michel1975 zei:
Jouw ouders KUNNEN helemaal niet garant staan voor je. Alleen als je als regelmatig bestuurder te boek staat bij de verzekeraar heb je de juiste weg bewandeld. Met de auto van je ouders mag je incidenteel rijden. Maar met je eigen auto ben jij de regelmatig bestuurder.
De 'constructie' die je uitlegt in je eigen voordeel is gewoon keihard fraude.
Kennelijk denk je goed verzekerd te zijn maar is dit slechts schijnzekerheid. Ga er dan ook niet vanuit dat je met 'opzet' fraude pleegt maar zo is het helaas wel.
Kijk, dat is ook precies wat bij mij het geval is. Ik heb straks dus 2 auto's die ik heb betaald, en mijn ouders hebben nog één auto. Dat zijn dus 3 auto's:
-Auto 1, van mijn ouders = 1e gezinswagen, het hele gezin mag deze auto gebruiken. Ik gebruik hem af en toe (1x per week of zo), en mijn ouders vaak (elke dag)
-Auto 2, die heb ik betaald = 2e gezinswagen, het hele gezin mag ook deze auto gebruiken. Ook deze auto gebruik ik af en toe (1 á 2x per week), en ook mijn ouders gebruiken deze auto af en toe (1 á 2x per week)
-Auto 3, die heb ik betaald = apart verzekerd, hier mag ik dus inderdaad incidenteel mee rijden met een getekende verklaring van de persoon op wie zijn naam de auto staat. Ook hier geen probleem, aangezien deze auto slechts 1 keer per maand buiten komt. Deze auto is een beetje het wringpunt wat jij bedoeld denk ik.
Ik geef toe, het zit een beetje op de grens, maar daar zijn grenzen voor natuurlijk. Het is dus eigenlijk een keuze van mij en mijn ouders om binnen die grenzen te blijven i.p.v. meer betalen.