JFR: Mini Cooper S 60 years Edition 2019.

Toyota Corolla vind ik overigens ook een mooie auto, net als het nieuwste Honda Civic, maar die laatste zie je echt weinig rijden.

Zeer fraaie Mazda3. Voor mijn gevoel is het wel een stap terug na zo’n superleuke Mini Cooper S met lederen bekleding en automaat. De overstap naar een meer praktische auto snap ik wel. In mijn zoektocht zat ik eerst ook op een Mini, maar uiteindelijk kwam ik bij de 1-serie uit. Die auto heeft alles wat wij wensen, misschien voor jou ook eens de moeite waard om een proefrit in te maken!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JFR
Prachtige auto zo’n Mazda 3, maar zie het ook als stap terug. Geen soepele en onderin heel sterke turbomotor met fijne automaat, mindere bouwkwaliteit en alle luxe die zo’n Mazda wel heeft werkt gewoon niet zo verfijnd als bij een Mini of BMW.

Anderzijds heeft Charger het ook al regelmatig over een Yaris Hybrid gehad. Kan ik me niks bij voorstellen na een Cooper S maar wellicht is hij gewoon niet zo’n fijnproever.
Oke, een Mazda 3 is wel een auto die je zeker wel rijplezier biedt, een Yaris of Corolla hybrid zijn gewoon hele goede vervoersmiddelen om van A naar B te gaan. Totaal onvergelijkbaar met je Mini.

Ik verwacht dat je nog wel een paar jaar met je Mini blijft rijden. Maar misschien inderdaad een keer met een 1-serie gaan rijden.

• Leuk
Waarderingen: JFR
BMW 1 serie is inderdaad ook een leuke en mooie auto om te zien, misschien daar inderdaad ook eens een proefrit in gaan maken, alleen dan niet bij de BMW dealer in Heerenveen,Ekris, daar voel ik mij niet serieus genomen,al komt de Mini daar wel vandaan, maar de vrouw die daar verkoopster was werkt daar niet meer, die nam mij wel serieus, de rest vind ik daar wat arrogant overkomen.
128 Tii lijkt mij met 265 pk ook gaaf, maar die zijn nog wel over het algemeen nog wel aan de prijzige kant ten opzichte van een 116, 118 of 120.

Mini 5 deurs, de F55 zou ook nog kunnen, dit is ook een gaaf exemplaar, een Rockingham GT, met net als die van mij met een Nappa lederen interieur:

Deze lichtblauwe BMW 1 serie is ook erg fraai:

Een Clubman is ook erg gaaf, maar die zal door het gewicht wel wat minder sportief rijden dan de 3 en 5 deurs, denk ik.

Een Clubman is ook erg gaaf, maar die zal door het gewicht wel wat minder sportief rijden dan de 3 en 5 deurs, denk ik.
Dat moet je zelf uitproberen denk ik. Ik heb de Clubman JCW wel als een hele uitgebalanceerde en fijn rijdende auto ervaren. Het voelt wel "volwassener" dan een voorwiel aangedreven Mini, die weer lichtvoetiger maar ook een stuk stugger is.

De Mini is wel een auto voor liefhebbers, bij de Mazda dealer zei de verkoper dat als ik de Mini zou inruilen, ze de Mini weer gingen doorverkopen.
Een liefhebber voor de Mini zal er wellicht wel voor te vinden zijn.

Vanmiddag even bij deze VW Golf GTI wezen kijken:

Audi A3 kijk ik ook nog naar, ik heb de test in de nieuwste gelezen tussen de BMW 1 serie en de Audi A3, waarbij de Audi de test won, al kijk ik naar de vorige 1 serie en A3, beide fraaie auto's om te zien.

Een paar foto's wat wellicht mijn nieuwe auto wordt:

Een Mazda 3 2.0 Skyactiv G Mild Hybrid in Nagisa uitvoering, van 2024, handgeschakeld, maar dat is in de Mazda geen straf, de bak schakelt zeer soepel.Diverse opties aanwezig, waaronder andere verkeersbordherkenning en diverse rij assistent systemen.De Mazda is misschien dan niet zo sportief als de Mini, maar het rijdt prima en ook vlot, met 150 pk.:)

Gaaf man! Eén van de meest onderscheidende C-segmenter (y) Lekker kleurtje ook, valt op in het echt (op foto niet echt). En dan rij je ook nog eens iets wat nog steeds nieuw te koop is itt die Golf en 1-serie bv.

Die groene 1 serie is ook erg gaaf! (y) Een 3 serie kijk ik ook wel eens naar, ook een leuke auto om te zien.

Ziet er ook niet verkeerd uit, maar ik denk dat ik dan eerder voor een Civic ga.

De Mazda 3 rijdt prima, maar ik denk dat ik spijt ga krijgen als het geen BMW of Mini wordt, wat rijplezier betreft. :)
Die Focus is ook gaaf.(y)
Ik heb geen haast, maar misschien kom ik straks een leuke BMW 1 serie of een mooie Clubman tegen.

Zeker, maar als je een F55 hebt, zou ik niet overschakelen op een F65. Als je echt vooruitgang wilt, is er niks anders dan de J01 :)

Of toch Cooper S of een Cooper JCW gewoon op benzine

De gewoon Cooper C rijd ook zeer goed en fijn
Inderdaad, elektrisch zal zo zijn voordelen hebben, maar toch geef ik de voorkeur aan een benzineauto, ook omdat ik af en toe een wat langere rit maak onder andere.
Die BMW 1 serie is inderdaad ook erg fraai! (y)

Een collega heeft een 1 in die kleur. Altijd leuk als ik m’n Golf er naast parkeer :)
Zo’n 1 is één van de weinige goede opvolgers van zo’n fijne Mini die je hebt!

Inderdaad, elektrisch zal zo zijn voordelen hebben, maar toch geef ik de voorkeur aan een benzineauto, ook omdat ik af en toe een wat langere rit maak onder andere.
Die BMW 1 serie is inderdaad ook erg fraai! (y)
Even laden is toch niet zo’n probleem… gewoon doen;)

Tsja, dat is meer het slechtste van twee werelden verenigd... Áltijd het gewicht van een overbodige motor of batterij meezeulen.

Het liefst zou ik in de volgende auto ook weer Nappa leder willen hebben, ik ben benieuwd of er ook BMW 1 series met nappa leder zijn, de Clubman wel.

Een hybride heeft geen groot extra gewicht,
Die accu weegt natuurlijk niets en de grotere dynamo, regelunits en bekabeling voegen ook niets extra's toe.

Het liefst zou ik in de volgende auto ook weer Nappa leder willen hebben, ik ben benieuwd of er ook BMW 1 series met nappa leder zijn, de Clubman wel.
Tsja het is natuurlijk wel net ietsjes fijner maar ik zou een auto er zeker niet op laten staan als er een andere ledersoort in verwerkt is.

Die accu weegt natuurlijk niets en de grotere dynamo, regelunits en bekabeling voegen ook niets extra's toe.

Tsja het is natuurlijk wel net ietsjes fijner maar ik zou een auto er zeker niet op laten staan als er een andere ledersoort in verwerkt is.
Als je nou wilt commentator wilt leveren neem dan wel de moeite om mijn post door te lezen. Ik geef aan dat er niet heel veel extra gewicht bij komt,in tegenstelling tot een Phev, waar het al gauw over een paar honderd kilo gaat.

Als ik even de Hyundai Tucson als voorbeeld pak dan is de HEV 101 kilo zwaarder dan de mild-hybrid. Dussss....
(oke oke, de PHEV is nog eens 250 zwaarder dan de HEV maar dat maakt mijn punt niet minder valide)

Ach, als je graag wat tijd wilt winnen om te kijken waar de ontwikkelingen naartoe gaan dan snap ik de tussenstap van MHEV of PHEV wel. En eerlijk, ik zou nu particulier ook niet heel snel een BEV aanschaffen. Eerst even wat meer ervaring opdoen met hoe de technologie zich houdt en waar de markt naartoe gaat qua ontwikkelingen.

Zit 20k tussen beide auto's. Lijken me niet echt vergelijkbaar ook. Zwarte heeft al bijna een ton gelopen, teveel kilometers en te duur. Wat heeft je Mini nu op de teller staan?

Ik weet dat je meer deuren wilt maar ben je ook hatch nodig anders zou ik kijken naar een 3 serie.

Ik zou lekker op zoek gaan naar een mooie 128ti in een leuk kleurtje. Best wat aanbod en je rijd toch wel iets bijzonders. Die zwarte 118i doet me echt helemaal niets, kleurloos en 13 in een dozijn.

Terug
Bovenaan