Mazda MX-6, Volvo V50, Audi TT en Audi TT Roadster: De Roadster is ook verkocht

FW Ta 183 Huckebein I zei:
MX6 zei:
En ja, de bouten en moeren waren echt zo duur bij de Mazda dealer, net als alle onderdelen die je daar koopt.
Eén enkele ABS-sensor kost 461 euro, exclusief btw, bij de Mazda dealer, deze heb ik overigens ergens anders gekocht.

Zou het nog schelen of je sommige onderdelen bij een Mazda-dealer buiten NL bestelt?
Ik kan me nog een situatie herinneren dat er misschien een raam in het rechterachterportier van een Golf V nodig was, hier in Polen in 2005.
Kosten opgevraagd bij de lokale VW-dealer: achterraam + kosten arbeidsloon van het plaatsen + 23% BTW was omgerekend €50.......
Zelfde in 2011 met mijn Mitsubishi Carisma waar het flexibele uitlaatstuk was doorgebroken: naar een officiële bedrijfswagen-dealer gegaan die op zaterdag een uur bezig was: oude er tussenuit slijpen (verroest/vast), ander flexibel stuk (nieuw uit de doos) er tussenin lassen: incl. materiaal en arbeidsloon €50.....
Was dus weliswaar in 2005 resp. 2011 en de tarieven zijn hier de laatste jaren ook flink omhoog gegaan maar toch...

Ja, dat denk ik wel.
Ik zie dat de onderdelen in Amerika via de officiële websites een stuk goedkoper zijn.
Maar die leveren dan weer niet buiten Amerika of door de hoge verzendkosten/invoerkosten is het niet interessant meer.
De 2 ankerplaten/stofkappen waren iets van 150 euro voor beide, dan had ik er nog wel voor over.
Voor een Subaru Impreze kosten die 120 euro per stuk.

Oeps, MX5 was oprecht een tikfout => uiteraard bedoelde ik MX6.
Roestomvormer toevallig Fertan? Hammerite gebruik ik ook, maar in combinatie met een roestomvormer nog niet geprobeerd, omdat Hammerite er direct op mag.

Sjon77 zei:
Oeps, MX5 was oprecht een tikfout => uiteraard bedoelde ik MX6.
Roestomvormer toevallig Fertan? Hammerite gebruik ik ook, maar in combinatie met een roestomvormer nog niet geprobeerd, omdat Hammerite er direct op mag.

Ja, eerst verwijderd met Fertan en daarna met Hammerite behandeld.

Geweldige auto die MX-6!
Ik heb ooit een MX-6 2.0i gehad. Die rijdt nu nog steeds rond.
En ja, ik heb er nog steeds spijt van dat ik 'm ooit verkocht heb.:cry:

Mountainrunner zei:
Geweldige auto die MX-6!
Ik heb ooit een MX-6 2.0i gehad. Die rijdt nu nog steeds rond.
En ja, ik heb er nog steeds spijt van dat ik 'm ooit verkocht heb.:cry:

Er rijden er nu nog maar 23 met een geldige apk, 5 daarvan hebben de 2 liter motor.
Eén daarvan is van Tim, die heeft meegedaan aan klokje rond.
Van de overgebleven 4 heb ik er van 2 een foto, ik gok dat één van die 2 van jou is geweest.
Begint het kenteken van die van jou is geweest met JF of DZ?

Mountainrunner zei:
Tim heeft "mijn" MX-6 in bezit.:)
Ik ben ooit de MX-6 club begonnen vlak na aanschaf van de MX-6.

Dan is jou auto in goede handen nu!
De auto wordt gekoesterd en kosten nog moeite worden gespaard.
Zonder Tim was de auto waarschijnlijk op de sloop geëindigd, want er zijn maar weinig mensen die zoveel geld in een MX-6 willen steken.
Heb jij de MX-6 zelf geïmporteerd?

Klopt helemaal! Tim heeft er heel wat centen ingestopt.
Het resultaat is er ook naar.
Ik was de 2e eigenaar . De 1ste Nederlandse eigenaar heeft ‘m in Duitsland gekocht en meegenomen toen hij weer in Nederland ging wonen.
Leuk detail; omdat het een Duitse versie is zit er ABS op terwijl het een 2.0i is. ;)

De Mazda is inmiddels APK gekeurd, de ABS sensoren zijn vervangen en de olie is ververst bij een kilometerstand van 222.xxx
Volgende week naar Japfest met nog 3 andere eigenaren van een MX-6!

Ook de olie van de Volvo is vervangen en de uitlaat is weer gasdicht, deze gaat morgen voor de APK, waarbij ook de remolie wordt vervangen en de airco wordt gevuld.

Wees er zuinig op, want de MX-6 wordt echt schaars! Tot 10 jaar geleden zag je er op z'n tijd nog wel eens één, maar kan me nu niet de laatste keer herinneren dat ik er één heb gezien.

De Alfa Romeo heeft dit jaar ook al flink wat onderhoud gehad.
De radiateur is vervangen, want deze bleek koelvloeistof te lekken.

De handgreep zat al wat los aan de bestuurderskant sinds de aanschaf van de auto, dus dat was nog een klusje.
Een groter probleem was dat de sleutel ook niet draaide in het slot, waardoor ik de reservesleutel niet kon gebruiken.
Sterker ik kon zonder de afstandsbediening nooit de auto openmaken, sluiten ook niet, maar dat is minder ernstig.

Dus de bekleding van de deur gehaald en de handgreep en de cilinder gedemonteerd, toen was de oorzaak zo gevonden.
De cilinder zit in de deurgreep, met links en rechts een uitsparing.
De plaatjes uit de cilinder schuiven naar buiten, als de sleutel er niet in zit of het niet de juiste sleutel is.
Dit voorkomt dat de sleutel kan draaien en je de deuren kunt openen.

Hier een foto van de sleutel, waarbij de sleutel er in zit:

Cilinder.jpg

Er zouden nu geen plaatjes moet uitsteken, maar dat is wel het geval, waarmee de oorzaak is gevonden.
Een nieuwe cilinder voor de deur en het contactslot met twee nieuwe sleutels zou het probleem oplossen.
Een vijl ook!
Dus de uitstekende plaatjes afgevijld, tot deze weer prima kon ronddraaien in het slot.
Als de sleutel er uit is, dan steken alle plaatjes uit en kan je het slot niet openen en met de sleutel er in wel, issue verholpen.

Daarna de handgreep goed vastgezet en alles weer gemonteerd.
Bij de APK kwamen nog wat kleine issues aan het licht, het wiellager was kapot en de mantels van de handremkabels was beschedigd.
Er zat weliswaar geen speling op het wiel en de brom was nog minimaal, maar daar wil je ook niet mee doorrijden.
Daarnaast zijn de remschijven wat uitgevreten, maar nog wel dik genoeg voor de APK.
De achterbanden handen nog genoeg profiel voor de APK, maar ze werden wel slechter.

Dus vandaag het wiellager, beide remschijven met blokken en beide handremkabels vervangen.
De banden worden vervangen met de APK op 19 september.
Het was wel goed om te zien dat de draagarmen en schokdempers recent door de vorige eigenaar waren vervangen, want alles zag er als nieuw uit.

Je had die 147 gekocht als goedkoop vervoer. Maar het verbruik valt tegen en je hebt er erg veel werk aan. Nog wel blij met de 147?

Inmiddels weer wat geld uitgegeven aan de auto's.

De Volvo heeft een nieuwe hoofdkoppelingscilinder gekregen en twee nieuwe all-season banden en de auto is uitgelijnd.

Voor de Mazda heb ik 4 nieuwe remschijven en blokken (Brembo), revisiesetjes voor de remklauwen, remolie, verlagingsveren (H&R) en 2 nieuwe schokdempers met toplagers en stofhoezen besteld.
Voor de auto weer op de weg komt, wordt dit gemonteerd samen met de nieuwe stofkappen en voorbanden.
Het complete onderstel is daarmee dan vernieuwd. (Velgen, banden, draagarmen, stabilisatorstangen, koppelstangen, veren, schokdempers, schijfremmen met stofkappen en blokken.

Goed geïnvesteerd in het behoud maar vooral ook het plezier. Je gaat echt wel verbaasd zijn hoeveel beter je MX6 straks op de weg is.

Ik heb al wel vaker gehoord dat (en ook wel gezien) dat het monteren van een verlagingsset bij een wat oudere auto zoveel verschil uitmaakt niet omdat die verlaging veel doet (ik kreeg ooit een gastcollega van een Formule 1 wegligging expert die aangaf dat het meestal zelfs verslechterd) maar juist omdat er veel onderdelen die al aardig versleten zijn dan worden vernieuwd.
Zoals al eerder aangehaald heb ik met mijn 164 heel vele nieuwe delen erin gedaan en dat was een wereld van verschil. Maar zelfs met alleen 4 nieuwe schokdempers op de Corvette toen gingen zowel comfort als wegligging stappen vooruit.

Balen van de onverwachte uitgaven aan de 147. Dat met het slot heb je wel mooi opgelost, al snap ik niet helemaal hoe precies.

Engineer2 zei:
Goed geïnvesteerd in het behoud maar vooral ook het plezier. Je gaat echt wel verbaasd zijn hoeveel beter je MX6 straks op de weg is.

Ik heb al wel vaker gehoord dat (en ook wel gezien) dat het monteren van een verlagingsset bij een wat oudere auto zoveel verschil uitmaakt niet omdat die verlaging veel doet (ik kreeg ooit een gastcollega van een Formule 1 wegligging expert die aangaf dat het meestal zelfs verslechterd) maar juist omdat er veel onderdelen die al aardig versleten zijn dan worden vernieuwd.
Zoals al eerder aangehaald heb ik met mijn 164 heel vele nieuwe delen erin gedaan en dat was een wereld van verschil. Maar zelfs met alleen 4 nieuwe schokdempers op de Corvette toen gingen zowel comfort als wegligging stappen vooruit.

Balen van de onverwachte uitgaven aan de 147. Dat met het slot heb je wel mooi opgelost, al snap ik niet helemaal hoe precies.

De ophanging is straks helemaal vernieuwd, dan wil ik de veren niet overslaan natuurlijk.
De standaard veren zijn alleen via de dealer te krijgen, als deze ze nog kan leveren tenminste.

De nieuwe H&R veren zijn 3,5 cm lager en nu ik er niet meer dagelijks mee rij, is dat prima.
De wegligging is eigenlijk altijd wel goed geweest, zonder bijgeluiden en zonder dat de veren ooit zijn doorgeslagen.
De schokdempers waren ook niet lek en de veren zijn ook nog niet kapot, maar het nieuw is er wel vanaf.

De rubbers van de draagarmen waren allemaal verdroogd en slecht, maar dit was niet echt te merken tijdens het rijden.
Dit ligt waarschijnlijk ook wel aan de constructie.
Bij de Alfa zijn de draagarmen en rubbers allemaal vernieuw door de vorige eigenaar, maar het piept en kraakt aan alle kanten bij drempels.

Het fixen van het slot van de Alfa is geen hogere wiskunde, wellicht heb ik het nog niet helemaal duidelijk beschreven.

In de deurhendel zit een ronde opening, waar de cilinder in zit geschoven.
Onder en boven zitten uitsparingen, waar de plaatjes van de cilinder invallen.
thumb

Hierdoor kun je de cilinder niet ronddraaien en de deur niet ontgrendelen.
Kennelijk zat er wat speling op enkele plaatjes, waardoor die buiten de cilinder konden vallen, waardoor deze niet is te draaien in de deurgreep.
Door de plaatjes die ongewenst uitstaken af te vijlen kon de cilinder weer draaien.
Het werkt nu weer perfect.

De Alfa heeft wel meer gekost dan verwacht was, maar aan de andere kant is het wel een fijne auto gebleken.

Gisteren een Volvo C70 gekocht.
Het is een goed onderhouden handgeschakelde C70 2.0T uit 2000 met een apk tot december 2023.
Het is de vierde Volvo binnen ons gezin, na de V40, V50 en de S60.
Het wordt nu wel wat druk met alle auto's voor de deur, dus voor de Alfa gaan we binnenkort een nieuw baasje zoeken.
De Alfa is een prima auto en waarschijnlijk de verstandigste keuze, qua vaste lasten, maar je wilt ook weer eens wat anders.
De C70 is lekker vlot en alles voelt erg degelijk aan.

Tijd voor wat plaatjes

20230105_171602.jpg

20230105_171620.jpg

20230105_171644.jpg

De Volvo ziet er nog netjes uit voor zijn leeftijd, geen roest of deukjes, het hemeltje is nog strak en de bekleding netjes.
Dit weekend alles eens goed schoonmaken en de afneembare trekhaak er af halen en de banden op de goede spanning zetten.
Voor de afstandsbediening heb ik een nieuwe case besteld en voorop wil ik een nieuwe kentekenplaat met houder monteren.
In de toekomst wil ik de lampjes in de middenconsole vervangen en kijken of ik de remmen kan verbeteren.
Daarna wellicht nog laten chiptunen, maar voorlopig vindt ik de auto snel genoeg.

Gefeliciteerd met de C70! Lijkt me een hele fijne auto en nog een échte degelijke Volvo van de klassieke stempel (y)

Sketcher zei:
Leuk, altijd mooi gevonden die C70's! Degelijk zijn ze zeker. Heb je er nog plannen mee?

Voorlopig even de puntjes op de i zetten, goed schoonmaken en het leer weer mooi maken met Colourlock.

Afgelopen donderdag de 147 verkocht aan een handelaar.

147.jpg

De Alfa ziet er leuk uit en rijdt als een kart en dan mis je al snel het vermogen om het ook echt leuk te maken.
Daarnaast is zo'n 147 niet erg comfortabel en gaat er wel eens wat kapot, dus tijd voor wat anders.

De C70 bevalt goed en ik ben er al mee naar Maastricht geweest (InterClassics).
De Volvo is erg comfortabel en is een genot om mee te rijden.
Geen spijt dus. :)

motor.jpg

Afgelopen zomer nauwelijks gereden met mijn motor en ik overweeg om deze te verkopen in de lente.
Bijna 23 jaar geleden nieuw gekocht en op de banden, accu en tandwielset met ketting na, nog nooit iets hoeven te vervangen.
Zelfs alle lampjes zijn nog origineel Yamaha!
Aan de andere kant krijg ik er waarschijnlijk niks voor en staat de motor niet in de weg...
Keuzes...

Ja, keuzes.... ik kocht mijn motor ook bijna 24 jaar geleden, te weten in het voorjaar van 2000. Same story, alleen staat de mijne al een paar jaar onder een kleed. Krijg er ook geen snars voor en broodvreten doet ie niet... Maar rijden doe ik ook niet. Misschien dit voorjaar ook maar een schop geven. Maar 23 jaar.... dat is het motorvoertuig dat ik het langst ooit in bezit heb ...

Laat me weten hoe jij gaat, met deze keuze. Wellicht voor mij een zetje... hahahaha

uwbuurman zei:
Ja, keuzes.... ik kocht mijn motor ook bijna 24 jaar geleden, te weten in het voorjaar van 2000. Same story, alleen staat de mijne al een paar jaar onder een kleed. Krijg er ook geen snars voor en broodvreten doet ie niet... Maar rijden doe ik ook niet. Misschien dit voorjaar ook maar een schop geven. Maar 23 jaar.... dat is het motorvoertuig dat ik het langst ooit in bezit heb ...

Laat me weten hoe jij gaat, met deze keuze. Wellicht voor mij een zetje... hahahaha

Dan heb je jou motor een paar maanden langer dan ik, ik kocht de mijne bij MotoPort in augustus 2000.
Voor mij is dat ook een record, want geen enkel ander voertuig heb ik zo lang op mijn naam gehad.
Het idee is om een mooie advertentie op te stellen en als ik echt maar 1000 euro krijg, dan blijft de motor gewoon nog 10 jaar staan. :D

De Volvo C70 is een fijne en betrouwbare auto en ook nog lekker vlot, maar sportief niet echt.
Dus toch besloten om een echte fun auto te kopen en gisteren een Audi TT gekocht!

Ik wilde beslist geen grijze muis en hij moest echt in een hele mooi staat zijn en dat is gelukt:

TT-achterkant.jpg

TT-voorkant.jpg

TT-binnenkant.jpg

TT-interieur.jpg

Een TT is naar mijn idee van zichzelf al bijzonder genoeg om ook in het grijs geen 'grijze muis' genoemd te worden, maar wat een heerlijk interieur! Spoiler is stiekem ook wel leuk. (y)

Goed zeg, die TT! Dat blauwe interieur is ook leuk. De spoiler moet ik even aan wennen, maar eigenlijk is ie inderdaad niet heel lelijk.

Plottwist! Wel een leuke. Want hoe mooi zo'n C70 nog steeds is, het rijdt inderdaad niet bijzonder en vanbinnen oogt ie enorm verouderd. Bij de Audi is dat laatste echt anders, het interieur is nog altijd mooi en die blauwe bekleding lijkt me erg bijzonder. Ik heb het in ieder geval nog niet eerder gezien.

Het design is ook nog altijd fantastisch. Elke generatie TT die hierop volgde was als de tweede kop thee uit hetzelfde zakje. Die spoiler zou bij mij wel sneuvelen, net als de uitlaatsierstukken. Puur is zo'n TT toch het mooist. Of het ook een sportieve auto is, daar valt over te twisten, maar je gaat er sowieso plezier aan beleven! Welke motor ligt erin?

Wat gaaf die combinatie van exterieur en interieur! Ziet er nog heel erg strak uit!
De spoiler moet ik ook aan wennen, verder echt een prachtige auto.
Is dit nog de eerste versie zonder de, later toegevoegde, standaard spoiler op de kont?

Dat zijn wel een levendige paar maanden geweest zo te lezen, maar mijn complimenten voor de TT! Zoals al werd gezegd, het is op zichzelf al een bijzondere auto en met dat blauwe interieur is er echt geen ontkennen meer aan. Prachtig!

Op 20 maart heb ik de motor verkocht.
Ik heb er 2000 euro voor gekregen, wat in de huidige markt gewoon een goede prijs is.
Om die reden heb ik er ook geen spijt van en ik kan terugkijken op een leuke tijd.

De Volvo C70 is op 27 maart verkocht, dus nu hebben we alleen nog de Audi TT, Volvo V50 en de MX-6.
De C70 heb ik maar 3 maanden gehad, terwijl het toch een fijne en goede auto was.
Maar met de TT heb ik toch meer plezier, het blijft een plaatje van binnen en buiten en rijdt heel leuk.

TT-back.jpg

Hele mooie vondst! Ik blijf een zwak houden voor de TT, heb er een gehad maar daar zou er zomaar nog eens een keer van komen. Het wordt echter steeds moeilijker een nette te vinden.

Weer even een update:

De Mazda
De onderstaande onderdelen zijn vorige week geplaatst:
- Twee nieuwe schokdempers aan de voorkant, met toplagers en stofhoezen. (De achterkant was vorig jaar al vervangen)
- 4 nieuwe chassisveren van H&R, waardoor de auto 3,5 cm is verlaagd.
- 4 nieuwe remschijven met blokken
- De remklauwen zijn alle 4 gereviseerd en zilvergrijs gespoten
- Nieuwe remolie
Deze week worden ook beide voorbanden vervangen, omdat er een spijkertje naast het loopvlak zit in de linker voorband

De Audi TT
De Audi is nagelopen en deze bleek helemaal in orde, op een lekke klepdekselpakking na. (aan de achterkant)
Deze wordt op 14 mei vervangen door een nieuwe pakking
De aftermarket radio wordt vervangen door een originele Audi Concert 2.
Daar sluit ik een interface op aan, zodat ik nog wel de functionaliteit van de aftermarket behoud.

Ik zie nu pas de TT, leuke toevoeging en inderdaad een heel erg fraai exemplaar (y)
Dank je, ik kan jou wagenpark ook erg waarderen.
406 Coupé, MG-TF, Jaguar XK8 of XKR, allemaal leuke wagens.

De Mazda heeft vandaag 2 nieuwe voorbanden gekregen en is meteen weer gekeurd voor een jaar.
De Mazda is uit augustus 1994 en de apk loopt tot 24 mei 2024, dus helaas volgens jaar nog geen 2 jarige apk.

Gisteren naar een meeting geweest in Amersfoort, waar o.a. nog 4 andere MX-6en aanwezig waren en enkele andere leuke Mazda's. De verlaging is goed te zien op de foto.

Meeting.jpg

Mooi werk weer aan de Mazda, blijft een fraaie verschijning die dat beetje lager goed kan hebben. En de TT, welke motor ligt daar nou in?

Mooi werk weer aan de Mazda, blijft een fraaie verschijning die dat beetje lager goed kan hebben. En de TT, welke motor ligt daar nou in?
Bedankt, daar ligt de 1.8T in met 180pk, die o.a. ook in de MK4 Golf GTI en Audi A4 is geleverd

Fraaie wielen, goeie kleur en mooie slanke auto. Die 'F&F'-versie daarnaast vind ik dan weer jammer. Ik dacht dat dat wel een beetje voorbij was. In de hoogtijden van de 323F Club zag je ook het ene mormel na het andere.

Afgelopen donderdag heb ik de Mazda laten taxeren voor de verzekering.
Je hebt immers niet veel aan een All Risk Autoverzekering, als je de dagwaarde krijgt uitgekeerd.

taxatie.jpg

Gisteren het 44 pagina's tellende taxatierapport ontvangen en de Mazda is getaxeerd op 13.000 euro.

Mooi resultaat! Je dagwaarde hebben ze dus vastgesteld met een enorme onderbouwing. (En dat is weer handig als de auto gejat wordt of uitbrandt).

Mooi! Goedzo. Wat ik heb geleerd over de jaren is dat je je taxatierapport aan de verzekeraar stuurd en vraagt om bevestiging, dat die waarde is geaccepteerd. En daafna maar hopen dat jenhet nooit nodig hebt.

Maar echt verstandig dat je dat hebt gedaan. Pracht auto.

Nette waarde zeg, zo'n perfect bijgehouden exemplaar verdient dat zeker.

De TT had ik nog niet op gereageerd: Leuke uitvoering! Ik kan me goed voorstellen dat die meer beleving geeft dan de Volvo.

Ja, eerst verwijderd met Fertan en daarna met Hammerite behandeld.
Wat ik echt goed vind werken, voor niet zichtdelen. Eerst insmeren met owatrol en dan met hammerrite erover.
Werkt vele malen beter dan alleen hammerite.
Mooi taxatie bedrag. Mag ik vragen waar je hem hebt laten taxeren?

Laatst bewerkt:
Wat ik echt goed vind werken, voor niet zichtdelen. Eerst insmeren met owatrol en dan met hammerrite erover.
Werkt vele malen beter dan alleen hammerite.
Mooi taxatie bedrag. Mag ik vragen waar je hem hebt laten taxeren?

Bedankt voor de tip.
De Mazda zal alleen nog nattigheid zien met een wasbeurtje en staat in een droge garage, dus roest zal in de toekomst sowieso geen issue meer zijn.
Je kunt op de achtergrond op de foto zien waar ik de taxatie heb laten doen. ;-)
Ze zitten in Gendringen.

Afgelopen dagen een aantal klusjes aan de TT gedaan en laten doen

Vorige week beide kentekenplaten vervangen door luxe kentekenplaten met nieuwe houders
Tevens de aftermarket radio vervangen door een origine Audi radio en hierop een interface aangesloten op de aansluiting van de cd-wisselaar.
Dit staat toch een stuk mooier, dan zo'n glimmende te smalle aftermarket radio.

radio.jpg

Afgelopen weekend is de klepdekselpakking vervangen, die zweette een beetje aan de achterkant.

Laatst bewerkt:
Het aansluiten van de Audi Concert 2 had nog wel wat voeten in de aarde.
De Concert 2 wordt normaal geleverd voor de modellen na 2004, voor die tijd werd de Concert 1 met cassetterecorder geleverd.
Het verschil zit in de aansluiting, de Concert 2 zit op de Canbus aangesloten met een extra stekker.
Deze stekker ontbreekt in mijn TT, terwijl de auto verder hetzelfde is als de latere modellen.
De bekabeling zit er wel, dus ik kan de benodigde kabels aftakken achter de cockpit of het verwarmingspaneel.
Dat betekent wel dat ik in de originele kabels van de Canbus moet knippen met een risico op storingen en de radio moet waarschijnlijk via software (VAG-COM) aangemeld worden.

De radio werkt overigens wel, door deze alleen op de stroom aan te sluiten, behalve de dingen die door de Canbus worden gestuurd, te weten:

- De radio wordt automatisch ingeschakeld, als de auto op contact wordt gezet en uitgeschakeld als de sleutel uit het contactslot wordt gehaald.
- De verlichting van de knoppen wordt in- en uitgeschakeld, als het licht wordt in- en uitgeschakeld.
- Het volume wordt automatisch subtiel aangepast met de snelheid van de auto.

De verlichting van de knoppen wilde ik wel werkend hebben, de andere 2 puntjes vindt ik niet belangrijk.
Hier bleek een fix voor, hiervoor moest ik een draadje op de printplaat van de radio solderen en deze aansluiten.
Dit heb ik gedaan en het werkt nu, zoals ik wilde, zonder hiervoor in de bedrading hoefde te knippen.

elec86-concert1.jpg

Ik heb inmiddels ook een mooi setje 18 inch velgen gekocht die binnenkort onder de TT komen.
Verder met ik lid/donateur geworden van HADI-Mazda, een club van oudere Mazda's.

Terug
Bovenaan