Kaal topic

Wat een geweldige Granada ja! Ook zonder rechter buitenspiegel. Wel jammer dat de advertentie slordig is en al 22 jaar geen apk is ook wel interessant...
$_85.JPG
 
Wouter82 zei:
Wat een geweldige Granada ja! Ook zonder rechter buitenspiegel. Wel jammer dat de advertentie slordig is en al 22 jaar geen apk is ook wel interessant...
$_85.JPG

Jammer van de metallic lak; heeft de toenmalige 1e eigenaar toch nog een optie genomen.
Verder een heerlijke klassieker.

De versie voor deze was er ook als 2-deurs; hij kan dus nog kaler.

ford-granada-2-door-1.jpg
 
Dat kon idd de koenen granny weleens zijn, nu alleen nog vergelijkbaar materiaal vinden.
 
Je had die ook nog als kalere L.

Nog best een flinke prijs trouwens, voor een niet belastingvriendelijke, roestige Kadett.
 
Toch heb ik nooit een Kadett L gezien. Wel kan ik me vaag herinneren dat je kale uitvoeringen (zonder stootstrips bijvoorbeeld) zag waar geen type-aanduiding op het zijscherm stond. Zouden dat de L's zijn? Opel (en ook Ford) zette wel vaker niks op de kaalste uitvoeringen en/of die met de lichtste motoren. Zo staat er op een E-Kadett 1.2 S alleen "Kadett" op de kofferklep en bij de iets sterkere 1.3 "Kadett 1.3". Bij Ford zag je hetzelfde: op de kaalste Escort stond alleen "Escort", geen 1.1 en/of custom.
 
Custom stond bij Ford toch voor de kaalste versie? De Sierra zonder meegespoten grill en met simpele spiegels...

Ik heb ook nog nooit een E-Kadett L gezien. Inderdaad, de kaalste versies waren niet voorzien van aanduidingen.
 
Klassiekerrijder zei:
Custom stond bij Ford toch voor de kaalste versie? De Sierra zonder meegespoten grill en met simpele spiegels...

Klopt, die waren ook echt helemaal kaal, zelfs simpelere stoelen, geen wieldoppen en (dacht ik) ook geen hoedenplank.
De Sierra Custom werd zelfs geleverd met een 1.3 blok.
 
Sierra Custom had wel degelijk een hoedenplank. Echt heel kaal was die ook niet, want ook gewoon twee zonnekleppen, hoofdsteunen (weliswaar niet verstelbaar), mistlamp en achteruitrijlamp etc. En inderdaad als 1.3 leverbaar, wat op zich nog redelijk vooruit komt :) Die simpele spiegels zaten overigens ook op de L.
 
Ook echt kaal waren de basisuitvoeringen van de Peugeot 205 in de jaren 80. Ze begonnen bij de XE (3drs) en GE.
Inderdaad, hier geen hoofdsteunen op de stoelen, geen hoedenplank, geen afdekdeel op de achterklep zodat je tegen de wissermotor aankeek o_O. Smalle 4,5" brede wieltjes, een stoelbekleding die zo dun was, dat je er na een paar jaar de scheuren erin vielen.

Het was vooral om de kaalheid van de instappers, dat Peugeot Nederland de 'Accent' uitvoering aan de man bracht. Stripingkje extra, stootstripjes, wieldopjes en een paar hoofdsteunen. Omvatte niet veel dus, maar gaf de verkoop net dat zetje. Ze verkochten bij duizenden...
 
Sexappael van een plastic zak. Wil er niet dood (of levend) in gevonden worden :T.
 
Tja:
https://www.autowereld.nl/toyota/corolla/1-3-xli-unieke-auto-19288748/details.html
van 1950 voor 2750!

toyota-corolla-1-3-xli-unieke-auto-19288748-7.jpg
 
Tja... nu wel bij een specialist te koop hè... dan mag [size=small]je[/size] het [size=small]proberen.[/size].

Hopelijk leest een potentiële koper eerst ff dit topic..
 
Foto past beter in het "foto van de dag" topic:

Bethesda Ziekenhuis te Hoogeveen past succesvol nieuwe pijnloze sterilisatiemethode bij mannen toe. Eén blik op onderstaande foto en het zaad slaat direkt levenslang dood.

toyota-corolla-1-3-xli-unieke-auto-19288748-7.jpg
 
Ik had ook ooit zo een basis Corolla Diesel (zie profiel / vorige auto's voor de review ;)).

Goedkoop en zorgeloos van 100K naar 280K gereden, toen kruiste een 2.2 VTEC mijn pad :cool:

@740estate : nadien probleemloos nog voor een zoon gezorgd hoor, die leeft eveneens zorgeloos maar is iets minder goedkoop ;)
 
Wacht even..... uit occassionwedstijd 393:

740estate zei:
[size=large]Toyota Corolla Sedan 1.8D XL 544.000 km![/size]

In een vlaag van gezond verstand heb ik ooit een identieke Corolla Sedan 1.8D XL gekocht. Het mocht niet veel kosten en ik maakte veel kilometers. Na 2 maanden had ik al spijt, de meest seksloze auto die ik ooit heb gehad. Het rijden was kraak noch smaak en hetzelfde gold voor het design (kuch) van het exterieur en het interieur. Het ding was niet stuk te krijgen en ging maar door en door. Alles bleef heel, hoe hard je het ding ook martelde. Na 2,5 jaar bij kilometerstand 480.000 de auto verkocht aan een stel marokkanen en waarschijnlijk tuft de trouwe Corolla 1.8D in Marokko nog steeds rond.

Bedankt trouwe Corolla!

Benieuwd of er kleine 740estate-tjes op deze aardbol rondrijden :D.
 
Joop053 zei:
Wacht even..... uit occassionwedstijd 393:

740estate zei:
[size=large]Toyota Corolla Sedan 1.8D XL 544.000 km![/size]

In een vlaag van gezond verstand heb ik ooit een identieke Corolla Sedan 1.8D XL gekocht. Het mocht niet veel kosten en ik maakte veel kilometers. Na 2 maanden had ik al spijt, de meest seksloze auto die ik ooit heb gehad. Het rijden was kraak noch smaak en hetzelfde gold voor het design (kuch) van het exterieur en het interieur. Het ding was niet stuk te krijgen en ging maar door en door. Alles bleef heel, hoe hard je het ding ook martelde. Na 2,5 jaar bij kilometerstand 480.000 de auto verkocht aan een stel marokkanen en waarschijnlijk tuft de trouwe Corolla 1.8D in Marokko nog steeds rond.

Bedankt trouwe Corolla!

Benieuwd of er kleine 740estate-tjes op deze aardbol rondrijden :D.

:rolleyes:...... :):):)
Na de Corolla twee kleine 740estate-tjes (met roze strikjes) in één keer.

@Niseko: een stuk minder goedkoop, maar ze zijn absoluut priceless.
 
Wat bedoel je precies met de stootlijst in de achterbumper?

Ik zie er weinig verschil met dit exemplaar.

m1fyhhfb6b4p_480.jpg


Komt uit de AW database.
 
Ja, da's automatische vulling volgens mij.
De tekst van de verkoper rept er niet over.

Als dit daadwerkelijk de selection uitvoering is.. was airco toen 995 euro optie.. vermoedelijk handbediend.. want de 111 edition had een handbediende standaard.. (het daaropvolgende uitrustingsniveau). Volgens AW database.
 
Ik zag hem toevallig staan bij dat bedrijf, vandaar dat ik hem hier ook plaats.
Waar normaal de knop van de airco zit, zit bij deze een dummyknopje. Ook zit er in plaats van de radio een enorm opbergvak.
Untitled by https://www.flickr.com/photos/123060129@N03/, on Flickr

Over het algemeen zijn die stootlijsten er los op geklikt, zodat je ze kunt vervangen. Bij deze is het gewoon als een vouw in de bumper geperst. (nooit eerder zo gezien)
 
Nieuw zonder wieldoppen kan in NL ook, bij Skoda. De goedkoopste Citigo heeft wieldoppen als optie voor €40 op de prijslijst staan.
En is de Panda ook niet met ongespoten bumpers leverbaar?
 
Ik zie wel de luxe van getint glas, hoofdsteunen en een rechter buitenspiegel.
verder heeft deze volgens de beschrijving ook nog een radiovoorbereiding, achterruitverwarming, stuurbekrachtiging, van binnenuit verstelbare spiegels, 12 volt aansluiting, airbags, asbak, isofix en nog veel meer overbodige luxigheden.
 
D. Elzinga zei:
Dankzij Dacia kun je ook nu nog (althans, in het buitenland) een nieuwe auto zonder wieldoppen en met ongespoten bumpers kopen: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...6600&makeModelVariant1.modelId=6&pageNumber=1

$_20.JPG

Zo zie ik ze eigenlijk het vaakst hier in België, in het wit of donkerblauw. Regelmatig ook met reclame erop. En dan heb je als bedrijf een nieuwe, ruime auto die je van A naar B brengt, voor nog geen 7.000 euro.

@Barri,
Volgens mij niet in Nederland, maar bijvoorbeeld wel in Italië.
 
kale Dacia sandero gespot in België. weet iemand waarom deze standaarduitvoering niet leverbaar is in Nederland?
05-08-16%2B-%2B1
 
Omdat die, dankzij allerlei milieuheffingen, onder de streep te duur, en dus onaantrekkelijk, zou worden.
 
Die witte Corolla kent geen gezeik met oprekkende distributiekettingen, olieverbruik, vastzittende EGR kleppen, olie van 40 euro de liter, DSG MMT en noem maar op ellende. Je wordt niet opgesloten in het plastic, je kan hem niet starten via de afstandsbediening als boefje zijnde.


Wat hij wel doet is gewoon rijden tegen zeer acceptabele kosten. Aangezien deze dingen niet te slopen zijn vraag ik mij wel eens af wat er duurzamer is.
 
Dacia's worden blijkbaar vaker gekocht in crisis-uitvoering dan welk merk ook... een mooi voorbeeld, deze Duster met niks. Zelfs de achteruitrijcamera werd achteraf gemonteerd. Erg netjes en onopvallend gedaan, ook dit mocht blijkbaar niets kosten. Let ook op het 4x4-embleem van de Action.

28683891592_a3b5978188_b.jpg


De eigenaar kocht 'm blijkbaar om te offroaden, of kan-ie gewoon niet parkeren?
 
Ach, ik vind het wel wat hebben die kale Dacia`s, gewoon functionele auto`s.
Ik ben net terug van een rondje Zuid Europa, politie, postbezorgers, brandweer en ambulancediensten etc van alles rijdt daar met Dacia`s rondt.
 
Klassiekerrijder zei:
(..)

28683891592_a3b5978188_b.jpg


De eigenaar kocht 'm blijkbaar om te offroaden, of kan-ie gewoon niet parkeren?


Gemak denk ik.. 'moet tegen een stootje kunnen' zal de eigenaar misschien wel denken..

Edit: .. en anders staat de kont van de Sandero Duster wel erg op de rijbaan..;)
 
Hij stond inderdaad een eind op de rijbaan, kwam blijkbaar uit de straat schuin ertegenover en wilde geen moeite doen om even behoorlijk te parkeren.
 
Een tijdje terug ging het over de zwarte bumper Panda... Ik wist zeker dat ik er eens eentje in Nederland heb gezien. Ik kon hem niet meer vinden, en toen ineens vanmiddag kwam ik de foto eindelijk tegen!


Hij is origineel Nederlands en is in 2014 op de Nederlandse wegen gekomen. Ik ben niet genoeg thuis in de Panda-uitvoeringen, maar het is een 0.9 TwinAir, dit klinkt wel erg basis als je het mij vraagt :)
 
Alleen jammer van die motor. Wat een verschrikkelijk ding zeg. Gelukkig heeft Fiat inmiddels ook het licht gezien...
 
Terug
Bovenaan