Kaal topic

Lada granta standaarduitvoering
lada-granta-foto-39.jpg

eg3c3cs-960.jpg
 
Dat geloof ik nog niet, maar de 'oude' 1.2 l4 is opnieuw leverbaar.
 
Ik heb mijn Swift in crisisuitvoering kunnen inruilen voor een Alto GA. Hoe kaal wil je het hebben? Ik ben er blij mee.
Ik vind de Alto behoorlijk luxe: alle deuren kunnen op slot en de auto kan gewoon 130 over de snelweg. Wat wil je nog meer?
 
Lol!

Oke, over tot de orde van de dag:

29446837326_076fcea517_c.jpg


Zo kaal had je ze niet in Nederland!
 
Een hele schrale 206. Ongespoten bumpers, trage NA diesel, 1 airbag en stuurbekrachtiging.

https://link.marktplaats.nl/m1084832350

$_85.JPG
 
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1102289215-ford-taunus-1-3-l-bj-1977-apk-10-2018-zeer-mooi.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=2

Ik ben al sinds mijn jeugd Taunus-fan (opa kocht ieder jaar een nieuwe 1.6 L, het moment dat hij z'n laatste inruilde op een Sierra was traumatisch voor mij als 12-jarige), maar ik kan me niet herinneren ooit een ONK Taunus TC2 1.3 custom te hebben gezien. Ze zijn blijkbaar wel verkocht en er is er warempel nog een over ook. De absolute basisversie in heerlijk beige en met als enige extra spatlappen. 55 pk's voor 950 kg, dat schiet niet op.

Past mooi in Wouter82's verzameling, als voorloper van z'n Sierra 1.3 custom, ook zo'n witte raaf.
 
https://ww3.autoscout24.nl/classified/302730449
Het kan nog kaler natuurlijk, maar met de 1.1 toch een karige auto.
0302730449002.jpg
 
2 heerlijk kale E-Kadetten sedan:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1130834203-opel-kadett-1-3n-ls-schuurvondst-origineel-nederlandse-opel.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=4
Jammer van die decadente stootstrips

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m1126866697-opel-kadett-1-3-sdn-s6-1987-wit.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=5
Zonder stootstrips, maar met rechter buitenspiegel. Bah!
 
https://www.speurders.nl/overzicht/autos/leuke-opel-omega-1-8-s-1987-zilvergrijs-apk-tot-27-09-2017-166662099.html?sr_ab=0&no_qs=True&query=Olympia

Opel Omega 1.8s LS, nog zonder rechter buitenspiegel. Kaal!
 
Kaler dan dit zal je waarschijnlijk niet vinden in Nederland, al gepost op de eerste pagina, maar nu zelfs te koop in Nederland!
Een Tata Nano uit India, ooit de naam gekregen als goedkoopste nieuwe auto ter wereld


$_85.JPG


$_85.JPG


Te koop
 
Ik zie nu pas dat die ook niks van een klimaatregeling heeft, geen verwarming, geen fan, geen ventilatieroosters o_O
 
hoe kom je dan door een apk?

Personenauto’s met een voorruit, die na 30 september 1971 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende installatie ter ontdooiing en ontwaseming van de voorruit.
 
Carfanatic zei:
hoe kom je dan door een apk?

Personenauto’s met een voorruit, die na 30 september 1971 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende installatie ter ontdooiing en ontwaseming van de voorruit.
Hm, bijzonder. Mijn Kever heeft dat namelijk ook niet en die is van 1973...

En ooh die C4 hierboven, wat vreselijk!
 
Wouter82 zei:
Ik zie nu pas dat die ook niks van een klimaatregeling heeft, geen verwarming, geen fan, geen ventilatieroosters o_O

Het is dan ook een Nano Sport, dus alles is gericht op het beperken van het gewicht:rolleyes:
 
Het meest wonderlijke vind ik wel dat dat ding op kenteken is gekomen. Hij lijkt als gewone personenauto te zijn geregistreerd, maar zonder typegoedkeuring. En hoe kan een auto uit 2010 zonder Europese toelating door de RDW gekeurd worden als er geen abs, airbags, voorruitontwaseming etc. op zit? :confused:
 
Groen7.nl zei:
De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) heeft de Tata Nano van stichting Blij dat ik Rij goedgekeurd op basis van de veiligheidseisen voor een individuele toelating.

.........

Na import zijn er enkele modificaties aangebracht om de toelating mogelijk te maken

Staat in het artikel uit de link van Durashift. :)
 
Blijdatikrij zei:
De goedkoopste auto ter wereld is in Nederland goedgekeurd en heeft een kenteken en is dus daarmee erkend als echte “auto”. De Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) heeft de Tata Nano van stichting Blij dat ik Rij goedgekeurd op basis van de veiligheidseisen voor een individuele toelating.

Individuele toelating lijkt mij een maas in de wet om typegoedkeuring te omzeilen?
 
Barri zei:
Carfanatic zei:
hoe kom je dan door een apk?

Personenauto’s met een voorruit, die na 30 september 1971 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende installatie ter ontdooiing en ontwaseming van de voorruit.
Hm, bijzonder. Mijn Kever heeft dat namelijk ook niet en die is van 1973...

Een verwarmingsinstallatie en uitstroomopening onder de voorruit toch wel? Dat is de enige vereiste.
 
D. Elzinga zei:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=11

https://i.marktplaats.com/00/s/NjgzWDEwMjQ=/z/fVMAAOSw9GhYjy6~/$_85.JPG

De belachelijke luxe van een klapdakje en twee wieldoppen bederven de utilitaire uitstraling helaas een beetje.
Je weet dat de verkoper werkelijk niets aan de auto wil uitgeven als er geen goedkoop setje doppen vanaf kan...

Afgelopen week op mijn werk zowaar twee vrij jonge auto's binnengekregen zonder airco. Een Citroen DS3 en een Peugeot 2008. De laatste had ook geen radio, kaal plastic stuur zonder knoppen, zwengelramen achterin, staal met doppen en geen cruise control. En hij was uni-wit. Uit de privélease, weinig kilometers en blijkbaar van iemand die geen cent teveel wilde betalen. Bij de DS3 was de configuratie nog vreemder, twee kleuren lak en leder interieur, staal met doppen, fabrieksradio zonder navi maar wel cruise control. Volgens verkopers zijn moderne auto's zonder airco vrijwel niet te verkopen.
Ik moet ook even op zoek naar foto's van een Audi A5 zonder navi. Nooit eerder gezien, zag er extreem kaal uit met veel loze knoppen.
 
Als je een auto gaat leasen/private leasen zal het je toch worst wezen wat er na je leasecontract mee gebeurt en hoe courant de uitvoering is? Elke optie verhoogt het maandbedrag. Dan moet de leasemij zijn tarieven maar beter samenstellen, zodat bijv. de optie A/C maandbedrag X extra kost vanwege de investering plus een korting Y dankzij de verbeterde restwaarde/courantheid.

En er zijn legio mensen die niet eens weten dat er naast stalen velgen met plastic doppen ook nog zoiets bestaat als lichtmetalen velgen, laat staan dat ze daarvoor willen bijbetalen. Sterker nog: ik ken iemand die een demomodel van een auto kocht ("nieuw, maar met de kop eraf" ), en de optionele l.m.-velgen er t.b.v een extra scherpe prijs af liet halen waarna er weer origineel staal met plastic onder ging...

Hetzelfde met audio-apparatuur: waarom zou je het bijbestellen of erin laten zetten als je het nooit aanzet omdat het je bijvoorbeeld stoort in je concentratie tijdens het rijden? Ik ken ook iemand die de TomTom niet op de voorruit plakt omdat het beeld zou afleiden: hij ligt op de passagiersstoel en alleen de gesproken aanwijzingen worden gebruikt. Zo iemand zal waarschijnlijk niet bijbetalen voor een mooi ingebouwd systeem.
 
Zeker, er is ook een groep mensen die niet tegen de droge lucht van een airco kunnen. Prima, dan zet je dat ding niet aan, toch?

Tegenwoordig is zo'n systeem een beperkte meerprijs maar maakt het de verkoopbaarheid / waardebepaling wel een stukje gunstiger.
Uiteindelijk is alles te verkopen, als het maar de juist prijs is..
 
Maar met zo'n royale keus zullen de meeste mensen gaan voor de best uitgeruste auto, dan staat de kale auto er heel erg lang en moet er flink afgeschreven worden. Beter een iets luxueuzer versie inkopen, dan hoef je niet op zoek naar de witte raaf onder de klanten.
 
Klassiekerrijder zei:
D. Elzinga zei:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=11

https://i.marktplaats.com/00/s/NjgzWDEwMjQ=/z/fVMAAOSw9GhYjy6~/$_85.JPG

De belachelijke luxe van een klapdakje en twee wieldoppen bederven de utilitaire uitstraling helaas een beetje.
Je weet dat de verkoper werkelijk niets aan de auto wil uitgeven als er geen goedkoop setje doppen vanaf kan...

Geniaal! Je kan nooit de vier wielen tegelijkertijd van de zijkant zien, dus niemand komt er ooit achter dat het geen porem is. :)
 
Stefan-V6 zei:
Mijn vader had vroeger zo'n Kadett LS, met stootstrips (geloof ik), rechter buitenspiegel en klokje in het dashboard, maar ook met vierbak en achteraf ingebouwde (!) gordels achter:

SR-20-KB Opel Kadett by Stefan van Wijnen, on Flickr
Nostalgie: Mijn moeder had ooit de alllereerste generatie Kadett GSI 1.8 (alleen de eerste jaren geleverd als 1.8, later als 2.0). Ook met achteraf ingebouwde gordels achteraan (zonder rolsysteem!!), digitaal klokje en digitale tellers (echt science fiction, zo einde jaren 80)
Ze hebben hem uiteindelijk weggedaan wegens continue kosten (waterpomp, 2x alternator en de "check control")
Dit is de "Check control" o_O
gsi_checkcontrol_84.jpg
 
Klassiekerrijder zei:
D. Elzinga zei:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=11

https://i.marktplaats.com/00/s/NjgzWDEwMjQ=/z/fVMAAOSw9GhYjy6~/$_85.JPG

De belachelijke luxe van een klapdakje en twee wieldoppen bederven de utilitaire uitstraling helaas een beetje.
Je weet dat de verkoper werkelijk niets aan de auto wil uitgeven als er geen goedkoop setje doppen vanaf kan...

Afgelopen week op mijn werk zowaar twee vrij jonge auto's binnengekregen zonder airco. Een Citroen DS3 en een Peugeot 2008. De laatste had ook geen radio, kaal plastic stuur zonder knoppen, zwengelramen achterin, staal met doppen en geen cruise control. En hij was uni-wit. Uit de privélease, weinig kilometers en blijkbaar van iemand die geen cent teveel wilde betalen. Bij de DS3 was de configuratie nog vreemder, twee kleuren lak en leder interieur, staal met doppen, fabrieksradio zonder navi maar wel cruise control. Volgens verkopers zijn moderne auto's zonder airco vrijwel niet te verkopen.
Ik moet ook even op zoek naar foto's van een Audi A5 zonder navi. Nooit eerder gezien, zag er extreem kaal uit met veel loze knoppen.

Even hierop inhakend is dit geen kale uitvoering maar wel een hele hele dure auto zonder Airco.

Abarth 695 Biposto
 
Volgens verkopers zijn moderne auto's zonder airco vrijwel niet te verkopen.
Dat hoor ik bij mij op 't werk ook inderdaad.

Als je een auto gaat leasen/private leasen zal het je toch worst wezen wat er na je leasecontract mee gebeurt en hoe courant de uitvoering is? Elke optie verhoogt het maandbedrag. Dan moet de leasemij zijn tarieven maar beter samenstellen, zodat bijv. de optie A/C maandbedrag X extra kost vanwege de investering plus een korting Y dankzij de verbeterde restwaarde/courantheid.
Of dit kan ligt heel erg aan het systeem en hoe de data wordt aangeleverd. Maar je schetst wel de ideaalsituatie voor de leasemaatschappij inderdaad.
Mijn vader mocht in 2000 zijn eerste leaseauto uitzoeken. Het werd een witte Zafira 2.0Di 82pk, zonder airco. Een witte mpv met nauwelijks vermogen en zonder airco. Een stap vooruit t.o.v. de Escort clipper die toen op was, maar de hel voor de remarketing afdeling van de leasemaatschappij :cool:
 
Nico GTR zei:
cirKel zei:
Nico GTR zei:
Even hierop inhakend is dit geen kale uitvoering maar wel een hele hele dure auto zonder Airco.

Abarth 695 Biposto

Gezien de specs, o.m. de polycarbonaat zijruiten, lijkt me dat heel bewust gedaan om de massa te beperken.

Dat weet ik wel zeker. ;)

Het kán nog kaler..

C5Q2Q9WWAAENcf6.jpg:large


:( kennelijk ook al 'populair', zo'n Abarth, onder het dievengilde

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/200842/dieven-roven-auto-leeg-zelfs-de-stoelen-zijn-eruit-gehaald
 
Iemand die van zijn Fiat wat specialers wil maken?
Opvallend trouwens die lifehammer. Daar kun je toch nooit bij als je op de kop ligt? :confused:
 
Een kale Golf 3 in nieuwstaat. De enige optie was de achterdeuren, lijkt me.
<https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1134716311-volkswagen-golf-1-4-in-absolute-nieuwstaat.html>
$_85.JPG

$_85.JPG
 
Terug
Bovenaan