Lancia Delta HPE 2.0 16v HF turbo 1998, Nissan Juke Kiiro 2022 (update 15-10-2022)

Ongelooflijk zuur Paulus, dit topic blijft me verbazen, nog het meest verbaas ik me er over dat er mensen zijn die beide garage's gaan benaderen en er zich actief mee gaan bemoeien/ boel lopen te verkloten o_O
Dan heb je echt geen leven volgens mij.
Ik zou ook niet weten wat ik hier nog moet adviseren, in ieder geval veel succes met de afhandeling en verdere verloop.

Ik sluit mij aan bij Bofkont. Balen in het kwadraad. De actie van sommige mensen om het probleem nog groter te maken wil ik het niet eens over hebben.

Ik vind overigens wel een verschil zitten tussen alles laten controleren, of een motor laten reviseren. Op gecontroleerde onderdelen, kan je geen garantie verlangen. Dat het uiteindelijk zuur is voor zouwel jou, als voor de garage, blijkt dan ook wel uit de bereidheid van de garage om mee te denken.

Sterkte met de te make keuzen!

Wat ontzettend zuur weer, zowel de dingen rondom de motor als hier rond het forum. WTF!?

Neem aan dat je een flinke ban aan je broek krijgt mocht men er achterkomen wie dat is. Wat mensen soms beweegt om dit soort dingen tedoen. Waar maken ze zich druk om......kennelijk in hun eigen leven niet genoeg te beleven.

Ja de oplossing van de garage......
Het goede is dat ze mee denken en er ook mee in hun maag zitten, dat is toch een opluchting me dunkt. Wat ik vind heb ik al gezegd maar begrijp de standpunten ook van de andere, het blijft lastig domme pech versus verantwoordelijkheid van garage. Voor beide is iets te zeggen.
De ruil motor zou ik ook niet blij van worden maar zeker beter dan niets. Wellicht er in lepelen zonder aanpassingen en dan verkopen als je het zat bent? (jammer maar begrijpelijk)
Als de andere motor er toch uit moet zou ik die eerst eens bekijken om te kijken wat er allemaal kapot is. Of hebben zodat al gedaan?

Ik kan begrijpen dat er mensen die jou niet zo vriendelijk vinden,
Dat is ook allemaal prima. Je kunt niet met iedereen vrienden zijn in het leven. Ik vind bepaalde mensen weer een stel huichelaars omdat ze niet werkelijk zeggen wat ze denken of zich beter voordoen dan ze zijn. Ik weet niet wat er erger is, mensen die zich anders voordoen, of iemand die wat minder vriendelijk is. Ik weet wel waar je uiteindelijk meer aan hebt.

en misschien dat je je daar iets te ver laat gaan
Vooral je niet laten remmen, juist omdat dan zaken weer achterwege worden gelaten die misschien juist wel het overdenken waard zijn.
Bij kritiek is vooral de argumentatie belangrijk. Roepen dat iets klote is kunnen we allemaal.

Wat mij reëel lijkt is dat je de nieuwe oliepomp en montage betaald en de garage weer de gehele motor reviseert.
Montage is al voor betaald tijdens de laatste revisie ;). De oude is er immers af geweest.

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is inmiddels duidelijk wat er nu exact allemaal stuk is gedraaid in het blok? Oliepomp, lagercups, nokkenas, nokkenaslagers? Of ook zuigerschade?
Nee de details zijn niet bekend. Er werd mij verteld krukas polijsten, nieuwe riem, lagerschalen en de rest kon men pas beoordelen als alles uit elkaar is geweest.
Ik heb een paar foto's gehad van een vrij droog blok.

En wat heb je nu precies afgesproken bij het aangaan van deze revisie?
Ik heb meermaals expliciet in gesprekken aangegeven dat het goed moest gebeuren, we nergens op gaan besparen en dat ik niet weer terug in de ellende wil vallen. Daarnaast zeer expliciet aangegeven dat ik sprintjes niet schuw en we dus niet zaken gaan beoordelen onder het motto van 'mwah dat gaat nog wel'. Er is niet voor niets ook maar gelijk een nieuwe koppeling geplaatst, ondanks dat de oude nog wel even mee had gekund. Nu lag het spul toch uit elkaar, scheelt later weer werk en dus geld.

Uiteindelijk is het niet zozeer dat er verkeerd werk geleverd is maar is het vooral domme pech.
Dat waag ik in twijfel te trekken. Als je de auto op 2000rpm moet houden direct na het starten omdat ie anders afslaat... Een auto die soms ook uitvalt na het afremmen. Je gaat je haast afvragen of het spul wel in orde is geweest. Voorheen was dat namelijk niet nodig.

Ik vind overigens wel een verschil zitten tussen alles laten controleren, of een motor laten reviseren. Op gecontroleerde onderdelen, kan je geen garantie verlangen
Wat is het nut dan van controleren als je er niets van kunt verlangen? Kan je het net zo goed gelijk terug monteren zonder te kijken. Het hele idee is toch van iets is nog een goede staat dat kan terug op de auto. Of iets voelt matig aan wat gaan we daar mee doen?

Als de andere motor er toch uit moet zou ik die eerst eens bekijken om te kijken wat er allemaal kapot is. Of hebben zodat al gedaan?
Volgens mij nog niet.

Wellicht er in lepelen zonder aanpassingen en dan verkopen als je het zat bent?
En dan? Sowieso krijg je er minder voor terug dan er net aan geld is ingestoken. Kan ik er beter zelf nog een tijdje mee blijven rijden.

Ik heb vandaag geen prijsopgave gehad. Wel zelf nog de vraag gestuurd of er een mogelijke oorzaak is waarom de oliepomp stuk is gegaan.
De meningen binnen diverse groepen lopen echt heel erg uiteen waardoor ik het ook lastig vind een standpunt in te nemen.

Een paar foto's die men mij heeft gestuurd:

1531zt4.jpg

desqon.jpg

2hmmrsm.jpg

Neem afscheid van de wagen, heb je ook met een rust van alle adviezen en negatieve beoordelingen die je hier krijgt. Zaag de boel door midden en maak er een bank van.

Mijn eerste auto was een Daihatsu Charade GTti, prachig, veel plezier aan gehad, totdat de turbo het began, een ruil turbo gekocht, fl 1.700,00 en er zelf opgezet en een week later verkocht. Braaf een Escoort Bravo gaan rijden. Het deed even pijn, maar heb er geen moment spijt van gehad.

Oké, als je denkt dat het misschien wel nooit goed is geweest ( afslaan, niet stationair willen lopen etc), waarom heb je de auto dan meegenomen en ben je ermee gaan rijden? In zo'n geval draai je toch meteen om en zet je hem weer binnen bij die garage, lijkt me? Is niet goed, valt niet fatsoenlijk mee te rijden, afspraak is dat jullie daarvoor zouden zorgen, fix het maar.

Het is niet ongewoon dat er kleine deeltjes metaal rondzwerven en andere vervuilers in een net gereviseerd blok. Immers is olie voor de smering, koeling en het is een schoonmaakmiddel.
Wellicht is er ergens een kanaaltje verstopt geraakt. Al lijkt het mij wel heel erg onwaarschijnlijk.

Daar heb je een filter voor en het is verstandig om na 500km oid de olie te wisselen maar slecht lopen en zelfs afslaan, is niet goed.

R-W zei:
Daar heb je een filter voor en het is verstandig om na 500km oid de olie te wisselen maar slecht lopen en zelfs afslaan, is niet goed.

Filter lost niet perse alles op, het wordt inderdaad opgevangen als het van het carter naar boven wordt gepompt. Maar er kan nog steeds van alles fout gaat. Maar nogmaals dat is heel onwaarschijnlijk.

R-W zei:
Oké, als je denkt dat het misschien wel nooit goed is geweest ( afslaan, niet stationair willen lopen etc), waarom heb je de auto dan meegenomen en ben je ermee gaan rijden? In zo'n geval draai je toch meteen om en zet je hem weer binnen bij die garage, lijkt me? Is niet goed, valt niet fatsoenlijk mee te rijden, afspraak is dat jullie daarvoor zouden zorgen, fix het maar.

Ben het hier op zich wel eens met R-W.... Was vanaf het begin waren er problemen en was het niet goed, volgens Paulus ook zaken die zich daarvoor nooit hadden voorgedaan. Uitstoot problemen bij APK en daarna de problemen die Paulus omschrijft. Snap Paulus ook wel, die heeft eindelijk zijn auto terug en wil dan toch de auto meenemen. De problemen waren bekend bij de garage en toch geven ze de auto als gereed?

Alleen met de problemen vanaf het begin en nu dit...klopt gewoon iets niet. Ik zit die foto's te bekijken en vind de motor "te schoon" .. te droog zeg maar. Ook al nokt de oliepomp ermee en slaat de motor af is het nog niet zo schoon... Hebben ze de motor schoongespoten met een ontvetter om eventuele beschadigingen te zien?

Hebben ze die oliepomp er wel afgehaald al? Want meten kan niet zo gemonteerd op de motor. Visueel inspectie zou oliepomp kunnen uitsluiten of aanwijzen juist. Heb je foto's van de oliepomp los en/of inhoud of binnenkant carter? Is er een metallic-achtige glinstering in de olie?

Zonder de oliepomp te bekijken of te meten meteen de oliepomp de schuld geven is wat kort door de bocht. Wellicht toch een andere oorzaak?

Paulus0013 zei:
Er zijn mensen die in het verleden de vorige garage hebben benaderd met zaken en dat ook nu weer met deze garage doen. Mensen die allerlei rare opvattingen hebben en de boel tegen elkaar proberen op te zetten. Na wat miscommunicatie in het begin is er verder geen probleem met de huidige garage.

Wij (waar ik werk) hebben hier ook wel eens last van als er iets fout gaat met een opdracht. Als iemand dan alle aandacht vraagt via een internetfora, dan komt het voor dat ook anderen zich belangrijk vinden en er ook mee gaan bemoeien. Ik was eigenlijk benieuwd wat voor mensen dit eigenlijk zijn. Wat kan je hier meer over vertellen? Misschien kunnen wij er dan ook beter werk van maken, want ik wordt er helemaal gestoord van. Mijn baas zegt dat ik me er niet zo druk om moet maken, maar dat doe ik toch wel. Maar wij hebben er tegenwoordig niet echt meer last van.

Nu ik op mijn computertje zit op de zondag middag, vond ik het interessant om eens een keer te reageren op het forum hier. Ik speur al vaak rond op autoweek, maar dit vond ik toch een hevige discussie aan het worden. De één is automonteur, en de ander is operator bij een bedrijf. Waarom gaat iemand die geen verstand van techniek heeft in tegen iemand die wel verstand van techniek heeft? Bij ons doen ze niet eens een halve revisie, want dat geeft problemen, en dan gaan die mensen ook bij mij vertellen dat wij dat gewoon moeten doen, omdat de klant betaald en dus blijkbaar koning is. En dan gaan ze interessant tegen mij lopen doen, en dan doe ik natuurlijk net zo goed alsof ik wat van techniek af weet zoals zij zelf. Dan denken ze nog echt dat ik het snap (hihi). Mijn baas zegt ook altijd dat ik dit goed afwimpel. Ze snappen er dan niets meer van, en dan gaan ze wel naar een andere garage met hun reparaties waar wij toch niets mee willen doen.

Ik vind het echt heel interessant hoe dit nou van de andere kant bekeken wordt. Dus ik ga dit volgen. Fijne dag!

ErikaFrancilia zei:
De één is automonteur, en de ander is operator bij een bedrijf. Waarom gaat iemand die geen verstand van techniek heeft in tegen iemand die wel verstand van techniek heeft?

Wie ben jij dan om te bepalen of iemand wel of geen verstand ervan heeft? Volgens mij hebben de monteurs waar Paulus mee te maken heeft gehad, het ook niet altijd bij het rechte eind gehad.

Ik vind het echt heel interessant hoe dit nou van de andere kant bekeken wordt. Dus ik ga dit volgen. Fijne dag!

Dus.....jij snapt de ballen van techniek, en komt hier nu kijken hoe mensen die er wel iets van snappen andere mensen inlichten zodat zij er ook wat van snappen?

Je moet bedenken dat er onder ons toch een paar eerste monteur zijn met lange ervaring in het garagewezen, mensen die kunnen diagnosticeren als er een duidelijk verhaal is.
Mensen die Autotechniek als opleiding hebben gehad of er mee bezig zijn. (waaronder ikzelf)

Ja soms moet je ingaan tegen iemand, want sinds wanneer is de klant geen koning meer? Sinds wanneer is een bedrijf dat diensten verleent niet afhankelijk van de klant en weten zij hoe het allemaal moet? In een aantal gevallen is dat niet zo..

En inderdaad kun je fouten maken als monteur, dat is menselijk. Dat doen we allemaal. Maar dan moet je niet de arrogantie bezitten om te denken dat jij het altijd beter weet.
Dat hebben we inderdaad al meerdere malen gezien in dit topic. Dus niet om te generaliseren. Maar je oogpunt en zienswijze vindt ik op zijn minst gezegd vreemd.

Rob0032 zei:
Wie ben jij dan om te bepalen of iemand wel of geen verstand ervan heeft?

Nissan GT-R zei:
Dus.....jij snapt de ballen van techniek, en komt hier nu kijken hoe mensen die er wel iets van snappen andere mensen inlichten zodat zij er ook wat van snappen?

Het kan wederom niet op met de vriendelijkheid. (y)

Volgens mij komt EF hier met de beste intenties. Werkend bij een garage wordt hij steeds vaker geconfronteerd met situaties zoals die van Paulus, waarbij internetfora tevens een rol spelen. Omdat Paulus e.e.a. uitgebreid beschrijft, biedt dit topic vervolgens een mooi inkijkje in de gedachtes van de andere partij, waar EF graag van leert.

TYN zei:
Rob0032 zei:

Nissan GT-R zei:

Volgens mij komt EF hier met de beste intenties. Werkend bij een garage wordt hij steeds vaker geconfronteerd met situaties zoals die van Paulus, waarbij internetfora tevens een rol spelen. Omdat Paulus e.e.a. uitgebreid beschrijft, biedt dit topic vervolgens een mooi inkijkje in de gedachtes van de andere partij, waar EF graag van leert.

Nee, er automatisch vanuit gaan dat alleen mannen bij garages werken is het toonbeeld van vriendelijkheid. (y)
Overigens stelde ik gewoon een vraag hoor, dus je kunt je lange tenen weer inklappen.

TYN zei:
Rob0032 zei:

Nissan GT-R zei:

Ik ben geen haatdragend persoon, echter ben ik het niet eens met een aantal van zijn gedachtengangen. Die vond ik erg frappant.
Ik ken hem niet dus ik heb niks tegen de beste man, maar daarbij wil ik wel graag ingaan op zijn post.

Als dat een beetje hard staat, excuses maar ik kon het heel even niet anders verwoorden, voor de rest even goede vrienden met iedereen! ;)

Lange tenen zijn mij geheel vreemd, Rob. :D
Ik heb overigens geen flauw idee waar je het in je eerste zin over hebt.

@Nissan
Naar mij hoef je geen excuses te maken hoor.
Welke gedachtegang doel je trouwens op? Ik heb de indruk dat "anderen [die] zich belangrijk vinden en [zich] er ook mee gaan bemoeien" slaat op mensen die buiten het forum om contact opnemen met de garage, niet mensen die in dit topic (al dan niet) hun kennis delen.

TYN zei:

Ik denk dat EF inderdaad meer inzicht zocht dan dat zij bedoelde dat zij het beter wist.

@paulus0013:
Overigens een andere vraag; is dit hetzelfde blok als diegene die al eerder was gereviseerd? Heeft de nieuwe garage wellicht iets gemist wat andere tolerantie waarde heeft gekregen door de eerste revisie? Andere zuigers, gehoond blok, geslepen krukas? Heb je meer foto's?

Och kijk nou jullie hebben mij niet eens nodig om de boel op stang te jagen ;)

In beginsel ga ik er vanuit dat garage weet wat ze doen. Ik heb na aflevering nog een bericht gestuurd met de vraag of dit afslaan nog verholpen kan worden. Er werd mij bij het ophalen enkel gemeld dat de auto even op toeren gehouden moet worden met starten. Dat afslaan kwam ik later pas achter.

maar slecht lopen en zelfs afslaan, is niet goed
Op zich is het niet de bedoeling nee.

Als dat inderdaad zo is, dan is die wel erg heet geweest.
Olie is naast smeermiddel natuurlijk ook een koelmiddel. Ik heb werkelijk geen idee hoelang het blok heeft gedraaid zonder dat er olie rond is gegaan.

Zonder de oliepomp te bekijken of te meten meteen de oliepomp de schuld geven is wat kort door de bocht. Wellicht toch een andere oorzaak?
Daarom heb ik nu ook de vraag neergelegd of er iets over een oorzaak te vinden is.

Overigens een andere vraag; is dit hetzelfde blok als diegene die al eerder was gereviseerd?
We hebben het nog steeds over hetzelfde blok. Ik verbaas me er ook over dat het een heel gedoe is geweest het blok überhaupt aan de gang te krijgen.

Meer foto's dan hierboven heb ik momenteel niet.

TYN zei:
@Nissan
Naar mij hoef je geen excuses te maken hoor.
Welke gedachtegang doel je trouwens op? Ik heb de indruk dat "anderen [die] zich belangrijk vinden en [zich] er ook mee gaan bemoeien" slaat op mensen die buiten het forum om contact opnemen met de garage, niet mensen die in dit topic (al dan niet) hun kennis delen.

Maar ik wil niemand boos maken.....;)

Dat stukje denk ik ook. Meer zijn idee dat hij mensen kan afwimpelen die er iets van weten en hij niet waarbij de klant klaarblijkelijk geen koning is.
In mijn wereldsbeleving komt dat een beetje vreemd over. Maar enfin. We krijgen vast nog wel eens wat te horen daarvan.

Maar dan nog, op toeren houden bij starten is toch geen normaal gedrag, ook al is dat misschien alleen nog even afstellen en al kom er er pas later achter dat ie afslaat, dan ga je toch zsm terug ipv ermee te gaan rijden voor de leuk? 'ik ga ervan uit dat de garage weet wat ze doet' vind ik wat te simpel en gemakkelijk als je merkt dat er iets niet goed is, ook al zou je daar misschien vanuit moeten kunnen gaan.

Mijn advies zou zijn gauw afscheid nemen van dat ding. Iets met bodemloze put of zo, maar ja wie ben ik. Ik ben ook maar een meelezer. Blij dat ik niet in Paulus zijn schoenen sta. Drama op drama en dat al enkele jaren lang.

Valt me bij dit topic nogal op dat er heel veel (schijnbaar waanzinnig topgeschoolde technisch onderlegde) stuurlui aan de wal staan. De een weet het nog niet beter dan de ander. Waarom niet de krachten bundelen en Paulus weer op weg helpen?? Trek met z'n allen dat blok uit elkaar in een weekend. Inventariseer de problemen, neem allemaal een krukas, zuiger of neem een of ander piefje of palletje mee. Fix het ff in je eigen werkplaats of schuur, het liefst in je pauze, kost het Paulus ook niets aan arbeid. En ram dat ding weer in elkaar in het volgende weekend.
En sorry, ik help niet mee, wat mijn ogen zien hebben m'n handjes al kapot gemaakt.

dan ga je toch zsm terug ipv ermee te gaan rijden voor de leuk?
En dan? Dan kunnen ze het opeens wel plots op stel en sprong verhelpen? Raar dat het bij aflevering dan niet direct is gedaan.
Nee goed is het niet, voorheen was dit immers ook niet zo.
Of is het zo dat het verwijderen van de balansas dit kan veroorzaken? Dat is de enige wijziging vanwege de bredere riem.

De reactie van eerriikk vind ik dan weer wat overtrokken. Dat drama op drama valt tot op zekere hoogte nog best mee als je eea relativeert.

eerriikk zei:
Mijn advies zou zijn gauw afscheid nemen van dat ding. Iets met bodemloze put of zo, maar ja wie ben ik. Ik ben ook maar een meelezer. Blij dat ik niet in Paulus zijn schoenen sta. Drama op drama en dat al enkele jaren lang.

Valt me bij dit topic nogal op dat er heel veel (schijnbaar waanzinnig topgeschoolde technisch onderlegde) stuurlui aan de wal staan. De een weet het nog niet beter dan de ander. Waarom niet de krachten bundelen en Paulus weer op weg helpen?? Trek met z'n allen dat blok uit elkaar in een weekend. Inventariseer de problemen, neem allemaal een krukas, zuiger of neem een of ander piefje of palletje mee. Fix het ff in je eigen werkplaats of schuur, het liefst in je pauze, kost het Paulus ook niets aan arbeid. En ram dat ding weer in elkaar in het volgende weekend.
En sorry, ik help niet mee, wat mijn ogen zien hebben m'n handjes al kapot gemaakt.

Wat een vreemde opmerking. Dit is een digitaal forum en ondanks alles geven mensen zeer goedbedoeld hun advies en visie in dit topic. Wat is daar mis mee? Die mensen voegen dan meer toe dan opmerkingen van jou (of mij) die niets met de techniek te maken hebben.

Paulus0013 zei:
dan ga je toch zsm terug ipv ermee te gaan rijden voor de leuk?
En dan? Dan kunnen ze het opeens wel plots op stel en sprong verhelpen? Raar dat het bij aflevering dan niet direct is gedaan.
Nee goed is het niet, voorheen was dit immers ook niet zo.
Of is het zo dat het verwijderen van de balansas dit kan veroorzaken? Dat is de enige wijziging vanwege de bredere riem.

De reactie van eerriikk vind ik dan weer wat overtrokken. Dat drama op drama valt tot op zekere hoogte nog best mee als je eea relativeert.

Moet het dan op stel en sprong? Als daar nog een paar uur/dagen/weken voor nodig zijn, is dat maar zo. Ik snap ook wel dat je eindelijk je auto terug wil maar je wil toch een auto waarmee je normaal kan rijden, niet eentje waarbij je van alles moet uithalen om überhaupt een draaiende motor te hebben? Dus als dat dan zo blijkt te zijn, ga je er per ommegaande mee terug (of beter nog, je belt hen en je laat hen de auto ophalen of expliciet bevestigen dat je op hun risico ermee naar hen toe mag komen rijden) en laat je hen het oplossen. Of dat dan vervolgens met pomp, riem, balansas, slechte afstelling,... te maken heeft, moeten zij maar uitzoeken en oplossen. Maar willens en wetens door gaan rijden met een auto waarvan de net gereviseerde motor slecht draait/afslaat, vind ik niet erg slim

R-W zei:
Moet het dan op stel en sprong? Als daar nog een paar uur/dagen/weken voor nodig zijn, is dat maar zo. Ik snap ook wel dat je eindelijk je auto terug wil maar je wil toch een auto waarmee je normaal kan rijden, niet eentje waarbij je van alles moet uithalen om überhaupt een draaiende motor te hebben? Dus als dat dan zo blijkt te zijn, ga je er per ommegaande mee terug (of beter nog, je belt hen en je laat hen de auto ophalen of expliciet bevestigen dat je op hun risico ermee naar hen toe mag komen rijden) en laat je hen het oplossen. Of dat dan vervolgens met pomp, riem, balansas, slechte afstelling,... te maken heeft, moeten zij maar uitzoeken en oplossen. Maar willens en wetens door gaan rijden met een auto waarvan de net gereviseerde motor slecht draait/afslaat, vind ik niet erg slim

Ja, is waarheid en ben het met je eens, ben je inderdaad zelf bij. Maar de garage geeft de auto af aan Paulus en (neem ik aan) laat hem betalen voor de reparatie. Je mag dan toch vanuit gaan dat zij daar uitgebreid mee hebben getest.

Krijg nu sterk de indruk dat de garage de motor erin heeft gehangen.... apk afgemeld en mee hebben gegeven aan Paulus. Gezien de tijd die de revisie gekost heeft, de problemen die ontstonden en de gevolgen binnen 500 km vraag ik mij af of de garage wel wist wat ze aan doen waren? Hebben ze zelf wel proefgereden (en niet door straat even heen en weer...) met die auto na volledige revisie?

erikk zei:

Goed idee, alleen is dit precies hetzelfde als de garage heeft gedaan. Er zit een foutje in. PUNT! Waar die zit, hoe dat komt kunnen we beter rustig overlaten aan de garage.
Voor hetzelfde geval is er een moment in een van de bouten verkeerd gezet waardoor er problemen optreden. Joost mag weten wat er mis is. Dan is het nu niet de oplossing om dat blok opnieuw uit elkaar te trekken en het opnieuw te doen.

J Kay zei:
Je mag dan toch vanuit gaan dat zij daar uitgebreid mee hebben getest.

Zou je zeggen en is waarschijnlijk ook wel zo. Doet er alleen niets aan af dat op het moment dat Pauls er (misschien iets verder dan testafstand) mee gaat rijden, de auto domweg niet goed is. Dan moet 1 de garage weer aan de bak om dat alsnog in orde te maken en 2 Paulus geen meter er mee rijden om te voorkomen dat een kleinigheidje misschien wel iets groots wordt.

Doet er alleen niets aan af dat op het moment dat Pauls er (misschien iets verder dan testafstand) mee gaat rijden, de auto domweg niet goed is. Dan moet 1 de garage weer aan de bak om dat alsnog in orde te maken en 2 Paulus geen meter er mee rijden om te voorkomen dat een kleinigheidje misschien wel iets groots wordt.

daar zal iedereen het nu ook wel over eens zijn.

Ik kan me het advies om een ander blok erin te schuiven wel voorstellen. Het is ook wat meer praktisch. Een jong blok met weinig kilometers (als het te vinden is) geeft meer kans dat het goed gaat dan een verprutst blok.

Jammer dat er nog niet echt een duidelijke diagnose is.

Wat een eigenaardige gescheidenis met mensen die buiten het forum om een bedrijf gaan mailen of bellen.

Ik snap ook wel dat je eindelijk je auto terug wil maar je wil toch een auto waarmee je normaal kan rijden, niet eentje waarbij je van alles moet uithalen om überhaupt een draaiende motor te hebben?
Moet ik ze dan daar ter plekke tijdens het ophalen maar direct het mes op de keel zetten? Want dat lijkt het alternatief te zijn dat je voorstelt. Was de tendens hier niet dat ik juist eens wat schappelijker moest optreden?

Maar willens en wetens door gaan rijden met een auto waarvan de net gereviseerde motor slecht draait/afslaat, vind ik niet erg slim
Ik heb hem zo meegekregen onder het motto dat dit zo was. Nog geen uur voordat de motor in de soep liep heb ik per app aangegeven of er nog iets aan gedaan kon worden.

Krijg nu sterk de indruk dat de garage de motor erin heeft gehangen.... apk afgemeld en mee hebben gegeven aan Paulus. Gezien de tijd die de revisie gekost heeft, de problemen die ontstonden en de gevolgen binnen 500 km vraag ik mij af of de garage wel wist wat ze aan doen waren? Hebben ze zelf wel proefgereden (en niet door straat even heen en weer...) met die auto na volledige revisie?
Tja je gaat het je wel afvragen. Zeker na al die vertragingen en onduidelijkheden.

Doet er alleen niets aan af dat op het moment dat Pauls er (misschien iets verder dan testafstand) mee gaat rijden, de auto domweg niet goed is.
Wat is de definitie van niet goed in dit geval? Dat ie soms uitvalt hoéft niet desastreus te zijn, ook al is het niet de bedoeling. Of ja het kan natuurlijk ook net zo goed wel een teken zijn dat er iets mis is. Lastig te zeggen zo vanaf de zijlijn.

Kennelijk, tegen alle geschiedenis in, verwacht men hier dat ik de boel de kast op jaag. De auto moet toch na 1000km terug. Dan kan er toch op dat moment worden bekeken wat er nog gefinetuned moet worden?

Ik heb zojuist een app gestuurd met het voorstel om vrijdag of zaterdag langs te komen om eea te bekijken en bespreken.

Een motor die wat nukkigheid vertoont in het begin na zo'n langetijd stilstaan en een hoop ingrijpend werk is in de meeste gevallen gewoon its simpels. Die auto heeft een hele tijd stilsgestaan en vaak bliijkt dat zoiets gewoon verdwijnt na een paar ritten. Gelijk het ergste denken is dan spijker op laag water zoeken.

Paulus0013 zei:
Ik snap ook wel dat je eindelijk je auto terug wil maar je wil toch een auto waarmee je normaal kan rijden, niet eentje waarbij je van alles moet uithalen om überhaupt een draaiende motor te hebben?
Moet ik ze dan daar ter plekke tijdens het ophalen maar direct het mes op de keel zetten? Want dat lijkt het alternatief te zijn dat je voorstelt. Was de tendens hier niet dat ik juist eens wat schappelijker moest optreden?

Jemig Paulus. Ze zeggen dat wij vrouwen drama queens zijn, maar blijkbaar niet alleen vrouwen. Of...? hihihi

Waarom negeer je mijn bericht? Ik ben nog steeds benieuwd naar jouw reactie.

turbod12 zei:
Een motor die wat nukkigheid vertoont in het begin na zo'n langetijd stilstaan en een hoop ingrijpend werk is in de meeste gevallen gewoon its simpels. Die auto heeft een hele tijd stilsgestaan en vaak bliijkt dat zoiets gewoon verdwijnt na een paar ritten. Gelijk het ergste denken is dan spijker op laag water zoeken.

Mijn auto reed na een door mijzelf verwisselde koppakking ronduit kl#te. Hij liep onregelmatig, sloeg af, moest fors gas bijgeven om hem aan de praat te houden en optrekken was een ramp. Remmen ook. Zorgelijk dus. De enige link die ik kon bedenken was dat het vacuum vanuit het inlaatspuitstuk niet in orde was. Zoeken, zoeken, niets te vinden. Huh? Nog eens zoeken, bleek aan de achterkant van het gasklephuis aan de onderzijde een vacuumslangetje losgeschoten te zijn bij de demontage, buiten alle zicht. Erop geschoven, auto veranderde direct in een spinnende poes.

turbod12

het autobedrijf had de auto ook een paar dagen langer kunnen houden om dit soort "kinderziekten" er uit te halen.

Carfanatic zei:
turbod12

het autobedrijf had de auto ook een paar dagen langer kunnen houden om dit soort "kinderziekten" er uit te halen.

Dat hebben ze toch deels gedaan? Het heeft lang geduurd voordat de CO goed was zodat de auto door de APK kwam.

Nissan GT-R zei:
Carfanatic zei:
turbod12

Dat hebben ze toch deels gedaan? Het heeft lang geduurd voordat de CO goed was zodat de auto door de APK kwam.

Paulus0013

Je kan hen toch duidelijk maken dat je een goed rijdende auto wil hebben, als het een kleinigheidje is, alleen maar beter. Is het idd iets dat na een paar ritten vanzelf verdwijnt, ook goed maar dan wel op hun risico. Nu heb je min of meer geaccepteerd dat je gerepareerde auto in die toestand is, waarbij je, voordat de boel in de soep liep, op de hoogte was van het feit dat de motor niet goed liep maar ben je er toch mee gaan rijden.

Wat is de definitie van niet goed in dit geval? Dat ie soms uitvalt hoéft niet desastreus te zijn, ook al is het niet de bedoeling. Of ja het kan natuurlijk ook net zo goed wel een teken zijn dat er iets mis is. Lastig te zeggen zo vanaf de zijlijn.

Kennelijk, tegen alle geschiedenis in, verwacht men hier dat ik de boel de kast op jaag. De auto moet toch na 1000km terug. Dan kan er toch op dat moment worden bekeken wat er nog gefinetuned moet worden?

Hoeft niet maar kan wel, dat risico zou ik niet zonder meer willen nemen. Op de kast jagen, mes op de keel zetten enz is wat mij betreft geen spraken van.

Waarom negeer je mijn bericht? Ik ben nog steeds benieuwd naar jouw reactie.
Omdat het offtopic is hier. Stuur mij een privebericht en ik zal antwoord proberen te geven op je vragen.

Nu heb je min of meer geaccepteerd dat je gerepareerde auto in die toestand is, waarbij je, voordat de boel in de soep liep, op de hoogte was van het feit dat de motor niet goed liep maar ben je er toch mee gaan rijden.
Op hun risico dus zoals je omschrijft. Zij hebben de auto als zodanig afgegeven.

Goed afspraak staat nu voor zaterdagmiddag. Eerst maar eens kijken en rond de tafel gaan.

Ondertussen heb ik de leverancier van het spruitstuk toch maar even gevraagd onder welke voorwaarden er opties zijn om te annuleren. Wellicht zal dat niet helemaal kosteloos gaan, dat zien we dan wel weer. Als zaterdag positief uitpakt is er niets aan de hand, anders is het wel handig om te weten welke 'escapes' er mogelijk zijn.

R-W zei:
Op hun risico dus zoals je omschrijft. Zij hebben de auto als zodanig afgegeven.
Ja? Dat heb je zo duidelijk afgesproken?

Ik vind dat een beetje krom redeneren. Zij zijn de vak garage en zeggen dat hij klaar is en geven hem mee. Als Paulus ze onder drug gezet zou hebben moeten zij zeggen dat hij hem mee mag nemen op eigen risico. Wie is Paulus of welke klant dan ook om te bepalen dat het wel kan.

Ik blijf echt vinden dat de garage hier verantwoordelijk voor is. Het enige waar de garage het nog (al dan niet terecht) op kan gooien is dat Paulus de motor te zwaar zou hebben belast voor hij ingereden was. Daar lijkt geen spraken van te zijn maar kan ook niet niet-bewezen worden.

Ik ben niet voor oneindige garantie en voor alle verantwoordelijkheid bij de garage te leggen maar in dit geval vind ik dat toch echt heel aannemelijk.
Na 3000 km een kapotte olie pomp kun je spreken van pech, na 400km lijkt het er toch wel erg op dat er een fout is gemaakt.

Zuur voor alle partijen, maar ik zou gewoon even het gesprek afwachten en dat is wat Paulus geloof ik ook doet. Kudo's voor Paulus trouwens, de indruk die ik hier via het forum krijg blijft hij er (dit keer) heel rustig onder. Dat mag ook een keer gezegd worden.

Goede methode om de pijn van de rekening te verzachten.

Wat zijn kudo`s eigenlijk? Ik zei tegen mijn slager dat hij van mij veel kudo`s kreeg, maar ik moest toch aftikken in euro`s nadat hij mij raar aankeek.

Het is geen enkelvoud kudo en meervoud kudo's, het is het Griekse woord kudos (lof).
Waarschijnlijk door gymnasiasten/nerds in het Engels geïntroduceerd.

Rob0032 zei:
Onder drug zetten? :D

wellicht dat hij daarom er zo rustig onder blijft. :D

Boppie zei:
Wat zijn kudo`s eigenlijk? Ik zei tegen mijn slager dat hij van mij veel kudo`s kreeg, maar ik moest toch aftikken in euro`s nadat hij mij raar aankeek.

Internet taal van toen ik nog hip was. Dat is al even terug dus. Ik vind het persoonlijk een leuk woord met inderdaad zijn wortels in het Grieks.

Ik zal het wijzigen zodat we het weer over de Lancia kunnen hebben. Veel interessanter.

Zuur. Ik zou toch neigen er een andere garage naar te laten kijken. Maar eerst maar eens afwachten waar je zaterdag met de garage op uitkomt.

Mijn kennis gaat niet zover hoor, maar had er niet simpelweg een lampje moeten gaan branden? En was dit op het moment van ophalen nog niet meetbaar?

ErikaFrancilia zei:
Jemig Paulus. Ze zeggen dat wij vrouwen drama queens zijn, maar blijkbaar niet alleen vrouwen. Of...? hihihi
Grappen maken is ook nooit jullie sterkste punt.

Terug
Bovenaan