Mazda MX-6, Volvo V50, Audi TT en Audi TT Roadster: De Roadster is ook verkocht

Afgelopen zaterdag is bij de Mazda de distributieriem, 2 multiriemen, 3 spanrollen en de waterpomp vervangen bij een kilometerstand van 216.099 km.
We kunnen er weer 100.000 km tegen, ofwel 5 jaar. :D

Voor de Volvo staat op 4 juni de APK gepland, waarschijnlijk voor de laatste keer.
Niet dat de V40 niet meer door kan, maar we willen een auto zonder randje en zijn aan het kijken voor een V50.
Ergens misschien wel jammer na bijna 75.000 probleemloze kilometers
De teller staat nu op 387.000 en de distributieriem kan nog tot 460.000 mee en dan is het wellicht een leuke klokje rond kandidaat.

Ik zag dat mijn oude Mitsubishi Colt te koop staat.
Grappig dat deze al sinds mei 2019 bij een dealer staat en nu pas te koop wordt aangeboden en ook nog voor bijna 1250 meer, dan waar ik deze voor verkocht heb in maart 2018!
 
De kogel is door de kerk de V40 staat te koop, want we hebben inmiddels een opvolger gekocht zonder randje. :)

Geen idee of het een goede beslissing is, de V40 is al die tijd probleemloos geweest en heeft ons nooit laten staan.
De V40 is net gekeurd en kan er weer ruim 13 maanden tegenaan.

01.JPG


Ik blijf het toch een mooi model vinden en voor dat geld hebben we er een hele fijne auto aan gehad,
 
Deze V40 wordt echt mooi oud in mijn ogen. Een opvolger zonder (rafel)randje, dus een stuk nieuwe en minder gelopen gok ik. Je maakt ons wel nieuwsgierig :LOL:
 
Blijft een mooie auto. Voor mijn privésituatie waarschijnlijk te klein. Wat de opvolger zonder randje zal zijn ben ik wel benieuwd naar.
 
De V40 is inmiddels verkocht.

Het enige minpunt van de V40 was de opstaande rand van de kofferbak, dat randje bedoelde ik.

De opvolger moest aan best veel eisen voldoen, waarvan het ontbreken van het randje er één van was.
Voor mijn vrouw moest het een zwarte Volvo worden, die er sportief uitziet met donkere bekleding ,een trekhaak mooie velgen en jonger dan de V40.
Voor mij mij moest er de 2.4 V5 van Volvo onder de motorkap zitten en een goede geluidsinstallatie.

Het is uiteindelijk deze V50 geworden uit eind december 2007.

V50.jpg


Met de kofferklep spoiler en 17 inch velgen ziet de auto er net wat sportiever uit.
Performance sound, gescheiden klimaatregeling, inklapbare spiegels, automatisch dimmende binnenspiegel, parkeersensoren en regensensor, het zit er allemaal op.
Met 170pk net weer wat vlotter dan de V40 en ook weer een stuk veiliger met o.a. anti-whiplash stoelen.

Inmiddels ook al wat dingen aangepast, o.a. nieuwe automatten, 4 nieuwe Hancook all-season banden en een Mr12volt module, zodat we muziek kunnen afspelen via sd-kaart, usb en bluetooth.
 
Keurige auto! Met de(ze) juiste wielen en inderdaad de spoiler ziet een V50 er nog verdraaid actueel uit.

Die vijfcilinder is een mooi blok, stiekem ook nog best wel zuinig. Het is trouwens een lijnmotor, geen V5. Vandaar ook de belachelijke draaicirkel ;)
 
Dat lijkt me een heel fijn ding. Een facelift V50 vind ik nog steeds een prachtige auto. En met een vijfcilinder is ie helemaal top!
 
Bedankt,

Het is inderdaad een 5-in-lijn en handgeschakeld.

Dit model is nog tot 2012 leverbaar geweest en valt nog niet uit de toon bij de moderne auto's van nu.
De stoelen en onderstel zijn een enorme verbetering en het is een heerlijke cruiser.

Van de week nog even kijken of ik de thuiskomer in de kofferbak kan vastzetten.
Deze heb ik gekocht, omdat je in de praktijk weinig hebt aan alleen een compressor.
De bout waarmee het stuk piepschuim, met de compressor en krik is vastgezet, is te kort.
 
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Hopelijk is de V50 net zo probleemloos als zijn voorganger.

Hij ziet er in ieder geval keurig uit met een goede dosis sportiviteit, en inderdaad, je ziet z'n leeftijd er absoluut niet aan af.
 
Gefeliciteerd en veel veilige KM's gewenst. Zeker nog steeds een nette verschijning en het zwevende middenconsole blijft mooi.
 
Mooie aanschaf (y)
Ik heb nog altijd een zwak voor deze generatie S40/V50. Exterieur en interieur kunnen mij zeer bekoren. Meer foto's zijn dan ook welkom :cool:
 
De achterremschijven en blokken laten vervangen (origineel Volvo) en de olie met filter bij een kilometerstand van 256k.
Bij de kleine beurt kwamen nog een paar zaken aan het licht...
De gordel van de bestuurder is versleten en moet worden vervangen.
De draagarmrubbers zijn kapot aan de voorkant en de wisser van de achterruit is versleten.
Inmiddels 2 nieuwe draagarmen besteld en ik ben nu op zoek naar een andere autogordel, zodat ik dit binnenkort ook kan laten vervangen.

Al met al had de auto dus nooit goedgekeurd mogen worden, door de verkoper die zelf de auto heeft gekeurd.
Een niet werkende handrem en een kapotte gordel zou toch moeten opvallen, zou je denken.
Tja, dat krijg je als de slager zijn eigen vlees mag keuren.
 
Balen,maar met wat achterstallig onderhoud inlopen is niks mis, lekker sturen als alles weer klaar is.

Wat is versleten aan de gordel dan? Of zitten er wat rafels aan? Die kun je weghalen door met een aansteker er licht bij langs te gaan. Als dat het isben je snel klaar. Maar als er echt schade aan zit, vervangen. Want je wilt wel dat hij je redt, als het nodig is...
 
Hè, ik kan me voorstellen dat zo'n ontdekking wel een wrange smaak nalaat... ga je met de verkoper in gesprek, of neem je het voor je eigen rekening?
 
Vandaag de gordel en de achterwisser vervangen.
Woensdag worden de nieuwe draagarmen er onder gezet.

@BleuZ NL . Er zat geen garantie op de auto en de garage ligt 185 km van mijn huis, daarnaast heb ik weinig vertrouwen in deze garage.
De gordel was ingesleten, dus er miste echt stof.

De handrem heb ik afgesteld en deze werkt nu goed.
Ik heb alle 4 de banden vervangen door all-season banden, maar dit was niet noodzakelijk.
De schijfremmen achter waren dun, dus die heb ik ook vervangen met de blokken.
Echt noodzakelijk was dat ook niet, maar om termijn waren die toch aan de beurt.
De krakende voorstoel heb ik laten smeren en die is weer heerlijk stil, meer een ergenis dan een gebrek.
De gordel was apk afkeur, dat zouden ze gezien moeten hebben en de draagarmrubbers waren ook echt versleten.
De ontbrekende automatten had ik zelf moeten zien, die had ik er wel bij kunnen onderhandelen.

De V40 was beter onderhouden dan deze, en de opbrengst van de V40 ben ik al weer kwijt aan al het achterstallige onderhoud van de V50.
Maar vanaf woensdag zou alles weer perfect moeten zijn.
 
Jammer, maar geen hele vreemde zaken voor een 14 jaar oude auto. Of de garage moet hem als nieuw hebben verkocht met bijbehorende prijs, dan zijn dit soort zaken wel slordig.
 
De V50 is inmiddels helemaal in orde, nadat ook de schokdempers aan de achterkant zijn vervangen.

Vorige week op het laatste stukje naar huis moest ik afremmen om de grote weg af te gaan en toen gingen er opeens 2 rode lampjes branden op het dashboard.


Boven de 2000 toeren gingen de lampjes weer uit.
Het accu lampje geeft aan dat de accu niet wordt opgeladen, dus kennelijk een kapotte of slecht werkende dynamo.
Besloten om de volgende dag, voor ik naar mijn werk moest meteen langs de garage te rijden.

Maar de auto bleek de volgende dag niet eens meer te starten, de kapotte dynamo heeft de hele accu in de nacht leeg getrokken!
Dus snel ff met de startkabels en de Volvo de auto gestart en naar de garage gebracht en de rest van de week met een leenauto naar het werk gereden.

De dynamo is inmiddels weer gemaakt, dus de Mazda rijdt weer.
Een aantal weken geleden was het de raamschakelaar, die kapot ging, gelukkig was het raam op dat moment wel gesloten.
Via een internationale groep op Facebook nog een vervangende schakelaar kunnen krijgen, die na 2 weken uit Polen moest overkomen.

De MX-6 blijkt na 6 dure jaren niet meer geschikt om als dagelijkse auto te worden gebruikt.
De onderdelen zijn steeds lastiger te krijgen en vaak extreem duur en mijn vaste monteur gaat eind dit jaar met pensioen, waarna de garage wordt gesloten.
Deze garage monteert de onderdelen die ik zelf aanlever en dat is tegenwoordig zeldzaam, maar om de Mazda rijdend te houden noodzakelijk.

Wordt vervolgd...
 
Je hebt de jaren ook bewust duur gemaakt door alles perfect te willen doen. Doordat het totale plaatje nu zo sterk is vallen zwakkere punten eerder op en meer tegen. Ik zeg: op zoek naar 'n nieuwe specalist/sleutelende liefhebber. En doorrrrr!
 
Mooi blijven rijden. Dynamo en wat ander klein grut kan niet het einde betekenen van deze mooie bolide, waar jij al zoveel tijd en moeite in hebt gestoken.
 
Ik sluit me aan bij bovenstaande... een dynamo... een raamschakelaar... allemaal geen zorg puntjes. En een andere specialist waar je ook in overleg met onderdelen aan kan komen zetten is zeker te vinden. Ik weet niet in welke regio je woont maar (eventueel via P:cool: zijn er vast wel andere forummers te vinden met goede ervaringen uit jouw regio.

Eerlijk gezegd ben ik ergens vergeten dat de MX-6 een dagelijkse auto is. Staat er zo perfect bij zowel optisch als technisch dat je dat niet zou zeggen. Ik weet niet hoeveel mogelijkheden je hebt om zo nu en dan de MX-6 even te laten staan (als er inderdaad onderdelen even niet beschikbaar zijn) maar als daar een modus in te vinden is kan je nog lang doorgaan. Behalve wat slijtage delen heb je echt niet veel nodig. En een dynamo is nu eenmaal ook een slijtage deel; al is het met een behoorlijk lange interval.

Als je een circa 12 jaar oude auto hebt kan je, even afhankelijk van het merk, ook al zulke onderdeel schaarste hebben. Of er is alleen schaarste in het onderdeel wat wel altijd stuk gaat. Dus om je MX-6 nu weg te doen omdat het zoeken naar onderdelen weleens lastig is....
 
Ik vind het altijd wel deel van de hobby. De MX6 wegdoen zou ik heel jammer vinden, het blijft een zeer mooi model en inderdaad hij is erg zeldzaam.

Wat ik altijd wel heb is dat tijd soms schaars is...als iets moet kun je het vinden maar fijn is anders. Dan is een paar weken moeten wachten op onderdelen niet ideaal. Tegelijkertijd, elke auto kan goed stuk gaan....dus dat is niet altijd een garantie.
 
Vorig jaar heb ik iets meer dan 6000 euro aan de auto uitgegeven, voor het vervangen van de distributieriem, herstel roestschade, spuitwerk, onderdelen, etc.
Normaal ben ik rond de 2000 euro per jaar kwijt.
Wellicht ben ik ook te kritisch, ik wil niet dat de auto achteruit gaat en pak de zaken liever op voorhand aan.
De auto wordt immers dagelijks gebruikt voor woon-werk verkeer en moet dus ook betrouwbaar zijn, naast er mooi uitzien. :D

Sinds ik de auto heb rijd ik exact 20k per jaar en dit gaat mogelijk oplopen naar 30k per jaar.

20210831_203441.jpg


Er mee doorrijden vraagt dan een nog grotere investering, naast de kosten van de brandstof en de vaste lasten.
Dat wordt zelfs mij te gortig.
Daarnaast speelt nog het probleem met de slechte onderdelenvoorziening en het stoppen van mijn vaste garage.
Tijd om keuzes te maken dus.

Optie 1 is de Mazda verkopen en een mooie opvolger uit te zoeken.
Probleem daarbij is dat er nauwelijks een markt voor is en zelfs al zou ik er 5000 euro voor krijgen, dan heb ik niet eens het onderhoud van vorig jaar er uit.
Dan had ik de auto net zo goed kunnen weggeven.
Ik heb wel rondgekeken naar een andere auto voor rond de 7000 euro, maar met die auto's heb ik toch niet dezelfde klik.
Dus optie 1 is afgevallen.

Optie 2 is de Mazda met pensioen sturen en alleen in de mooie maanden te rijden voor mijn plezier.
Dan moet er dus een nieuwe daily komen, die vooral praktisch en een stuk goedkoper moet worden.
De Mazda staat toch in de garage, dus die kan ik schorsen in de winterperiode.
Alleen op de brandstof bespaar ik dan al 130 euro per maand, daar kan ik al een tweede auto van rijden.
Als de Mazda niet meer dagelijks nodig is, dan kan de auto ook makkelijk een tijd worden gemist voor preventief onderhoud.
Het enige nadeel is dat ik dan mijn woon-werk verkeer in een saaie B-segmenter moet afleggen.

Je leest dat ik mijn keus inmiddels heb gemaakt, de Mazda blijft, maar hoeft niet weer dagelijks te werken.
De komende weken zal in het teken staan van het zoeken naar een nieuwe daily.

De eisen:

- Een betrouwbare auto uit het B-segment tot 2000 euro met airco en goede stoelen.
- Kloppende NAP, dus geen import
- Het onderhoud en de onderdelen moeten niet te duur zijn en het verbruik moet meevallen. (1 op 18?)
- Bij voorkeur niet te oud (vanaf 2005) en het liefst met minder dan 200k op de teller.
- Liever geen grijze muis, daar rijden er al genoeg van.

Tot nu toe kijk ik naar een Fiat Grand Punto, Fiat Stilo (Moreno83 heeft aangeboden het onderhoud te doen) en een Renault Clio.

Een Swift leek mij ook wel leuk, maar de versnellingsbak is een zwak punt, dus die is afgevallen.
VAG trekt mij niet en een 206 blijkt ook nog wel wat issues te hebben, in elk geval met de verlichting.
Een Colt heb ik al gehad en die stoelen zijn echt slecht
 
MX6 zei:
en een 206 blijkt ook nog wel wat issues te hebben, in elk geval met de verlichting.

Als dat alles is... na 200 euro is alles weer in orde en ook andere reparaties kosten je niet de kop. Je eisenlijst is voor 'n 2000-euro-auto wel erg uitgebreid. En begrijp ik goed dat je in zo'n auto echt 30.000 km/jaar wil doen?
 
Ik zoek al een jaar naar iets fatsoenlijks voor 2000 Euro, de markt is helaas veranderd en auto's zijn een stuk duurder geworden.
Fiat Punto/Grande Punto ook veel naar gezocht, onder de 2 ton met leuke opties eigenlijk niet te vinden. Zeker niet vanaf 2005.

Clio is dan denk ik de beste optie maar voor een laag verbruik ben je op een 1.2 aangewezen. En met 30k km per jaar...
Lastig.
 
Tsja 30k...je kunt nog een gokje wagen en zoeken naar een dieseltje.

Dynamique
Parissiene.

Voor rond de 2k kun je echt wel een nette vinden. Kwaaltjes zijn er heel weinig. Zuinige auto, 1 op 22 is zeker te halen. Ik heb in april een Clio 3 station voor mijn zusje gezocht. Dat is een 1.2 TCe maar dan red je echt niet beter dan 1 op 13.
Het is een relatief zware auto omdat de basis van de auto werd gevormd door de Megane 2. Daardoor rijd het heel volwassen maar merk je natuurlijk wel in andere opzichten.

Qua comfort heb je het liefste een Dynamique of iets hoger vanwege de stoelen die daarin zitten. Ik denk dat die extra 500 voor de climate control en dergelijke het wel waard kunnen zijn. Op 15 inch is die het zuinigste. Het stuur is een van de kwaaltjes. Het "leer" is van slechte kwaliteit en bladdert af. Ik heb nog wel een adresje voor opnieuw bekleden. Heb ik ook al voor de Clio van mijn zusje gedaan.

De DCi was leverbaar in 3 (hoofd)smaken qua motorisering en vermogen. De 69, 82 en 105 pk. Die eerste moet je laten staan, maar zijn waarschijnlijk toch al allemaal het land uit, de "82" vind je afhankelijk van bouwjaar tussen de 82 en 90 pk. De 105 pk is de enige die een 6-bak kreeg afgemeten. Maar is lastiger te vinden, voordeel is wel dat die qua uitvoering altijd goed zijn.

Ook de Fiat Punto of Alfa Mito lijken mij heel aantrekkelijke auto's in jouw prijsklasse, ik meen me te herinneren dat je vrij lang bent dus waarschijnlijk is het ff passen welke het beste zit. ;)
Wel goed dat de MX6 blijft want dat blijft toch wel echt een prachtige auto!
 
Carkiller zei:
Ik zoek al een jaar naar iets fatsoenlijks voor 2000 Euro, de markt is helaas veranderd en auto's zijn een stuk duurder geworden.
Fiat Punto/Grande Punto ook veel naar gezocht, onder de 2 ton met leuke opties eigenlijk niet te vinden. Zeker niet vanaf 2005.

Clio is dan denk ik de beste optie maar voor een laag verbruik ben je op een 1.2 aangewezen. En met 30k km per jaar...
Lastig.

Er zijn genoeg keuzes hoor in deze prijsklasse.

Grand Punto 1.4
$_85.JPG


Fiat Grand Punto T-Jet
$_85.JPG

Gezien de prijs en het aantal eigenaren, durf ik deze niet aan :D

Fiat Stilo
$_85.JPG


Het kan ook nog een auto uit het C-segment worden en het verbruik mag ook wel wat hoger zijn.
 
Ik kan niet in jouw financiën kijken natuurlijk en daarom wat terughoudend met het adviseren om de MX6 niet dagelijks te rijden. Maar dat kan dus wel. Eerlijk gezegd de optie waar je het meeste plezier aan gaat beleven. Goed gekozen!

Wij hebben een paar jaar geleden alweer een soort zelfde keuze gemaakt met onze Alfa. Toen besloten er een auto naast te nemen voor een zelfde 2000 Euro budget. Enkel dan voor zo'n 15k per jaar ipv 30k. We hebben toen diverse Clio (2e generatie) bekeken maar die blijven nog wel wat geld waard. Bij toeval een keer een Twingo (2e generatie) DCi als leenauto van de garage mee en dat was ook een behoorlijk volwassen auto. Wel zelfde probleem dat ze net wat duurder zijn.

Wij zijn toen dus ook gaan zoeken naar A-segment wat de keuze een stuk groter maakte. Heel veel kandidaten zijn toen afgevallen maar uiteindelijk zijn we bij de Citybugs uitgekomen (Citroen C1, Peugeot 108, Toyota Aygo). Uiteindelijk een (vroege) C1 gekocht met al 2 ton op de teller waardoor die niet zo geliefd was. En heel eerlijk gezegd; als ik hier een goede stoel in zou monteren zou 30k per jaar echt geen straf zijn. Nu zijn ritjes tot max een uur geen enkel probleem.
Maar als je een Twingo of zelfs Clio kan vinden hoeft zelfs die stoel niet aangepast te worden.
 
Top om te lezen dat de MX-6 blijft, goede keuze lijkt me!

Opvolger als daily is wel een lastige, is een Seat Ibiza 6L niet wat?
 
Audi A2 is een leuke suggestie, maar vind die maar eens met een acceptabele kilometerstand.
Een B-segment diesel kan inderdaad ook prima uit bij 30k per jaar.
 
Engineer2 zei:
...Wij zijn toen dus ook gaan zoeken naar A-segment wat de keuze een stuk groter maakte. Heel veel kandidaten zijn toen afgevallen maar uiteindelijk zijn we bij de Citybugs uitgekomen (Citroen C1, Peugeot 108, Toyota Aygo). Uiteindelijk een (vroege) C1 gekocht met al 2 ton op de teller waardoor die niet zo geliefd was. En heel eerlijk gezegd; als ik hier een goede stoel in zou monteren zou 30k per jaar echt geen straf zijn. Nu zijn ritjes tot max een uur geen enkel probleem.
Maar als je een Twingo of zelfs Clio kan vinden hoeft zelfs die stoel niet aangepast te worden.

Ik heb een maand in een C1 gereden uit 2010 en die beviel bij positief, zelfs de stoel zat prima.

Citröen C1 uit 2012
$_85.JPG

Deze staat bij mij om de hoek en voor dat geld is het echt een koopje
 
Als de airco het doet echt niet verkeerd. Ik zie wat krasjes op de achterbumper maar verder keurig.
Dat het een 3-deurs is (de onze ook) zal de prijs wel deels verklaren. Die zijn minder populair want dan is op de achterbank gaan zitten echt een stukje lastiger.

Hooguit even luisteren of de motor kantelende zuigers heeft; al is dat volgens mij bij de latere bouwjaren geen punt.. en die motoren die het wel hadden zijn onder garantie gefixt indertijd.

Wij hebben onze (kale) C1 uit 2006 nu iets van 5 jaar denk ik. Voor ongeveer dat bedrag gekocht en een APK erop laten zetten. Een stukje uitlaat eens vervangen was geloof ik de grootste uitgave tot nu toe. Verder moeten onze koplampunits binnenkort eens vervangen worden (polijsten helpt niet meer) en de achterbumper opnieuw gespoten (blanke lak komt los bij de uni-rood lak C1's). Verbruik slechter dan 1:20 komt incidenteel voor, meestal beter juist.
Zoals gezegd; ik heb een wat gevoelige rug dus voor mij is de stoel niet echt prettig. Maar voor een rit van een uur heen en een uur terug neem ik ook weleens de C1 mee zonder problemen. De charme van een no-nonsense auto heeft soms ook wel wat.
 
MX6 zei:
Carkiller zei:
Ik zoek al een jaar naar iets fatsoenlijks voor 2000 Euro, de markt is helaas veranderd en auto's zijn een stuk duurder geworden.
Fiat Punto/Grande Punto ook veel naar gezocht, onder de 2 ton met leuke opties eigenlijk niet te vinden. Zeker niet vanaf 2005.

Clio is dan denk ik de beste optie maar voor een laag verbruik ben je op een 1.2 aangewezen. En met 30k km per jaar...
Lastig.

Er zijn genoeg keuzes hoor in deze prijsklasse.

Grand Punto 1.4

Fiat Grand Punto T-Jet
Gezien de prijs en het aantal eigenaren, durf ik deze niet aan :D

Fiat Stilo
Het kan ook nog een auto uit het C-segment worden en het verbruik mag ook wel wat hoger zijn.

Beide Grande Punto's nieuwe distributieriem meegerekend? Want die moet nagenoeg altijd.
Laatste beurt van eerste exemplaar 2018? En 1.4 8v... Niet heel zuinig en erg traag.

Stilo ziet er leuk uit, nieuwe riem maar zwaar en 1:14 mag je blij mee zijn.
Onder de streep vallen ze alle drie buiten je eisenlijstje vrees ik.
 
Carkiller zei:
MX6 zei:
Carkiller zei:
Ik zoek al een jaar naar iets fatsoenlijks voor 2000 Euro, de markt is helaas veranderd en auto's zijn een stuk duurder geworden.
Fiat Punto/Grande Punto ook veel naar gezocht, onder de 2 ton met leuke opties eigenlijk niet te vinden. Zeker niet vanaf 2005.

Clio is dan denk ik de beste optie maar voor een laag verbruik ben je op een 1.2 aangewezen. En met 30k km per jaar...
Lastig.

Er zijn genoeg keuzes hoor in deze prijsklasse.

Grand Punto 1.4

Fiat Grand Punto T-Jet
Gezien de prijs en het aantal eigenaren, durf ik deze niet aan :D

Fiat Stilo
Het kan ook nog een auto uit het C-segment worden en het verbruik mag ook wel wat hoger zijn.

Beide Grande Punto's nieuwe distributieriem meegerekend? Want die moet nagenoeg altijd.
Laatste beurt van eerste exemplaar 2018? En 1.4 8v... Niet heel zuinig en erg traag.

Stilo ziet er leuk uit, nieuwe riem maar zwaar en 1:14 mag je blij mee zijn.
Onder de streep vallen ze alle drie buiten je eisenlijstje vrees ik.

De 1.4 16v (starjet meen ik) heeft m'n vrouw gehad. Motor vond ik niet overtuigend, om echt wat snelheid te hebben moet die veel toeren draaien. De tjet lijkt me de meest ideale (benzine) motor voor de Punto
 
F Mitsi zei:
Carkiller zei:
MX6 zei:
Carkiller zei:
Ik zoek al een jaar naar iets fatsoenlijks voor 2000 Euro, de markt is helaas veranderd en auto's zijn een stuk duurder geworden.
Fiat Punto/Grande Punto ook veel naar gezocht, onder de 2 ton met leuke opties eigenlijk niet te vinden. Zeker niet vanaf 2005.

Clio is dan denk ik de beste optie maar voor een laag verbruik ben je op een 1.2 aangewezen. En met 30k km per jaar...
Lastig.

Er zijn genoeg keuzes hoor in deze prijsklasse.

Grand Punto 1.4

Fiat Grand Punto T-Jet
Gezien de prijs en het aantal eigenaren, durf ik deze niet aan :D

Fiat Stilo
Het kan ook nog een auto uit het C-segment worden en het verbruik mag ook wel wat hoger zijn.

Beide Grande Punto's nieuwe distributieriem meegerekend? Want die moet nagenoeg altijd.
Laatste beurt van eerste exemplaar 2018? En 1.4 8v... Niet heel zuinig en erg traag.

Stilo ziet er leuk uit, nieuwe riem maar zwaar en 1:14 mag je blij mee zijn.
Onder de streep vallen ze alle drie buiten je eisenlijstje vrees ik.

De 1.4 16v (starjet meen ik) heeft m'n vrouw gehad. Motor vond ik niet overtuigend, om echt wat snelheid te hebben moet die veel toeren draaien. De tjet lijkt me de meest ideale (benzine) motor voor de Punto

MX6 kwam zelf met de 1.4 8v, die is nog veel trager..
Eens met de turbo maar ook weer ander prijskaartje.
 
Ik schrok even van de titel en dacht dat de MX-6 eruit zou gaan. Gelukkig valt dat mee.

Zou toch ook nadenken over een grijze muis die ultra betrouwbaar is, zoals een Yaris. Je zal voor dat bedrag geen tsport vinden en dus suf rondrijden in een 1.0 of 1.3. Keerzijde is weinig verrassingen, goed vindbaar met airco en vooralsnog voldoende onderdelen beschikbaar. En je houdt geld over voor je hobby auto.

Een Toyota IQ is trouwens een origineel alternatief maar die blijven nog redelijk aan de prijs.

Over Fiat Puntos kan ik helaas niet goed meedenken dus dat laat ik aan anderen over.
 
Carkiller zei:
Ik zou werkelijk niet weten wat je met een stadsauto (die C1) met de motor al op een hoge kilometerstand zou moeten met 30k km per jaar.
Uiteraard persoonlijk maar beetje comfort...

Zo’n C1 kan met goed onderhoud makkelijk nog 3 ton mee. Goede stoelen zijn wel te krijgen. Ze zijn er ook met deels leer en die zitten beter dan de standaard stoelen. Die upgrade hebben wij ook bij onze 107 gedaan.
 
Jay DoubleYou zei:
Carkiller zei:
Ik zou werkelijk niet weten wat je met een stadsauto (die C1) met de motor al op een hoge kilometerstand zou moeten met 30k km per jaar.
Uiteraard persoonlijk maar beetje comfort...

Zo’n C1 kan met goed onderhoud makkelijk nog 3 ton mee. Goede stoelen zijn wel te krijgen. Ze zijn er ook met deels leer en die zitten beter dan de standaard stoelen. Die upgrade hebben wij ook bij onze 107 gedaan.

Ken ook veel gevallen die na 140k km al olie beginnen te verbruiken.
Eens dat goed warm rijden en goed onderhoud werkt bij deze auto's, maar dat heb je met een occasion nauwelijks in de hand.
 
Ik weet niet precies wat voor eisen je stelt aan een daily driver, maar ik heb 30.000 kilometer met mijn Opel Karl Rocks gereden en dat is echt een super auto. Geen gekke storingen, uitstekende wegligging, goede stoelen, airco, cruisecontrol, speedlimiter, carplay etc. En maar 845 kilo.
Ik zou die zéker in overweging nemen en er eens mee gaan rijden om het te voelen.
 
ginkelvanmichiel zei:
Ik weet niet precies wat voor eisen je stelt aan een daily driver, maar ik heb 30.000 kilometer met mijn Opel Karl Rocks gereden en dat is echt een super auto. Geen gekke storingen, uitstekende wegligging, goede stoelen, airco, cruisecontrol, speedlimiter, carplay etc. En maar 845 kilo.
Ik zou die zéker in overweging nemen en er eens mee gaan rijden om het te voelen.

Dit vindt je niet voor 2000 euro :)
 
Ik ben nog wezen kijken naar die C1, maar de airco werkte niet en het slot was kapot en nog wat kleine dingetjes.
Verder vindt ik de auto toch te klein en is dit echt een grijze muis is alle opzichten, kortom die is het niet geworden.

Ook een hybride (Honda Civic 1.3i IMA) heb ik overwogen, maar dat durfde ik niet aan.

Uiteindelijk toch weer gevallen voor een echter liefhebbersauto die ook nog aan vrijwel al mijn wensen bleek te voldoen.
Wellicht niet zo zuinig, maar dat was de Mazda ook niet.

Wat is het dan wel geworden?
Iedere autoliefhebber moet een keer een Alfa hebben gehad, dus bij deze: Een Alfa!

cockpit.jpg


Meer info en foto's volgen binnenkort.
 
Terug
Bovenaan