Mazda MX-6, Volvo V50, Audi TT en Audi TT Roadster: De Roadster is ook verkocht

Erg gaaf zo'n trio 'op de dam'! Welke is jouw favoriet van de 3?

De TT vond ik vroeger niet mooi, maar gisteren zat ik op Autotrack te snoepen naar betaalbare cabrio's en ik merkte dat ik de TT toch wel erg waardeer.

Zo'n groene TT lijkt me wel wat, liefst met een cognac interieur maar dat is zoeken naar een speld in de hooiberg ;)
Dat hangt van de omstandigheden af, bij mooi weer zonder twijfel de Roadster.
Deze ziet er erg netjes uit en met 225pk kom je niets te kort en deze is voorzien van alle luxe en open rijden is echt heerlijk.
De Coupé vindt ik wel mooier dan een Roadster met dichte kap en met het weer in Nederland heb je toch meer aan een Coupe.
De Coupé Quattro is vrijwel hetzelfde als de Coupé die ik al heb, maar dat met 225pk, 6 bak, 4-wielaandrijving en meer luxe, dus die is leuker om mee te rijden.
Maar mijn gewone Coupé, waar ik dagelijks mee rij is, ziet er veel netter uit en heeft geen enkel gebrek.
Mijn daily is met 1215kg ook nog eens de minst zware auto, dus maandelijks goedkoop om te rijden.

Die groene Roadster is ook mooi, maar voor dat geld zou ik toch voor een orginele Nedelandse gaan.
 
Geinig, nog 1 erbij en je hebt een TT quattro (maar daar heb je er al 2 van) o_O

Geen optie om het beste van beide coupés te combineren in 1 van de 2?
 
Geinig, nog 1 erbij en je hebt een TT quattro (maar daar heb je er al 2 van) o_O

Geen optie om het beste van beide coupés te combineren in 1 van de 2?
Ik heb 2 Coupé's, waarvan 1 een Quattro is.
De Coupé Quattro is de auto die ik wil hebben, maar ik ben best kritisch en ik denk dat er nog wel een mooiere/betere te vinden is dan deze.
Maar deze wordt in april goed onderhanden genomen, dus even aankijken hoe deze er dan bijstaat.
Mocht ik nog niet tevreden zijn, dan gaat deze in de verkoop en blijf ik nog even met de Coupé rijden.
 
quattro.jpg


Gisteren heb ik de Quattro schoongemaakt en dat was hard nodig.
Zelden zo'n smerige auto gezien, maar na een dag poetsen en boenen ziet de auto er weer netjes uit.
De Quattro rijd echt zo veel leuker dan de andere Coupé, dat ik waarschijnlijk toch de Quattro ga houden.

Uiteindelijk draait het toch om het rijplezier en hoef ik er ook niet over in te zitten, als er eens een krasje op komt.
Morgen breng ik de Quattro weg naar de TT specialist en afhankelijk van zijn oordeel en werk, maak ik de definitieve beslissing.
 
Laatst bewerkt:
Er bleek toch veel werk aan de TT te zitten, de remschijven waren versleten en de rembekrachtiger en stuurpomp waren lek.
Misschien niet direct de duurste onderdelen, maar een monteur is alles bij elkaar wel 2 dagen aan het werk om alles te herstellen.
Vervolgens blijven er nog veel restpuntjes over, als kapotte lampjes in schakelaars en afgebroken sluitinkjes, etc.
Dus besloten de auto te verkopen, zaterdagavond te koop gezet en zondag verkocht.
De auto heeft slechts 2 weken op mijn naam gestaan, maar dit was gewoon een verstandige keus.
De koper is een monteur, dus het komt vast goed met deze auto.

TT-quattro.jpg


Ik verwacht dat er in de toekomst nog wel een andere Quattro voor terug gaat komen.
 
Misschien tevens een ander kleurtje voor de nieuwe?
Altijd wel leuk om dezelfde auto te hebben in diverse kleuren.
 
Misschien tevens een ander kleurtje voor de nieuwe?
Altijd wel leuk om dezelfde auto te hebben in diverse kleuren.
Het is inderdaad een ander kleurtje geworden.
Afgelopen zondag heb ik onderstaande zwarte Audi TT Quattro gekocht.

quattrozwart.jpg


Dit wordt mijn daily en de blauwe mag naar een nieuwe eigenaar en deze staat inmiddels te koop.
Inmiddels al heel veel TT's gezien en die blauwe is wel uitzonderlijk netjes en compleet, daar gaat vast weer iemand heel blij van worden.
Ik miste toch de extra power en de Quattro aandrijving en heb daarom voor deze zwarte gekozen.
 
Mooi ding! Zwart kan de TT ook best hebben, vind ik. Komen er nog andere velgen op, of laat je ze zo?
Thx, er zitten nu 18 inch velgen onder met nieuwe Pirelli p-zero banden.
Ze staan er wel goed onder, dus deze wil ik wel houden.

Er zitten ook extra meters op de A-stijl voor oliedruk, etc., die gaan er wel uit.
Verder mag deze nog langs de TT-specialist in Goor om de hoogteverstelling van de stoel te maken en alles even na te lopen.
De auto is goed onderhouden en de banden, remschijven en blokken, koppeling en distrinutieriem zijn recent vervangen.
7 jaar geleden is er ook een nieuwe cocpit in gezet, dus op technisch vlak verwacht ik geen problemen.
 
Ik wilde juist géén grijze!
Ten eerste houdt ik van kleuren, dus zwart was al niet mijn eerste keus.
Meer dan de helft is al grijs en mocht er ooit eens een paneel gespoten moeten worden, dan zie je dat altijd bij een grijze.
Het nadeel van groene, rode en blauwe TT's is dat de blanke lak loslaat.
Mijne blauwe had daar gelukkig geen last van, maar dat is echt een uitzondering.
Dus de zwarte was een bewuste keus. ;)
 
Dus je hebt een TT, kocht er een TT bij, verkocht die en kocht weer een andere.
Ben ik dan bij?

Maar leuke auto's, chiptunen voor meer vermogen in plaats van Quattro was geen optie?
 
Dus je hebt een TT, kocht er een TT bij, verkocht die en kocht weer een andere.
Ben ik dan bij?

Maar leuke auto's, chiptunen voor meer vermogen in plaats van Quattro was geen optie?
Ja, dat klopt. (als je de Roadster niet meerekent)
Bij chiptunen ga je van 180pk naar 210pk (voor een bedrag van 600 euro) en dan kun je bij nat wegdek het vermogen nog steeds niet kwijt.
De quattro heeft 225pk en is nog te tunen naar 260pk en heeft geen last van wielspin.
 
Inmiddels weer veel nieuws:

De Volvo V50 heeft nieuwe draagarmrubbers en een nieuwe stabilisatorstang gekregen, want die begon wat te bonken bij een rus wegdek.

De Audi TT Roadster is op 5 april apk gekeurd, zonder opmerkingen.
Behalve de olie is ook de oliezeef vervangen, na al die jaren slipt de zeef langzaam dicht.
Dat het geen overbodige luxe is, kun je wel zien op de foto.

%C3%B2liezeef.jpg


De originele radio bleek niet te werken, dus daar is een andere Audi Concert voor aangeschaft.
De apk was net op tijd, zodat we het weekend van 6 en 7 april heerlijk konden toeren met de Roadster.

open.jpg


De Audi TT waar alles mee is begonnen is vandaag verkocht.
Toch ook wel een beetje jammer, het was een hele fijne auto waar ik veel plezier mee heb gehad.
De nieuwe eigenaar heeft daar een goede koop aan en zal waarschijnlijk ook meerijden met de Koningsrit op 21 april in Zwolle.

werk.jpg


De Audi TT Quattro heeft een paar kleine issues, die je altijd wel hebt als je een andere auto koopt.
Het interieurlampje deed het vaker niet, dan wel, bij het openen van de deur.
Het glaasje er uit gehaald om het lampje na te kijken, maar die bleek gewoon in orde.
Vervolgens kon het glaasje niet meer terug, want de pootjes waren kennelijk afgebroken.
Van de TT specialist in Goot een ander interieurlampje gekregen die wel werkte, maar de verkeerde kleur had.
De schakelaar er uit gehaald en verwisseld met de mijne, evenals het glaasje,
Met resultaat, want deze werkt nu weer prima.

Een ander puntje is de kapotte hoogte verstelling van de bestuurdersstoel en de kapotte stoelverwarming en dan zit er ook nog een klein gaatje in het zitvlak.
Ook daar had Joop (Four Cirkels) een oplossing voor, een andere stoel.
Deze is perfect op een klein plekje op de rugleuning na.
De rugleuning op de hoes daarvan wil ik dus nog gaan wisselen, zodat ook deze punten zijn verholpen.

Dan zijn er nog 3 meters die op de A-stijl zijn vastgeschroefd, voor de oliedruk, etc.
Deze moet ik nog netjes verwijderen.

Dan moet ik nog eens kijken naar de bevestiging van de hoedenplank en dan zijn de cosmetische punten opgelost.
Ik overweeg nog om de auto te laten nalopen, zodat ik deze in de toekomst kan laten chiptunen.

De Mazda MX-6 is nog in winterslaap, maar wordt binnenkort gewekt.
Deze moet in mei gekeurd worden.
In augustus wordt de auto 30 jaar, dan hoeft deze nog maar om de 2 jaar te worden gekeurd.
Dat wordt dus de laatste apk van 1 jaar, want ik wil niet tot augustus wachten.
Nu ik 2 TT's heb, wordt de Mazda nog maar zeer weinig gebruikt.
Ik overweeg om deze te koop te zetten.
Ik laat de beslissing dan aan de eventuele koper, bij een goed bod wordt de Mazda verkocht en anders blijft deze in de collectie.
De auto is zo onbekend, dat er ook maar een kleine markt voor is.
Aan de andere kant staat er zelden één te koop, die in een vergelijkbare staat is.
Nu staat er wel een heel mooi exemplaar te koop, maar deze heeft de minder gewilde 2.0 4-cilinder.
Wordt vervolgd.
 
Blijft een fraai en zeer ondergewaardeerd model zo'n MX-6. Is ook bekend hoeveel er in totaal zijn gebouwd en hoeveel er hiervan origineel in Nederland zijn geleverd?
 
Zou je, ondanks het weinige gebruik, niet enorm veel spijt krijgen bij verkoop van de Mazda?
 
Blijft een fraai en zeer ondergewaardeerd model zo'n MX-6. Is ook bekend hoeveel er in totaal zijn gebouwd en hoeveel er hiervan origineel in Nederland zijn geleverd?
Nee, dat heb ik nooit kunnen achterhalen.
Ik heb 173 Nederlandse kentekens kunnen vinden, maar ik denk dat er eind jaren 90 ongeveer 300 zijn geweest. Er zijn er nu nog zo'n 50 over, waarvan er 27 nog een APK hebben.
 
Zou je, ondanks het weinige gebruik, niet enorm veel spijt krijgen bij verkoop van de Mazda?
Ik zet de auto te koop, maar zonder goed bod blijft de Mazda in de collectie.
Zelf verwacht ik niet dat de auto verkocht wordt, want wie zoekt er nu een MX-6?
Het blijft toch een onbekend model, waar nooit veel vraag naar is geweest.
Met achterwielaandrijving en/of een turbo was de auto veel populairder geweest.
 
Zelf verwacht ik niet dat de auto verkocht wordt, want wie zoekt er nu een MX-6?
Dan kom je inderdaad al bijna uit bij iemand op dit forum of iemand die lid is van een Mazda-club. Er zullen heus wel liefhebbers zijn, maar bij dit soort auto’s is het echt wachten op de juiste. En dan kan ik me ook nog voorstellen dat het over en weer ook goed moet klikken tussen de oude en potentiële nieuwe eigenaar.
 
De juiste prijs krijgen voor zo'n specifieke auto is erg lastig, aan de andere kant heb je maar één iemand nodig die het bedrag ervoor wil betalen. Iemand met warme herinneringen aan het model, bijvoorbeeld, en het zou best kunnen dat zo'n koper jouw auto vindt.

Aan de andere kant hoort deze MX ook wel 'n beetje bij jou, dus stiekem hoop ik dat-ie blijft.
 
  • Leuk
Waarderingen: 406c
Gisteren naar Zevenaar gereden om te kijken bij Autobedrijf Hubers/Steentjes naar de mx-6 die daar te koop staat.
Deze stond binnen in de showroom voor het raam, dus even naar binnen gelopen.

De MX-6 is van de eerste eigenaar en is in het echt net zo mooi als op de foto's en staat te koop voor EUR 9995.
De auto lijkt nog volledig in zijn eerste lak te zitten en er is zelfs geen instapschade aan de stoel, daar is iemand heel zuinig op geweest.
Ik zag wel een bobbeltje ter grootte van een speldenknop op het rechterspatbord, dus daar zit nog wel wat werk aan, want ze roesten van binnenuit.

Mijn eigen Mazda krijgt komende donderdag een nieuwe apk en een beurt.
Onderweg naar Zevenaar nog wel wat foto's gemaakt van mijn eigen auto, o.a. voor de fotowedstrijd.


zonnig.jpg


Ook nog wat nieuws over de Audi TT Quattro.
De airco is gevuld en ik heb de hoedenplank verwijderd, want die rammelde behoorlijk.
Om te voorkomen dat je meteen in de kofferbak kunt kijken heb ik de achterruit en de zijruiten laten tinten.
Op de foto niet te zien, maar de koplampen zijn ook meteen gepolijst, waardoor deze weer mooi helder is.
13 juni mag deze nog even bij Joop langs om de olie van de haldex te vervangen en de slangetjes van de carterventilatie te vervangen, die aan vervanging toe zijn.
Tevens een volledige check van de auto, voor ik deze laat chippen.

getint.jpg
 
Weer wat kleine updates van het wagenpark:

De Volvo V50 is op 4 juni weer apk gekeurd bij een kilometerstand van 320311 km, waarbij de fuseekogel rechtsvoor is vervangen.
Tevens zijn de bougies en het interieurfilter vervangen, het luchtfilter was nog niet nodig..
De olie wordt binnenkort vervangen.

De Audi TT Quattro is op 13 juni weer in Goor geweest voor het nodige onderhoud
De remolie is vervangen, want dit was al weer 2 jaar geleden.
De haldexolie is vervangen.
Een lekke slang van de carterventilatie is vervangen.

De linker A-stijl vervangen, want de oude had schroefgaten van de meters die ik eerder had verwijderd
Beide zijpanelen, achter de voorstoelen vervangen. De sluiting van beide klepjes waren kapot.
De Pioneer subwoofer verwijderd en de bekabeling verwijderd
De Audi Concert 1 radio die ik eerder al had gemonteerd, nadat ik de problemen met de volumeknop had hersteld klinkt prima i.c.m. de orginele subwoofer van Audi.
De bekleding van de achterklep wordt vandaag vervangen, omdat de stof los hangt.

De Mazda MX-6 is op 16 mei goedgekeurd, nadat de stofhoes van de aandrijfas is vervangen en de auto heeft een beurt gehad bij een kilometerstand van 226.500 km.
De Mazda heeft 4 weken te koop gestaan, maar dit heeft nauwelijks reacties opgeleverd.
Dus deze blijft in de collectie en heb ik volgend jaar 10 jaar in mijn bezit.
 
Wat een goed design heeft zo'n TT toch he.
Ik vind het wel jammer dat dat zijruitje ook getint is, want dat oogt niet lekker. Die achterruit ziet er wel prima uit zo.
 
Ik heb het even gemist, maar waar heeft de mx-6 te koop gestaan? zoals in mijn eerdere reactie heb ik wel serieuze interesse.
 
De MX-6 verkoop je wel zonder meer, het is een aparte auto en daar zijn altijd mensen voor te vinden.
 
Absoluut, het zal alleen niet zo snel gaan en vaker via liefhebbers in een facebookgroep oid dan via autoscout/marktplaats
 
  • Leuk
Waarderingen: MX6
10 augustus de remschijven en blokken vervangen van de Volvo en de olie en filter bij kilometerstand 322500
 
De Mazda is op 11 september geschorst en mag weer met de koude dagen in de garage wachten.

prowler.jpg



De Audi TT Roadster is op 13 september geschorst en blijft ook weer minimaal een half jaar in de stalling

bloemen.jpg


De Audi TT Coupé krijgt over 2 weken een nieuwe aircopomp en droger en bevalt nog zeer goed als daily
koe.jpg
 
Weer ff een update:

De Audi TT
De orginele Bose speakers in de deur van de Audi klonken niet meer zo mooi, ondankt dat ze nog niet kapot waren.
Ik heb ze nu vervangen door JBL Club 602CTP speakers, die prima werken met de orginele radio.
Het rechterportierraam komt sinds 2 weken niet meer in beweging, dus daar heb ik ook meteen even naar gekeken.
De motor van het raam blijkt defect, dus deze wordt 7 november door de TT specialist Joop vervangen.

De Volvo V50
De katalysator heeft zijn beste tijd gehad, waardoor er een lampje van het motormanagement brandt.
Inmiddels heb ik een nieuwe katalysator liggen, die er binnenkort onder wordt gezet.

De Audi TT Roadster
Deze staat geschorst in de stalling, maar ik heb de banden nog even op 3,5 bar gezet, zodat ze mooi rond blijven.

De Mazda MX-6
De accu moet de acculader delen met de Roadster, dus iedere 2 weken moet ik de klemmen even wisselen.
 
De Audi TT: Bij een kilometerstand van 261.366 is de oliezeef preventief vervangen en uiteraard de olie en het oliefilter.
Verder is de binnenste en buitenste stuurkogel vervangen en zijn de wielen uitgelijnd en is de auto weer voor een jaar apk gekeurd.

Op 9 januari ga ik weer opnieuw naar de TT specialist in Goor om de haldex te laten vervangen, deze maakt een geluid als ik afrem op de motor of gewoon met de remmen. Kennelijk heeft een lager in de haldex zijn beste tijd gehad.

Het passagiersraam deed het weer uit zichzelf en bleek bij controle ook in orde. Wel de motor en bekabeling na laten kijken en de bekabeling in het portier opnieuw laten intapen.

De Volvo V50: Tijdends het rijden stonden de ruitenwissers opeens kruislings op de ramen. Even gestopt om de wissers weer op z'n plek te zetten, waarna de wisser aan de passagierskant besloot om niet meer mee te doen.
Vorig weekend de paravaan er afgehaald en de losgekomen arm, die voor de beweging zorgt weer opnieuw vastgezet met een speciaal doorvoor gemaakte klem.
Tevens weer 2 nieuwe Bosch ruitenwissers gemonteerd en nu werkt alles weer prima.
 
De Audi TT: Op 9 januari is de haldex vervangen bij kilometerstand 262.428, deze bleek inderdaad kapot.
Er kwam ijzervijzel uit de olie van de haldex en met apparatuur was het geknars van de tandwielen hoorbaar.
Tevens is de haldex olie en filter en de differentieel olie vervangen.
Bij het demonteren van de orginele uitlaat bleek deze ook stevig verroest, deze is dichtgelast tot er een andere uitlaat kan worden gemonteerd.
Nu de haldex stil was, viel nog een ander geluid op, afkomstig van het druklager.

Dus een nieuwe afspraak gemaakt op 6 februari voor het vervangen van de koppeling, het druklager en de uitlaat.
Tevens wordt de rest van de aandrijving nagekeken

De Volvo V50: Er brand een lampje van een motorstoring, veroorzaakt door de katalysator.
Dus aanstaande donderdag wordt de katalysator vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Matig begin van het jaar zo. Duimen dat deze minor problems nu achter de rug zijn...
De bedoeling is dat de TT lange tijd blijft, wat deze bevalt erg goed. Dus ik zie het ook als een investering in de toekomst.
Met een ouder wagenpark blijf je altijd bezig. Kost wat, maar daar krijg je veel voor terug (y)
Dat is zeker waar, maar ik zie dat mijn collega met zijn nog jonge Kona hogere garagerekeningen heeft, naast de afschrijving van de auto. Dus ik klaag verder niet. :)

Gisteren wilde de Volvo niet meer starten, na een koude nacht.
Online gezien dat een nieuwe accu 114 euro kost en dus meteen naar de lokale automaterialen zaak om een nieuwe accu te halen.
De gewenste Bosch hadden ze niet, maar voor een vergelijkbare Varta moest 202,48 worden afgerekend.
Deze bleek online maar 97 euro te kosten, inclusief gratis bezorgen.
Ik snap dat een lokale automaterialen zaak hogere prijzen hanteerd, maar ruim het dubbele is toch echt te gek.
De Varte bleek echter niet te passen, dus die heb ik teruggebracht en alsnog online de juiste besteld.
 
Dat is zeker waar, maar ik zie dat mijn collega met zijn nog jonge Kona hogere garagerekeningen heeft, naast de afschrijving van de auto. Dus ik klaag verder niet. :)
Dat zou je eigenlijk niet verwachten van een auto die als best goed te boek staat.

Gisteren wilde de Volvo niet meer starten, na een koude nacht.
Daarvoor heb ik altijd een powerbank-booster in het dashboardkastje liggen, dan kan ik dit soort winterse startproblemen zelf de baas. Nog nooit voor een eigen auto nodig gehad (even afkloppen), maar beter mee verlegen dan om verlegen.
 
Niet leuk, maar uiteindelijk is onderhoud behoud. En een nieuwe auto is tegenwoordig zo duur dat je je een hoop onderhoud kan veroorloven voordat een nieuwe auto gaat lonen.
 
Toch vind ik met zo'n Kona wel dat er idioot veel geld voor heel simpel onderhoud wordt gevraagd. Ik vraag me echt af wat ze daar allemaal doen met zo'n auto.
 
Weer even een grote update, want er is veel gebeurt in de tussentijd.

De Audi TT Roadster
De roadster is op 16 april gekeurd en heeft 19 inch velgen gekregen.
Deze staan er erg mooi onder, maar bleken minder comfortabel dan de orginele 16 inch Audi velgen, die er inmiddels weer onder zitten.
Ik heb de auto te koop gezet, want ik wil het wagenpark weer terugbrengen van 4 naar 2 auto's.
18roadster.jpg


De Mazda MX-6
Op 15 mei heeft de Mazda voor het eerst een 2 jarige apk gekregen, omdat deze 30 jaar oud is.
Vervolgens heb ik de Mazda te koop gezet, omdat ik er nauwelijks meer mee reed.
Op 23 juni is de Mazda MX-6 verkocht en is deze naar een 21 jarige liefhebber gegaan, die ook een MX-5 NA heeft.
Ik had Japan Classic Sunday nog in mijn agenda staan op 6 juli, maar dat gaat nu niet meer door.
mx6gras.jpg


De Volvo V50
De Volvo moest in juni worden gekeurd en kwam daar niet doorheen.
Er moesten 4 nieuwe all-season banden onder, het subframe was verroest en moest worden vervangen en de fuseekogel moest worden vervangen evenals een stofhoesje. De Volvo bleek ook nog wat koelvloesstof te verziezen door een gescheurd plastic koppelstukje. De rekening zou op bijna 2000 euro uitkomen, dus we hebben overwogen om een andere Volvo te kopen. Mijn vrouw wilde toch graag de V50 houden, ds die hebben we toch maar laten repareren.

De Audi TT
Met de Audi TT kregen we onverwachts pech, tijdens een lange rit naar Amsterdam.
Toen ik het gaspedaal op de A12 intrapte, bleef de versnelling uit en hield de motor in.
Rustig doorgereden en in de parkeergarage de motorkap geopend, waarna er wat rook uit de motorruimte kwam.
Er was ook een olielucht te ruiken.
Toch de rit van 170km naar huis gemaakt met een rustig gangetje en direct een afspraak gemaakt bij de garage.
Daar bleek de kleppendekselpakking lek, waardoor er olie in de bougieschachten was gelopen, waardoor de motor op 3 cilinders was gaan lopen.
Een nieuwe kleppendekselpakking, 4 nieuwe bougies en 4 nieuwe upgrade (NGK Redtop) bobine's heeft het opgelost.
 
Eh, niet om te stangen hoor, maar heb je nu twee goede auto's verkocht om met twee "probleemkarren" te blijven zitten? :ROFLMAO: ;)
 
:ROFLMAO:
Nee, de roadster is er nog.
Gisterenavond nog een mooie rit mee gemaakt.
En de Volvo en Audi zijn nu weer in orde en kunnen weer een poosje vooruit.
 
Dus toch! Ergens jammer nadat je 'm zo lang gehad hebt, maar als je meer plezier beleeft aan de Audi's is het ook tijd om verder te gaan. Niet het belangrijkste, maar wel leuk om te weten: heb je weinig afgeschreven, of misschien zelfs bijgeschreven ten opzichte van toen je 'm kocht? Destijds zag je ze nog wel eens, inmiddels is het echt een zeldzaamheid.

Die TT zal ook wel niet lang staan, hij is priced to sell.
 
Terug
Bovenaan