per jaar, hou van stevig doorrijden (daar is een W124 natuurlijk eigenlijkniet voor gebouwd), maar ook van relaxed en comfortabel toeren.

Mijn ideale W124 zou zijn: een MoPf.2 E 250 Turbodiesel Automaat met stoffen bekleding, stoelverwarming, standheizung, tempomat en 8-gaats. En dan natuurlijk voor hetzelfde budget....

Wie kan mij nog even op specifieke voor- of nadelen van de genoemde 3 auto's wijzen, want ik zie zelf natuurlijk alles door een roze bril B)

Die eerste is toch de ex-auto van Marc Overmars?
Ik denk dat je met alle drie de auto's geen miskoop doet.
Qua betrouwbaarheid denk ik dat niets kan tippen aan een E 250D

Hm. Eeuhhh..... die roze bril heb ik ook*-) Alles wat ik kan zeggen is dat van de 300 E alle opties naar behoren werken en de auto al 100.000 km probleemloos op LPG rijdt. Die 250 D Turbo ken ik ook; leuke auto voor zijn geld. die andere ken ik niet goed genoeg, maar Janek Han koopt of ruilt doorgaans geen rotzooi in. Verder kan ik je niet objectief genoeg adviseren:p

Wil je er zo graag van af, dan? Hij is toch wel van MHS-kwaliteit, mag ik hopen. Zet een paar foto's op je site en wellicht kom ik vrijdag even koffie drinken

Ik ken de struikelblokken van een '87er. De auto is best goed onderhouden en bereden, maar rijdt al vijf jaar in Nederland. De prijs is exact overeenkomstig het gebodene. Minpuntjes (zo ben ik dan ook wel weer): zittingen van de voorstoelen hebben wat zonschade. Enkele steenslagjes naar rato kilometers, twee spinnetjes op raamstijlen. That's all.

500e zei:
Ik ken de struikelblokken van een '87er. De auto is best goed onderhouden en bereden, maar rijdt al vijf jaar in Nederland.

Deze mag je even toelichten. Wat zijn de struikelblokken van een '87-er? Dat hij nooit meer belastingvrij wordt of is het van technische aard?
Wat is het nadeel van 5 jaar in Nederland rijden? (of interpreteer ik die regel verkeerd?)

Voor iemand die van "lekker doorrijden" houdt, is een 250 D een tikje amechtig. Met de 250 D Turbo heb ik geen ervaring, maar meer draaiende onderdelen zorgen voor een hogere onderhoudsprijs.

Mijn keuze zou dan de benzine/gas gestookte R6 zijn. Qua vermogen is het top, meer is overbodig. (Maar kan natuurlijk wel lekker zijn..)

En die velgen zijn overal te koop. Daar kan de verkopende partij je prima bij assisteren.

Mocht vermogen geen rol spelen? De 250D.

Het nadeel is dat een '87er een straatlengte achter ligt ten opzichte van een '92er, die veel moderner oogt en dus gewilder is bij de meesten. Ze worden beiden nooit meer belastingvrij en dan kiest 90% toch voor een post-facelift. Dan moet ik het dus een beetje aantrekkelijker maken;) Vijf jaar in Nederland rijden betekent het einde van de absolute puurheid van een auto, vanwege weer en wind. Hij gaat er toch door achteruit, hoe je het ook bekijkt.

Mocht vermogen geen rol spelen? De 250D.

Ja, daar kan ik me wel bij aansluiten. Een 250 D is 'niet de snelste' en dan druk ik mij voorzichtig uit. Met een 300 E blaas je gewoon met 170 naar Frankfurt.

En nog een tip. De 230 E. Heerlijke motor, te preferen boven de 260 E. Tuurlijk, geen zijdezachte 6 cilinder, maar daar waar de 260 E gevoelsmatig continu vermogen te kort komt, is de 230 E een prima, en veel zuiniger, alternatief.

Topblokje! Past prima bij het karakter van de W124.

Ja, maar die komt 2 cilinders te kort 8-) En verbruik is de slechtste reden ooit bedacht om voor een bepaalde auto te kiezen.

Ik ga morgen wel een kopje thee drinken in Castricum, of zou hij echt alleen maar koffie hebben? :p

Geachte heren benz-liefhebbers,

Met veel intresse lees ik dit topic, aangezien ik zelf in en w201 van 89 rijdt. Dan is het natuurlijk logisch dat je smult van dergelijk bovenstaande verhalen en foto's.

Echter heb ik een vraagje mtb mijn automaatbak, en weet ik zeker dat ik hier het antwoord kan vinden: Mijn automaatbak(ze zit vast aan een 2 liter carb blokje) schakelt vooral koud nogal hakkerig, met een schok. Dat vind ik nooit fijn, dus daarom ging ie naar de garage. Antwoord daar: Alles was OK, alles gecheckt, hij was in ordnung!

Schakelt een de automaat inderdaad wat bokkig als 'ie koud is...? Ik verwacht toch een mooie vloeiende ''lijn''*-)

Hij moet ook vloeiend kunnen schakelen. Advies:

-schakelmomenten instellen m.b.t. de vacuumregeling
-als dat niet werkt: bak en koppelomvormer leeg laten lopen en opnieuw afvullen met ATF
-als dat niet werkt: helaas, bak overleden

Bart81 zei:
Ja, maar die komt 2 cilinders te kort 8-) En verbruik is de slechtste reden ooit bedacht om voor een bepaalde auto te kiezen.

Ik ga morgen wel een kopje thee drinken in Castricum, of zou hij echt alleen maar koffie hebben? :p

Dan vallen de ongeblazen en geblazen 250-ers ook af. Die missen dan ieder één cilinder.

Ben wel benieuwd of die 300 wat voor je is. Vooropgesteld dat hij technisch helemaal op orde is, dan heb je wel een heerlijke combi, de W124 i.c.m. een lekkere sterke R6. Keep us posted.

Dionysus zei:
Dan vallen de ongeblazen en geblazen 250-ers ook af. Die missen dan ieder één cilinder.

Aangezien een diesel, ongeacht het aantal cilinders, eigenlijk mijn voorkeur heeft, geef ik maar als "eis" op dat als het toch een benzine moet worden, dan ook een met het juiste cilinderaantal. :p

Da's net zo rationeel als de "eis" dat als een auto toch niet het juiste aantal cilinders heeft, dan moet hij in ieder geval de aandrijving op de juiste wielen hebben en moet het dak er af kunnen.... Snap je het nog?

Tja, 's-mans wegen zijn soms ondoordringbaar ondoorgrondelijk :T

Zo, jullie zitten zeker met spanning te wachten of er weer een W124-rijder aan het forum toegevoegd kan worden......

Ik heb in elk geval de sneeuw (op de terugweg) getrotseerd om met de 300E te sturen in de omgeving van Castricum. Ik moet zeggen: het rijdt absoluut voortreffelijk (tu) Lekker relaxed maar zonder het gevoel te geven vermogen tekort te komen, alles voelt stevig aan en het uitzicht over de motorkap met de ster op de voorplecht is subliem.

Toch was het geen liefde op het eerste gezicht, zoals gezegd ben ik geen fan van het velours en al helemaal niet in de beige kleur van de betreffende automobiel. De zit op de bestuurdersstoel vind ik persoonlijk ook niet lekker genoeg voor een limousine, door de springveren die er in zitten en door de opvallend hoge zit. Een paar kleine blaasjes langs de achterste wielkasten is jammer, maar voor het geld natuurlijk begrijpelijk. Je kan nu eenmaal niet voor een duppie op de eerste rang zitten.

Marco heeft me een scherp aanbod gedaan, dus nu is het aan mij om het te laten bezinken. Ooit zal het er toch van moeten komen, die W124, en diesels met enigszins normale kilometerstanden worden steeds schaarser en zijn veelal boven het budget wat ik er aan uit wil geven, een gasbrandende R6 is dan een mooi alternatief en kom je ook niet vaak voor dit geld tegen. Bovendien zijn de standheizung en de stoelverwarming erg welkom komende winter.
Toch zal ik er een paar jaar mee moeten rijden om de afschrijving vanwege het verkeerde bouwjaar een beetje te spreiden. En kan ik dat met deze W124????? Ik heb namelijk nog nooit langer dan een jaar met een auto gedaan.....

Ik hou jullie op de hoogte.

... 'h Heb zojuist de berichten van het weekend doorgelezen. Op 'het andere topic' las ik het verscheiden van een icoon uit de AW forum geschiedenis. Weide1 is niet meer (denkt 'ie, maar let op, die reïncarneert binnen een jaar). Twingo1 is iemand anders.

Gelukkig zijn er toch ook nog mensen die voor het onvervalst Teutoons genoegen gaan; Bart81. De 300E bij MHS, waar je nu over nadenkt, kun je best langer dan een jaar hebben (let maar op; zo'n auto is 'gewoon goed' en 'gewoon goed hoeft niet weg' is mijn ervaring. Hooguit voor een nog mooiere, nog completere etc.). Maar zo niet, voor liefhebbers is het velours juist heel mooi. Je mag het zo komen ruilen met mijn Brasil Braun uit de 300D Turbo... Lijkt me prachtig, een Impala W124 met Dattel velours 8-). Trouwens, MHS heeft in de regel genoeg moois om na een jaar weer op in te ruilen. Wat is het risico? Afschrijving kan het niet (meer) zijn.

Veel succes met het maken van je keuze!

Je springveren-issue is een issue. De nieuwere stoelen van MoPf1 zijn beter en zitten steviger. We hadden het er al even over en dat was je dus opgevallen. Geloof het of niet, maar deze stoelen (van dit exemplaar) zitten nog goed vergeleken bij andere exemplaren. Dat je veel af gaat schrijven betwijfel ik, maar gratis autorijden doet bijna niemand. nou ja, die enkeling die een Carrera 2.7 RS in de juiste tijd gekocht heeft. Of die man met die Gullwing-uit-de-kelder. Veel bloed kan er niet meer uit lopen. Maar winstpunt 1: leuk je even thee geschonken te hebben:T

Terug
Bovenaan