Koers en reacties op AW homepage

Owee als je niet louter positief bent over Stellantis, dan krijg je die hele fanclub achter je aan. Owee als je wel positief over Stellantis bent of je krijgt de VW-fanclub achter je aan. Owee als je kritisch bent over BEV's want dan krijg je de EVangelisten achter je aan. Owee als je voorkeur hebt voor ICE's want dan ben denk jij niet aan de toekomst van de kinderen op deze wereld. Polarisatie is gevaarlijker dan al dat. Kijk eens naar Lennie, 'één bash-opmerking over Stellantis en de hele bups reageert er weer massaal op ipv gewoon te negeren...

Er is net vanmiddag ook een artikel omtrent VW online gezet, dus dan kan de welles nietes Stellantis vs. VW discussie lekker daar verder gaan... een aantal stamgasten hebben zich al reeds gemeldt... :rolleyes:

Weet niet welke erger is: de 'Dit gaan we vaker zien' of de 'Wen er maar aan' :censored:
Beide is net zo erg... Dit zijn uitspraken in de zin van, "we doen er niks aan"
En dat betekend dat er dus ruimte wordt gegeven... Als je ergens de ruimte aan geeft blijft het probleem bestaan.

Vroeger rookte een groot deel van de mensen op de werkvloer. Dat werd normaal gevonden.
Het is op een gegeven moment van de werkvloer verdwenen omdat er geen ruimte meer aan werd gegeven en naderhand steeds meer mensen zoiets hadden van oh das toch wel erg prettig...

Als we nu niemand meer zouden aanspreken op het roken op de werkvloer, komt het vanzelf ook weer terug in de oude vorm.

Dus niet "wen er maar aan" maar "maak er werk van als je wilt dat het niet meer gebeurt"

@DeeTwee het zijn gewoon 2 kampen die dag in dag uit met elkaar de strijd aan gaan. Mooi voorbeeld van hoe de samenleving tegenwoordig verdeeld is. Als je er ergens tussen in staat wordt je mening niet gehoord want dat is niet interessant genoeg.

Het is sowieso raar als je het mij vraagt om Pro ICE of Pro EV te zijn… :unsure:
Kijk, dát is nou de spijker op zijn kop slaan. De polarisatie is overal, ook hier en zéker niet alleen op de FP. Als je nuance probeert aan te brengen proberen de extremisten van weerskanten je toch in één hokje te duwen.
Bij EV discussies ben je een EV-hater zodra je tegen roze-bril verhalen ingaat, en ben je EVangelist zodra je positieve kanten van EV's benoemt.

Meest triest is misschien nog wel dat heel veel mensen alleen onthouden wat in hun hokjesdenken past, hebben ze je eenmaal in een hokje geplaatst dan maakt het niet uit hoe vaak je dingen schrijft die ver buiten dat hokje gaan, ze zien alleen nog wat hun vooroordelen bevestigt.
Ga niet weer de hele geëxplodeerde discussie van afgelopen weekend hier oprakelen, maar daar zie je dat ook pijnlijk duidelijk. Houd het daarover heel kort daarom: hier schijn ik een Stellantis fanboy - of zelfs lid van 'Stellantis Webcare' - te zijn, volgens de polariserende hokjesdenkers dan, op de FP word ik juist regelmatig voor Stellantis-hater uitgemaakt omdat ik te kritisch zou zijn op modellen, merken of techniek van dat concern :rolleyes:
Maar hier op 't forum ben ik toch echt ook niet alleen maar positief daarover... legio voorbeelden te vinden, als je ze wilt zien tenminste ...
---
Owee als je niet louter positief bent over Stellantis, dan krijg je die hele fanclub achter je aan. Owee als je wel positief over Stellantis bent of je krijgt de VW-fanclub achter je aan. Owee als je kritisch bent over BEV's want dan krijg je de EVangelisten achter je aan. Owee als je voorkeur hebt voor ICE's want dan ben denk jij niet aan de toekomst van de kinderen op deze wereld. Polarisatie is gevaarlijker dan al dat. Kijk eens naar Lennie, 'één bash-opmerking over Stellantis en de hele bups reageert er weer massaal op ipv gewoon te negeren...
Hé, niet de héle bups hè, minstens één van de usual suspects ontbreekt nog ;)
Zal ik daar maar gauw wat aan doen dan? Het zou toch jammer zijn niet aan de hooggespannen verwachtingen die men van mij heeft te voldoen :p
---
Serieus nu. Ja, 't is zeker jammer dat sommigen zich misschien net wat te makkelijk uit de tent laten lokken. Je zou toch denken dat de meesten hier lang genoeg in de online wereld vertoeven om het aloude adagium don't feed the trolls te kennen.
Aan de andere kant hebben sommige trollen de drie Z's - zuigen, zaniken en zeiken - wel erg goed in de vingers waardoor ze je zelfbeheersing (de vierde Z ;)) tot het uiterste op de proef stellen. En laten we wel wezen, uiteindelijk zijn we hier allemaal maar mensen met een eindig geduld en zonder oneindige zelfbeheersing - eens is de maat vol.
Dus als je zelf je weet in te houden doe je er bij duidelijk trolgedrag goed aan wel de rapporteerknop te gebruiken. Lopen (ook) anderen niet meer het risico dat het trolbericht de spreekwoordelijke laatste druppel in hun emmer wordt.
Zover ik weet zal dan altijd nog een moderator de rapportering beoordelen, dus 't is niet zo dat alle posts dan aan de grillen van één enkel communitylid zijn overgeleverd.

Laatst bewerkt:
Er is net vanmiddag ook een artikel omtrent VW online gezet, dus dan kan de welles nietes Stellantis vs. VW discussie lekker daar verder gaan... een aantal stamgasten hebben zich al reeds gemeldt... :rolleyes:

En het is weer een ANP copy paste, met een leuke sombere foto van de welbekende fabriek...:rolleyes:

Gelukkig ontbreekt ook "Dit gaan we meer zien" weer niet.
Het 'beste' van twee werelden, een dooddoener uit de pro/contra-EV discussies duikt nu ook op in pro/contra-VW context :confused:
En uiteraard mag andersdenkenden voor "wappies" uitmaken niet ontbreken ...

Wie maakt de BS-bingokaarten dit keer? Kunnen we er toch nog lol aan beleven.

(edit) O, en dan had ik nog over 'wen er maar aan' heengekeken. De reacties onder dat artikel zijn echt kostelijk, alle clichés worden afgetikt :LOL:

Laatst bewerkt:
Wie maakt de BS-bingokaarten dit keer? Kunnen we er toch nog lol aan beleven.

Hmmm..

Met welke clichés kunnen wij die kaart invullen?

Ik heb tot nu toe in mijn hoofd:

- Pro/contra-VAG/Stellantis/Tesla/Toyota discussies.
- ICE vs. EV
- 'Dit gaan wij vaker zien'
- China, of mening andere politieke discussie dat niks met auto's te maken heeft.
- ANP artikel
- Sombere foto van een fabriek
- een artikelfoto van één of meerdere EV's

Mis ik nog iets? ;)

Ga niet weer de hele geëxplodeerde discussie van afgelopen weekend hier oprakelen, maar daar zie je dat ook pijnlijk duidelijk. Houd het daarover heel kort daarom: hier schijn ik een Stellantis fanboy - of zelfs lid van 'Stellantis Webcare' - te zijn, volgens de polariserende hokjesdenkers dan,

Voor de duidelijkheid; ik heb geen namen genoemd :)

don't feed the trolls

Precies (y)

Hans is er al een tijdje niet meer toch?

:ROFLMAO:

Inmiddels ruim 25 jaar geleden was ik moderator van een forum. Best een groot forum, maar 'het internet' was in die tijd lang niet zo populair als nu. Ik herken alle hierboven besproken problemen, omdat ze toen ook al speelden. De A vs B discussies, het gezuig om een ontsporing uit te lokken, de mensen die zich makkelijk tot een onfatsoenlijke reactie laten provoceren, slecht geformuleerde of totaal verkeerd begrepen commentaren, etc. Modereren is gewoon een uitdaging. Er zijn er een aantal lastig oplosbare problemen:

1. Je bent altijd te laat. Het commentaar staat er al en meestal moet er eerst ophef over ontstaan voordat de noodzaak tot ingrijpen ontstaat. Je doet dus altijd symptoombestrijding.
1b. Een onfatsoenlijke reactie kan soms leiden tot een zinnig gesprek.

2. Het is niet mogelijk een allesomvattende set regels te formuleren, die volledig objectief wordt geimplementeerd. Als het wel kon, was het inmiddels wel gedaan. Er is altijd ruimte voor interpretatie en dus is de moderatie nooit volledig consequent. Wat als onrecht kan worden ervaren door iemand wiens bericht wordt verwijderd.
2b. Reageerders vergelijken hun eigen reacties met die van anderen en vinden al heel snel dat als iets van hen verwijderd wordt, dat er een heel stel andere reacties ook verwijderd zouden moeten worden. Of omgekeerd, dat als er een andere reactie mag blijven staan, dat hun reactie ook had moeten blijven staan.

3. Reageerders zien een reactie als een persoonlijk eigendom. Je mag het oneens zijn met een reactie en er tegen ageren, maar een reactie verwijderen, voelt voor velen als diefstal. Het is per definitie onterechte censuur. Daarom wordt moderatie als snel uitgemaakt voor gedachtenpolitie en krijgen de moderator of het medium een cynische bijnaam (zoals bv VAGweek).

4. Persoonlijke affiniteit en voorkeur van de moderator. Het is moeilijker een onfatsoenlijk bericht waar je het mee eens bent te verwijderen dan een keurig bericht waar je het niet mee eens bent. Dat geldt voor iedere moderator, maar de mate waarin het fenomeen het zich voordoet, is afhankelijk van hoe autonoom een moderator mag opereren.

Voorbeeld.
Blijkbaar zuig ik soms het bloed onder de nagels van @Joost Boers vandaan (zie 4), aangezien hij best regelmatig een originele reactie van mij zomaar heeft verwijderd (zie 3). Reacties die gewoon binnen de huisregels vielen (zie 2) en die soms eerst dagenlang online hadden gestaan, met een heel gesprek als gevolg (zie 1). Soms stond er een paar berichtjes van de mijne een reactie met exact dezelfde strekking, of juist het precies het tegenovergestelde, en daar gebeurde niets mee (zie 2b).

Kortom, modereren gaat altijd gepaard met gezeur. Niet modereren ook overigens. Je kan het gezeur alleen verminderen door heel duidelijk te zijn. Precies aangeven waar je wel en niet op modereert, wegblijven van interpretatiekwesties en eventueel beslissingen op de plaats van moderatie toelichten (zonder verdere reactiemogelijkheid natuurlijk) Voorwaarde daarbij is wel dat je snel bent, altijd aanwezig en zo consequent mogelijk. En dat is natuurlijk een behoorlijk opgave voor een platform, aangezien het zelfs op relatief klein medium als AW al snel een dagtaak wordt.

Ach er zijn o.a. in dit topic al hele verhalen getypt over moderatorschap (zowel op de FP als het forum) en hoe scheef dat hier eigenlijk gaat, vooral ten opzichte van elkaar ook.
Maar daar wordt alleen niets mee gedaan. Of in elk geval niet merkbaar.
Soms komt er de dooddoener "we nemen het mee" of "ik geef het door". Iets wat de indruk wekt dat tegenspraak op het beleid alleen aangepakt wordt om het in de papierbak te deponeren.
Vaak blijft het ook gewoon typerend stil (ook enkele jaren geleden viel dat al op, dit is echt niet iets van de laatste tijd)

Het probleem zit in hoe AW het forum en de FP reactiemogelijkheid ziet.
Als het alleen gaat om de clickbait en schreeuw-reacties zitten ze op de goede koers. Want dat levert views en advertentie-inkomsten op momenteel. En ik denk dat er niet verder gekeken wordt dan dat. "alles voor de views"
En dat is precies hetgene waar het juist door fout gaat.
Er is geen prioriteit voor het behoud van de community zoals die was.
Dat de community ondertussen leeg loopt door de problemen, maakt dan ook weinig meer uit, je hebt immers nog steeds (nieuw) publiek. Al is de toon daarvan wel compleet anders.

Als je de ruimte biedt, wordt de ruimte gebruikt... Maar niet door degene waar de ruimte oorspronkelijk voor bedoeld was..

Maar dat zijn toch zeker de uitzonderingen die de regel bevestigen?

Blijkbaar zuig ik soms het bloed onder de nagels van @Joost Boers vandaan (zie 4),
Maar je kan je daar toch vast ook wel iets bij voorstellen? Je komt (althans op mij) over als intelligent en welsprekend, met veel technische vakkennis, veel kennis van de Chinese automarkt, en je bijdragen zijn ook relatief vaak goed onderbouwd. Maar je komt soms ook als betweterig (in de zin dat je denkt meer te weten dan anderen over wat hun vakgebied is en niet het jouwe) en ook soms provocerend over (vooral als het over Toyota gaat - dat lijkt een soort rode lap voor jou). Dat laatste (provocerend karakter) kan uit van alles blijken, en ik vermoed dat als je bijdragen verwijderd worden, dat vooral bijdragen waren die als provocerend werden ervaren.

Je hebt fanboys maar ook overduidelijke trollen die er zijn om de opinie proberen te beïnvloeden. En elke keer is het van een 'kamp' dat onder vuur ligt, in zwaar weer zit of baat heeft bij het neerhalen van grootste concurrentie. Destijds bij PSA had je die trollen niet, nu opeens bij Stellantis wel. VAG doet dit al jaren. Sommige bijdragen op FP passen eerder bij iemand die er baat bij heeft dat China of een concern in een goed daglicht wordt gezet dan een gezonde autoliefhebber die ook wel eens kritisch is naar 'eigen' merk oid.

Laatst bewerkt:
Wat betreft de moderatie, ik vind dat ze het goed doen, kan mij niet bedenken wat voor een berg aan onzin reacties zij dagelijks voorgeschoteld krijgen en er doorheen gespit moet worden.

Maar wat voor mij persoonlijk belangrijker is, dat ze snel antwoorden als je vragen stelt, in mijn geval werd er een paar weken geleden mijn persoonlijke gegevens op de FP gedeeld en daar werd toen heel erg snel door ingegrepen, zelfs ondanks dat het weekend was. (y)

Inmiddels ruim 25 jaar geleden was ik moderator van een forum. Best een groot forum, maar 'het internet' was in die tijd lang niet zo populair als nu. Ik herken alle hierboven besproken problemen, omdat ze toen ook al speelden. De A vs B discussies, het gezuig om een ontsporing uit te lokken, de mensen die zich makkelijk tot een onfatsoenlijke reactie laten provoceren, slecht geformuleerde of totaal verkeerd begrepen commentaren, etc. Modereren is gewoon een uitdaging. Er zijn er een aantal lastig oplosbare problemen:

1. Je bent altijd te laat. Het commentaar staat er al en meestal moet er eerst ophef over ontstaan voordat de noodzaak tot ingrijpen ontstaat. Je doet dus altijd symptoombestrijding.

2. Het is niet mogelijk een allesomvattende set regels te formuleren, die volledig objectief wordt geimplementeerd. Als het wel kon, was het inmiddels wel gedaan. Er is altijd ruimte voor interpretatie en dus is de moderatie nooit volledig consequent. Wat als onrecht kan worden ervaren door iemand wiens bericht wordt verwijderd.
2b. Reageerders vergelijken hun eigen reacties met die van anderen en vinden al heel snel dat als iets van hen verwijderd wordt, dat er een heel stel andere reacties ook verwijderd zouden moeten worden. Of omgekeerd, dat als er een andere reactie mag blijven staan, dat hun reactie ook had moeten blijven staan.

3. Reageerders zien een reactie als een persoonlijk eigendom. Je mag het oneens zijn met een reactie en er tegen ageren, maar een reactie verwijderen, voelt voor velen als diefstal. Het is per definitie onterechte censuur. Daarom wordt moderatie als snel uitgemaakt voor gedachtenpolitie en krijgen de moderator of het medium een cynische bijnaam (zoals bv VAGweek).

4. Persoonlijke affiniteit en voorkeur van de moderator. Het is moeilijker een onfatsoenlijk bericht waar je het mee eens bent te verwijderen dan een keurig bericht waar je het niet mee eens bent. Dat geldt voor iedere moderator, maar de mate waarin het fenomeen het zich voordoet, is afhankelijk van hoe autonoom een moderator mag opereren.

Voorbeeld.
Blijkbaar zuig ik soms het bloed onder de nagels van @Joost Boers vandaan (zie 4), aangezien hij best regelmatig een originele reactie van mij zomaar heeft verwijderd (zie 3). Reacties die gewoon binnen de huisregels vielen (zie 2) en die soms eerst dagenlang online hadden gestaan, met een heel gesprek als gevolg (zie 1). Soms stond er een paar berichtjes van de mijne een reactie met exact dezelfde strekking, of juist het precies het tegenovergestelde, en daar gebeurde niets mee (zie 2b).

Kortom, modereren gaat altijd gepaard met gezeur. Niet modereren ook overigens. Je kan het gezeur alleen verminderen door heel duidelijk te zijn. Precies aangeven waar je wel en niet op modereert, wegblijven van interpretatiekwesties en eventueel beslissingen op de plaats van moderatie toelichten (zonder verdere reactiemogelijkheid natuurlijk) Voorwaarde daarbij is wel dat je snel bent, altijd aanwezig en zo consequent mogelijk. En dat is natuurlijk een behoorlijk opgave voor een platform, aangezien het zelfs op relatief klein medium als AW al snel een dagtaak wordt.
Bedankt Breevoort dat je het zo heerlijk en bondig samenvat... modereren is inderdaad vaak achter de feiten aanlopen zoals je zegt (1/1b) én je probeert toch binnen de regels in de geest van de reactie mee te denken. En met toch een paar duizend reacties per dag is het geen optie om álles te zien. Laat staan snel te zien dus extra ogen in de vorm van meldingen zijn een goede hulp. Zeker met een korte toelichting. En een melding houdt overigens niet automatisch verwijdering in, maar bekijk het steeds naar de situatie. En regelmatig zie je ook dat waar sommige mensen vermoeden dat een bericht wordt verwijderd vanwege 'persoonlijke voorkeur' hier meerdere meldingen aan ten grondslag liggen. Laten we zeggen dat het een dynamisch wereldje is.
Mijn motto is (en dat staat eigenlijk ook in de huisregels): ga voor een positieve, opbouwende (en onderbouwde) discussie over de onderwerpen/het nieuws. En wie het vraagt: don't feed the trolls - en meld ze liever. Dan houden we het leuker.
Ik waardeer deze discussie hier trouwens enorm! Bedankt voor jullie input en betrokkenheid!

Maar je kan je daar toch vast ook wel iets bij voorstellen? Je komt (althans op mij) over als intelligent en welsprekend, met veel technische vakkennis, veel kennis van de Chinese automarkt, en je bijdragen zijn ook relatief vaak goed onderbouwd. Maar je komt soms ook als betweterig (in de zin dat je denkt meer te weten dan anderen over wat hun vakgebied is en niet het jouwe) en ook soms provocerend over (vooral als het over Toyota gaat - dat lijkt een soort rode lap voor jou). Dat laatste (provocerend karakter) kan uit van alles blijken, en ik vermoed dat als je bijdragen verwijderd worden, dat vooral bijdragen waren die als provocerend werden ervaren.
Zeker, ik eindig dan ook meestal als INTP-A op de Myers-Briggs schaal. ;)
https://www.16personalities.com/intp-strengths-and-weaknesses

Ik weet niet of dit een goed idee is of niet.

Maar op het Chinese Autohome, die ik af en toe kijk, hebben zij subcategorieën speciaal voor Scoops, nieuwe auto introducties en teasers. Wellicht een idee hier zodat wij de sfeer artikelen als Importheffingen, ICE vs EV, Brandstofprijzen, EU boetes kunnen wegfilteren?

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, want klagen alleen helpt niet als er ook mogelijkheden zijn voor een oplossing. ;)

Het topic over de sfeer op het forum is helaas gesloten, maar het valt me op dat de sfeer op de homepage een beetje lijkt over te slaan op het forum, misschien omdat daar wat actiever wordt gemodereerd?

Vooral de laatste paar weken en dan met name in Frans gerelateerde topics (Stellantis en Renault) zie ik naast de vaste en nogal nadrukkelijk aanwezige fans ook opeens veel "nieuwe" namen en accounts die zich de afgelopen week / dagen hebben aangemeld en waarschijnlijk geband zijn op de homepage?

Ik doe zelf niet mee aan al die eindeloze en vaak zinloze en topic vervuilende discussies met dit soort gasten maar het begint wel op te vallen en te irriteren eerlijk gezegd. En ik merk dat ik daarin bepaald niet de enige ben!

Je zou kunnen zeggen dat heel strikt genomen veel van deze "enthousiastelingen" niets strafbaars doen volgens de forumregels en dat zelfde geldt voor dezelfde personen die daar dan weer continu op reageren omdat ze zich daar (vanuit mijn optiek begrijpelijk) aan ergeren maar daardoor ook mede het topic vervuilen. (en als het echt te ver gaat gewoon het bericht rapporteren!)

Naast mijn oproep aan bepaalde personen om elkaar gewoon te negeren zou het misschien ook handig zijn als er een optie komt om iemand te blokkeren of onzichtbaar te maken zodat je zijn of haar berichten niet meer hoeft te lezen en je er dus ook niet aan kunt ergeren?

En misschien kan een forumbeheerder die "enthousiastelingen" eens aanspreken en proberen het verschil uit te leggen tussen gewoon enthousiast zijn over iets en overvloedig spammen en het forum te overspoelen met allerlei propaganda#### en de obsessieve drang om bij werkelijk elk tegengeluid hun gelijk te halen?

zou het misschien ook handig zijn als er een optie komt om iemand te blokkeren of onzichtbaar te maken zodat je zijn of haar berichten niet meer hoeft te lezen en je er dus ook niet aan kunt ergeren?
Die optie is er al, exact zoals je zegt "negeren". Account waaraan je je ergert aantikken/aanklikken bij een willekeurige post van diegene, "negeer" linkje kiezen in het subvenstertje dat verschijnt en klaar is Kees SVF.
Werkt uitstekend, ook al een aantal types die steeds weer discussies laten escaleren zo uitgefilterd.

Enige beperking is dat je het voor die na elke ban steeds weer met andere accounts (!) terugkerende trol(len) voor ieder account opnieuw moet doen, maar gelukkig zijn ze vaak makkelijk herkenbaar en dan is het opnieuw een kwestie van twee klikjes/tikjes bij de eerste de beste post waarmee ze weer door de mand vallen.

Laatst bewerkt:
Die optie is er al, exact zoals je zegt "negeren". Account waaraan je je ergert aantikken/aanklikken bij een wilekeurige post van diegene, "negeer" linkje kiezen in het subvenstertje dat verschijnt en klaar is SVF :)
Werkt uitstekend, ook al een aantal types die steeds weer discussies laten escaleren zo uitgefilterd.

Dat wist ik niet, weer wat geleerd! (y) (eigenlijk heel duidelijk maar blijkbaar altijd finaal overheen gekeken!) Nadeel hiervan is wel dat de reacties van anderen op de berichten van die persoon dan wel zichtbaar zijn, tenminste dat lijkt me? Door die ontbrekende berichten kan daardoor een topic of verhaal niet meer te volgen zijn. Ik zou hier zelf dan waarschijnlijk weinig of geen gebruik van maken, maar ik heb ook niet de drang om op elke scheet te reageren en eindeloos door de discussieren... Mijn vrouw, zoon en kat willen ook nog wat aandacht.

Laatst bewerkt:
Valt ook mee, heb de tip ook al gegeven bij het F1 topic omdat daar ook iemand rondwaart die steeds bijna alle anderen weet te irriteren. En de ervaring daar leert dat je alleen ziet dat anderen reageren op iemand die je negeert, maar niet de teksten van degene die je negeert - tenzij je er bewust voor kiest (tijdelijk) genegeerde teksten te kunnen zien, dus die alsnog bekijken kan wel.
Bijna ideaal dus :)

Gewoon die extreme webcare-achtige posts achterwege laten en het zal al flink verbeteren. Het ene merk/model krijgt elke dag weer een update met elk klein nieuwtje. Zo krijg je eerder een hekel aan een merk/model.

Als reacties op de persoon zijn kun je dat rapporteren. De moderatie op de frontpage is daar erg scherp op tegenwoordig, en heeft in de reactierichtlijnen daar voldoende handvatten voor.
Maar het zou goed zijn je daar eens in te verdiepen. Bij elke reactie die je plaatst op de FP verklaar je je daarmee akkoord, en staat ook een linkje ernaar. En de richtlijnen gaan niet alleen over letterlijk op de persoon spelen, maar ook over (kort samengevat) groepsbelediging.
Continu schamperen op mensen die andere keuzes maken dan jij valt daar ook onder. Net als insinuaties waarin je laat blijken het toch zo simpele verschil tussen iets niet kunnen en iets niet willen niet eens te begrijpen. Ook de passage over gelijk hebben en gelijk krijgen is een interessante. Ook al ben je nog zo overtuigd van je eigen gelijk, dat betekent niet dat je het recht hebt maar eindeloos te blijven doordrammen met steeds dezelfde (non-) argumenten en zo een volledige reactierubriek te verzieken.

Kortom: verbeter de wereld autoweek reactiesecties, begin bij jezelf. Wil je zelf niet beledigd worden, stop dan ook zelf met (hele groepen) anderen beledigen en beschimpen.

Alleen worden tegenwoordig ook reacties verwijderd omdat het een mening is die een bepaald clubje niet deelt en dus gaat rapporteren. Ook dat we nu Joost hebben die het allemaal goed bedoeld maar een auto rijdt uit dat concern en nogal snel posts verwijderd, ook al zijn ze ontopic en gewoon een mening. Er wordt op elke slak zout gelegd. Bv als je zegt dat de Golf een prima auto is maar dat ik er niet in gezien wil worden. Iemand voelt zich beledigt en hoppa, post is weg.

Alleen worden tegenwoordig ook reacties verwijderd omdat het een mening is die een bepaald clubje niet deelt en dus gaat rapporteren. Ook dat we nu Joost hebben die het allemaal goed bedoeld maar een auto rijdt uit dat concern en nogal snel posts verwijderd, ook al zijn ze ontopic en gewoon een mening. Er wordt op elke slak zout gelegd. Bv als je zegt dat de Golf een prima auto is maar dat ik er niet in gezien wil worden. Iemand voelt zich beledigt en hoppa, post is weg.
Ben je er weer met "dat clubje" en Joost die zijn werk niet goed zou doen?
Respect moet van twee kanten komen, remember?

Zo kan je alles bagataliseren he. Wat is er mis met "dat clubje", oftewel iets benoemen wat er is? Als er zes Mazda-liefhebbers de hele dag op de FP het merk proberen op te hemelen en te verdedigen dat valt dat ook gewoon op.

@s velthuis louter inhoudelijk :ROFLMAO: . Jij reageert op het gedrag van andere en niet ontopic en kunt er vervolgens niet meer over ophouden.

Je noemt bewust geen namen? Je kopieert het profiel van mij en De Dude…

Laat mij even weten wanneer je jarig bent. Krijg je van mij een spiegel kado…

Zo kan je alles bagataliseren he. Wat is er mis met "dat clubje", oftewel iets benoemen wat er is? Als er zes Mazda-liefhebbers de hele dag op de FP het merk proberen op te hemelen en te verdedigen dat valt dat ook gewoon op.

Dat mensen hun merk ophemelen is prima toch, of dat nou Stellantis, Mazda, Volvo of Tesla is, mij stoort dat niet. Als er maar ruimte is voor andere meningen. Echter met sommigen valt nu eenmaal niet inhoudelijk te praten, daar kom je vanzelf achter, dus die negeer je beter.

Mensen die gaan schelden en persoonlijk worden rapporteer je en daar wordt tegenwoordig keurig op gehandhaafd. Ik vind het tegenwoordig een stuk beter op de FP!

Nou dat dus! Jammer dat dit soort politieke topics naast de frontpage, nu ook hier op het Forum terecht komen.

Niet echt goed voor de sfeer, die inmiddels toch al bedroevend is dankzij een klein groepje mensen.

Daar ben ik ook niet zo fan van, maar als de moderatoren het hier toestaan, soit i guess.

als de moderatoren het hier toestaan
We balanceren altijd tussen 'vrijheid van meningsuiting' en ingrijpen. Daarnaast (en dat is al eerder aangehaald) kunnen we altijd pas achteraf ingrijpen als berichten niet aan de regels voldoen. maar het begint er al mee dat er (al dan niet bewust) andere paden worden betreden. Op de FP gebeurt dat zeer regelmatig en soms is dat gewoon dweilen met de kraan open (jullie kennen vast de onderwerpen al wel waar dit vaker gebeurt. Lees gewoon je bericht nog eens een keer over voordat je op 'plaats reactie' klikt (op de FP én hier). Dat maakt het voor iedereen prettig. Bedankt voor jullie medewerking!

Autoweek is een weergave van de samenleving. Er loopt hier een enorm groot deel dat een ethisch monopolie denkt te hebben op wat de juiste politieke denkwijze en levensstijl is.
Daarin is drammen, zuigen, schijnheiligheid en irriteren naar andere een gelegitimeerd goed.

Op de homepage ontwijk ik alle topics waar de triggers van bovengenoemde af gaan. En zo vermijd ik bijvoorbeeld ook zo veel als mogelijk Amsterdam

Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft er hier een vrij heftige schoonmaakbeurt plaatsgevonden, zelfs mijn reactie die een like van de moderator kreeg, is verdwenen.
Hmm ik zie het ook. Dit vind ik dan weer erg jammer want mijn reactie was gewoon ontopic en imo netjes verwoord hoe ik naar de intenties van individuen kijk op de FP om te reageren (perse gelijk willen halen). Prima als het is verwijderd omdat het in het geheel bijdraagt aan de negatieve discussie an sich. Maar dan mag dit hele topic wel weg ;)

Soit. Als deze vorm van moderatie ook op de FP wordt toegepast gaat het de goede kant op ;) !! Goed weekend allen

Ik blijf me toch verbazen over mensen die het stennis schoppen op online media tot dagtaak hebben verheven. Het was lekker weer vandaag. Dan is het toch veel leuker om een stukje te gaan wandelen of fietsen, of - wat meer in lijn met ons autoliefhebbers - een stukje te gaan sturen? Ik heb de Kever bijvoorbeeld even uit gelaten vandaag. Heerlijk!

Terug
Bovenaan