stoterstangen90
Net ingestapt
Voor rond de 400 per jaar weet ik waarschijnlijk wel een plekje hoor.
Das toch weer anders dan 1200 per jaar.
Das toch weer anders dan 1200 per jaar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Garage had het in bericht meer over: lagerschalen, krukas polijsten, oliepomp, distributieriem en de rest moest dan nog bekeken worden.stoterstangen90 zei:Het is niet hard gegaan, dus lagerschaaltjes vervangen, pomp vervangen en weer gaan met die auto.
Lijkt me niet dat dat weer 3000 euro moet kosten.
Wel weer enorm balen, maar dat had ik al eerder aangegeven.
Tja dat is natuurlijk de grote vraag hier. Bijna 6 mille uitgeven en dan de boel zo snel al stuk vanwege 1 onderdeel dat niet preventief is vervangen. Ik weet op dit moment even niet wat zo'n pomp kost, maar in de huidige situatie had ik toch graag dat geld vooraf uitgegeven. Eigenlijk raar dat er helemaal niet over is gesproken vooraf en dat terwijl ik wel expliciet om een nieuwe waterpomp heb gevraagd.Dat is inderdaad serieus balen. Ik vraag me af of je bij een revisie normaalgesproken de oliepomp ook vervangt. Doorgaans gaan die dingen wel een heel motorleven mee, itt de waterpomp. Maar dat kan hier natuurlijk heel anders liggen. In elk geval zou ik nu even niets overhaast doen, niet weer direct een bak geld er in steken, niet direct verkopen en niet direct in de fik zetten. Eerst eens even adem halen en aankijken.
Paulus0013 zei:Wat betreft dat wegzetten: dit zie ik totaal niet als optie. Je kunt het allemaal in dit topic teruglezen welk gedoe ik de afgelopen 2-3 jaar heb gehad. Van meerdere rechtszaken tot van alles en nog wat. Ik ben er klaar mee dat dingen als een blok aan mijn been blijven hangen. Zowel financieel als de stress en vooral de onzekerheid en uitzichtloze situaties. Als ik de auto weg ga zetten, zit ik nog steeds met ellende opgescheept. Nee ik vind het dan wel even leuk geweest allemaal. Inmiddels wéér een relatie stuk gelopen omdat ik helemaal vol zit met van alles dat mijn leven beheerst. Ik heb rust nodig en wil alle zooi nu weleens afsluiten, dus óf de auto gaat voor weinig weer snel de weg op en ik ga er van genieten, óf het is gewoon klaar nu. In mijn werk ga ik ook al veel te ver. Leuk die 10% loonsverhoging, maar de prijs die ik er op andere vlakken voor betaal is mij te hoog. Het wordt tijd dat ik wat meer 'laid back' ga leven ipv overal de scherpe randjes steeds weer op te zoeken of tegen te komen.
Bofkont zei:Naar om te lezen Paulus , zeker dat je prive leven er zo onder heeft te lijden, weg doen van de wagen lijkt mij absoluut geen optie, ook als de motor weer gerepareerd is brengt hij bar weinig op in deze staat, en dan heb ik het vooral over haveloze staat van lakwerk.
Nissan GT-R zei:Maar dan weet je toch niet wat je hebt?
s velthuis zei:Nissan GT-R zei:Maar dan weet je toch niet wat je hebt?
Nu weet je dat wel. De vraag is alleen of dat in dit geval een pré is... Grappig dat ik deze advertentie ook al had gepost, op blz 16.
Nissan GT-R zei:s velthuis zei:Nissan GT-R zei:Maar dan weet je toch niet wat je hebt?
Nu weet je dat wel. De vraag is alleen of dat in dit geval een pré is... Grappig dat ik deze advertentie ook al had gepost, op blz 16.
Hij kwam me ook al bekend voor inderdaad. Ja dat is ook weer de vraag....
Coulance bedoel ik alleen mee dat ik vanuit mijn begrip van revisie zou verwachten dat alle onderdelen minimaal worden nagekeken en vervangen als ze niet deugen.
Bij de motor van Paulus was het vrij duidelijk wat er allemaal moest gebeuren. Maar een van de meest vitale onderdelen in een blok is de olie en de toevoer. Dus ik heb geen idee hoe dat evt. zou werken.
Ik heb alleen wel de verwachting dat ze dit onderdeel in hun handen hebben gehad. Of ze dan iets hebben gemist of dat er iets anders speelt moet de toekomst uitwijzen.
Ow? Ik zie het exact andersom. Ik leg de boel juist in hun handen, anders had ik zelf wel een brug gehuurd en een beetje aan gerotzooid. Had een hoop geld gescheeld. Ik ben geen expert op technisch gebied, van een garage verwacht ik dat juist wel. Daarbij verwacht ik dat het spul deugdelijk gemaakt is en is het niet aan mij om daarbij ieder exact onderdeel aan te wijzen. Nogmaals dát soort details zijn voer voor de garage. Zij hebben daar meer ervaring in dan ik, dus ik verwacht ook dat zij dingen dan beter in kunnen schatten wat er allemaal wel of niet nodig is.Het lijkt me op z'n minst onredelijk om van een garage te verwachten dat ze elk onderdeel maar gaan nakijken en beoordelen, wat door de eigenaar totaal niet gevraagd is
Dit is maar deels waar. Ik kan enkel aandacht vragen voor zaken voor zover mijn kennis reikt. Ik ken verre van alle details.Zeker in geval van een eigenaar als Paulus, die overal bovenop lijkt te zitten.
Bofkont zei:Beste TYN ,
Naar mijn idee zou er absoluut sprake van coulance moeten zijn, zij hebben immers toch de hele motor losgetrokken.
Zulke zeer essentiële zaken als een oliepomp controleer je dan toch. En net wat Paulus aangeeft zij zijn de experts, als klant/leek op autogebied kun je niet alles weten/vragen om te controleren.
Maar dit is uiteraard mijn zienswijze, wil niet zeggen dat ik ook gelijk heb.
Bofkont zei:Beste S Velthuis,
Is idd ook wat voor te zeggen, jij hebt als monteur van dat praktijk ervaring.
De eigenaar heeft besloten om een (in de ogen van 99,9% van de bevolking) ouwe, italiaanse bak te gaan rijden en dat ook nog te gaan tunen. Het enorme risico van die hobby kan je toch niet bij een garage gaan leggen? Wat voor commercieel voordeel hebben zij bij de reparatie van de Delta? Imo een project waar je alleen maar ellende mee op je hals kan halen.Sketcher zei:Pech ja, voor de garage die draagt commercieel risico tenzij specifiek anders wordt afgesproken.
speedtouch zei:Dit doet me denken aan een goede kennis van me en zijn zoon:
vanaf zijn vijftiende hebben zijn ouders hem gesteund om wielrenner te worden. Zijn ouders (en vooral zijn Pa) redeneerden: jij moet gewoon doen wat je wilt, als jij 'omhoog wil klimmen' in de fietswereld staan wij achter je (vooral financieel). Járen lang heeft hij geploeterd op de fiets, maar er komt gewoon meer bij kijken dan alleen 'de wil', de jongen heeft flink afgezien en rond zijn 22e kwam hij erachter 'er komt (inderdaad) meer bij kijken dan ik dacht' en hij is er, in overleg met vooral zijn ouders, mee gestopt. Hij is nu rond de 30, gezinnetje, prima baan en een mooie herinnering aan zijn poging om in de fietswereld iets te betekenen. Helaas is zijn moeder hem (op haar 49e jaar) ontvallen en er was toen al veel aan het veranderen, waaronder vriendin, trouwen, kind. Hij heeft het prima naar zijn zin nu. Wat ik eigenlijk wil zeggen, hij heeft op een gegeven moment tegen zichzelf gezegd 'mijn project werkt niet meer' en hij heeft het gelaten voor wat het is. En zo zou jij ook over je auto kunnen zeggen: ik heb veel over gehad voor mijn troetelkind, maar het bleek uiteindelijk niet meer te werken zoals ik mezelf dat toewenste. Ik moet nu echt een stap vooruit doen.
Wat is de definitie van leek in deze? Er zijn ook 16 miljoen voetbalcoaches in dit land. Weten hoe dingen in elkaar steken betekent niet automatisch dat je iets kunt of er werkelijk alle ins en outs er van weet. Ik heb op wat kleine dingen na nog nooit aan een auto gesleuteld. En ik was dat ook niet van plan te gaan doen met een daily driver. Als ik iets fout doe zit ik er mee. Nee dan betaal ik wel voor een garage die het werk doet en er meer ervaring mee heeft.Als we lezen wat Paulus allemaal weet dan is hij totaal geen leek, wel heeft hij twee linker handen en geen gereedschap. Aan alles is gedacht behalve de oliepomp en die heeft het nu begeven, domme pech
Dat traject heb ik geprobeerd met zowel de verkoper als vorige garage, maar beiden wilden daar niet aan. Beiden vonden kennelijk dat er hoe dan ook kosten gemaakt moesten gaan worden.Now niet dan kunnen we paulus ipv dat auto programma beter opgeven voor de rijdende rechter, denk dat de garage dan de volledige kosten moet betalen.
Dan moet je vooraf ook niet roepen dat je het wel kunt repareren als garage! Het is toch juist logisch dat je allerhand zaken checkt met een revisie, anders is heel dat reviseren een kansloze insteek.Achteraf is het natuurlijk erg makkelijk om met de vinger naar de garage te wijzen. Als je dit risico als garage wilt afvangen betekend dit dat je een complete revisie moet gaan waar alles vervangen en/of nauwlettend geïnspecteerd moet worden. Het kostenplaatje was dan ook anders geweest.
Uh? Er zijn toch 100en garages die reparaties uitvoeren. Voor allen geldt hetzelfde: kosten/risico analyse en dergelijke is onderdeel van ondernemerschap. Je houdt dus als het goed is ook een bepaalde marge aan om zoiets op te vangen. En anders moet je er niet aan beginnen. Of zoals jij stelt, kunnen beter alle garages meteen opdoeken.Ik verbaasde mij eigenlijk al dat de garage deze klus op zich wou nemen, de kans dat je het als ondernemer fout doet bij dergelijke projecten is natuurlijk levensgroot.
Ho eens. De garage weet toch zelf ook wat ze binnen halen en waar ze aan beginnen? Als er zoveel haken en ogen aanzitten moeten ze het niet doen. Overigens jammer van de negatieve toon mbt deze auto en tuning. Kijk anders ook eens naar de integrale communitie. Een bedrijf als Rene de Graaf draait er zijn hand ook niet voor om, om aan zulke auto's te sleutelen. En die zijn ook echt niet allemaal standaard meer. Het is ook niet alsof je deze motoren met een beetje kietelen meteen om zeep helpt.De eigenaar heeft besloten om een (in de ogen van 99,9% van de bevolking) ouwe, italiaanse bak te gaan rijden en dat ook nog te gaan tunen. Het enorme risico van die hobby kan je toch niet bij een garage gaan leggen? Wat voor commercieel voordeel hebben zij bij de reparatie van de Delta? Imo een project waar je alleen maar ellende mee op je hals kan halen.
Paulus0013 zei:Ik zie het nut van de oliepomp niet over het hoofd. Het is een onderdeel waar ik in het geheel niet mee bezig ben geweest. Daarom schrijf ik eerder ook: ik ken niet alle ins en outs en dat is waarom ik reparaties láát doen. Ik weet niet hoe lang zo'n pomp doorgaans meegaat en ik weet ook niet of het gebruikelijk is deze te vervangen bij een revisie.
De waterpomp is vorige keer met de riem mee vervangen, dat is voor mij de reden om die ook nu gelijk te laten doen. Misschien wel totaal overbodig, maar anders zit je op een later moment ook direct weer vast aan een riemwissel als die waterpomp alsnog de geest geeft.
Suggereren dat ik van de hoed en de rand weet is wellicht iets teveel van het goede. Ik doe mijn best mij zoveel mogelijk in te lezen. Er zijn nog genoeg gebieden waar niet veel informatie over te vinden is. En bijvoorbeeld ook de meningen lopen erg uiteen over wat een standaard motor aan vermogen aan zou kunnen of wat een originele turbo aan vermogen kan leveren.
Misschien zijn er ook nog wel 10 andere zeer cruciale onderdelen, ik weet ze in ieder geval niet zo uit mijn hoofd te benoemen.
Wat er nu gaat gebeuren is dat ik ergens deze week eens met de garage ga bellen. Ik neem aan dat zij inmiddels onderling wel overlegd zullen hebben. Eerst maar eens zien wat er uit dat gesprek komt alvorens voorbarige conclusies te trekken.
De waterpomp dient sowieso altijd mee vervangen te worden indien deze via de distributieriem aangedreven wordt.
Waarschijnlijk was de oliepomp niet meer goed toen zij ermee aan de slag zijn gegaan, dan zijn zij ook verantwoordelijk voor controle en eventueel herstel tijdens dat proces van de oliepomp.
Daar zou ik toch niet zo zeker van zijn. Ik kan namelijk ook niet vinden dat ie in 2011 wel vervangen zou zijn.De garage voert een motorrevisie uit en daar hoort de oliepomp ook bij.
Hoe dan ook, wel of geen garantie/coulance, de kosten van de oliepomp komen sowieso voor mijn rekening. Daar die anders ook vervangen had geweest.Maar, een eventuele kostendeling zou ook netjes zijn, daar er altijd de kans bestaat, dat de oliepomp wel echt na de reparatie toevallig kapot is gegaan
Wat bedoel je nu precies? Je kunt als je wilt alles en iedereen overal voor aansprakelijk stellen. Zo kan ik het ook bij de bakker op de hoek neerleggen als ik wil. Of dat toch enig succes zal leiden waag ik te betwijfelen. Het daadwerkelijk aansprakelijk stéllen, wat je gewoon kunt doen bij wie of wat je wilt, betekent natuurlijk niet automatisch dat die persoon ook aansprakelijk ís.Toch vraag ik me af hoever je een garage in dit geval aansprakelijk kan stellen. Het is in de praktijk een utopie dat je een garage aansrpakelijk kan stellen.
Kuch PON kuch. En zo zijn er vast meer die van alles verzinnen om onder zaken uit te komen. Ow och ook hier op het forum en bij de dealerreviews voorbeelden zat.Een auto die nieuw uit de fabriek komt en garantie heeft, OK.
En wat bedoel je hier precies mee? Ik lees het bijna alsof we kosten moesten gaan besparen links- of rechtsom. Dat is op geen enkele wijze het geval. Noodzakelijke kosten zijn noodzakelijke kosten. Ik heb zelfs expliciet aangegeven dat ik de auto gebruik om mee te racen en dat het mij geen goed idee lijkt het ding dan even snel op te lappen.Maar bij de laatste keer heb je "eigenlijk" de garage opdracht gegeven om em rijdend te krijgen en te doen "wat er nodig" was.
Waaruit maak jij op dat er sprake moet zijn van een balans tussen kosten en werkzaamheden? Mijn insteek was en is altijd dat iets goed moet gebeuren en wat het dan kost, tja dat kost het dan. Je kunt daarin hooguit een alternatief bespreekbaar maken.Maar het is verschrikkelijk moeilijk voor zo'n garage om een balans te vinden waarbij aan alles wordt gedacht wat eventueel stuk kan gaan en anderszijds de rekening en de hoeveelheid werk in in balans blijven.
Het tegendeel werd mij juist verteld. Er was niets raars te zien of voelen en zoiets schijnt niet te testen te zijn.Bbijv. omdat de pomp eenvoudig op interne slijtage gecontroleerd kan worden en als geheel getest op zijn opbrengst
Is een nieuwe oliepomp voor mijn auto überhaupt leverbaar?Vaak is een nieuewe oliepomp goedkoper dan een degelijke controle.
Hoe ver wil je daarin dan gaan? Het een is wat minder cruciaal dan het ander.Uiteraard kan je preventief gaan vervangen maar geldt dat niet voor alle onderdelen dan?
Uiteraard kan je preventief gaan vervangen maar geldt dat niet voor alle onderdelen dan?
Hoe ver wil je daarin dan gaan? Het een is wat minder cruciaal dan het ander.
Paulus0013 zei:Net dan eindelijk eens met de garage gebeld.
Daarbij kwamen er ook wat opzienbare zaken aan het licht. Een van de meelezers hier zal wel weten waar ik het over heb. Laat ik het zo zeggen, als dat gedrag van bepaalde mensen niet stopt, dan ga ik er werk van maken. Stalking en iemand zwart maken is nog altijd niet de bedoeling.
Kennelijk zit het iemand, of meerdere iemanden, allemaal erg hoog. Koop een hond ofzo en ga daar lekker mee wandelen.
Paulus0013 zei:Goed, verder gaf de garage aan dat het niet gebruikelijk is de oliepomp te vervangen bij een revisie.
Garage adviseert nu eigenlijk om er een andere motor in te hangen met een lage kilometerstand. Ik vraag me toch wel af hoe ver we daar mee gaan komen. Dan zou daar nog een bredere riem op moeten, nokken overzetten. Al met al gaat er dan nog aardig wat meerwerk inzitten. De riem met aanpassing kost alleen al tegen de 1000 euro als ik het goed heb.
Men wilde wel delen in de kosten en meedenken naar een oplossing.
Voor mij blijft het een feit dat ik in nog geen 2 weken 5 mille heb weggeflikkerd en dat nu weer een paar mille aftikken absoluut niet gaat gebeuren. Er is meer in het leven dan een auto koste wat het kost op de weg te houden.
Morgen zal men mij een indicatie van de kosten geven.
Ik heb zelf nog steeds zo mijn bedenkingen over de situatie. Weet nog niet echt wat ik er mee aan moet. De opdracht was immers de auto te repareren. Iets dat na een kleine 600km al weer stuk is, is naar mijn idee niet deugdelijk gerepareerd. Anderzijds het verhaal van oliepomp wel/niet vervangen en domweg pech hebben.
Al met al lijkt het einde nu toch wel in zicht te komen.
Pjötr zei:Jeetje Paulus..
Ik weet niet wat ik erger vind, hoe f#cking ziek ben je als je zoals die mensen, contact op gaan zoeken met die garage, dat snap ik echt niet.
Ik kan begrijpen dat er mensen die jou niet zo vriendelijk vinden, prima, maar WTF, hoe haal je het in botte kop om een garage op te bellen en te stoken, zulke mensen moet je ondersteboven ophangen, net laag genoeg zodat de honden erbij kunnen...
Prima dat je je kritisch op het forum uitlaat, en misschien dat je je daar iets te ver laat gaan, dat kan ik dan nog enigszins begrijpen, maar voor de rest, nekschot...
Maar dan de auto.. pff jemig zeg.. Ik zou je niet een advies kunnen geven, sterkte maar wederom weer! Ik, en dat meen ik uit de grond van mijn hart, het echt super zuur voor je!