Ik kan begrijpen dat er mensen die jou niet zo vriendelijk vinden,
Dat is ook allemaal prima. Je kunt niet met iedereen vrienden zijn in het leven. Ik vind bepaalde mensen weer een stel huichelaars omdat ze niet werkelijk zeggen wat ze denken of zich beter voordoen dan ze zijn. Ik weet niet wat er erger is, mensen die zich anders voordoen, of iemand die wat minder vriendelijk is. Ik weet wel waar je uiteindelijk meer aan hebt.
en misschien dat je je daar iets te ver laat gaan
Vooral je niet laten remmen, juist omdat dan zaken weer achterwege worden gelaten die misschien juist wel het overdenken waard zijn.
Bij kritiek is vooral de argumentatie belangrijk. Roepen dat iets klote is kunnen we allemaal.
Wat mij reëel lijkt is dat je de nieuwe oliepomp en montage betaald en de garage weer de gehele motor reviseert.
Montage is al voor betaald tijdens de laatste revisie

. De oude is er immers af geweest.
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is inmiddels duidelijk wat er nu exact allemaal stuk is gedraaid in het blok? Oliepomp, lagercups, nokkenas, nokkenaslagers? Of ook zuigerschade?
Nee de details zijn niet bekend. Er werd mij verteld krukas polijsten, nieuwe riem, lagerschalen en de rest kon men pas beoordelen als alles uit elkaar is geweest.
Ik heb een paar foto's gehad van een vrij droog blok.
En wat heb je nu precies afgesproken bij het aangaan van deze revisie?
Ik heb meermaals expliciet in gesprekken aangegeven dat het goed moest gebeuren, we nergens op gaan besparen en dat ik niet weer terug in de ellende wil vallen. Daarnaast zeer expliciet aangegeven dat ik sprintjes niet schuw en we dus niet zaken gaan beoordelen onder het motto van 'mwah dat gaat nog wel'. Er is niet voor niets ook maar gelijk een nieuwe koppeling geplaatst, ondanks dat de oude nog wel even mee had gekund. Nu lag het spul toch uit elkaar, scheelt later weer werk en dus geld.
Uiteindelijk is het niet zozeer dat er verkeerd werk geleverd is maar is het vooral domme pech.
Dat waag ik in twijfel te trekken. Als je de auto op 2000rpm moet houden direct na het starten omdat ie anders afslaat... Een auto die soms ook uitvalt na het afremmen. Je gaat je haast afvragen of het spul wel in orde is geweest. Voorheen was dat namelijk niet nodig.
Ik vind overigens wel een verschil zitten tussen alles laten controleren, of een motor laten reviseren. Op gecontroleerde onderdelen, kan je geen garantie verlangen
Wat is het nut dan van controleren als je er niets van kunt verlangen? Kan je het net zo goed gelijk terug monteren zonder te kijken. Het hele idee is toch van iets is nog een goede staat dat kan terug op de auto. Of iets voelt matig aan wat gaan we daar mee doen?
Als de andere motor er toch uit moet zou ik die eerst eens bekijken om te kijken wat er allemaal kapot is. Of hebben zodat al gedaan?
Volgens mij nog niet.
Wellicht er in lepelen zonder aanpassingen en dan verkopen als je het zat bent?
En dan? Sowieso krijg je er minder voor terug dan er net aan geld is ingestoken. Kan ik er beter zelf nog een tijdje mee blijven rijden.
Ik heb vandaag geen prijsopgave gehad. Wel zelf nog de vraag gestuurd of er een mogelijke oorzaak is waarom de oliepomp stuk is gegaan.
De meningen binnen diverse groepen lopen echt heel erg uiteen waardoor ik het ook lastig vind een standpunt in te nemen.