JFR: Mini Cooper S 60 years Edition 2019.

Dat zal je denk ik nog gaan tegenvallen, van strak sturende auto's, vervangen door matig rijdende auto's.
Dat is wel heel boud gesteld. BMW's zijn minder interessant gaan rijden, Audi's juist iets beter. Het proberen waard.
Heel gaaf, maar niet per se om mee te rijden. Ik denk niet dat JFR hier blij van zou worden.

Ik was ook altijd wel pro Audi, maar de laatste A3 bijvoorbeeld vind ik gewoon echt niet mooi. De generatie ervoor was zo mooi strak. De Q2 loopt alweer heel wat jaartjes mee, zou ik ook niet snel voor kiezen, zelf ook nog naar gekeken. Ik ben heel benieuwd wat het ooit uiteindelijk wordt! Je Mini is gewoon te fraai!

Zo's Stinger V6 heeft een kennis van me gehad: zuipen als een tempelier. Met moeite 1 op 7 en dan moet je niet in de stad rijden...

Met zo'n brandstofverbruik is de lol er gauw vanaf, komende Maandag de Mini naar de garage voor een nieuwe APK en een beurt, nieuwe APK moet de Mini zonder al te grote problemen wel doorheen komen.:)
Overigens is de BMW 3 serie waarin ik een proefrit heb gemaakt nu verkocht.

Laatst bewerkt:
De Mini is weer APK goedgekeurd voor 2 jaar. :) Als leenauto kreeg ik een VW Up! mee:

Natuurlijk niet te vergelijken met de Mini, die 2x zoveel meer PK's heeft, maar toch vond ik het niet slecht rijden en de auto kwam bij mij ook degelijk over.

De Mini heeft behalve een nieuwe APK ook een kleine beurt gekregen, het Leer een poetsbeurt gekregen, alleen het probleem met de rechterportierraam konden ze zo niet oplossen, de raam gaat wel naar beneden en boven,alleen in stapjes, niet met 1 druk op de knop, even afwachten wat het gaat kosten om er een nieuwe motor voor in te laten zetten.

Kun je weer even door!

Met dat raam is niet op te lossen door hem op 1 of andere manier te resetten?

Ze hebben wat dingen geprobeerd, mar niet gelukt, even afwachten wat zo'n motor kost die het regelt, ik had ergens gelezen dat er meer Mini rijders zijn die dit hadden.

Ik heb inmiddels een mailtje gekregen van de garage, de reparatie van het raam zou op ongeveer 450 euro uitkomen, alles met elkaar, het ruitmechaniek zal zo ongeveer 346 euro kosten, resetten is niet gelukt, het raam wil nu alleen in stapjes open, ik moet er nu even over nadenken wat ik ga doen, het zo laten of toch laten repareren, de auto is het sowieso waar om het te laten repareren, maar het raam wil wel gewoon open, alleen niet met 1 druk op de knop.

Ik heb inmiddels een mailtje gekregen van de garage, de reparatie van het raam zou op ongeveer 450 euro uitkomen, alles met elkaar, het ruitmechaniek zal zo ongeveer 346 euro kosten, resetten is niet gelukt, het raam wil nu alleen in stapjes open, ik moet er nu even over nadenken wat ik ga doen, het zo laten of toch laten repareren, de auto is het sowieso waar om het te laten repareren, maar het raam wil wel gewoon open, alleen niet met 1 druk op de knop.
Laten maken, oké €450 is best wel veel geld de auto is nog te goed om het niet te laten maken.
En bij inruilen is het ook beter dat alles goed werkt.

Mocht het een keer nodig zijn, is het voor je eigen veiligheid ook verstandiger om het te laten maken.

Veel wijsheid toe gewenst.

Laten maken, oké €450 is best wel veel geld de auto is nog te goed om het niet te laten maken.
En bij inruilen is het ook beter dat alles goed werkt.

Mocht het een keer nodig zijn, is het voor je eigen veiligheid ook verstandiger om het te laten maken.

Veel wijsheid toe gewenst.
Ik heb er even over nagedacht, ik zal het toch laten maken, ook wel prettig dat het weer werkt zoals het zou moeten, ook al ging het raam dan wel in stapjes open en dicht.

Vanmiddag aanwezig geweest bij een Meeting van BMW en Mini liefhebbers bij het Friese Terherne, geen groot evenement, maar wel leuk en gezellig om even met mede BMW en Mini liefhebbers te praten. :)

Even samen het bos in ;)
Zo’n parkeerplaats heb je bij Bunschoten ook :p

Zo’n Mini Coupe blijf ik echt leuk vinden. Vorig jaar stond een ex demo te koop voor weinig, jammergenoeg boven budget voor mij.

Dit gaat vooral over de F3X generatie die interessant is voor het boevengilde. De G2X generatie laten ze vooralsnog gewoon met rust. Die is een stuk beter beveiligd en je hebt niks meer aan het jatten van een los scherm.
Dat zeg je maar de 320 (g21) van mijn buren is niet lang geleden volledig leeggetrokken. En niet voor de eerste keer. Inmiddels rijdt hij een CLA250e.

Ik zit er ook nog wel eens aan te denken om de Mini eens een keer door een bedrijf te laten poetsen, ik ben zelf geen poetser, en misschien de auto te laten wrappen, ter bescherming van de lak.

Wrappen of doorzichtige folie lijkt me niet nodig. Een goede poetsbeurt knapt ie wel van op, al heb ik niet het idee dat het heel nodig is. Vooral de lak bescherming (wax) is belangrijk voor het behoud.

Overigens vind ik de Touring van de 3 serie ook erg mooi, als mijn volgende auto een 3 serie wordt zal ik daar zeker ook naar kijken, en ik heb het idee dat de keuze van wat ik te koop zie staan,dat het bij de Touring ruimer is dan bij de sedan.

Ik denk dat je niet veel vooruitgaat mocht je voor de 2 serie gaan; zelfde platform als je Mini, en je mini toch is toch meer een bommetje dan zo'n 2 serie. 3 Touring altijd goed ;)

Is de 1 serie ook op Mini basis?Mini is wat meer op sportiviteit gericht en BMW meer op comfort heb ik het idee, al zijn de BMW's ook sportief.

De nieuwste Mini dus ook, de F66, alleen zijn er dus 2 verschillende UKL platforms.

De F66 is qua interieurkwaliteit niet op het niveau van de J01, maar dat geldt in het algemeen vaak. In China geproduceerde premium/EU modellen hebben vaak een hogere kwaliteit dan modellen geproduceerd door (stakende) EU-fabrieksarbeiders.

Sinds gisteren komt er in het beeldscherm van de radio en navigatie een bericht van dat de transmissieolie ververst moet worden, de Mini heeft nu 83.000 km op de teller staan, dat kan dan tegelijk als ik weer terug naar de garage ga voor de reparatie van het rechter portierraam.

Afgelopen zondag met een paar anderen meegereden met iemand die een Mercedes-Benz E-klasse van 2004 heeft, auto al 21 jaar oud, maar wat me opviel is hoe rustig en comfortabel zo'n E klasse rijdt, niet dat ik nu een E-klasse wil, maar het zet me wel aan het denken om voor een volgende auto met meer rust en comfort te gaan, de Mini is echt op sportiviteit gericht, maar hoe ouder ik wordt gaat rust en comfort bij mij ook een grotere rol spelen, een BMW 3 serie is al comfortabeler dan een Mini heb ik gemerkt, maar die heeft wel weer een lagere zit dan mijn Mini.

Ziet er niet verkeerd uit, maar het wordt hoogstwaarschijnlijk toch of weer een Mini, of een BMW, er zal vast eens iets leuks op mijn pad komen, ben nu ook niet echt actief op zoek, al kijk af en toe weleens op internet wat er te koop staat.Ik heb nu 192 pk, maar de volgende auto mag ook wel iets tussen de 100 en 150 pk hebben, scheelt ook weer in brandstofverbruik. :)

Komende maandag gaat de Mini naar de garage voor het probleem met de ruit, ze zullen proberen of ze het kunnen uitlezen, eigenlijks is er niet echt iets stuk, want de ruit wil nog wel naar beneden en weer omhoog, alleen niet meer met 1 druk op de knop.

Ik ga eerst straks geld in het opknappen van mijn tuin steken, geen straf om de Mini nog een tijd te houden, en elke keer als ik bij de Mini kom, denk ik toch wel, blijft een mooie auto om te zien, en erg leuk om in te rijden. :) Auto's waar ik eventueel nog een proefrit zou in willen maken is een VW Golf GTI, of een Mini die ik heb met handbak, ben ook wel benieuwd hoe dat rijdt, al bevalt de automaat mij ook uitstekend.

Kun je weer even door!

Met dat raam is niet op te lossen door hem op 1 of andere manier te resetten?
Ze hebben het vandaag proberen te resetten, niet gelukt, zal dus een nieuw onderdeel in moeten, gelukkig gaat de ruit nog wel open en dicht, maar dan in stapjes in plaats van 1 druk op de knop.

Heb na aanleiding van jouw probleem eben mijn eigen Mini getest en die werkt gewoon.
Hopelijk kunnen ze het simpel oplossen

Terug
Bovenaan