Kaal topic

De kleur helpt ook mee aan de uitstraling...

DLixWst.jpg

Ik had wat haast, volgende keer kijk ik binnenin. Ik gok op geen airco, een aftermarket radio en zwengelramen.

Nog even inhakend op de Clio met 1-din uitsparing zonder radio;

Het chip tekort is bij Renault zo groot dat 2-din navigatie units (R-Link en Medianav) dit jaar niet meer leverbaar zijn. Met wat geluk krijg je nog een 1-din radio met stuurbediening, maar ook bij ons op de zaak komen de meeste nieuwe Renaults met een leeg vak én met 1 box rechts of zelfs zonder boxen en radiovoorbereiding.

Geheel willekeurig de één wel, de ander niet overigens. '21er Renaults die het wel hebben, hadden een blanco kenteken en zijn al eerder geproduceerd.

^^^ dit wordt dan tzt alsnog gemonteerd? Al lijkt radiovoorbereiding achteraf aanleggen nog wel lastig.. Heb je daar eigenlijk chips voor nodig?
Vroeger was dat een paar draden en stekkers..

Wij werden als autobedrijf voor de keus gesteld: nu afnemen zoals hij is of niet afnemen. Geen achteraf montage.

Maar in tijden van schaarste kopen klanten ze ook gewoon nieuw met een aftermarket Pioneer met Bluetooth hoor.

Radiovoorbereiding is een kwestie van boxen, kabels en stekkers. Maar ook die ontbreekt gek genoeg vaak momenteel. Dan heb je ook automatisch geen bedieningspaneel rechts onder het stuur.

Maar zelfs de juiste aftermarket radio begint al schaars (en duur) te worden..

Pietzoveel zei:
Zou de rechter buitenspiegel wel al standaard zijn geweest?
Dat was een extra. Overigens had je ook nog de Starlet Economic. Die was nog kaler met o.a. kunststof bekleding op de stoelen en de vloer. Amper verkocht in NL.

Een paar jaar geleden zo'n Starlet met 55.000 km verkocht voor 1300 euro, dat vond ik toen een prima prijs. Ik had 'm zo te zien moeten stallen. *-)

Dat klokje zit in het midden als je een tellergroep mét toerenteller hebt... Anders zit het klokje naast de snelheidsmeter (analoog).

Maar dit is dus geen kale uitvoering!

Klassiekerrijder zei:
Een paar jaar geleden zo'n Starlet met 55.000 km verkocht voor 1300 euro, dat vond ik toen een prima prijs. Ik had 'm zo te zien moeten stallen. *-)

Blijft een vraagprijs natuurlijk.. hij ziet er fris uit en zal technisch wel in orde zijn.. maar is dat ruim 5 mille waard? Lijkt mij niet.. of iemand moet van een berg geld af.. 3 mille lijkt mij realistischer.

Betrekkelijk maagdelijke Citroën Xsara met (voor zover ik kan zien) geen enkele optie. Ongespoten stootstrips, geen mistlichten, geen radio, geen airco en zelfs geen toerenteller (maar een grote klok):

https://www.2dehands.be/a/auto-s/citroen/m1739078067-citroen-xsara-1-9-diesel.html?previousPage=lr

$_86.JPG

$_86.JPG

Klassiekerrijder zei:
De kleur helpt ook mee aan de uitstraling...

DLixWst.jpg

Ik had wat haast, volgende keer kijk ik binnenin. Ik gok op geen airco, een aftermarket radio en zwengelramen.
Klopt. Sony radiootje. Zwengelramen, geen airco. Heerlijk basic ding.

Escher zei:
Betrekkelijk maagdelijke Citroën Xsara met (voor zover ik kan zien) geen enkele optie. Ongespoten stootstrips, geen mistlichten, geen radio, geen airco en zelfs geen toerenteller (maar een grote klok):

https://www.2dehands.be/a/auto-s/citroen/m1739078067-citroen-xsara-1-9-diesel.html?previousPage=lr

$_86.JPG

$_86.JPG

Kleur (metallic) was wel een optie: Gris Qartz, denk ik. ;)

Maar mooie vondst, ongeblazen 1.9d (ik heb die motor nog in de ZX gehad). In NL een Reflex uitvoering, als ik mij goed herinner.

Hij komt nog in 'Wat zag jij voor bijzonders vandaag', waarschijnlijk morgen, maar volgens mij mag ik dit wel een kale Porsche noemen.

Zo te zien zelfs geen verwarming!
Ik bedacht me dat mijn Ellendige Ex Corsa D ook wel in dit topic thuis hoort.

- enkel twee voor-airbags
- raamzwengels
- geen airco
- geen cruisecontrol
- geen koelvloeistoftemperatuurmeter (met alle effecten daarvan...)
- monochrome display zonder verbruiksstatistieken e.d.
- geen dagrijverlichting of mistlampen

Het enige dat nog luxe was, was de radio. Ik denk het enige van de optielijst.
DSC-6454.jpg

DSC-6460.jpg

IMG-9009.jpg

Dizono zei:
Maar als het jouw ex is, waarom koop je dan zoiets? :S

haha, als het niet zo'n maandagmorgengeval was geweest... 1. het was een goedkope auto, 2. ik was niet anders gewend, want tot dan toe had ik nog nooit een 'modernere' auto met die zaken gehad. Dus op dat moment niet van belang. Nu weet ik hoe prettig het is om wél cruise control te hebben. Maar elektrische ramen? Dat interesseert me echt niet.

Voormalige huurauto uit een of ander Zuid-Europees land ofzo? Heel kaal maar wel vijfdeurs, zo zie je ze eigenlijk nooit hier.

https://www.autowereld.nl/peugeot/206/1-1-xr-35675072/details.html

peugeot-206-1-1-xr-1-1-xr.jpg

De XR is niet eens de goedkoopste uitvoering, de XN zat er nog onder. Maar bij de XR waren in Nederland wel de bumpers en de spiegelkappen in carrosseriekleur meegespoten, bij de XN niet. Alle uitvoeringen waren hier ook als vijfdeurs leverbaar. Bij de XR had je nog altijd zaken als stuurbekrachtiging, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel en een deelbare achterbank die de XN miste.
Al met al heb ik de indruk dat de aangeboden auto een XN is en geen XR.

Is inderdaad een XN.
In combinatie met metalliclak kreeg ook een XN in kleur gespoten bumpers.
Alleen een niet metallic kleur (wit, rood of deze blauwe) had in de eerste jaren zwarte bumpers.

De XN had i.t.t. de andere uitvoeringen geen toerenteller.

https://www.2dehands.be/v/auto-s/mitsubishi/m1814385637-mitsubishi-colt-1-3i-benzine-110-000km-servo

kaal1.jpg

Zo'n kale Arona had ik alleen nog maar in de configurator gezien. Koelkastwit met zwarte stalen velgen en ongespoten deugrepen:

kaal1.jpg

Bijzondere spot! Zo heb ik de Arona, of welke andere moderne auto dan ook, nog nooit gezien.

Wouter82 zei:
Werkelijk, een nieuwe auto zonder wieldoppen? *-)

Dat zie je verkeerd! SEAT beschouwt deze uitvergrote naafkappen echt als wieldop.

Grappig trouwens dat 't een Belgisch gekentekende Arona is, in de BE-configurator is deze specificatie niet (meer) mogelijk. Wel in de Nederlandse en dan kost-ie zonder airco 23.750 euro. Koopje!

En dat terwijl rood de basiskleur is. Candy Wit unilak kost 650 euro extra :} (tenminste bij de facelift)

In Japan is er de Toyota GR 86 ook als basismodel RC.

37_o.jpg

38_o.jpg

39_o.jpg

40_o.jpg

Van buiten 16" stalen wielen met smallere bandjes en geen uitlaatsierstukken. Van binnen valt het nog mee, het mist wat mooiere details uit de duurdere versies en zaken zoals cruise control maar verder zit er nog best aardig wat op. Dat er geen scherm/radio in zit is overigens typisch iets Japans. De GT 86 RC was nog schraler

base.jpg

base-int.jpg

Nieuwe Audi A1, https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=346116327&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=1900&makeModelVariant1.modelId=25&minFirstRegistrationDate=2022-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&ref=srp&searchId=55afb52a-c7cd-3df2-42f1-8488fd3cb1d2
1f6763ca-9923-4721-93ec-81d8f7fba4ab

Zo hé, dat lijkt me ook geen plek voor een dinradio.
Of zou er helemaal geen muziek in zitten.
Wel iets typisch VAG, dat je moest betalen voor de radio voorbereiding.

Stif zei:
Zo hé, dat lijkt me ook geen plek voor een dinradio.
Of zou er helemaal geen muziek in zitten.
Wel iets typisch VAG, dat je moest betalen voor de radio voorbereiding.
Dit is een hele nieuwe en het verbaast mij dat je die zo kaal kan krijgen en dat iemand dat koopt. Hier in Nederland is hij niet zo kaal te krijgen.

Terug
Bovenaan