Mercedes W124 | "Mercedes-Benz, Die Sacco Jahren"

Tja, het belastingvoordeel hè...

Ach, het is wel lekker om een beetje rond te struinen en om je heen te kijken naar mooie W124-jes. Het aanbod is behoorlijk en divers, soms zitten er echt mooie tussen. Is deze hier al eens langs gekomen? Staat volgens mij ook al een tijdje te koop, terwijl het er toch goed uitziet....

0006589442.jpg

520d zei:
Tja, het belastingvoordeel hè...

Ach, het is wel lekker om een beetje rond te struinen en om je heen te kijken naar mooie W124-jes. Het aanbod is behoorlijk en divers, soms zitten er echt mooie tussen. Is deze hier al eens langs gekomen? Staat volgens mij ook al een tijdje te koop, terwijl het er toch goed uitziet....

Poe, een 4-matic, heb wel begrepen dat je aan dat systeem niets moet hebben anders word het een pijnlijke ervaring voor je portemonnee.............:(

het lijkt me echt visserslatijn dat je met een 25 jaar ouwe kar nog 500000 km
kan tuffen. je moet natuurlijk niet alles geloven. Ik had een MB 200D in 1980
voor taxiwerk nieuw gekocht ik slaap er nog wel eens slecht van die kar. Nog
wat in 1965 kochten we een MB 190 ook voor taxi werk EH-05-85 daar ging
alles aan kapot versn.bak oliepomp we stonden iedere week bij dealer Theodor
Vervonderen in Kleve. Bakke met geld. Jongens ik ben bijna 81 ik geloof niet
alles meer. Maar lees toch graag al die sterke verhalen hier echt geinig. :p

Dat ligt dan toch echt aan de toestand van die oude kar... en de mate waarin deze onderhouden wordt... en de manier waarop erin gereden wordt. Heb veel vertrouwen in mijn oude kar, :D

Maar toch vind ik die rode 300 E een mooi exemplaar. Ik ken de kwaliteit van het 4-maticsysteem niet , maar dat het prijzig is in onderhoud, geloof ik meteen. Ik zou hem best eens irl willen zien.

En deze komt me ook bekend voor. Hij lijkt erg op de 280 E die 500 E deze zomer had staan. Qua kilometers, kleur en uitrusting zou het kunnen, alleen de originele wielen zijn vervangen....

Met zo'n W124 kom je gewoon weg met een paars interieur.
Als ik dat in mijn Polo had zouden de beschuldigingen niet van de lucht zijn dat ik in mijn ontkennende fase zou zitten:)

Maar ben stiekum wel blij met mijn 'gewone' blauwe pullman in de W126.

Rood stoffen interieur i.c.m. Rosenholz! Doe maar!

Nog wat leuke oude plaatjes gescanned uit een oud Mercedes magazine:

Dealer in de jaren 80:
2791153640040642535S600x600Q85.jpg

Service auto, uiteraard een S124:
2398445610040642535S600x600Q85.jpg

Het idee voor de Swatch Mercedes ART Car, de SMART, was er al in de vroege jaren 80.
Zelfs een systeem dat bij een ongeluk contact zoekt met een centrale, zoals On-Star van GM of Connect van Fiat/Alfa.
2560779650040642535S600x600Q85.jpg

Let op hoe de auto hangt, stevige auto dus. Maar vooral een aparte manier om te laten zien dat het wel
snor zit met de veiligheid.
2925731330040642535S600x600Q85.jpg

2027589650040642535S600x600Q85.jpg

De fabriek:
2105865620040642535S600x600Q85.jpg

Werkstatt en showroom
2218594120040642535S600x600Q85.jpg

Werkstatt:
2181000950040642535S600x600Q85.jpg

Heerlijk om te zien. :)

Die 230E is wel prijzig met z'n 10.950 euro. Michel, het interieur is toch echt rood. Een beetje donker rood zelfs. Foto geeft een vertekend beeld.

Blijft fout, daar niet van.

... prachtige auto's, mooie plaatjes en 'voer voor de site'. Met dank voor de posts (y) . Verschillende plaatjes komen dus 'gewoon weer terug' op onze site.

Momenteel ben ik daar drukker mee, dan met het forum, maar dat komt wel weer goed. Het kost nogal wat uurtjes om bijvoorbeeld de video's uit de jaren '80 en '90 te digitaliseren en (uiteindelijk) op de site te plaatsen. En hoever ga je met het scannen van folders? Hoe professioneel willen we het maken? Hoe ziet een site 'van en voor liefhebbers' eruit? Maar zoveel is duidelijk; we gaan ermee door zolang er materiaal is en de verwachting is dat we nog wel een jaartje aan het klussen zijn voordat de site is, wat het zou moeten zijn. Maar het is hobby, geen werk en dus is het ontspannend.

smarter zei:
Iemand nog behoefte om te proeven aan een nieuwe W201 voor de hoofdprijs?

Mooi! En, zou je dergelijke auto ergens goedkoper kunnen vinden? Alle waar naar z'n geld; 't zal mij niet verbazen als deze auto 'een bedrag in die richting' gaat opbrengen.

Het is wel een forse prijs. Ik herinner me voor dat bedrag ook een 300E-24 in perlblau, met een vergelijkbaar aantal kilometers. Of de hier al vaker geposte 300 E van Ruyl. Rond de 12-13K zou ik realistischer vinden.

@W124ster, heb ook nog de hogere resolutie versies als je die wilt hebben.

Hoe meer info hoe leuker, maar ken het probleem wel. Hoe ver moet je gaan?

Vanmorgen om een uurtje of 7 kwam ik op de A12 bij Ede een S124 met AMG bodykit tegen. Met een redelijk vers kenteken. JFD ofzo.

Mocht ik hem weer tegenkomen, en die kans is spitstechnisch nog best groot, dan zal ik het kenteken eens opschrijven en hem even door rdw.nl halen.

Maar het was even alsof ik op de Autobahn was in 1988. En ja, ik ben een ouwe melancholische zak.

Zou heel goed iemand kunnen zijn die ik ken. Een donkerkleurige station? Stond er JNK in het kenteken?

Dionysus zei:
Maar het was even alsof ik op de Autobahn was in 1988.

Dat gevoel had ik gisteren, toen ik een half uurtje in een E34 Alpina B10 3.5, met EZ 27-10-1988, aan het stoeien was.

520d zei:
Het is wel een forse prijs. Ik herinner me voor dat bedrag ook een 300E-24 in perlblau, met een vergelijkbaar aantal kilometers. Of de hier al vaker geposte 300 E van Ruyl. Rond de 12-13K zou ik realistischer vinden.

Volgens mij had die 300E-24 11.000km. Dat is heel wat anders dan 3.600km... Juist bij auto's van 10-20 jaar oud zorgt een kilometerstand die de helft (of nog meer) lager is dan een "concurrent" voor fors hogere prijzen. Een 500E met 22.000km is fors duurder dan een 500E met 66.000km. En vaak niet ten onrechte.

baSSje zei:
Zou heel goed iemand kunnen zijn die ik ken. Een donkerkleurige station? Stond er JNK in het kenteken?

Het was nog donker dus de kleur kon ik niet goed onderscheiden. Maar donker was-ie wel. De bodykit die ik zag had duidelijk een Auto-Motor-und-Sport-uit-1988-gehalte.

En ja, hij had een "J"-kenteken. Was richting Utrecht.

Twingo1 zei:
Dionysus zei:

Dat gevoel had ik gisteren, toen ik een half uurtje in een E34 Alpina B10 3.5, met EZ 27-10-1988, aan het stoeien was.

Erg herkenbaar. Zonder overigens ooit één meter met een Alpina gereden te hebben. Maar het uitzicht op een S124 met bodykit zorgde wel even voor flash-backs. Dromen op een zolderkamer.

Phaeton W12 zei:
520d zei:

Volgens mij had die 300E-24 11.000km. Dat is heel wat anders dan 3.600km... Juist bij auto's van 10-20 jaar oud zorgt een kilometerstand die de helft (of nog meer) lager is dan een "concurrent" voor fors hogere prijzen. Een 500E met 22.000km is fors duurder dan een 500E met 66.000km. En vaak niet ten onrechte.

Toen ik de 300 E-24 importeerde had 'ie 5.700 km gereden.

500 E zei:
Phaeton W12 zei:
520d zei:

Toen ik de 300 E-24 importeerde had 'ie 5.700 km gereden.

Wat was de km-stand de laatste keer? Hoe dan ook, je had de auto heel snel verkocht de laatste keer, de prijs was dan ook uitstekend voor een auto met die kilometerstand. Ik vind een vraagprijs van 18.000 euro voor een 190E met 3.600km in ieder geval een prima prijs. Laat 'm uiteindelijk 16.000 opbrengen. Uitstekende prijs.

Laatste keer was 'ie 11.000 km. En toen ging 'ie snel, ja. Had ik er maar iedere week eentje.

Dionysus zei:
Twingo1 zei:
Dionysus zei:

Erg herkenbaar. Zonder overigens ooit één meter met een Alpina gereden te hebben. Maar het uitzicht op een S124 met bodykit zorgde wel even voor flash-backs. Dromen op een zolderkamer.

... Autobahn, Alpina, S124, flash-back, dromen; toen een droom, nu realiteit. Mooi filmpje; te zien via de W124site en uiteraard dit forum.

Dionysus zei:
baSSje zei:

Het was nog donker dus de kleur kon ik niet goed onderscheiden. Maar donker was-ie wel. De bodykit die ik zag had duidelijk een Auto-Motor-und-Sport-uit-1988-gehalte.

Ik ken die auto ook, dat was een S124 E36 AMG.

Er zijn geen gegevens gevonden voor het ingevulde kenteken FGPH30.

Richard300d zei:
Dionysus zei:
baSSje zei:

Ik ken die auto ook, dat was een S124 E36 AMG.

Dat moet haast wel in die omgeving :D.

500 E zei:
Laatste keer was 'ie 11.000 km. En toen ging 'ie snel, ja. Had ik er maar iedere week eentje.

Maar ondertussen staat de 500E met 22k nog steeds op de site te pronken met z'n vraagprijs. In ieder geval al een stuk langer dan ik in eerste instantie verwacht had.

TYN zei:
500 E zei:

Maar ondertussen staat de 500E met 22k nog steeds op de site te pronken met z'n vraagprijs. In ieder geval al een stuk langer dan ik in eerste instantie verwacht had.

nog niet eens zo ver uit de buurt van die 350E van Nurten Albayrak. 2 jaar geleden nieuw aangeschaft
voor bijna 90000 Euro bij een haagse dealer en nu volgens de ANWB-Koerslijst ongeveer 40000 Euro waard.:p

nulletje te veel

TYN zei:
500 E zei:

Twee biedingen afgeslagen. Komt wel goed. Hij gaat niet voor een prikkie de deur uit. Dan blijft 'ie lekker staan. 't Ding is nieuw en ik krijg er nooit meer eentje terug...

Phaeton W12 zei:
Wat was de km-stand de laatste keer? Hoe dan ook, je had de auto heel snel verkocht de laatste keer, de prijs was dan ook uitstekend voor een auto met die kilometerstand. Ik vind een vraagprijs van 18.000 euro voor een 190E met 3.600km in ieder geval een prima prijs. Laat 'm uiteindelijk 16.000 opbrengen. Uitstekende prijs.

Maar ze vragen daar 20K. Overigens zal het ding wel verkocht worden, daar twijfel ik geen moment aan. Maar voor dat geld weet ik het wel....;)

500 E zei:
Twee biedingen afgeslagen. Komt wel goed. Hij gaat niet voor een prikkie de deur uit. Dan blijft 'ie lekker staan. 't Ding is nieuw en ik krijg er nooit meer eentje terug...

Het is ook wel een andere prijsklasse dan <20K. Dan kun je er op rekenen dat hij wat langer staat.

Hoe unieker de auto, hoe unieker de koper. Voor een auto die niet op elke straathoek staat, staat ook geen koper op elke straathoek. Natuurlijk wil iedereen wel een mooie 500E voor minder geld dan dat de auto waard is. 500E hoeft zich geen zorgen te maken. De verkoopmarkt is niet alleen Nederland, maar heel Europa, sterker de hele wereld.

De Sport Evio M3 ging uiteindelijk naar Canada, dus ja: hij is al geboren, de nieuwe eigenaar. Aan mij de nobele taak om 'm op de auto te wijzen.

500 E zei:
Er zijn geen gegevens gevonden voor het ingevulde kenteken FGPH30.

... en het is de mijne ook niet (want daar zitten geen wis/wasjes op); waarschijnlijk een MB handelskenteken?

S-J zei:
Heerlijk om te zien. :)

Die 230E is wel prijzig met z'n 10.950 euro. Michel, het interieur is toch echt rood. Een beetje donker rood zelfs. Foto geeft een vertekend beeld.

Blijft fout, daar niet van.
Ook met een rood interieur in een Polo kom ik niet weg:)

Configuraties invullen op de site van MB. Ik heb wel eens een E350 opgetuigd, een station natuurlijk, en dan vink je zo maar voor 50K aan exra's aan. Opties waar ik niets van begrijp. Navi, navi professional, navi excellence, navi superior, ik heb geen idee. En die site werkt helemaal ruk, maar daar gaat het nu niet over.

Maar stel, je leeft in 1987. Je koopt een 300 E. Een buurman van mij had destijds dat lumineuze idee. Die ruilde zijn, werkelijk prachtige, E28 528i in voor een W124 300 E. Een beige metallic exemplaar. Mèt type-aanduiding. Zonder één enkele optie, nou ja, automaat en metallic. Geen 15-gaatsjes. Geen schuif/kantel unit. Geen elektrische raampjes. Geen achterhoofdsteuntjes. Leer? Echt niet. Wis/wasjes? Wis wat? Het apparaat was zo kaal als een Skoda 120L. En kostte de hoofdprijs.

Maar volgens mij kon je destijds de prijs van het W124 topmodel verdubbelen met het, met de oudewetsche pen, aanvinken van opties. Cruise control, automatische airco, wegklapbare achterhoofdsteuntjes, wis/was-units, 15 gaatsjes, schuif-kantelgeval, middenarmsteuntje, goed klinkend stereootje met lekker veel boxjes. Elektrisch verstelbare stoelen, mogen die ook verwarmd zijn? Was standverwarming al leverbaar? Leer? Karo?

Met andere woorden, wat zijn de dikst uitgevoerde W124's? En dan bedoel ik de 1e serie. Voor de update die wij hier allemaal MoPf 1 noemen. En wat kostte die decadentie dan wel niet helemaal? En nu? Is die extra uitvoering dan nog wat waard?

Wat is dat toch met schuifdaken. Ik heb er altijd ruzie mee. Zit er telkens met mijn hoofd tegenaan. En de stoel laten zakken geeft een waardeloze zitpositie. Herkenbaar voor iemand? Nee, voor mij geen schuifmans.

Ik heb pas een proefrit gemaakyt in een Jaguar XJR, met schuifdak. Ik zat met de stoel helemaal naar achteren en omlaag en zat met mijn hoofd schuin onder het dat. Ook zaten mijn benen in een spaghetti houding onder het stuur.

Jammer, voor 5 rugjes een leuke auto voor erbij.

Terug
Bovenaan