Inmiddels weer veel nieuws:
De Volvo V50 heeft nieuwe draagarmrubbers en een nieuwe stabilisatorstang gekregen, want die begon wat te bonken bij een rus wegdek.
De Audi TT Roadster is op 5 april apk gekeurd, zonder opmerkingen.
Behalve de olie is ook de oliezeef vervangen, na al die jaren slipt de zeef langzaam dicht.
Dat het geen overbodige luxe is, kun je wel zien op de foto.
De originele radio bleek niet te werken, dus daar is een andere Audi Concert voor aangeschaft.
De apk was net op tijd, zodat we het weekend van 6 en 7 april heerlijk konden toeren met de Roadster.
De Audi TT waar alles mee is begonnen is vandaag verkocht.
Toch ook wel een beetje jammer, het was een hele fijne auto waar ik veel plezier mee heb gehad.
De nieuwe eigenaar heeft daar een goede koop aan en zal waarschijnlijk ook meerijden met de Koningsrit op 21 april in Zwolle.
De Audi TT Quattro heeft een paar kleine issues, die je altijd wel hebt als je een andere auto koopt.
Het interieurlampje deed het vaker niet, dan wel, bij het openen van de deur.
Het glaasje er uit gehaald om het lampje na te kijken, maar die bleek gewoon in orde.
Vervolgens kon het glaasje niet meer terug, want de pootjes waren kennelijk afgebroken.
Van de TT specialist in Goot een ander interieurlampje gekregen die wel werkte, maar de verkeerde kleur had.
De schakelaar er uit gehaald en verwisseld met de mijne, evenals het glaasje,
Met resultaat, want deze werkt nu weer prima.
Een ander puntje is de kapotte hoogte verstelling van de bestuurdersstoel en de kapotte stoelverwarming en dan zit er ook nog een klein gaatje in het zitvlak.
Ook daar had Joop (Four Cirkels) een oplossing voor, een andere stoel.
Deze is perfect op een klein plekje op de rugleuning na.
De rugleuning op de hoes daarvan wil ik dus nog gaan wisselen, zodat ook deze punten zijn verholpen.
Dan zijn er nog 3 meters die op de A-stijl zijn vastgeschroefd, voor de oliedruk, etc.
Deze moet ik nog netjes verwijderen.
Dan moet ik nog eens kijken naar de bevestiging van de hoedenplank en dan zijn de cosmetische punten opgelost.
Ik overweeg nog om de auto te laten nalopen, zodat ik deze in de toekomst kan laten chiptunen.
De Mazda MX-6 is nog in winterslaap, maar wordt binnenkort gewekt.
Deze moet in mei gekeurd worden.
In augustus wordt de auto 30 jaar, dan hoeft deze nog maar om de 2 jaar te worden gekeurd.
Dat wordt dus de laatste apk van 1 jaar, want ik wil niet tot augustus wachten.
Nu ik 2 TT's heb, wordt de Mazda nog maar zeer weinig gebruikt.
Ik overweeg om deze te koop te zetten.
Ik laat de beslissing dan aan de eventuele koper, bij een goed bod wordt de Mazda verkocht en anders blijft deze in de collectie.
De auto is zo onbekend, dat er ook maar een kleine markt voor is.
Aan de andere kant staat er zelden één te koop, die in een vergelijkbare staat is.
Nu staat er wel een heel mooi exemplaar te koop, maar deze heeft de minder gewilde 2.0 4-cilinder.
Wordt vervolgd.