Koers en reacties op AW homepage

Dat de kwaliteit, de toon of het onderwerp van veel artikelen leidt tot heel veel reacties, waarvan ik mij afvraag wat dat allemaal toevoegt. Het is gewoon een podium bieden aan trollen, fanboys/girls en toetsenbordridders. En dan blijkt het vervolgens onduidelijk wie er modereert en op grond waarvan er wordt ingegrepen. Ja er zijn huisregels, maar dat biedt kennelijk maar beperkt houvast.

Wat ik eigenlijk bizar vind is dat mensen (laat ik het maar zo omschrijven) het bericht met de opmerking “minder lelijk” over een auto rapporteren.

Dat de kwaliteit, de toon of het onderwerp van veel artikelen leidt tot heel veel reacties, waarvan ik mij afvraag wat dat allemaal toevoegt. Het is gewoon een podium bieden aan trollen, fanboys/girls en toetsenbordridders. En dan blijkt het vervolgens onduidelijk wie er modereert en op grond waarvan er wordt ingegrepen. Ja er zijn huisregels, maar dat biedt kennelijk maar beperkt houvast.

Tja dat is wat AW al een tijdje doet. Zoals ik vorig jaar zei op de eerste pagina van dit topic: "maar goed, AW faciliteert het zelf en komt inderdaad zelf met clickbait-berichten om diezelfde trollen te voeden. Clicks zijn blijkbaar belangrijker dan een normaal platform voor autodiscussies. "

Kijk bv alleen al wat voor 'artikelen' er op vrijdags worden geplaatst, bewust zo voor het weekend.

Klopt, daar lijkt het inderdaad steeds meer op. Vandaag ook weer dat artikel over afname EV-verkoop, 307 reacties inmiddels o_O

Wat ik eigenlijk bizar vind is dat mensen (laat ik het maar zo omschrijven) het bericht met de opmerking “minder lelijk” over een auto rapporteren.

Dat dus. In dit topic krijgt iemand 14 plusjes en blijft zijn reactie wel gewoon staan terwijl de strekking hetzelfde is

Als iemand "wat een mooie auto!" schrijgt blijft het ook gewoon staan. Zonder onderbouwing, gewoon een mening. "wat een lelijke auto!" wordt dus verwijderd. Alleen omdat paar mensen met aandelen/belangen/tere zieltjes daar niet tegen kunnen. Belachelijk.

Klopt, daar lijkt het inderdaad steeds meer op. Vandaag ook weer dat artikel over afname EV-verkoop, 307 reacties inmiddels o_O

En morgen staat er weer een nieuw artikel over bv Noorwegen en dat er meer EV's zijn verkocht en je krijgt gewoon weer dezelfde discussies. Net als dat er pas nog een artikel was over de afname in Duitsland. Iedere keer net een andere insteek om weer meer reacties uit te lokken. maar owee als je een auto lelijk vind...

@MCW gelukkig ligt het niveau van discuteren en wederzijds respect hier op het forum een PAK hoger dan op de FP, hier zitten veel meer kenners / liefhebbers. Ikzelf vind dat Wouter82, Barri en Joost dit deel van de site prima beheren!

Van mening verschillen mag / moet kunnen uiteraard, maar doe het dan met wat onderbouwing ipv te “zeveren” (zoals we in VLA zeggen, geen idee wat jullie zeggen) wat vaak de teneur is op de FP.
Als je niks beter te zeggen hebt dan “ik vind auto huppeldepup een lelijk hok”, typ dan niks en spendeer je tijd en energie aan iets positiefs

Ikzelf vind dat Wouter82, Barri en Joost dit deel van de site prima beheren!

Ja leuk maar dat weerlegde ik toch ook niet? Nogmaals; dit topic heet "Koers en reacties op AW homepage"

Als je niks beter te zeggen hebt dan “ik vind auto huppeldepup een lelijk hok”, typ dan niks en spendeer je tijd en energie aan iets positiefs

Een mening mag je gewoon uiten, of het nou positief of negatief is. Heb er ook niemand persoonlijk mee beledigd. Anderen kunnen ook de keuze nemen om er niet op te reageren.

Is gewoon een mening. Begin eerst maar eens met al die politiek getinte reacties weg te halen. Vind het nogal kinderachtig om reacties te verwijderen omdat een zekere Stellantis-webcaregroep lange tenen hebben omdat mijn mening niet overeenkomt met die van hun.

Snap echt niet van die moderatie van jou/jullie, er worden véél ergere dingen gezegd en mensen worden vaak persoonlijk aangevallen.
Denk je nu echt dat er een Stellantis webcaregroep bestaat die niets anders doet dan negatieve berichten te rapporteren? Lijkt me nogal vergezocht. ( Zelf stoort ik me niet aan negatieve berichten, wel aan stemmingmakerij van bepaalde trollen, en dan heb ik het niet over jouw reactie want die heb ik niet zien passeren op de frontpage ).

Ik denk dat het hele probleem is dat velen een autoartikel beschouwen als een voetbalwedstrijd. Duitse fanboys breken Franse auto's af en omgekeerd. Terwijl een beetje respect van beide kanten de hele site een boel plezanter zou maken ..

@MCW gelukkig ligt het niveau van discuteren en wederzijds respect hier op het forum een PAK hoger dan op de FP, hier zitten veel meer kenners / liefhebbers. Ikzelf vind dat Wouter82, Barri en Joost dit deel van de site prima beheren!

Op het forum mensen verwijten Stellantis fanboys te zijn, vind ik niet echt getuigen van wederzijds respect, maar dit terzijde.

LOL :ROFLMAO: Waarom zou je übehaupt dag in dag jouw favoconcern verdedigen en op rapporteren drukken als iemand z'n mening niet overeenkomt met de jouwe (bedoel jou niet persoonlijk)? Sowieso fan zijn van één groot concern... :ROFLMAO:

Laatst bewerkt:
Dat zou ik alleen doen als ik er voor betaald werd. Maar ik ga echt mijn tijd niet steken in het volgen van alle commentaren. Ik doe mijn zegje en daar blijft het bij. Weet je, ik reageer meestal niet meer als een auto me niet aanstaat, omdat ik weet dat dit toch niet in dank wordt afgenomen door fanboys.

Wat ik bedoelde met mijn commentaar: misschien moet iedereen eerst even 5 seconden nadenken alvorens op de submit knop te drukken. We zijn toch allemaal autoliefhebbers? (Dat hoop ik toch)

Ja, maar als je twijfels hebt over bepaalde reacties van mij, spreek me dan even aan via een PM. Ik wil gerust alles wat verduidelijken.

Nee geen behoefte aan. Ik weet al dat je eerst onder een andere nickname aanwezig was :) Ben wel benieuwd waarom je fan bent van een heel concern zonder dat je aandelen of belangen hebt :)

Pardon? Er is maar 1 Marleen...
En waarom je verwijten? Dat is puur op de vrouw spelen zonder enige vorm van onderbouw. Nergens voor nodig, ik doe niemand kwaad, waarom dan deze verwijten? Vind ik ongepast.

Ach hou toch op met die flauwekul Marleen. Van mij hoef je geen insinuaties aangaande aandelen, wie of wat er achter jouw gebruikersprofiel zit, of wat dan ook, te verwachten, dat kan ik allemaal toch niet hard maken.

Maar het is een simpel feit dat jij steevast te bekennen bent bij ieder artikel dat ook maar enigszins betrekking heeft op Stellantis. En dan met name als er kritiek geuit wordt, dan zit jij er steeds bovenop. Ook gebruikers DBAA, Hybrid en Coupe Hans zijn dan nooit ver weg, om er een paar te noemen. Stellantis webcare, dus. Zie het maar als een geuzennaam.

Ik wacht nog steeds op de dag dat de reactiemogelijkheid op de frontpage uit wordt gezet. Wat een bagger staat daar toch steeds in. Ik snap ook niet waarom je daar aan zou willen bijdragen. Maarja, het zijn website bezoeken en die zijn voor de aandeelhouders en adverteerders belangrijk.
Bij het AD moet je je volledige naam invoeren (gekoppeld aan je abonnement). Doe je dat, ben je van een groot gedeelte van de shit af.

Maar ik ben bang dat bij het dichtzetten van de reactiemogelijkheid al dat gespuis dan ineens de weg naar het forum weet te vinden, en dat wil ik ook niet hebben :) Kijk maar naar het moddergooien in dit topic.

Jullie klagen dat negatieve reacties niet zijn toegestaan, maar als ik jouw post begrijp zijn positieve reacties dat ook niet. Wat mag dan nog wel?
Heb je mij zien beweren dat jij iets niet mag?

Zou wel interessant zijn als je gewoon eens in gaat op wat er over je gezegd wordt, in plaats van dit soort ontwijkende reacties die toch een tikkie hysterisch zijn wat mij betreft.

Laatst bewerkt:
Jullie klagen dat negatieve reacties niet zijn toegestaan, maar als ik jouw post begrijp zijn positieve reacties dat ook niet. Wat mag dan nog wel?
Dit lijkt de eerste keer dat @MCW en jij het eens zijn.
Zorg er gewoon voor dat de discussies iets meer inhoud hebben dan alleen modder gooien. En ja, dat is een bericht voor iedereen die op de frontpage reacties plaatst.

Wat kan ik doen tegen valse beschuldigingen?

Ik heb maar 1 account waarmee ik al een hele tijd actief ben.

Meer valt er niet te zeggen

• Leuk
Waarderingen: DBAA
Wat kan ik doen tegen valse beschuldigingen?

Ik heb maar 1 account waarmee ik al een hele tijd actief ben.

Meer valt er niet te zeggen
Ik heb geen valse beschuldigingen geuit. En ik zie ook niemand beweren dat je meerdere accounts gebruikt.

Maar goed, het lijkt erop dat er inmiddels posts verwijderd zijn uit deze discussie?

Het is overigens heel erg makkelijk er door heen te prikken wanneer iemand weer onder een andere account actief is door naar de schrijfstijlen en patronen te kijken.

Afgelopen weekend was er ook weer eentje actief (Sofie) die toen volgens mij vrij snel geblokkeerd is.

Ach, ik heb het al vaker aangegeven en "out" die mensen ook meteen, maar meestal kun je hard bewijs niet leveren.

Het is altijd heel duidelijk; paar mensen zijn geblokkeerd op de hoofdpagina en binnen no time zijn er weer een aantal nieuwe met dezelfde strekkingen en meningen - en direct weten wie wie is en hoe ze zijn. Veel te doorzichtig.

Ik kan er alleen maar om lachen dat er mensen zijn die zo sneu zijn om daar zoveel tijd aan te besteden en dan ook meerdere accounts gaan creëren. Dan heb je echt geen leven.

Wat uiteindelijk gaat gebeuren is dat alle mensen die wel met goed fatsoen met elkaar omgaan en mekaars mening respecteren en die goede inhoudelijke reacties kunnen geven straks allemaal van het forum en de frontpage zijn verdwenen.
Een groot deel van die leden is trouwens al weg, mede door de problemen met de technische kant van het forum.

Als je ruimte geeft aan gedonder, dan blijft het gedonder en kiezen de mensen die daar niet aan mee willen doen gewoon eieren voor hun geld en gaan weg.
Uiteindelijk blijven alleen de schreeuwers, speculanten, fanboys, freaks, jaknikkers, zeikers, mekkeraars en dergelijke over en is er niets meer over van de oorspronkelijke waarde.

Dit zie je bij elke vereniging, forum, bedrijf, familie enz enz gebeuren waarbij de regie slecht is of ontbreekt of enkel vanuit eigenbelang wordt gehandeld.
Het helpt daarbij zeker niet dat de frontpage alleen door de weeks wordt gemodereerd, specifieke artikelen soms heel toevallig rond/in het weekend worden geplaatst en dat er sowieso over het algemeen te verschillend gemodereerd op het forum en de frontpage.

Daarnaast wordt er onvoldoende opgetreden tegen dubbele accounts en er wordt veel te vaak iets verwijderd wat niet verwijderd hoeft te worden, of juist laat men iets staan dat schadelijk kan zijn voor de sfeer of de website.
En ik zie nog wel meer van dat soort rariteiten.

Ik zie op zowel de frontpage als op het forum ook genoeg accounts die met 2 verschillende gezichten praten.
Aldaar overal mekkeren of fanboy/girl spelen en hier het heilige boontje uithangen.
Ik heb het niet over 1 persoon in het specifiek, het zijn echt meerdere die dat doen.
Dat helpt niet mee in je geloofwaardigheid.

Al met al... Zolang het op deze tour door blijft gaan, wordt het alleen maar erger...

Ik kan er alleen maar om lachen dat er mensen zijn die zo sneu zijn om daar zoveel tijd aan te besteden en dan ook meerdere accounts gaan creëren. Dan heb je echt geen leven.
Wat voor vrijetijdbesteding / hobby verdient wel de 'dan heb je een leven'-goedkeuring, en waarom is dat dan precies?

Neem gamen. Zinloze tijdsbesteding, zal de één zeggen, terwijl de ander er veel plezier aan ontleent. Maar ook voor minder voor de hand liggende zaken als sporten, kerkbezoek, concertbezoek, lezen, theaterbezoek, uitgaan of autospotten geldt welbeschouwd hetzelfde. Toch zullen maar weinigen zeggen dat je 'geen leven' hebt of 'sneu bent' als je bijvoorbeeld een theater bezoekt in je vrije tijd.

Je zou kunnen zeggen dat het hier gaat om vooral negatieve energie, maar hetzelfde zou je kunnen zeggen van sporten (wat vaak betekent: een ander verslaan) of kerkbezoek (wat vaak berekent: afzetten tegen niet- of andersgelovigen) bijvoorbeeld. Dus wat maakt het in dit geval nu 'sneu'?

Ik ben het op zich met je eens hoor, dus dit is een oprechte vraag, waar ik het antwoord ook niet op heb. Kennelijk geeft het de betrokkenen een bepaalde bevrediging, vergelijkbaar met wat anderen uit de andere bezigheden halen die ik opsomde.

Dit is hoe ik mij die trollen op de homepage voorstel met meerdere accounts.
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel plusjes er komen van hetzelfde adres maar een ander account.

Tja dat is wat AW al een tijdje doet. Zoals ik vorig jaar zei op de eerste pagina van dit topic: "maar goed, AW faciliteert het zelf en komt inderdaad zelf met clickbait-berichten om diezelfde trollen te voeden. Clicks zijn blijkbaar belangrijker dan een normaal platform voor autodiscussies. "

Kijk bv alleen al wat voor 'artikelen' er op vrijdags worden geplaatst, bewust zo voor het weekend.
En die artikelen blijven ook het hele weekend bovenaan staan.

Kijken of autoweek ‘m weet te strikken ;-). Hij is inmiddels weg bij autoblog
Ik moet wel even bekennen dat ik weinig tot geen Autoblog heb gekeken. Als het diegene is die de leerzame artikelen heeft geschreven, is het wel jammer maar inderdaad misschien iets voor hier ;-)

Ben het wel eens met wat er al gezegd is hier: De sfeer in de commentsectie, de VAG/Tesla/Stellantis geobsedeerde trollen, en last but not least al die sensationele ANP copy-paste artikelen die met de titel alleen veel reacties, kliks en onderbuik bezorgt. Nu vandaag ook weer ééntje over de dalende ICE verkoop.

@DeeTwee to be fair, dat lees je elke week ook geschreven door de wijsneuzen van de ICE-Brigade die de goegemeente graag komen melden dat de hype voorbij is. Dat zijn dan ook de enige artikelen met veel reacties en daarom worden ze ook met regelmatig online gezet.

En die artikelen blijven ook het hele weekend bovenaan staan.
Oplossing is vrij simpel, helemaal niet naar de voorpagina gaan maar de Nieuws->Autonieuws pagina in je bladwijzers zetten en daarmee voortaan steeds direct daar beginnen op AW. Krijg je sowieso minder bladvulling voorgeschoteld, en de indeling is chronologisch zodat de irrelevante pulp die helaas toch nog tussen het echte autonieuws belandt nooit echt lang bovenaan blijft staan.

Zie je bij veel meer digitale nieuwsmedia trouwens, dat de 'voorpagina' hetzelfde lage chocoladeletter-koppen niveau heeft als (te) veel ouderwetse papieren tegenhangers, maar dat er ook een laatste nieuws pagina is die je de ergste bagger bespaart en het actueelste bericht altijd bovenaan heeft staan.

Oplossing is vrij simpel, helemaal niet naar de voorpagina gaan maar de Nieuws->Autonieuws pagina in je bladwijzers zetten en daarmee voortaan steeds direct daar beginnen op AW. Krijg je sowieso minder bladvulling voorgeschoteld, en de indeling is chronologisch zodat de irrelevante pulp die helaas toch nog tussen het echte autonieuws belandt nooit echt lang bovenaan blijft staan.

Zie je bij veel meer digitale nieuwsmedia trouwens, dat de 'voorpagina' hetzelfde lage chocoladeletter-koppen niveau heeft als (te) veel ouderwetse papieren tegenhangers, maar dat er ook een laatste nieuws pagina is die je de ergste bagger bespaart en het actueelste bericht altijd bovenaan heeft staan.
Denk dat het aantal clicks / views en de advertentie kosten dan hard achteruit gaan :)

Best prima om prikkelend soms iets neer te zetten, maar het slaat een beetje door. gewoon iets meer balans zou prettig zijn

Denk dat het aantal clicks / views en de advertentie kosten dan hard achteruit gaan :)

Best prima om prikkelend soms iets neer te zetten, maar het slaat een beetje door. gewoon iets meer balans zou prettig zijn
Klopt natuurlijk helemaal. Dus niet verder vertellen die tips, dan blijft 't ons geheim, lezen wij alleen 't echte autonieuws en zorgen de anderen wel voor die clicks ;)

@DeeTwee to be fair, dat lees je elke week ook geschreven door de wijsneuzen van de ICE-Brigade die de goegemeente graag komen melden dat de hype voorbij is. Dat zijn dan ook de enige artikelen met veel reacties en daarom worden ze ook met regelmatig online gezet.
Dat ervaar ik niet zo. Mensen die overtuigd pro-ICE* zijn, hebben doorgaans niet dat misplaatste, superieure gevoel dat alleen zij deel uitmaken van de Oplossing Voor Alles en de toekomst, zoals de BEV-ridders dat wel veelvuldig ten toon spreiden.

* voor zover je daar überhaupt van kan spreken, velen zijn niet per se anti-EV maar proberen gewoon wat realistischer naar de kwestie te kijken.

@DeeTwee het zijn gewoon 2 kampen die dag in dag uit met elkaar de strijd aan gaan. Mooi voorbeeld van hoe de samenleving tegenwoordig verdeeld is. Als je er ergens tussen in staat wordt je mening niet gehoord want dat is niet interessant genoeg.

Het is sowieso raar als je het mij vraagt om Pro ICE of Pro EV te zijn… :unsure:

Het is sowieso raar als je het mij vraagt om Pro ICE of Pro EV te zijn… :unsure:
Eens, maar toch kunnen we een heleboel profielen aanwijzen die met name dat laatste zijn. En ja de discussie is nogal gepolariseerd. Ik ben niet tegen elektrische auto's, ik word er echter ook niet wildenthousiast van. Ik denk gewoon dat verschillende reis- en transportbehoeften vragen om verschillende oplossingen qua aandrijving. Waarom enkel op 1 techniek inzetten? Maar goed als je zoiets verkondigt word je waarschijnlijk door velen automatisch al in het "anti"-hoekje gezet.

@DeeTwee dat ben ik met je eens, er zijn er wel aardig wat die niks anders doen dan alleen maar met oogkleppen op telkens weer hetzelfde herhalen. Dat is inderdaad heel erg vermoeiend.

Maar goed zoals gezegd, it takes two to tango, dat is dan ook de reden dat er 200-300 reacties onder dat soort artikelen verschijnen en een artikel over de personalisatie mogelijkheden bij Ferrari maar 12 reacties krijgt. Terwijl onder die 200-300 reacties men elkaar beschuldigd van wel of niet autoliefhebber te zijn... de ironie lol.

Terug
Bovenaan