Het lijkt me dat met een 300D er geen sprake is van "afwachten of die 's ochtends wel start", zeker niet als hij goed onderhouden wordt. Daarbij, die kosten zullen grotensdeels wel meegewogen zijn bij aanschaf, dus eerder als onderdeel van de aanschafprijs moeten gelden. Dan kan je dus niet zeggen of iets een obsessie is of niet, je kent het totaalplaatje niet.
Het grappige is dat ik juist van een nieuw gekochte Golf TDI naar een W124 ben overgestapt omdat ik het gezeur met garantie-reparaties zat was, en tevens de afschrijving bij veel kilometers (dat vind ík "money down the drain"

. Ik heb daar ook nog helemaal geen spijt van. Niet financieel, niet practisch, niet qua Freude am Fahren of comfort. Inmiddels al 6 jaar in bezit van een 250D en 150.000 km verder, en ik heb nog nooit meer dan 1000e/jaar aan onderhoud, wasserij en reparaties uitgegeven.
Als ik nu weer in zo'n nieuwerwetse middenklasser stap, wordt ik helemaal horendol van het bandenlawaai en stap ik na 2 uur als een oude man uit. Niet uit de Benz.
Enige dat ik een beetje een punt vind is veiligheid. Ben dan ook aan het kijken naar een T-modell met airbags, maar weet het nog niet zog goed. Nu weet ik wat ik heb, met een "nieuwe" niet, en dan is het ook nog eens een T-modell wat ik niet zo goed ken.