MX6
Kilometervreter
FW Ta 183 Huckebein I zei:MX6 zei:En ja, de bouten en moeren waren echt zo duur bij de Mazda dealer, net als alle onderdelen die je daar koopt.
Eén enkele ABS-sensor kost 461 euro, exclusief btw, bij de Mazda dealer, deze heb ik overigens ergens anders gekocht.
Zou het nog schelen of je sommige onderdelen bij een Mazda-dealer buiten NL bestelt?
Ik kan me nog een situatie herinneren dat er misschien een raam in het rechterachterportier van een Golf V nodig was, hier in Polen in 2005.
Kosten opgevraagd bij de lokale VW-dealer: achterraam + kosten arbeidsloon van het plaatsen + 23% BTW was omgerekend €50.......
Zelfde in 2011 met mijn Mitsubishi Carisma waar het flexibele uitlaatstuk was doorgebroken: naar een officiële bedrijfswagen-dealer gegaan die op zaterdag een uur bezig was: oude er tussenuit slijpen (verroest/vast), ander flexibel stuk (nieuw uit de doos) er tussenin lassen: incl. materiaal en arbeidsloon €50.....
Was dus weliswaar in 2005 resp. 2011 en de tarieven zijn hier de laatste jaren ook flink omhoog gegaan maar toch...
Ja, dat denk ik wel.
Ik zie dat de onderdelen in Amerika via de officiële websites een stuk goedkoper zijn.
Maar die leveren dan weer niet buiten Amerika of door de hoge verzendkosten/invoerkosten is het niet interessant meer.
De 2 ankerplaten/stofkappen waren iets van 150 euro voor beide, dan had ik er nog wel voor over.
Voor een Subaru Impreze kosten die 120 euro per stuk.