• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

JFR: Mini Cooper S 60 years Edition 2019.

tientje extra in de maand, dat valt mee. :)
Wat vind je de mooiste auto van alle auto´s die je op het oog hebt? Qua model/ontwerp, niet perse de uitvoering/specificatie/
Ik vind zowel de Mini Clubman, als de BMW 1 en 3 serie erg fraai, maar voor welke van deze auto's ik ook ga, er zal vast geen verkeerde keus zijn.:)

Laatst bewerkt:
Vanmiddag een brief van de RDW gekregen dat mijn auto binnenkort apk gekeurd moet worden, heb een afspraak gemaakt voor eind Maart, ik heb besloten toch nog een tijdje in de Mini te blijven rijden, wat wel zeker is, is dat mijn volgende auto een BMW of een Mini Clubman gaat worden, maar ik heb geen haast, de combinatie van een groene kleur, zwart dak en een bruin lederen interieur verveeld ook nog steeds niet. :)
Over een tijdje zal er ook vast wel ergens een mooie BMW te koop staan, er zal vast wel eens iets op mijn pad komen.Het was wel leuk om even wat auto's te proberen.

Met mijn Mini op Televisie bij Omrop Fryslan, beelden zijn gemaakt op 16 Februari, en vandaag uitgezonden.

De Distributieriem of ketting zal ook wel binnen afzienbare tijd aan de beurt zijn, teller staat nu op iets van in de 81.000 km.

Helaas doet de website het niet, ik kan dus niet kijken welke auto recent verkocht is :rolleyes:

Wel grappig dat ze bij het bedrijf waar ik een proefrit heb gemaakt in een BMW 3 serie een Mini Cooper 60 years edition hebben binnen gekregen, ook al is dit geen S.:)

Vanmiddag even proefgezeten in een Clubman,ook achterin, in de stand van de stoel die ik heb om goed bij de pedalen te komen zit ik in mijn eigen auto achterin met de benen klem, maar in de Clubman zit ik wel goed, genoeg ruimte voor mijn benen.

Begrijp ik het goed dat je nog geen auto gekocht hebt?
Ik vond het wel grappig dat er bij dat autobedrijf waar die BMW 3 serie te koop staat waarin ik een proefrit heb gemaakt, een zelfde uitvoering Mini Cooper als ik heb, een 60 Years Edition was binnengekomen, alleen is dat geen S.Ik had ook smiley's bij dat bericht geplaatst. :)
Ik struin zeker af en toe internet af naar wat leuks, leuk om te doen, maar de Mini bevalt ook nog prima, ik ben wel benieuwd of er nog liefhebbers zijn voor een auto als die ik heb, bijna alles wordt elektrisch tegenwoordig, en de meeste mensen hebben het liefst waarschijnlijk ook een 4 of 5 deurs auto.

Laatst bewerkt:
Ik vond het wel grappig dat er bij dat autobedrijf waar die BMW 3 serie te koop staat waarin ik een proefrit heb gemaakt, een zelfde uitvoering Mini Cooper als ik heb, een 60 Years Edition was binnengekomen, alleen is dat geen S.Ik had ook smiley's bij dat bericht geplaatst. :)
Ik struin zeker af en toe internet af naar wat leuks, leuk om te doen, maar de Mini bevalt ook nog prima, ik ben wel benieuwd of er nog liefhebbers zijn voor een auto als die ik heb, bijna alles wordt elektrisch tegenwoordig, en de meeste mensen hebben het liefst waarschijnlijk ook een 4 of 5 deurs auto.
Ah okay. Ik kon de website niet openen, dus dacht dat het echt jouw Mini was.

De motorisering is inderdaad anders dan die van de mijne, en dingen als de luchthapper op de motorkap, en dubbele uitlaten in het midden, die ik wel heb, en deze niet, de velgen zijn ook anders, maar verder lijkt die erg veel op de mijne. :)

Overigens zie ik niet veel 60 Years Edition te koop staan, is volgens mij ook allen in 2019 en 2020 geleverd.

Overigens zie ik niet veel 60 Years Edition te koop staan, is volgens mij ook allen in 2019 en 2020 geleverd.
In het westen staan er een aantal te koop.

De 60 years edition was een actie uitvoering ter eren van het 60 jaar bestaan van Mini.

Inderdaad geleverd in 2019/2020.

Daarna had je de Indian Summer Red edition en de Hammersmith edition

Hammersmith edition
(dacht enkele geleverd als S en in 2020 als 3 en 5drs)
mini-cooper-s-hatchback-hammersmith-automaat-jcw-trim-pakket-panoramadak-sportstoelen-led-crui.jpg

Voor meer foto's MINI Cooper S - Hatchback Hammersmith

Indian Summer Red edition
(Geleverd als 3 en 5drs)
42348678-7.jpg

Dit is de advertentie voor meer foto's

In November 2020 heb ik een proefrit gemaakt in deze Mini Cooper S Hammersmith, die auto was toen een paar weken oud:

Bij de Beier in Heerenveen,, inmiddels Ekris, stond ook een 60 Years Edition, ik vond en vind de Hammersmith ook mooi, maar de 60 Years Edition vond en vind ik nog steeds erg gaaf, de combinatie groene kleur, zwart dak, en met bruin lederen bekleding, een combinatie die ik nog steeds erg fraai vind.

De 60 Years Edition is van 2019, maar was toen ook duizenden euro's goedkoper dan de Hammersmith, iets ouder dan 1,5 jaar was mijn Mini toen.

Een tijdje terug een paar schaalmodellen van een BMW M3 gekocht, 1 op 18 model van een M3 van 2020, en een 1 op 43 model van een M3 Competition van 2023:

Laatst bewerkt:
Hoewel ik besloten heb om de Mini toch nog een tijd te houden vind ik het nog steeds leuk om te kijken wat er te koop staat, in Harlingen staat nu een mooie Clubman te koop:

Kan best, maar hier vlakbij rijdt deze groene en dat blijft toch wel de beste combinatie op een Clubman.
MINI%20John%20Cooper%20Works%20JCW%20ALL4%20Chili%20tweedehands%20clubman%20british%20racing%20green%20%281%29_0.jpg.webp

Deze combinatie met blauw vind ik dan weer niet zo geslaagd, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Wel bijzonder in ieder geval.
mini-clubman-mini-2-0-jcw-all4-f1-aut-306pk-starlight-pano-leer-hk-camera-head-up-uniek.jpg

Die zijn inderdaad ook erg fraai! (y) Overigens zou ik aan de ene kant ook wel die sportstoelen van een JCW in Mijn Mini willen hebben, aan de andere kant heeft mijn Mini ook een fraai interieur.

Die zijn inderdaad ook erg fraai! (y) Overigens zou ik aan de ene kant ook wel die sportstoelen van een JCW in Mijn Mini willen hebben, aan de andere kant heeft mijn Mini ook een fraai interieur.
Je kunt ze ook zo laten bekleden zodat het past bij je interieur… :p

Maar als je dan toch voor een JCW gaat neem dan de dikke uitvoering met 306pk.
Die is misschien wel het gaafst, maar wel met een hoog benzineverbruik, met mijn Cooper S kan ik, met een normale rijstijl, tussen de 1 op 13 en 1 op 15 halen, zal met die uitvoering van 306 pk niet gaan lukken, denk ik. :)

In de basis is er weinig verschil tussen beide motoren, ook jouw auto kan vrij eenvoudig 300 pk draaien. En hoeveel kilometer rijd je op jaarbasis? Waarschijnlijk is afschrijving voor jou een hogere kostenpost dan brandstof.

In de basis is er weinig verschil tussen beide motoren, ook jouw auto kan vrij eenvoudig 300 pk draaien. En hoeveel kilometer rijd je op jaarbasis? Waarschijnlijk is afschrijving voor jou een hogere kostenpost dan brandstof.
Op jaarbasis rij ik ongeveer 12.000 km per jaar.

Dan is het verschil tussen 1 op 11 en 1 op 14 iets meer dan € 500,- per jaar (€ 42,- per maand), uitgaande van een brandstofprijs van € 2,25 per liter. Op de totale kosten van een dergelijke Mini lijkt dat mij een relatief bescheiden kostenpost.

Daarmee wil ik trouwens niet beweren dat een 306 pk sterke Mini 1 op 11 doet, al denk ik dat het realistisch is. Het is vooral om aan te geven dat de kosten van het component brandstof vaak worden overschat.

Dan zou, als het een 1 serie gaat worden, een 128 Tii denk ik ook prima voldoen met 265 pk., de 192 pk van mijn Mini zijn ook vlot genoeg,daar kom ik ook niks tekort mee.

Zou het verschil zo groot zijn als de rijstijl niet anders is en het blok in de basis hetzelfde?
Nee, dat zeg ik niet, het voorbeeld is puur om inzicht te geven in de (meer)kosten van brandstof op het geheel. Wel lijkt het me heel realistisch dat iemand met een 306 pk sterke Mini 1 op 11 haalt, vooral omdat ik hoop dat iemand met zo'n auto de teugels af en toe even laat vieren.

Na wat berichten die ik heb gelezen weet ik het niet zo zeker of mijn volgende auto wel een BMW wordt, ik heb gelezen dat er bepaalde BMW's zijn waar het dievengilde dol op is, met name diefstal van navigatiesystemen en dergelijke, ik kijk nu ook wel naar leuke modellen van een ander duits merk, met een aantal ringen in het logo. :)

Dat zal je denk ik nog gaan tegenvallen, van strak sturende auto's, vervangen door matig rijdende auto's.

Dit gaat vooral over de F3X generatie die interessant is voor het boevengilde. De G2X generatie laten ze vooralsnog gewoon met rust. Die is een stuk beter beveiligd en je hebt niks meer aan het jatten van een los scherm.

Je kunt ook een snelle VW of Audi nemen, die worden ook regelmatig gejat en/of gebruikt voor een ramkraak.
Toch maar een Yaris?

Tja, dure koplampen en katalysatoren zijn ook gewild. Je hebt de auto in de garage staan toch
Ik heb mijn auto inderdaad in een garage staan.
Een Yaris komt er zeker niet.:pEen Audi wil ik ook nog weleens een proefrit in maken, een A3, Q2 of Q3, zal vast ook prima rijden, misschien niet zo strak als een BMW, maar Audi is net als Mercedes een prima merk.

Terug
Bovenaan