JFR: Mini Cooper S 60 years Edition 2019.

Dat zijn ook mooie opties, een 2 serie coupe zou ik ook best willen overwegen.

De 2-serie Coupe is net zo oud als je Mini en de 3-serie 1 jaar jonger.
Als je wat anders wil kopen, koop dan een exemplaar dat véél jonger is minimaal van Bouwjaar 2023 en het mooiste van 2024 mocht dat haalbaar zijn

Laatst bewerkt:
Ik vraag me ook altijd uit hoe iemand een 'nieuwe' auto wil kopen die al op de markt was toen de 'huidige' auto werd aangeschaft. Buiten veranderende gezinssituaties komt het er dan gewoon op neer dat er toen een verkeerde keuze is gemaakt;)

Als je wat anders wil kopen, koop dan een exemplaar dat véél jonger is minimaal van Bouwjaar 2023 en het mooiste van 2024 mocht dat haalbaar zijn

Klopt niet hoor, alle 3 de door mij opgegeven opties zijn jaren nieuwer dan de Mini van TS. En wat betreft een nog nieuwer bouwjaar, leg jij dan het verschil in aanschaf bij? ;)

Ik vraag me ook altijd uit hoe iemand een 'nieuwe' auto wil kopen die al op de markt was toen de 'huidige' auto werd aangeschaft. Buiten veranderende gezinssituaties komt het er dan gewoon op neer dat er toen een verkeerde keuze is gemaakt;)
Wat een onzin. Wat dacht je van een auto kopen die 1,2 of zelfs 3 treden hoger staat maar iets ouder is? Als je in 2022 een 2018 1 serie koopt betekend niet dat als je in 2025 een 2018 5-serie koopt (die je in 2022 helemaal niet kon betalen) een achteruitgang is of dat je in 2022 een verkeerde keuze hebt gemaakt.

Nog even afgezien van het feit dat de occasionprijzen de afgelopen 3 jaar door het plafond zijn gegaan.

Van die bouwjaren wordt het eerder een Mazda 3, die rijdt niet zo sportief als de BMW, maar rijdt zeker ook niet verkeerd.

BMW 1 serie wil ik ook nog eens proberen, een 3 serie rijdt prima, maar misschien toch wat te groot voor mij alleen.Wat mij bij de 3 serie ook opviel ten opzichte van de Mini was een lagere instap, nu is dat voor mij gelukkig geen probleem, gelukkig lichamelijk alles nog soepel.;) Maar dat viel mij op.

Misschien in drie kilometer tijd kapot gereden? Ik zou voortaan eerst even de buitenkant checken alvorens te gaan rijden.
De wang van de band was inderdaad beschadigd, dus moest er wel een nieuwe band om.

Vanmiddag in het Friese Appelscha aanwezig geweest bij een meeting van BMW en Mini rijders, was erg gezellig, even een praatje gemaakt met diverse mensen, Omrop Fryslan was ook aanwezig om beelden te maken, over een tijdje zal het op Omrop Fryslan worden uitgezonden. :)
Hierbij wat foto's die ik gemaakt heb:

Zo dan. Vind de 135 mooier dan een Ti met al z'n rooie accenten.
Mwah. Heb niks met rood normaal maar icm sommige kleuren staat het best goed. Moet wel eerlijk zeggen dat dit specifieke proefritexemplaar erg kleurloos is zo in het zwart, zou niet mijn eigen keus zijn. Dan is dat grijsblauwige een stuk sprekender om maar wat te noemen.

• Leuk
Waarderingen: rw54
Fraai! Fijn model hé? Ik zou ook eerder voor een andere kleur kiezen zoals hierboven al aangegeven.

Fraai! Fijn model hé? Ik zou ook eerder voor een andere kleur kiezen zoals hierboven al aangegeven.
Inderdaad, maar het verbruik van een 135i zal denk ik ook niet meevallen, het zal dus eerder een 120 of 128 tii worden.Nu ik weet dat een 1 serie ook erg fijn rijdt, ga ik denk ik eerder voor een 1 serie dan een 3 serie, al blijft dat ook een erg fraaie auto.
Wat mij trouwens opviel is dat ik het gevoel had dat ik in mijn Mini meer steun voor mijn rug heb dan in deze BMW.

Mwah. Heb niks met rood normaal maar icm sommige kleuren staat het best goed. Moet wel eerlijk zeggen dat dit specifieke proefritexemplaar erg kleurloos is zo in het zwart, zou niet mijn eigen keus zijn. Dan is dat grijsblauwige een stuk sprekender om maar wat te noemen.
Inderdaad, ik heb zelf liever ook een auto met een leuk kleurtje.

Al neig ik nu naar een BMW 1 of 3 serie, ik zou ook misschien nog weleens een VW Golf GTI of een Honda Civic willen proberen, ben ik ook benieuwd naar hoe dat rijdt.

Dat denk ik ook.:cool:
Zo als het er nu naar uitziet, wordt het waarschijnlijk 1 van deze modellen:

BMW 120, 178 pk is eigenlijks snel zat.

BMW 128 Tii.

Een M 135i is ook erg gaaf,supersnel, maar met 306 pk sta je denk ik wel erg vaak bij de benzinepomp.:)

BMW 320i.

BMW 330i.

En een Mini Clubman zou ook nog goed kunnen.

Zelf vind ik het echt doodzonde dat de 1-serie tegenwoordig geen achterwielaandrijving meer heeft. De huidige 1-serie heeft helaas niet zoveel aantrekkingskracht meer op mij. De lekkerste 1-serie is wat mij betreft een E87 130i of een F21 140i dus met RWD en een 6-in lijn.

Toch is de huidige vast een heel fijne auto om mee te rijden hoor. Met de halve 6-cilinder ook nog steeds fijn gemotoriseerd. Die zou het mij ook prima kunnen doen. Ja, de M135i is veel sneller, maar wat is dat nog waard tegenwoordig met al het EV-geweld.

Bij de huidige 3-serie zou ik ook de 318i of 320i nemen. Heerlijk soepel en absoluut vlot zat. De 330i vind ik zelf niet zo interessant, pas als M340i met 6 cilinders wordt het echt leuk.

Inderdaad jammer dat de 1 serie geen achterwielaandrijving meer heeft, maar ik las ook ergens dat de BMW 1 serie, en ook Mini, mogelijk als elektrische auto in de toekomst achterwielaandrijving krijgen.

Dat denk ik ook.:cool:
Zo als het er nu naar uitziet, wordt het waarschijnlijk 1 van deze modellen:

BMW 120, 178 pk is eigenlijks snel zat.

BMW 128 Tii.

Een M 135i is ook erg gaaf,supersnel, maar met 306 pk sta je denk ik wel erg vaak bij de benzinepomp.:)

BMW 320i.

BMW 330i.

En een Mini Clubman zou ook nog goed kunnen.
Hoeveel KM rij je per jaar? Denk dat het verbruik wellicht nog kan meevallen met die M135i.

Hoeveel KM rij je per jaar? Denk dat het verbruik wellicht nog kan meevallen met die M135i.

Dat denk ik ook, in de basis is het ook precies het zelfde blokje, de B48. Met gelijke rijstijl zal het verbruik niet heel veel schelen denk ik. Wel als je je laat verleiden door het vermogen vaak aan te spreken uiteraard

Mini Clubman is ook nog met dezelfde motor met 306 pk geleverd, maar 192 pk in mijn Mini vind ik ook eigenlijks ook snel zat. :)

VW Golf GTI heeft inderdaad misschien wel een hoog petjes gehalte, om het zo maar te zeggen, en er zullen ook vast GTI's zijn die afgetrapt zijn,al zal dat wellicht ook met andere sportieve modellen van merken zo zijn., maar toch heeft een Golf GTI ook wel iets.

Mini bevalt prima, maar ik heb altijd in B-segment auto's gereden en zou wel een C of D segment auto willen hebben, met een grotere kofferruimte, dat is bij de Mini niet echt groot te noemen, als het een keer voorkomt als je wat spullen mee moet meenemen.

Dat is iets persoonlijks natuurlijk. Ken je situatie verder niet, maar zonder gezin klap je met 1 hand de bank plat en is dat opgelost, zou ik denken… Hoef je geen lompe auto voor te nemen;)

Ik rij ongeveer 12.000 km per jaar.
Gemiddelde verbruik van een 128 Ti is volgens Spiritmonitor 8,39L/100Km, voor een M135i is dat 8.86L/100Km. Dat zou met jouw kilometrage 1006 liter om 1062 liter zijn. Dus 56 liter tegen een gemiddelde prijs van €2,17/L kost je een tientje extra per maand..

Dat is voor mij ook een reden om voor een Clubman te gaan of iets anders met een grotere kofferbak.

• Leuk
Waarderingen: JFR
Wat vind je de mooiste auto van alle auto´s die je op het oog hebt? Qua model/ontwerp, niet perse de uitvoering/specificatie/

Terug
Bovenaan