Lancia Delta HPE 2.0 16v HF turbo 1998, Nissan Juke Kiiro 2022 (update 15-10-2022)

stoterstangen90 zei:
Het is niet hard gegaan, dus lagerschaaltjes vervangen, pomp vervangen en weer gaan met die auto.
Lijkt me niet dat dat weer 3000 euro moet kosten.
Wel weer enorm balen, maar dat had ik al eerder aangegeven.
Garage had het in bericht meer over: lagerschalen, krukas polijsten, oliepomp, distributieriem en de rest moest dan nog bekeken worden.

Dat is inderdaad serieus balen. Ik vraag me af of je bij een revisie normaalgesproken de oliepomp ook vervangt. Doorgaans gaan die dingen wel een heel motorleven mee, itt de waterpomp. Maar dat kan hier natuurlijk heel anders liggen. In elk geval zou ik nu even niets overhaast doen, niet weer direct een bak geld er in steken, niet direct verkopen en niet direct in de fik zetten. Eerst eens even adem halen en aankijken.
Tja dat is natuurlijk de grote vraag hier. Bijna 6 mille uitgeven en dan de boel zo snel al stuk vanwege 1 onderdeel dat niet preventief is vervangen. Ik weet op dit moment even niet wat zo'n pomp kost, maar in de huidige situatie had ik toch graag dat geld vooraf uitgegeven. Eigenlijk raar dat er helemaal niet over is gesproken vooraf en dat terwijl ik wel expliciet om een nieuwe waterpomp heb gevraagd.

Wat betreft dat wegzetten: dit zie ik totaal niet als optie. Je kunt het allemaal in dit topic teruglezen welk gedoe ik de afgelopen 2-3 jaar heb gehad. Van meerdere rechtszaken tot van alles en nog wat. Ik ben er klaar mee dat dingen als een blok aan mijn been blijven hangen. Zowel financieel als de stress en vooral de onzekerheid en uitzichtloze situaties. Als ik de auto weg ga zetten, zit ik nog steeds met ellende opgescheept. Nee ik vind het dan wel even leuk geweest allemaal. Inmiddels wéér een relatie stuk gelopen omdat ik helemaal vol zit met van alles dat mijn leven beheerst. Ik heb rust nodig en wil alle zooi nu weleens afsluiten, dus óf de auto gaat voor weinig weer snel de weg op en ik ga er van genieten, óf het is gewoon klaar nu. In mijn werk ga ik ook al veel te ver. Leuk die 10% loonsverhoging, maar de prijs die ik er op andere vlakken voor betaal is mij te hoog. Het wordt tijd dat ik wat meer 'laid back' ga leven ipv overal de scherpe randjes steeds weer op te zoeken of tegen te komen.

Stoterstangen heeft het aardig goed zo te lezen.

Klinkt verder heftig, gas terug nemen klinkt heel verstandig, lijkt mij wel heel moeilijk om daadwerkelijk te doen. Als relatie`s kapot lopen omdat je hoofd vol zit met werk en een auto...het is het allemaal niet waard dan naar mijn mening.

Zelf fiets ik een hoop, naar het werk en met de MTB. Helpt mij nog wel eens om het hoofd leeg te maken, gewoon even naar buiten en even niets om je heen. Zeker een rit met de MTB door de bossen werkt voor mij rustgevend.

Paulus0013 zei:
Wat betreft dat wegzetten: dit zie ik totaal niet als optie. Je kunt het allemaal in dit topic teruglezen welk gedoe ik de afgelopen 2-3 jaar heb gehad. Van meerdere rechtszaken tot van alles en nog wat. Ik ben er klaar mee dat dingen als een blok aan mijn been blijven hangen. Zowel financieel als de stress en vooral de onzekerheid en uitzichtloze situaties. Als ik de auto weg ga zetten, zit ik nog steeds met ellende opgescheept. Nee ik vind het dan wel even leuk geweest allemaal. Inmiddels wéér een relatie stuk gelopen omdat ik helemaal vol zit met van alles dat mijn leven beheerst. Ik heb rust nodig en wil alle zooi nu weleens afsluiten, dus óf de auto gaat voor weinig weer snel de weg op en ik ga er van genieten, óf het is gewoon klaar nu. In mijn werk ga ik ook al veel te ver. Leuk die 10% loonsverhoging, maar de prijs die ik er op andere vlakken voor betaal is mij te hoog. Het wordt tijd dat ik wat meer 'laid back' ga leven ipv overal de scherpe randjes steeds weer op te zoeken of tegen te komen.

Zoals ik al eerder zei, je moet je eigen grens bepalen waarbij de zaken nog acceptabel zijn; als de hele situatie dan ook nog je relatie beïnvloedt, dan heb je een punt bereikt waarbij je tegen jezelf zegt, 'en tot hier en niet verder'. Of de auto behouden ' óf wegdoen, het is in allebei de gevallen slikken.
Ik wens je veel rust toe bij het nemen van je beslissing.

Als je er al zover in zit, of misschien zelfs wel doorheen zit, zou ik, denk ik, de auto toch weg doen. Weet niet wat de staat is van de onderdelen maar misschien kan je de goede onderdelen nu makkelijker verkopen? Eerst de belangrijke zaken weer op orde krijgen en daarna weer een leuke hobbyauto zoeken evt. Kan makkelijk van het geld dat je nu niet uit gaat geven want dit begint toch wel een beetje trekken aan een dood paard te worden. Hoe dan ook, veel succes met welke keuze je ook gaat maken (y)

Hoi Paulus, heb dit topic zijdelings wat gevolgd en vind het echt rot te moeten lezen dat de auto nu alweer kaduuk is. Ik had het je echt fegund nu eindelijk er van te kunnen genieten maar helaas mocht het niet zo zijn.

Alhoewel ik de Delta een verschrikkelijk mooie en unieke auto vind, zeker in HF uitvoering zou het voor mij persoon nu wel klaar zijn. Uiteraard zou ik de auto wel laten maken (vooropgesteld dat het geen duizenden Euro's gaat kosten) en dan snel de verkoop in. Punt is dat wanneer je de auto in huidige staat wilt verkopen je er echt maar heel weinig voor terug gaat krijgen tenzij je een echte liefhebber vindt en dat is natuurlijk doodzonde. Ik weet niet of je op Facebook zit maar daar is ook een groep genaamd "verkoophoekje Fiat/Alfa/Lancia" ik weet dat daar een aantal die hards zitten waaronder ook een aantal monteurs. Veel succes!

Naar om te lezen Paulus , zeker dat je prive leven er zo onder heeft te lijden, weg doen van de wagen lijkt mij absoluut geen optie, ook als de motor weer gerepareerd is brengt hij bar weinig op in deze staat, en dan heb ik het vooral over haveloze staat van lakwerk.

Rustig alles overdenken en bepraten met de garage, lijkt me toch dat er een flink deel coulance van toepassing is, ook hun hadden moeten voorzien dat de olie pomp wellicht ook vervangen had moeten worden.

In ieder geval veel wijsheid en sterkte.

Deze kopen.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/fiat/m1003521750-fiat-coupe-2-0-16v-turbo-1995-gereviseerde-motor.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Blok over hangen, kleppendeksel wel even wisselen.
De Fiat in onderdelen verkopen/opruimen.

En sorry dat ik het zeg, maar de Delta zou ik daarna ook weg doen.
Tijd om dit hoofdstuk te sluiten, het wil je duidelijk niet mee zitten.

Maar dan weet je toch niet wat je hebt? Dat is het voordeel met de Lancia. Ik zou coulance verwachten maar blijf er wel rustig onder Paulus. Dan bereik je vast en zeker heel veel. De garage zal dit ook niet leuk vinden.

En ik hoop dat het je niet opbreekt. Want als het dat doet moet ie gewoon weg.

Wat hebben sommige van jullie het over coulance? Waarom? Het lijkt me op z'n minst onredelijk om van een garage te verwachten dat ze elk onderdeel maar gaan nakijken en beoordelen, wat door de eigenaar totaal niet gevraagd is. Zeker in geval van een eigenaar als Paulus, die overal bovenop lijkt te zitten.

Bofkont zei:
Naar om te lezen Paulus , zeker dat je prive leven er zo onder heeft te lijden, weg doen van de wagen lijkt mij absoluut geen optie, ook als de motor weer gerepareerd is brengt hij bar weinig op in deze staat, en dan heb ik het vooral over haveloze staat van lakwerk.

Niet alles draait om geld, zou ik zeggen. Als je er ongelukkig van wordt maakt het toch niet uit wat het ding nu waard is? Het hoofdstuk afsluiten en je verlies nemen lijkt me dan altijd winst.

Niettemin hoop ik dat de kosten voor het herstel mee blijken te vallen en bovenstaande niet relevant is.

s velthuis zei:
Nissan GT-R zei:
Maar dan weet je toch niet wat je hebt?

Nu weet je dat wel. De vraag is alleen of dat in dit geval een pré is... Grappig dat ik deze advertentie ook al had gepost, op blz 16.

Hij kwam me ook al bekend voor inderdaad. Ja dat is ook weer de vraag....

Coulance bedoel ik alleen mee dat ik vanuit mijn begrip van revisie zou verwachten dat alle onderdelen minimaal worden nagekeken en vervangen als ze niet deugen.
Bij de motor van Paulus was het vrij duidelijk wat er allemaal moest gebeuren. Maar een van de meest vitale onderdelen in een blok is de olie en de toevoer. Dus ik heb geen idee hoe dat evt. zou werken.
Ik heb alleen wel de verwachting dat ze dit onderdeel in hun handen hebben gehad. Of ze dan iets hebben gemist of dat er iets anders speelt moet de toekomst uitwijzen.

Nissan GT-R zei:
s velthuis zei:
Nissan GT-R zei:
Maar dan weet je toch niet wat je hebt?

Nu weet je dat wel. De vraag is alleen of dat in dit geval een pré is... Grappig dat ik deze advertentie ook al had gepost, op blz 16.

Hij kwam me ook al bekend voor inderdaad. Ja dat is ook weer de vraag....

Coulance bedoel ik alleen mee dat ik vanuit mijn begrip van revisie zou verwachten dat alle onderdelen minimaal worden nagekeken en vervangen als ze niet deugen.
Bij de motor van Paulus was het vrij duidelijk wat er allemaal moest gebeuren. Maar een van de meest vitale onderdelen in een blok is de olie en de toevoer. Dus ik heb geen idee hoe dat evt. zou werken.
Ik heb alleen wel de verwachting dat ze dit onderdeel in hun handen hebben gehad. Of ze dan iets hebben gemist of dat er iets anders speelt moet de toekomst uitwijzen.

Het moeilijke is, en dat is waar ik eerder al op doelde, dat het wel gewoon een oude auto blijft. Hoeveel je er ook aan reviseert. Doorgaans pakt dat goed uit, maar als je eenmaal in een lawine begint te komen... En dan wordt het wel de vraag wat het je waard is en waar je gaat besluiten om de stekker er uit te trekken. Hier in Nijmegen op de sloop staat een prachtige Porsche Boxster GT3. Maar er ongetwijfeld een zeer goede reden waarom iemand daar geen geld meer in is gaan pompen. Ik heb zelf een oude bak die ik helemaal aan het oprijden ben, gewoon voor de lol om te zien hoe ver die gaat komen. Ik ben op de één of andere vreemde manier gehecht aan dat ding en heb er zelfs pas geleden nog een weekendje aan lopen lassen. Maar zodra hij onbetrouwbaar wordt, gaat hij er wel uit.

Het lijkt me op z'n minst onredelijk om van een garage te verwachten dat ze elk onderdeel maar gaan nakijken en beoordelen, wat door de eigenaar totaal niet gevraagd is
Ow? Ik zie het exact andersom. Ik leg de boel juist in hun handen, anders had ik zelf wel een brug gehuurd en een beetje aan gerotzooid. Had een hoop geld gescheeld. Ik ben geen expert op technisch gebied, van een garage verwacht ik dat juist wel. Daarbij verwacht ik dat het spul deugdelijk gemaakt is en is het niet aan mij om daarbij ieder exact onderdeel aan te wijzen. Nogmaals dát soort details zijn voer voor de garage. Zij hebben daar meer ervaring in dan ik, dus ik verwacht ook dat zij dingen dan beter in kunnen schatten wat er allemaal wel of niet nodig is.

Het is maar makkelijk om te stellen dat ik niet ieder onderdeel heb genoemd dat gedaan moet worden. Kan je zoiets verwachten dan van een klant? Zal ook een mooie boel worden op die manier. Wat is de meerwaarde van een garage dan nog?

Overigens ergens in dit topic staat mijn mail richting garage. Daarin staat dat de auto geheel nagelopen moet worden, zelfs checken of vorige werkzaamheden naar behoren zijn verricht. En ik eindig met de vraag of men zelf nog dingen heeft die wellicht aandacht vragen.
Ik zou dus niet weten wat ik zelf nog meer had kunnen of moeten doen om dit te voorkomen.
Als zij inschatten dat die oliepomp nog wel ok is omdat ie er redelijk uitziet, tja...

Zeker in geval van een eigenaar als Paulus, die overal bovenop lijkt te zitten.
Dit is maar deels waar. Ik kan enkel aandacht vragen voor zaken voor zover mijn kennis reikt. Ik ken verre van alle details.

Dit doet me denken aan een goede kennis van me en zijn zoon:
vanaf zijn vijftiende hebben zijn ouders hem gesteund om wielrenner te worden. Zijn ouders (en vooral zijn Pa) redeneerden: jij moet gewoon doen wat je wilt, als jij 'omhoog wil klimmen' in de fietswereld staan wij achter je (vooral financieel). Járen lang heeft hij geploeterd op de fiets, maar er komt gewoon meer bij kijken dan alleen 'de wil', de jongen heeft flink afgezien en rond zijn 22e kwam hij erachter 'er komt (inderdaad) meer bij kijken dan ik dacht' en hij is er, in overleg met vooral zijn ouders, mee gestopt. Hij is nu rond de 30, gezinnetje, prima baan en een mooie herinnering aan zijn poging om in de fietswereld iets te betekenen. Helaas is zijn moeder hem (op haar 49e jaar) ontvallen en er was toen al veel aan het veranderen, waaronder vriendin, trouwen, kind. Hij heeft het prima naar zijn zin nu. Wat ik eigenlijk wil zeggen, hij heeft op een gegeven moment tegen zichzelf gezegd 'mijn project werkt niet meer' en hij heeft het gelaten voor wat het is. En zo zou jij ook over je auto kunnen zeggen: ik heb veel over gehad voor mijn troetelkind, maar het bleek uiteindelijk niet meer te werken zoals ik mezelf dat toewenste. Ik moet nu echt een stap vooruit doen.

Beste TYN ,

Naar mijn idee zou er absoluut sprake van coulance moeten zijn, zij hebben immers toch de hele motor losgetrokken.
Zulke zeer essentiële zaken als een oliepomp controleer je dan toch. En net wat Paulus aangeeft zij zijn de experts, als klant/leek op autogebied kun je niet alles weten/vragen om te controleren.

Maar dit is uiteraard mijn zienswijze, wil niet zeggen dat ik ook gelijk heb.

Bofkont zei:
Beste TYN ,

Naar mijn idee zou er absoluut sprake van coulance moeten zijn, zij hebben immers toch de hele motor losgetrokken.
Zulke zeer essentiële zaken als een oliepomp controleer je dan toch. En net wat Paulus aangeeft zij zijn de experts, als klant/leek op autogebied kun je niet alles weten/vragen om te controleren.

Maar dit is uiteraard mijn zienswijze, wil niet zeggen dat ik ook gelijk heb.

De vraag is of het waarneembaar was. Als de pomp is stuk gedraaid op een vergeten moertje is het simpel. Maar als er sprake was van metaalmoeheid is het een ander verhaal. En dan blijft voor mij de vraag of het gangbaar is preventief de oliepomp te vervangen. Ik heb er zelf in elk geval nog nooit van gehoord.

Beste S Velthuis,

Is idd ook wat voor te zeggen, jij hebt als monteur van dat praktijk ervaring.
Het blijft in ieder geval heel erg zuur voor Paulus.
Ben trouwens zeer benieuwd hoe het nu verder gaat en de reactie van de desbetreffende garage .

Als we lezen wat Paulus allemaal weet dan is hij totaal geen leek, wel heeft hij twee linker handen en geen gereedschap. Aan alles is gedacht behalve de oliepomp en die heeft het nu begeven, domme pech.

Ik val bijna van mijn stoel van de reacties. Ik vraag me af hoeveel van jullie die niet vinden dat de garage coulance hoeft te geven dit nog vinden als ze zelf de auto rijden die na nog geen 1000km de soep in loopt.
Pech ja, voor de garage die draagt commercieel risico tenzij specifiek anders wordt afgesproken.

Wie zegt dat ze goed gekeken hebben of niet ergens een fout gemaakt? Als de garage hun naam hooghouden repareren ze hem gewoon eventueel met een kleine bijdrage voor nieuwe onderdelen.

Gebeurt zoiets na een paar 1000km Okay dan moet er sprake zijn van (deels) eigen risico voor de eigenaar maar toch niet als de gereviseerde motor nog niet eens in ingereden.

Ik zou toch echt verwachten dat dit gewoon netjes wordt opgelost door de garage.

Now niet dan kunnen we paulus ipv dat auto programma beter opgeven voor de rijdende rechter, denk dat de garage dan de volledige kosten moet betalen.

Voor Paulus is wel belangrijk rustig maar volhoudend te zijn naar de garage. Dat werkt het beste, gewoon rustig blijven uitleggen dat je toch mag verwachten dat een gereviseerde motor langer dan 900km moet volhouden.

De garage zijn de professionals als zij denken dat de olie pomp goed is dragen zij het commerciële risico. (tenzij ze dit anders hebben afgesproken, maar zelfs dan kan een rechter dat negeren)

Ik snap dat de garage ff nadenkt hoe ze het gaat aanpakken maar ik verwacht dat ze het gewoon netjes oplossen. Hier kan je als professional niet je handen van af trekken.

Achteraf is het natuurlijk erg makkelijk om met de vinger naar de garage te wijzen. Als je dit risico als garage wilt afvangen betekend dit dat je een complete revisie moet gaan waar alles vervangen en/of nauwlettend geïnspecteerd moet worden. Het kostenplaatje was dan ook anders geweest.

Als de eigenaar dus graag 100% zekerheid had willen gehad dan had dit vooraf besproken moeten worden (evt. met garantieregeling)

Ik verbaasde mij eigenlijk al dat de garage deze klus op zich wou nemen, de kans dat je het als ondernemer fout doet bij dergelijke projecten is natuurlijk levensgroot.

Desalniettemin blijven we allemaal mensen en zou een coulance regeling de garage enorm sieren. Echter is dat meer een gunst richting Paulus toe. Het blijft een uiterst vervelend verhaal wat je niemand toewenst.

Jaren terug heb ik ook ooit zo'n project gehad met een oude Suzuki GSXR 750 waar ik een 1127cc blok in had laten lepelen. Alles wat stuk kon gaan aan de motor ging stuk. Uiteindelijk was ik er zo klaar mee dat ik mijn verlies maar heb genomen en de boel in onderdelen heb verkocht.

Wat was dat een heerlijk gevoel toen ik een betrouwbare motor terugkocht waar ik geen negatieve energie meer uithaalde maar enkel van kon genieten.

Volgens mij was dit een revisie. Maar is het niet wijzer om de reactie van de garage af te wachten voordat er een discussie losbarst over wel of geen coulance/garantie?

@sketcher, da's net zoveel onzin als de niet coulance reacties. Het valt of staat met de afspraken die onderling op papier gemaakt zijn. Paulus heeft er inmiddels ervaring mee hoe er juridisch over gedacht wordt, ik hoop voor hem dan ook heel erg dat hij het deze keer wel extra goed dichtgetimmerd heeft. Verder eerst maar eens afwachten wat de schade is en wat de garage vindt, voordat het grote booh!-roepen weer begint.

Sketcher zei:
Pech ja, voor de garage die draagt commercieel risico tenzij specifiek anders wordt afgesproken.
De eigenaar heeft besloten om een (in de ogen van 99,9% van de bevolking) ouwe, italiaanse bak te gaan rijden en dat ook nog te gaan tunen. Het enorme risico van die hobby kan je toch niet bij een garage gaan leggen? Wat voor commercieel voordeel hebben zij bij de reparatie van de Delta? Imo een project waar je alleen maar ellende mee op je hals kan halen.

speedtouch zei:
Dit doet me denken aan een goede kennis van me en zijn zoon:
vanaf zijn vijftiende hebben zijn ouders hem gesteund om wielrenner te worden. Zijn ouders (en vooral zijn Pa) redeneerden: jij moet gewoon doen wat je wilt, als jij 'omhoog wil klimmen' in de fietswereld staan wij achter je (vooral financieel). Járen lang heeft hij geploeterd op de fiets, maar er komt gewoon meer bij kijken dan alleen 'de wil', de jongen heeft flink afgezien en rond zijn 22e kwam hij erachter 'er komt (inderdaad) meer bij kijken dan ik dacht' en hij is er, in overleg met vooral zijn ouders, mee gestopt. Hij is nu rond de 30, gezinnetje, prima baan en een mooie herinnering aan zijn poging om in de fietswereld iets te betekenen. Helaas is zijn moeder hem (op haar 49e jaar) ontvallen en er was toen al veel aan het veranderen, waaronder vriendin, trouwen, kind. Hij heeft het prima naar zijn zin nu. Wat ik eigenlijk wil zeggen, hij heeft op een gegeven moment tegen zichzelf gezegd 'mijn project werkt niet meer' en hij heeft het gelaten voor wat het is. En zo zou jij ook over je auto kunnen zeggen: ik heb veel over gehad voor mijn troetelkind, maar het bleek uiteindelijk niet meer te werken zoals ik mezelf dat toewenste. Ik moet nu echt een stap vooruit doen.

Dat lijkt mij ook. Op een gegeven moment moet je je van een molensteen ontdoen. Ik vind dat dit topic steeds meer begint te lijken op het sprookje van 'Gelukkige Hans' (https://nl.wikipedia.org/wiki/Gelukkige_Hans), die zijn jaarloon net zo lang ruilde, totdat hij opgescheept zat met een slijpsteen. En die gooide hij uiteindelijk in een put, en toen was hij alles kwijt.

Het vervelende in deze situatie is dat er meer dan 30k in die wagen zit, dat geef je niet zomaar op. Maar het is nog erger als je er als persoon onder gaat leiden.

Als we lezen wat Paulus allemaal weet dan is hij totaal geen leek, wel heeft hij twee linker handen en geen gereedschap. Aan alles is gedacht behalve de oliepomp en die heeft het nu begeven, domme pech
Wat is de definitie van leek in deze? Er zijn ook 16 miljoen voetbalcoaches in dit land. Weten hoe dingen in elkaar steken betekent niet automatisch dat je iets kunt of er werkelijk alle ins en outs er van weet. Ik heb op wat kleine dingen na nog nooit aan een auto gesleuteld. En ik was dat ook niet van plan te gaan doen met een daily driver. Als ik iets fout doe zit ik er mee. Nee dan betaal ik wel voor een garage die het werk doet en er meer ervaring mee heeft.
Ik heb overigens ook absoluut niet 2 linker handen. Ik werk in de techniek, ik ben operator. Met gereedschap spelen en aan machines sleutelen of afstellen is voor mij dagelijkse kost. Ik heb ook oprecht interesse in mijn werk en techniek in het algemeen.
Het grote verschil is dat ik op mijn werk gewoon even een telefoontje pleeg als ik er niet uitkom of er iets fout gaat. Dat zal met de auto thuis voor de deur niet gaan.

Now niet dan kunnen we paulus ipv dat auto programma beter opgeven voor de rijdende rechter, denk dat de garage dan de volledige kosten moet betalen.
Dat traject heb ik geprobeerd met zowel de verkoper als vorige garage, maar beiden wilden daar niet aan. Beiden vonden kennelijk dat er hoe dan ook kosten gemaakt moesten gaan worden.

Achteraf is het natuurlijk erg makkelijk om met de vinger naar de garage te wijzen. Als je dit risico als garage wilt afvangen betekend dit dat je een complete revisie moet gaan waar alles vervangen en/of nauwlettend geïnspecteerd moet worden. Het kostenplaatje was dan ook anders geweest.
Dan moet je vooraf ook niet roepen dat je het wel kunt repareren als garage! Het is toch juist logisch dat je allerhand zaken checkt met een revisie, anders is heel dat reviseren een kansloze insteek.

Ik verbaasde mij eigenlijk al dat de garage deze klus op zich wou nemen, de kans dat je het als ondernemer fout doet bij dergelijke projecten is natuurlijk levensgroot.
Uh? Er zijn toch 100en garages die reparaties uitvoeren. Voor allen geldt hetzelfde: kosten/risico analyse en dergelijke is onderdeel van ondernemerschap. Je houdt dus als het goed is ook een bepaalde marge aan om zoiets op te vangen. En anders moet je er niet aan beginnen. Of zoals jij stelt, kunnen beter alle garages meteen opdoeken.

De eigenaar heeft besloten om een (in de ogen van 99,9% van de bevolking) ouwe, italiaanse bak te gaan rijden en dat ook nog te gaan tunen. Het enorme risico van die hobby kan je toch niet bij een garage gaan leggen? Wat voor commercieel voordeel hebben zij bij de reparatie van de Delta? Imo een project waar je alleen maar ellende mee op je hals kan halen.
Ho eens. De garage weet toch zelf ook wat ze binnen halen en waar ze aan beginnen? Als er zoveel haken en ogen aanzitten moeten ze het niet doen. Overigens jammer van de negatieve toon mbt deze auto en tuning. Kijk anders ook eens naar de integrale communitie. Een bedrijf als Rene de Graaf draait er zijn hand ook niet voor om, om aan zulke auto's te sleutelen. En die zijn ook echt niet allemaal standaard meer. Het is ook niet alsof je deze motoren met een beetje kietelen meteen om zeep helpt.

Overigens zoveel is er niet aangepast aan de motor: een andere nokkenas en andere ecu, that's it. Als dat al een probleem moet vormen... Met nog een originele turbo kom je qua vermogen ook niet op dusdanige waarden uit dat je moet vrezen voor de rest. In principe valt alles nog binnen de marge op de koppeling na. Met een dikkere turbo, en dus meer vermogen, wordt het wel gewenst om ook naar andere zuigers ed te gaan kijken.

Al met al zijn de meningen hier erg verdeeld. De een zet scherp in op probleem van garage, waar de ander daar precies andersom over denkt.
Mijn idee is, net als met het breken van de riem, dat dit wéér iets is dat gewoon voorkomen had kunnen worden.

Maar Paulus, je bent iedere dag met die auto bezig, weet van de hoed en de rand, kent alle slangen uit je hoofd, struint alle websites af voor informatie, besluit om een ander spruitstuk te nemen, vervangt wel de waterpomp, een sterkere distributie en ziet "het nut" van een nieuwe oliepomp over het hoofd , ondanks dat je het in de email hebt geschrieven, dat lijkt mij een vitaal onderdeel - ik denk dat je jezelf moet vergeven, en een open en eerlijk gesprek moet aangaan met de garage.

Ik zou als garage zijnde ook balen van wat er nu is gebeurt, is ook geen eer van al het werk wat men erin heeft gestopt. Ik vermoed dat de garage best jou tegemoet wil komen. Ik zie jou geen afstand doen van deze auto, daar is de vastbeslotenheid te groot voor.

Succes

Ik zie het nut van de oliepomp niet over het hoofd. Het is een onderdeel waar ik in het geheel niet mee bezig ben geweest. Daarom schrijf ik eerder ook: ik ken niet alle ins en outs en dat is waarom ik reparaties láát doen. Ik weet niet hoe lang zo'n pomp doorgaans meegaat en ik weet ook niet of het gebruikelijk is deze te vervangen bij een revisie.
De waterpomp is vorige keer met de riem mee vervangen, dat is voor mij de reden om die ook nu gelijk te laten doen. Misschien wel totaal overbodig, maar anders zit je op een later moment ook direct weer vast aan een riemwissel als die waterpomp alsnog de geest geeft.
Suggereren dat ik van de hoed en de rand weet is wellicht iets teveel van het goede. Ik doe mijn best mij zoveel mogelijk in te lezen. Er zijn nog genoeg gebieden waar niet veel informatie over te vinden is. En bijvoorbeeld ook de meningen lopen erg uiteen over wat een standaard motor aan vermogen aan zou kunnen of wat een originele turbo aan vermogen kan leveren.
Misschien zijn er ook nog wel 10 andere zeer cruciale onderdelen, ik weet ze in ieder geval niet zo uit mijn hoofd te benoemen.

Wat er nu gaat gebeuren is dat ik ergens deze week eens met de garage ga bellen. Ik neem aan dat zij inmiddels onderling wel overlegd zullen hebben. Eerst maar eens zien wat er uit dat gesprek komt alvorens voorbarige conclusies te trekken.

Paulus0013 zei:
Ik zie het nut van de oliepomp niet over het hoofd. Het is een onderdeel waar ik in het geheel niet mee bezig ben geweest. Daarom schrijf ik eerder ook: ik ken niet alle ins en outs en dat is waarom ik reparaties láát doen. Ik weet niet hoe lang zo'n pomp doorgaans meegaat en ik weet ook niet of het gebruikelijk is deze te vervangen bij een revisie.
De waterpomp is vorige keer met de riem mee vervangen, dat is voor mij de reden om die ook nu gelijk te laten doen. Misschien wel totaal overbodig, maar anders zit je op een later moment ook direct weer vast aan een riemwissel als die waterpomp alsnog de geest geeft.
Suggereren dat ik van de hoed en de rand weet is wellicht iets teveel van het goede. Ik doe mijn best mij zoveel mogelijk in te lezen. Er zijn nog genoeg gebieden waar niet veel informatie over te vinden is. En bijvoorbeeld ook de meningen lopen erg uiteen over wat een standaard motor aan vermogen aan zou kunnen of wat een originele turbo aan vermogen kan leveren.
Misschien zijn er ook nog wel 10 andere zeer cruciale onderdelen, ik weet ze in ieder geval niet zo uit mijn hoofd te benoemen.

Wat er nu gaat gebeuren is dat ik ergens deze week eens met de garage ga bellen. Ik neem aan dat zij inmiddels onderling wel overlegd zullen hebben. Eerst maar eens zien wat er uit dat gesprek komt alvorens voorbarige conclusies te trekken.

De waterpomp dient sowieso altijd mee vervangen te worden indien deze via de distributieriem aangedreven wordt. Doordat de spanning van het lager wordt gehaald kan het voorkomen dat deze erna gaat lekken.
Wat betreft de oliepomp weet ik dat niet precies, maar ik sta geheel achter jou als je zegt dat je coulance verwacht. De garage voert een motorrevisie uit en daar hoort de oliepomp ook bij. Waarschijnlijk was de oliepomp niet meer goed toen zij ermee aan de slag zijn gegaan, dan zijn zij ook verantwoordelijk voor controle en eventueel herstel tijdens dat proces van de oliepomp.
De garage neemt de opdracht aan en neemt daar dan ook de verantwoordelijkheid voor. Maar, een eventuele kostendeling zou ook netjes zijn, daar er altijd de kans bestaat, dat de oliepomp wel echt na de reparatie toevallig kapot is gegaan. Ik ben benieuwd!

Vervelend hoor! Toch vraag ik me af hoever je een garage in dit geval aansprakelijk kan stellen. Het is in de praktijk een utopie dat je een garage aansrpakelijk kan stellen. Een auto die nieuw uit de fabriek komt en garantie heeft, OK.

Bij een complete revisie waarbij de garage de volledige vrije hand heeft gehad, zou een totaalgarantie redelijk zijn. Maar bij de laatste keer heb je "eigenlijk" de garage opdracht gegeven om em rijdend te krijgen en te doen "wat er nodig" was. Maar het is verschrikkelijk moeilijk voor zo'n garage om een balans te vinden waarbij aan alles wordt gedacht wat eventueel stuk kan gaan en anderszijds de rekening en de hoeveelheid werk in in balans blijven.

Je zult altijd mensen vinden die denken dat een garage een totaal aansprakelijkheid heeft. In de praktijk zie je doch dat garages zelden een geheel omvattende garantie geven. Als je kijkt naar garantieverzekeringen zul je zien dat geen enkele verzekering zoiets ooit zou willen verzekeren tegen een lage prijs.

Een waterpomp wordt vaak meegenomen bij distributieriemvervanging (wat heeft dat met revisie te maken trouwens) omdat als die gaat lekken, de distributie weer vervangen moet worden. Bij een totaalrevisie (waarbij zuigers vervangen worden, cylinders opgeboord en/of gehond, krukaslagers vervangen worden etc.) is een vervanging van oliepomp en evt. de oliepompketting logisch en gebruikelijk. Of er moeten verschrikkelijk duidelijke aanwijzingen zijn omdat niet te doen. Bbijv. omdat de pomp eenvoudig op interne slijtage gecontroleerd kan worden en als geheel getest op zijn opbrengst. Vaak is een nieuewe oliepomp goedkoper dan een degelijke controle. Je loopt ook hier weer het risico met imitatiepompen die niet de kwaliteit halen van het origineel.

De waterpomp dient sowieso altijd mee vervangen te worden indien deze via de distributieriem aangedreven wordt.

ja, het is logisch om een waterpomp dan te vervangen, maar er is geen vaste regel voor oid.

Nee, niet altijd. Enerszijds zijn waterpompen ook niet gelijk catastrofaal als ze kapot gaan. Meestal in de vorm van lekken. Soms wordt een waaier aangetast door water ipv koelvloesitof en wellicht kan een lager vastlopen (zeldzaam) of een waaier afbraken (ook zeldzaam).
Dat lekken bij een waterpomp is wel vervelend, maar niet direct catastrofaal. Een waterpomp is doch makkelijk bereikbaar als de je de riem eraf hebt gehaald. Bovendien zijn ze zelden zo goed geconstrueerd als een oliepomp. Als een waterpomp zijn functie accuut verliest hoeft het blok nog niet gelijk schade op te lopen. Het enige wat echt vervelend zou zijn is wanneer het riemwiel van de waterpomp afbreekt of vastloopt en daardoor de disturbitie schade zou ondervinden. Maar dat is zeldzaam.

Maar nogmaals: een waterpomp is makkelijk bereikbaar als de riem er toch af moet, niet erg duur, niet zo hufterfproof geconstateerd (het is zelden aannemelijk dat een waterpomp die een riem heeft meegedraaid nog een tweede termijn zal overleven).

Een oliepomp wordt normaal gesproken zelden preventief vervangen. Valt echt alleen in de scope van een totale revisie. Dan is ie wel bereikbaar. Prijzen zijn dan weer niet extreem hoog.

@vrijeusernaam:
Waarschijnlijk was de oliepomp niet meer goed toen zij ermee aan de slag zijn gegaan, dan zijn zij ook verantwoordelijk voor controle en eventueel herstel tijdens dat proces van de oliepomp.

Volgens mij las ik in Paulus' bericht dat ze dta ding bekeken hebben en goed bevonden hebben op dat moment. Zoals al eerder aangehaald, wat doe je dan? Uiteraard kan je preventief gaan vervangen maar geldt dat niet voor alle onderdelen dan?

Revisie draait altijd om ervarnig, fingerspitzenfefühl en balans. Je wilt eigenlijk dat alles weer als fabrieksnieuw is. Maar veel delen worden desondanks hergebruikt. Als duidelijk is dat ze geen functionele slijtage hebben geleden. Of dat slijtagedelen vernieuwd kunnen worden.

Het kan heel goed zijn dat dit zo'n onderdeel is dat in de praktijk "vrijwel nooit" kapot gaat. Of wellicht vaker bij andere merken of types, maar in de regel juist niet bij dit type.

De garage voert een motorrevisie uit en daar hoort de oliepomp ook bij.
Daar zou ik toch niet zo zeker van zijn. Ik kan namelijk ook niet vinden dat ie in 2011 wel vervangen zou zijn.

Maar, een eventuele kostendeling zou ook netjes zijn, daar er altijd de kans bestaat, dat de oliepomp wel echt na de reparatie toevallig kapot is gegaan
Hoe dan ook, wel of geen garantie/coulance, de kosten van de oliepomp komen sowieso voor mijn rekening. Daar die anders ook vervangen had geweest.

Toch vraag ik me af hoever je een garage in dit geval aansprakelijk kan stellen. Het is in de praktijk een utopie dat je een garage aansrpakelijk kan stellen.
Wat bedoel je nu precies? Je kunt als je wilt alles en iedereen overal voor aansprakelijk stellen. Zo kan ik het ook bij de bakker op de hoek neerleggen als ik wil. Of dat toch enig succes zal leiden waag ik te betwijfelen. Het daadwerkelijk aansprakelijk stéllen, wat je gewoon kunt doen bij wie of wat je wilt, betekent natuurlijk niet automatisch dat die persoon ook aansprakelijk ís.

Een auto die nieuw uit de fabriek komt en garantie heeft, OK.
Kuch PON kuch. En zo zijn er vast meer die van alles verzinnen om onder zaken uit te komen. Ow och ook hier op het forum en bij de dealerreviews voorbeelden zat.

Maar bij de laatste keer heb je "eigenlijk" de garage opdracht gegeven om em rijdend te krijgen en te doen "wat er nodig" was.
En wat bedoel je hier precies mee? Ik lees het bijna alsof we kosten moesten gaan besparen links- of rechtsom. Dat is op geen enkele wijze het geval. Noodzakelijke kosten zijn noodzakelijke kosten. Ik heb zelfs expliciet aangegeven dat ik de auto gebruik om mee te racen en dat het mij geen goed idee lijkt het ding dan even snel op te lappen.

Maar het is verschrikkelijk moeilijk voor zo'n garage om een balans te vinden waarbij aan alles wordt gedacht wat eventueel stuk kan gaan en anderszijds de rekening en de hoeveelheid werk in in balans blijven.
Waaruit maak jij op dat er sprake moet zijn van een balans tussen kosten en werkzaamheden? Mijn insteek was en is altijd dat iets goed moet gebeuren en wat het dan kost, tja dat kost het dan. Je kunt daarin hooguit een alternatief bespreekbaar maken.

Bbijv. omdat de pomp eenvoudig op interne slijtage gecontroleerd kan worden en als geheel getest op zijn opbrengst
Het tegendeel werd mij juist verteld. Er was niets raars te zien of voelen en zoiets schijnt niet te testen te zijn.

Vaak is een nieuewe oliepomp goedkoper dan een degelijke controle.
Is een nieuwe oliepomp voor mijn auto überhaupt leverbaar?

Uiteraard kan je preventief gaan vervangen maar geldt dat niet voor alle onderdelen dan?
Hoe ver wil je daarin dan gaan? Het een is wat minder cruciaal dan het ander.

Uiteraard kan je preventief gaan vervangen maar geldt dat niet voor alle onderdelen dan?

Hoe ver wil je daarin dan gaan? Het een is wat minder cruciaal dan het ander.

Da's precies mijn punt. ;) Nog niets van de garage vernomen?

Lastig blijft dat een garage het overneemt waar een ander het heeft laten liggen. Heeft die nieuwe garage echt helemaal beseft dat hij een carte blanche kreeg? Een "verstandige" garage zal namelijk nooit garantie geven op het werk van een ander. Of ze moeten het wel zo grondig gecontroleerd hebben dat ze er echt zeker van zijn. Maar zo'n controle is waarschijnlijk kostbaarder en omvattender dan zo'n garantie zou kosten.

Een bedrijf zou waarschijnlijk alleen maar een garantie aandurven als ze echt alles van a tot z gecontroleerd hebben en zelf opnieuw in elkaar hebben gezet. Er kan ook een klepveer breken, of een klep. Er zijn gewoon een aantal dingen die te maken hebben met metaalmoeheid en of botte pech die je simpelweg nauwelijks kan uitsluiten.

Wat betreft oliepompen:
Oliepompen zullen vermoedelijk voor dit type niet zo heel makkelijk te vinden zijn. Wat betreft testen:
- demonteren en toleranties meten
- vervangen
- meten op een testbank zou moeten kunnen, maar vereist wel de juiste aansluitingen voor de olie toevoer, afvoer en een aandrijving naar het tandwiel.
- Een oliedrukmeting bij een draaiend blok wordt ook wel eens voorgesteld maar hangt van veel externe zaken af. Als je lagers slecht zijn dan zegt een lage oliedruk niks over de staat van de oliepomp.

Ik geef graag toe dat het niet het eerste is waar je naar kijkt. Bij sommige merken of types staan ze wel eens bekend op zwak. Kijk maar eens op ebay.

Wat volgens mij meestal de oorzaak is dat een oliepomp het begeeft, dat ie smerige troep aanzuigt en dat dan de zeef volloopt. Dat lijkt me ook wel iets waar deze garage naar mag gaan kijken.

Ben benieuwd wat je garage er van vindt. Succes en sterkte.

Net dan eindelijk eens met de garage gebeld.
Daarbij kwamen er ook wat opzienbare zaken aan het licht. Een van de meelezers hier zal wel weten waar ik het over heb. Laat ik het zo zeggen, als dat gedrag van bepaalde mensen niet stopt, dan ga ik er werk van maken. Stalking en iemand zwart maken is nog altijd niet de bedoeling.
Kennelijk zit het iemand, of meerdere iemanden, allemaal erg hoog. Koop een hond ofzo en ga daar lekker mee wandelen.

Goed, verder gaf de garage aan dat het niet gebruikelijk is de oliepomp te vervangen bij een revisie.
Garage adviseert nu eigenlijk om er een andere motor in te hangen met een lage kilometerstand. Ik vraag me toch wel af hoe ver we daar mee gaan komen. Dan zou daar nog een bredere riem op moeten, nokken overzetten. Al met al gaat er dan nog aardig wat meerwerk inzitten. De riem met aanpassing kost alleen al tegen de 1000 euro als ik het goed heb.
Men wilde wel delen in de kosten en meedenken naar een oplossing.
Voor mij blijft het een feit dat ik in nog geen 2 weken 5 mille heb weggeflikkerd en dat nu weer een paar mille aftikken absoluut niet gaat gebeuren. Er is meer in het leven dan een auto koste wat het kost op de weg te houden.
Morgen zal men mij een indicatie van de kosten geven.
Ik heb zelf nog steeds zo mijn bedenkingen over de situatie. Weet nog niet echt wat ik er mee aan moet. De opdracht was immers de auto te repareren. Iets dat na een kleine 600km al weer stuk is, is naar mijn idee niet deugdelijk gerepareerd. Anderzijds het verhaal van oliepomp wel/niet vervangen en domweg pech hebben.

Al met al lijkt het einde nu toch wel in zicht te komen.

Ik weet niet wat het eerste exact inhoudt. Als het puur zwartmaken is dan is het gewoon min.

Het tweede. Ik zou oprecht ontiegelijk balen dat je €5000,- uitgeeft en geen steek verder bent. Lijkt mij gewoon zuur, echt zuur dat dit gebeurt. Of het pech is...het kan, het is wel zwaar klote. Misschien komt de garage met een goed voorstel. Een goede garage zou hier, los van de schuldvraag, ook stevig mee in de maag zitten.

Paulus0013 zei:
Net dan eindelijk eens met de garage gebeld.
Daarbij kwamen er ook wat opzienbare zaken aan het licht. Een van de meelezers hier zal wel weten waar ik het over heb. Laat ik het zo zeggen, als dat gedrag van bepaalde mensen niet stopt, dan ga ik er werk van maken. Stalking en iemand zwart maken is nog altijd niet de bedoeling.
Kennelijk zit het iemand, of meerdere iemanden, allemaal erg hoog. Koop een hond ofzo en ga daar lekker mee wandelen.

Euh, watte? Mensen van dit forum die zich met je leven bemoeien, anders dan via dit forum? Haha, onze lieve heer heeft rare kostgangers. Voor jou niet leuk. Ik hoop dat het stopt.

Paulus0013 zei:
Goed, verder gaf de garage aan dat het niet gebruikelijk is de oliepomp te vervangen bij een revisie.
Garage adviseert nu eigenlijk om er een andere motor in te hangen met een lage kilometerstand. Ik vraag me toch wel af hoe ver we daar mee gaan komen. Dan zou daar nog een bredere riem op moeten, nokken overzetten. Al met al gaat er dan nog aardig wat meerwerk inzitten. De riem met aanpassing kost alleen al tegen de 1000 euro als ik het goed heb.
Men wilde wel delen in de kosten en meedenken naar een oplossing.
Voor mij blijft het een feit dat ik in nog geen 2 weken 5 mille heb weggeflikkerd en dat nu weer een paar mille aftikken absoluut niet gaat gebeuren. Er is meer in het leven dan een auto koste wat het kost op de weg te houden.
Morgen zal men mij een indicatie van de kosten geven.
Ik heb zelf nog steeds zo mijn bedenkingen over de situatie. Weet nog niet echt wat ik er mee aan moet. De opdracht was immers de auto te repareren. Iets dat na een kleine 600km al weer stuk is, is naar mijn idee niet deugdelijk gerepareerd. Anderzijds het verhaal van oliepomp wel/niet vervangen en domweg pech hebben.

Al met al lijkt het einde nu toch wel in zicht te komen.

De garage geeft dus aan mee te willen betalen, maar niet aan deze motor... Wat is nu eigenlijk de schade? Ik zou in ieder geval de rechtsbijstand een bellen. Het blijven zaken en er is iets als consumentenbescherming.

Er zijn mensen die in het verleden de vorige garage hebben benaderd met zaken en dat ook nu weer met deze garage doen. Mensen die allerlei rare opvattingen hebben en de boel tegen elkaar proberen op te zetten. Na wat miscommunicatie in het begin is er verder geen probleem met de huidige garage.

Rechtsbijstand? Owja die kansloze troep die ook vorige keer zijn handen er af trok, want je moet aan 1001 maffe voorwaarden voldoen omdat het hen anders te lastig wordt allemaal. Eigenlijk volstrekt nutteloos dus dat ik daar aan betaalde. Om in aanmerking te komen moet je je auto bij bepaalde bedrijven brengen (bv bovag ofzo, ook zo zinloos, want dan kan je via die weg immers al druk uitoefenen). Lekker handig om je auto naar een bedrijf te brengen dat hier helemaal niet in thuis is. Dan heb je in no time genoeg voer voor die rechtsbijstand.

Ik was het niet in ieder geval, maar wel erg vervelend voor je dat er klaarblijkelijk mensen zijn die hun leven daaraan willen besteden. Werk zoeken kan tenslotte altijd wachten.....

Ik durf niet te zeggen wat wijsheid is Paulus, dat hangt er even vanaf wat er allemaal kapot is en wat het gaat kosten, maar mijn eerste reactie zou zijn dat je beter vast kunt blijven houden aan dit blok. Immers alles is weer op goede tolerantie.
Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat je er klaar mee bent. Hoe dan ook veel succes met het maken van die moeilijke beslissing.

Jeetje Paulus..

Ik weet niet wat ik erger vind, hoe f#cking ziek ben je als je zoals die mensen, contact op gaan zoeken met die garage, dat snap ik echt niet.
Ik kan begrijpen dat er mensen die jou niet zo vriendelijk vinden, prima, maar WTF, hoe haal je het in botte kop om een garage op te bellen en te stoken, zulke mensen moet je ondersteboven ophangen, net laag genoeg zodat de honden erbij kunnen...
Prima dat je je kritisch op het forum uitlaat, en misschien dat je je daar iets te ver laat gaan, dat kan ik dan nog enigszins begrijpen, maar voor de rest, nekschot...

Maar dan de auto.. pff jemig zeg.. Ik zou je niet een advies kunnen geven, sterkte maar wederom weer! Ik, en dat meen ik uit de grond van mijn hart, het echt super zuur voor je!

Erg vervelende situatie voor zowel de garage als voor jou.

Aangezien ik zelf in de autotechniek zit weet ik hoeveel risico's sommige reparatie met zich mee brengen.
Om er nu een gebruikte motor in te hangen vind ik niet z'n goed advies, had dit dan meteen gedaan.
Dan waren de kosten hoog waarschijnlijk veel lager geweest dan een revisie.
Een revisie heeft natuurlijk wel als voordeel dat alles zo goed als nieuw is en daar heb je nu ook voor betaald.

Om er dan nu maar een gebruikte motor in te zetten zou ik niet blij van worden.
Je hebt betaald voor een complete motorrevisie, en dat zou je nu ook weer terug moeten krijgen.

Wat mij reëel lijkt is dat je de nieuwe oliepomp en montage betaald en de garage weer de gehele motor reviseert.
Auto zijn soms kloot dingen en daar weet ik alles van, maar dit hoort na mijn idee niet opgelost te worden met een gebruikte motor en ook nog verdere kosten.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is inmiddels duidelijk wat er nu exact allemaal stuk is gedraaid in het blok? Oliepomp, lagercups, nokkenas, nokkenaslagers? Of ook zuigerschade?

Pjötr zei:
Jeetje Paulus..

Ik weet niet wat ik erger vind, hoe f#cking ziek ben je als je zoals die mensen, contact op gaan zoeken met die garage, dat snap ik echt niet.
Ik kan begrijpen dat er mensen die jou niet zo vriendelijk vinden, prima, maar WTF, hoe haal je het in botte kop om een garage op te bellen en te stoken, zulke mensen moet je ondersteboven ophangen, net laag genoeg zodat de honden erbij kunnen...
Prima dat je je kritisch op het forum uitlaat, en misschien dat je je daar iets te ver laat gaan, dat kan ik dan nog enigszins begrijpen, maar voor de rest, nekschot...

Maar dan de auto.. pff jemig zeg.. Ik zou je niet een advies kunnen geven, sterkte maar wederom weer! Ik, en dat meen ik uit de grond van mijn hart, het echt super zuur voor je!

Doe even normaal joh, met je nekschot... (n)

@paulus, voordat je weer denkt dat ik het was, it wasn't me. Ik vraag me af wat gebruikelijk is op garantievlak bij revisie van opgeleukte motoren. En wat heb je nu precies afgesproken bij het aangaan van deze revisie? Alle onderdelen vervangen of als het nog werkt, hergebruiken bijv? Ik geloof nog steeds dat ik afscheid zou nemen van deze auto en zou eens met de garage overleggen of je niet een gedeelte van de betaling terug kan krijgen. Uiteindelijk is het niet zozeer dat er verkeerd werk geleverd is maar is het vooral domme pech.

Ik reageer niet zo heel veel hier want er zijn er hier voldoende die je zeggen hoe het moet. Jammer dat het alleen erg tegenstrijdig is. Ik heb echt met je te doen? Het zit je allemaal niet mee. Wellicht af en toe de verkeerde keus gemaakt maar dan nog heb je wel erg veel pech gehad. Voor degene die je buiten het forum om ook lastigvalt. Als ik zou weten wie het was had ik al stappen genomen.

Mij rest niets anders dan je succes te wensen wat de keus ook wordt.

Jezus dat is wel heel erg treurig. Man man man (Rob Geus? :LOL:) dat mensen zo laag bij de grond kunnen zijn. Succes in ieder geval maar weer Paulus.

Terug
Bovenaan