Kaal topic

En dik 10 jaar geleden, toen ik nog zo'n Taunus reed (maar dan één liter en 2 cilinders meer :)) waren goed passende voorschermen al lastig te krijgen....

Behoorlijk kaal voor een Alpina (geen leder, navigatie etc.):

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/alpina-d3-2-0-d-diesel-blauw-5edc555a-c286-6357-e053-e350040ac5de?cldtidx=3

0328095010010.jpg

ik zie dat vaker in Canada. Ik was in Canada, volgens mij 2006/2007 en toen werd daar nog steeds de Golf 4 aangeboden, wel voor een belachelijk lage prijs als ik het mij goed herinner....

Robbie1978 zei:
ik zie dat vaker in Canada. Ik was in Canada, volgens mij 2006/2007 en toen werd daar nog steeds de Golf 4 aangeboden, wel voor een belachelijk lage prijs als ik het mij goed herinner....

Verdraaid, dat wist ik niet. Kennelijk onder de naam "Golf City" en met een vrij ongelukkig ogende gefacelifte neus en kont...

2008-VW-City-Golf-i001.jpg

2008-VW-City-Golf-003.jpg

Edit: en blijkbaar gebouwd tot 2010! Dat interieur is ook een grappig mengelmoesje van verschillende generaties.

19458_2010_volkswagen_Golf_City.jpg

Het vastleggen van alles wat er onder VW-logo ter wereld is erkocht wordt een langdurige taak en levert interessante resultaten op. De Golf 4,5 had ik nog nooit gezien.

Klassiekerrijder zei:
Het vastleggen van alles wat er onder VW-logo ter wereld is erkocht wordt een langdurige taak en levert interessante resultaten op. De Golf 4,5 had ik nog nooit gezien.

De Golf 4 was een sterk ontwerp en na de 3 een dikke auto te noemen. Deze 4,5 maakt daar ineens een laf opwarmertje van. Ook knap eigenlijk. Een soort van Peugeot 206+ deja vu.

Erg leuk en uniek: een Giulietta zonder ook maar 1 optie!:

- Geen mistlichten
- Geen radio, slechts radiovoorbereiding met een aftermarket exemplaar
- Geen climate control
- Geen aux aansluiting, daardoor vreemd stukje afwerking
- Geen lichtmetalen velgen

https://link.marktplaats.nl/m1307450023

Weinig gereden! Zelfs het plasticje rondom het logo zit er nog op! Vermoeden: van een oud opaatje geweest.

In zes jaar! Dat is 55dkm per jaar! Ik vond 175dkm in 9 jaar al flink voor zo'n autootje (de stand van onze Alto). :O

Een eigenaar in al die jaren? Misschien van een uitzendorganisatie geweest .. veel kilometers maar ook diverse bestuurders, naar ik aanneem.

Sinds een jaar heb een auto in basisuitvoering.
De eerste eigenaar heeft nog geïnvesteerd in een met leer bekleed stuur dito pookknop en hij/zij heeft er een originele armsteun ingezet.
Heerlijk, die totale afwezigheid van al die knopjes!

Wouter82 zei:
Leuk! Maar wel een achterwisser, die waren dus standaard op die generatie? :S

Nee, mijn vrouw had een 1.0 spirit zonder wisser, maar wel een hoedenplak en kaartenvakken in de portieren, dat had de allergoedkoopste GA versie niet.

SVF zei:
Wouter82 zei:
Leuk! Maar wel een achterwisser, die waren dus standaard op die generatie? :S

Nee, mijn vrouw had een 1.0 spirit zonder wisser, maar wel een hoedenplak en kaartenvakken in de portieren, dat had de allergoedkoopste GA versie niet.

Maar een Spirit was pre-facelift, die kon inderdaad nog kaler zijn dan deze gewijzigde (in 1996 geintroduceerde) Swift.

Ik kwam een up! tegen zonder radio en zonder airco, en een Ibiza zonder radio en airco. Het bestaat nog. Maar het oogt wel heel schraal. Jaren geleden was er niks geks aan zo'n uitvoering, nu raak je ze aan de straatstenen niet meer kwijt.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bestelauto-s/m1447443285-hyundai-h100-h-1-2-4-benzine-lpg-g3-47-895-km.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr Als je geen toerenteller neemt, krijgt je wel het klokje maar geen naald en aanduiding. :}

$_85.JPG

Opvallend verleden trouwens, drie jaar geleden stond er net 7000 kilometer op de teller...

D Elzinga zei:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bestelauto-s/m1447443285-hyundai-h100-h-1-2-4-benzine-lpg-g3-47-895-km.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr Als je geen toerenteller neemt, krijgt je wel het klokje maar geen naald en aanduiding. :}

$_85.JPG

Opvallend verleden trouwens, drie jaar geleden stond er net 7000 kilometer op de teller...

Klopt! Schoonvader had vroeger een H100 en dat zag er inderdaad zo uit.

Überhaupt gaaf dat er nog een H100 in Nederland is overgebleven, maar deze zal binnenkort ook wel per container naar een exotisch oord afreizen.

Dit beeld van een (basis) Hyundai kon je ook in een Excel, Pony tegenkomen..

Ik vind het een beste prijs voor zo'n bus... maar kennelijk is de reden van LPG inbouw wel van enig nut geweest, gezien de afgelegde kilometers van recente tijd.

Ik heb nog een introductiebrochure van de eerste H100 met de wervende tekst: "De sensatie is compleet", refererend aan de complete standaarduitrusting. Dat valt dus best tegen...

marathon zei:
Ik heb nog een introductiebrochure van de eerste H100 met de wervende tekst: "De sensatie is compleet", refererend aan de complete standaarduitrusting. Dat valt dus best tegen...

Nou... er zaten wel meegespoten bumpers op zonder meerprijs! Dacht ik.. Misschien alleen op de dubbele cabine. En wat dacht je van een geheel bekleed interieur! Er zat zelfs wat isolatie op de motorkap af fabriek. En stuurbekrachtiging. Radiovoorbereiding ook dacht ik.

Volgens mij is een heel groot deel van de H100's niet zozeer geexporteerd maar gesloopt. Ik kan me herinneren dat er problemen waren met de oliepomp wat nogal eens een motorblok gekost heeft (Hyundai had een afgekeurd Mitsubischi ontwerp gekocht ging toen het verhaal). Ik heb zelfs weleens bij een andere H100 bij 10.000km op de klok de oliepomp vervangen. En roesten konden ze ook heel erg goed.
De H100 werd na iets van 12 jaar trouwe dienst dan ook ingeruild als sloopauto en toen kwam er een H200. En die had inderdaad 4x per week een kaartje of deze niet te koop zou komen.

rzasa zei:

Dit is wel echt kaal... zo zie je ze annu nu niet veel meer. Doet me echt denken aan de jaren 90, toen het nog goed gangbaar was.
Nu lopen onze nieuwe auto's over van luxe en veiligheidsvoorzieningen...

Alleen als Taxi kan je de huidige E-klasse bestellen met halogen lampen. Heel bizar want in de configurator heeft zelfs de instapversie LED-koplampen.
Ziet er heel basic uit:
2048_67hghgh.jpg

2048_fggf56.jpg

Waarom zou dat zijn? En waarom toont de configurator deze uitvoering niet meteen in Hellelfenbein?

Marcel Br zei:
Hellelfenbein wordt al sinds jaren als wrap uitgevoerd in verband met de inruilprijs ?

Oh, ik dacht dat ze daar in landen als Marokko niet zo moeilijk over deden...

ik kan niet in de BE configurator, en ook niet in de DE configurator 1 uitvoering vinden zonder LED ... Toch zijn bijna alle W213 taxi's aan de luchthaven van zaventem met halogenlampen...

Denk dat de specifieke "Taxi uitvoering" alleen via een dealer is te bestellen. (Hebben die niet ook een Skai bekleding?)

Mercedes levert ook af-fabriek hulpverleningsvoertuigen en gepantserde auto's. Die staan ook niet in de configurator.

Reyner zei:
Alleen als Taxi kan je de huidige E-klasse bestellen met halogen lampen. Heel bizar want in de configurator heeft zelfs de instapversie LED-koplampen.
Ziet er heel basic uit:
2048_67hghgh.jpg

2048_fggf56.jpg

Ik was laatst in Berlijn, bijna alle W213 taxi's rijden daar rond met deze basic verlichting.

Terug
Bovenaan