Je eigen auto verzekeren op naam van je ouders: niet zo aantrekkelijk als het lijkt!

Warrick, goedkoper dan de VVAA ben ik het nog niet tegengekomen iig. Toen ik nog niet studeerde kon ik inderdaad ook terecht bij de verzekering van m'n vader bij de VVAA. Dat scheelde al veel, nu ik student ben is het nog goedkoper haha! Geneeskunde gaan studeren misschien? :D

Bassen zei:
carlover zei:
R-W zei:
Bassen zei:
Hoe zit het dan wanneer een auto op mijn naam komt te staan, en iemand anders erin rijd en die gene ook zijn/haar verzekering erop afsluit?

Kan dat überhaupt, zelf een verzekering afsluiten voor een auto die op iemand anders' naam staat? Waarom niet op jouw naam verzekeren en die ander vaste bestuurder maken en onderling de premie verrekenen?

@Maty, het is... *laat ook maar trouwens*
De Mondeo staat op mijn naam, maar de verzekering op naam van m'n vrouw. Het kan dus wel.....maar ik weet niet of het uitmaakt dat ze m'n vrouw is, of dat het net zo goed de buurman had kunnen zijn..........

Bij mij gaat het ook om een familie lid, dus ga ik het even verder uitzoeken.

Zie nu pas deze post, maar het is zeer zeker mogelijk om bij iemand anders op de polis te staan. Auto op jouw naam verzekeren en dan bijv. je partner als regelmatige bestuurder (m/v) opgeven. Dan profiteert de partner van de opgebouwde kortingen. De partner bouwt dan geen schadevrije jaren op, maar bij overgang naar een andere verzekeraar zal de huidige verzekeraar een verklaring opstellen dat de partner wel al die jaren schade vrij gereden heeft.

Je hoeft hiervoor niet getrouwd te zijn.

Ik zit ook bij mijn vader in de polis op mijn eigen naam. Bouw ook gewoon schadevrije jaren op.

Daarmee is de naam van dit topic dus opnieuw achterhaald :)

Je eigen auto verzekeren op naam van je ouders: niet net zo aantrekkelijk als het lijkt!

Gewoon even goed uitzoeken hoe je het doet dus.
Zorgen dat iedereen op je adres met de auto mag rijden (2e gezinswagen), of zorgen dat je zelf als jongste bestuurder van de auto bekend staat bij de verzekering ;)

General Custom zei:

Je eigen auto verzekeren op naam van je ouders: niet net zo aantrekkelijk als het lijkt!

Zorgen dat iedereen op je adres met de auto mag rijden (2e gezinswagen), of zorgen dat je zelf als jongste bestuurder van de auto bekend staat bij de verzekering ;)

Yups. Gaat er om wie als regelmatige bestuurder omschreven staat. Dus auto op verzekering van je ouders met jezelf als regelmatige bestuurder. Zet je 'm volledig op naam van een van je ouders (ouders ook regelmatige bestuurder) en rijd je zelf er 90% van de tijd in, dan mag het weer niet. En daar gaat het volgens mij nog wel eens fout...

Joep83 zei:
General Custom zei:

Yups. Gaat er om wie als regelmatige bestuurder omschreven staat. Dus auto op verzekering van je ouders met jezelf als regelmatige bestuurder. Zet je 'm volledig op naam van een van je ouders (ouders ook regelmatige bestuurder) en rijd je zelf er 90% van de tijd in, dan mag het weer niet. En daar gaat het volgens mij nog wel eens fout...

Bij de verzekering van mijn ouders is het zo dat iedereen uit het gezin (die een rijbewijs heeft uiteraard), met de auto's mag rijden. Zo hebben we een eerste gezinswagen, een 2e gezinswagen, en binnenkort ook nog een oldtimer :D

Als een auto verzekerd is mag iedereen ermee rijden...
Maar toen ik nog thuis woonde was ik echt de enige die in mijn eigen auto reed (waarom zouden mijn ouders in een auto gaan rijden die 15 jaar ouder is dan die van hen?). Ik was dus de enige bestuurder. Kan 'm dan wel op de polis van m'n ouders erbij zetten, maar dat scheelt qua premie niks. Het gaat namelijk niet om de verzekeringnemer maar om de regelmatige bestuurder.
En ik heb mijn autoverzekering toen via dezelfde tussenpersoon gesloten, dus ik startte ook al met een aantal BM-tredes.

Barri zei:
Maar toen ik nog thuis woonde was ik echt de enige die in mijn eigen auto reed (waarom zouden mijn ouders in een auto gaan rijden die 15 jaar ouder is dan die van hen?). Ik was dus de enige bestuurder. Kan 'm dan wel op de polis van m'n ouders erbij zetten, maar dat scheelt qua premie niks. Het gaat namelijk niet om de verzekeringnemer maar om de regelmatige bestuurder.
En ik heb mijn autoverzekering toen via dezelfde tussenpersoon gesloten, dus ik startte ook al met een aantal BM-tredes.

Het scheelt zeker wel.

Als mijn vriendin bij mij op de polis er bij komt profiteert ze van de 12% pakketkorting (meerdere verzekeringen in een pakket) en ze profiteert van de BM korting die ik al heb opgebouwd.

Voor mijn racemonster (Volvo 340 :)) zou ik op mijn naam rond de €70 per maand moeten betalen voor WA+, maar mijn ouders rond de €20 met een constructie dat heel het gezin er in mag rijden. Dat is toch weer een halve tank benzine of een avond in de kroeg :T

Deze auto gaat straks naar een oldtimerverzekering, d.w.z. all-risk op basis van een taxatiewaarde (naar schatting komt hij rond de €7500), en dat gaat rond de €10 per maand kosten. Ook hier geen probleem, máár degene op wie zijn naam de auto is verzekerd moet elke keer schriftelijk toestemming geven als iemand anders met deze auto gaat rijden. Geen probleem, aangezien die auto maar eens per maand de garage uit komt :)

Er komt op dat moment een andere Volvo in de plaats van die eerder genoemde 340, een 343 automaat. Deze auto wordt dan de ''nieuwe'' 2e gezinswagen. Aangezien ik hem slechts eens per week ga gebruiken om naar school te rijden, zal het regelmatig voorkomen dat mijn vader of moeder er in rijdt (moeder werkt onregelmatig). Bovendien zal mijn broer zijn rijbewijs ook gaan halen, en ook die auto gaan gebruiken.

Even met een tussenpersoon gaan praten loont dus de moeite. Je kunt zo een prachtige constructie in elkaar steken waarin je voor niet teveel geld goed gedekt bent ;)

Barri zei:

Ik ben ook de enige die erin rijdt, maar omdat mijn vader zo'n 15-20 auto's heeft verzekerd bij CB Achmea, kreeg ik een mooie korting. :)

General Custom zei:
Voor mijn racemonster (Volvo 340 :)) zou ik op mijn naam rond de €70 per maand moeten betalen voor WA+, maar mijn ouders rond de €20 met een constructie dat heel het gezin er in mag rijden. Dat is toch weer een halve tank benzine of een avond in de kroeg :T

Deze auto gaat straks naar een oldtimerverzekering, d.w.z. all-risk op basis van een taxatiewaarde (naar schatting komt hij rond de €7500), en dat gaat rond de €10 per maand kosten. Ook hier geen probleem, máár degene op wie zijn naam de auto is verzekerd moet elke keer schriftelijk toestemming geven als iemand anders met deze auto gaat rijden. Geen probleem, aangezien die auto maar eens per maand de garage uit komt :)

Er komt op dat moment een andere Volvo in de plaats van die eerder genoemde 340, een 343 automaat. Deze auto wordt dan de ''nieuwe'' 2e gezinswagen. Aangezien ik hem slechts eens per week ga gebruiken om naar school te rijden, zal het regelmatig voorkomen dat mijn vader of moeder er in rijdt (moeder werkt onregelmatig). Bovendien zal mijn broer zijn rijbewijs ook gaan halen, en ook die auto gaan gebruiken.

Even met een tussenpersoon gaan praten loont dus de moeite. Je kunt zo een prachtige constructie in elkaar steken waarin je voor niet teveel geld goed gedekt bent ;)
Grappig zo'n dubbele moraal. Je betaald niet voor niets meer. Dat noemen ze risk management. Mensen uit jouw leeftijdscategorie rijden nu eenmaal meer schade(aangetoond) en daarom behoor jij meer te betalen. En niet wij met zijn allen. Belasting 'ontduiken' op basis van rijden met een oude auto keur je af maar verzekeringsfraude draai je je hand niet voor om.

General Custom zei:
Een maximaal aantal kilometers vind ik geen goed ding. Er zijn namelijk genoeg halve wrakken die 1 keer in de maand worden gebruikt, en ook genoeg zeer goede auto's die gewoon 15000km/jaar rijden. Ze zouden dan beter wat speciale voorwaarden aan de apk maken o.i.d. zodat een oude auto pas een oldtimer (en dus belastingvrij) is als deze perfect onderhoud krijgt. Misschien een regel dat ook de adviespunten in orde gemaakt moeten worden om een belastingvrijstelling te krijgen of 2 keer per jaar apk o.i.d. Dan houd je de belastingontduikers wel weg :)

Zo was mijn Volvo een voorbeeld, ik reed daar +- 1500km/maand mee van en naar school.
Ze krijgt aan de andere kant wel elk half jaar een grote beurt i.p.v. elk jaar, wordt (minstens) elke week compleet gewassen, bij pekel blijft ze staan, en bij ook maar een beetje roest vind ik dat ze gelast moet worden. Nu rijdt deze auto nog maar een 300-400km per maand, en het onderhoud is zo ongeveer het zelfde als bij 1500km/maand. Alleen de grote beurt is wat aangepast omdat je bijv. geen nieuwe olie nodig hebt voor nog geen 2500km.

Een ander voorbeeld is een oude Kadett die hier in de buurt staat, daar is niks liefhebber aan. Die auto staat maar op die oprit te roesten, en wordt enkel gebruikt om een keer in de maand naar de supermarkt te rijden als het regent... De gaten vallen er in, maar toch is dat ding belastingvrij om de liefhebbers tegemoet te komen.

michel1975 zei:
Grappig zo'n dubbele moraal. Je betaald niet voor niets meer. Dat noemen ze risk management. Mensen uit jouw leeftijdscategorie rijden nu eenmaal meer schade(aangetoond) en daarom behoor jij meer te betalen. En niet wij met zijn allen. Belasting 'ontduiken' op basis van rijden met een oude auto keur je af maar verzekeringsfraude draai je je hand niet voor om.

Het is geen fraude, dat leg ik net dus uit :rolleyes:
Bovendien, om mij zul je geen cent meer betalen. Ik rijd niet lomp, niet agressief, en totaal niet gevaarlijk. Ik ben niet zo gek om mezelf of mijn auto op het spel te zetten voor zoiets... Mijn ouders weten dat en staan daar nu garant om, en daarom is het goedkoper. Als ik dus een ongeluk veroorzaak gaat hun premie omhoog. Weten ouders dat hun kind gevaarlijk rijdt (al dan niet uit ervaring), dan zullen zij de auto niet op hun naam verzekeren of zelf veel meer premie betalen. Zo komt de verzekeringsmaatschappij uiteindelijk toch aan zijn geld.
Mensen die veel schade rijden horen meer te betalen, en niet wij met zijn allen ;)

Belasting is dan van andere orde, die betaalt iedereen even veel voor dezelfde auto.
Dat is op een ander vlak niet eerlijk, namelijk het aantal gereden kilometers, maar daar hebben we een ander topic voor...

General Custom zei:
michel1975 zei:

Het is geen fraude, dat leg ik net dus uit :rolleyes:
Bovendien, om mij zul je geen cent meer betalen. Ik rijd niet lomp, niet agressief, en totaal niet gevaarlijk. Ik ben niet zo gek om mezelf of mijn auto op het spel te zetten voor zoiets... Mijn ouders weten dat en staan daar nu garant om, en daarom is het goedkoper. Als ik dus een ongeluk veroorzaak gaat hun premie omhoog. Weten ouders dat hun kind gevaarlijk rijdt (al dan niet uit ervaring), dan zullen zij de auto niet op hun naam verzekeren of zelf veel meer premie betalen. Zo komt de verzekeringsmaatschappij uiteindelijk toch aan zijn geld.
Mensen die veel schade rijden horen meer te betalen, en niet wij met zijn allen ;)

Belasting is dan van andere orde, die betaalt iedereen even veel voor dezelfde auto.
Dat is op een ander vlak niet eerlijk, namelijk het aantal gereden kilometers, maar daar hebben we een ander topic voor...
Jouw ouders KUNNEN helemaal niet garant staan voor je. Alleen als je als regelmatig bestuurder te boek staat bij de verzekeraar heb je de juiste weg bewandeld. Met de auto van je ouders mag je incidenteel rijden. Maar met je eigen auto ben jij de regelmatig bestuurder.

De 'constructie' die je uitlegt in je eigen voordeel is gewoon keihard fraude.
Kennelijk denk je goed verzekerd te zijn maar is dit slechts schijnzekerheid. Ga er dan ook niet vanuit dat je met 'opzet' fraude pleegt maar zo is het helaas wel.

michel1975 zei:
Jouw ouders KUNNEN helemaal niet garant staan voor je. Alleen als je als regelmatig bestuurder te boek staat bij de verzekeraar heb je de juiste weg bewandeld. Met de auto van je ouders mag je incidenteel rijden. Maar met je eigen auto ben jij de regelmatig bestuurder.

Kennelijk denk je goed verzekerd te zijn maar is dit slechts schijnzekerheid. Ga er dan ook niet vanuit dat je met 'opzet' fraude pleegt maar zo is het helaas wel.

Kijk, dat is ook precies wat bij mij het geval is. Ik heb straks dus 2 auto's die ik heb betaald, en mijn ouders hebben nog één auto. Dat zijn dus 3 auto's:

-Auto 1, van mijn ouders = 1e gezinswagen, het hele gezin mag deze auto gebruiken. Ik gebruik hem af en toe (1x per week of zo), en mijn ouders vaak (elke dag)
-Auto 2, die heb ik betaald = 2e gezinswagen, het hele gezin mag ook deze auto gebruiken. Ook deze auto gebruik ik af en toe (1 á 2x per week), en ook mijn ouders gebruiken deze auto af en toe (1 á 2x per week)
-Auto 3, die heb ik betaald = apart verzekerd, hier mag ik dus inderdaad incidenteel mee rijden met een getekende verklaring van de persoon op wie zijn naam de auto staat. Ook hier geen probleem, aangezien deze auto slechts 1 keer per maand buiten komt. Deze auto is een beetje het wringpunt wat jij bedoeld denk ik.

Ik geef toe, het zit een beetje op de grens, maar daar zijn grenzen voor natuurlijk. Het is dus eigenlijk een keuze van mij en mijn ouders om binnen die grenzen te blijven i.p.v. meer betalen.

Wat ik van de verzekeringsmaatschappij begrepen heb, is dat als een van de gezinsleden meer in de auto rijdt, dat die dan ook echt aangegeven moet staan als hoofdbestuurder.

Je mag zeker met de auto van iemand anders rijden, maar niet meer dan de persoon die als regelmatige bestuurder aangeschreven staat.

Ik zie eigenlijk geen fout in wat je doet.

Wie de auto aangeschaft heeft, doet er niet toe.

General Custom zei:
michel1975 zei:

Kijk, dat is ook precies wat bij mij het geval is. Ik heb straks dus 2 auto's die ik heb betaald, en mijn ouders hebben nog één auto. Dat zijn dus 3 auto's:

-Auto 1, van mijn ouders = 1e gezinswagen, het hele gezin mag deze auto gebruiken. Ik gebruik hem af en toe (1x per week of zo), en mijn ouders vaak (elke dag)
-Auto 2, die heb ik betaald = 2e gezinswagen, het hele gezin mag ook deze auto gebruiken. Ook deze auto gebruik ik af en toe (1 á 2x per week), en ook mijn ouders gebruiken deze auto af en toe (1 á 2x per week)
-Auto 3, die heb ik betaald = apart verzekerd, hier mag ik dus inderdaad incidenteel mee rijden met een getekende verklaring van de persoon op wie zijn naam de auto staat. Ook hier geen probleem, aangezien deze auto slechts 1 keer per maand buiten komt. Deze auto is een beetje het wringpunt wat jij bedoeld denk ik.

Ik geef toe, het zit een beetje op de grens, maar daar zijn grenzen voor natuurlijk. Het is dus eigenlijk een keuze van mij en mijn ouders om binnen die grenzen te blijven i.p.v. meer betalen.
Wie hem betaald is van ondergeschikt belang. Het gaat de verzekeraar er vooral om wie hem regelmatig bestuurd. Ik snap wel je beweegreden alleen volgens de letter der wet is het fraude. Je wilt niet weten wat voor ellende er achter weg kan komen als het uitkomt. Het is niet alleen dat je je auto niet meer kan verzekeren(op Rialto na met een fikse opslag) je overige verzekeringen zullen ook geroyeerd worden. Daarnaast kan het zelfs problematisch worden als je een hypotheek af wil sluiten. Moraliteit is het toverwoord binnen verzekeringsland.
En dan heb ik het nog niet over de kosten van de eventueel (letsel) schade waar jij voor opdraait.
Ik zou het risico niet willen lopen voor die paar tientjes en daarnaast bouw je zelf ook schadevrije jaren op.

Beste voordeligste zeker legale constructie lijkt mij:

Op verzekering van je ouders waarbij jij regelmatige bestuurder bent van jouw auto.

Joep83 zei:
Beste voordeligste zeker legale constructie lijkt mij:

Op verzekering van je ouders waarbij jij regelmatige bestuurder bent van jouw auto.
In ieder geval legaal. Voordelig maakt niets uit want de premie wordt over het algemeen voor de regelmatige bestuurder berekent. In dit geval de jonge zoon des huizes.

Het is zeker voordeliger.

Mijn vriendin staat bij mij op de polis met haar auto. Hierdoor profiteert ze van mijn opgebouwde schadevrije jaren en de pakketkorting die ik heb en toch bouwt ze schadevrije jaren op.

Dit op aanraden van de verzekering zelf.

Joep83 zei:

Mijn vriendin staat bij mij op de polis met haar auto. Hierdoor profiteert ze van mijn opgebouwde schadevrije jaren en de pakketkorting die ik heb en toch bouwt ze schadevrije jaren op.

Jij en je vriendin zijn gelijkwaardig. Vader/moeder en zoon/dochter niet.

Of je moet een hele oude vriendin hebben of lijden aan het Oedipoes syndroom??:)

Ik ga het in mijn geval nog eens nakijken, dat kan nooit kwaad. Indien nodig komt er natuurlijk een andere verzekering, of wordt één auto geschorst o.i.d. ;)

michel1975 zei:
Joep83 zei:

Of je moet een hele oude vriendin hebben of lijden aan het Oedipoes syndroom??:)

Zij is 4 jaar jonger ;)

Maar het was ook toepasbaar op een gezin werd mij verteld.

General Custom zei:
Ik ga het in mijn geval nog eens nakijken, dat kan nooit kwaad. Indien nodig komt er natuurlijk een andere verzekering, of wordt één auto geschorst o.i.d. ;)
Nakijken kan nooit kwaad idd.

Joep83 zei:
michel1975 zei:
Joep83 zei:

Zij is 4 jaar jonger ;)

Maar het was ook toepasbaar op een gezin werd mij verteld.
Ouwe snoeperd:).
Maar neem van mij maar aan dat de regelmatig bestuurder met het hoogste risico de premie bepaald.

De premie is idd niet zo laag dan wanneer ik als regelmatige bestuurder aangemeld sta, dat klopt. Maar geen enkele andere verzekering is goedkoper omdat ze daar niet van "mijn" korting profiteert.

Ben je nu reclame aan het maken voor vvaa?

Voor mij is deze toch niet voordeliger dan mijn huidige polis. WA bij VVAA is duurder dan mijn huidige WA beperkt casco.

Enige manier om de beste passende verzekering te vinden: bellen met verzekeraars. Die kunnen dan precies berekenen wat de polis daadwerkelijk gaat kosten. En: kijk naar de kleine lettertjes!

Mijn vriendin is op zoek geweest naar een goede en niet te dure verzekering. Door het lezen van de kleine lettertjes kwamen wij er achter dat de dekking en afhandeling van veel verzekeraars heel erg verschilt en de moeite waard is om net even iets meer per maand te betalen.

Op www.consumentengids.nl staan ook goede en duidelijke tips.

Mijn advies: kijk naar een passende (financieel en ook qua dekking) verzekering, niet naar goedkoop of duur.

ZLM was voor mijn wagen het goedkoopst. Ik ben 20, en ga voor een Volvo uit 1978 €30 per maand betalen voor WA.
Eindelijk een eerlijke premie, want waarom zou ik €70 moeten betalen voor de petjes die hun Golfje graag plat rijden :rolleyes: Dat betalen ze mooi zelf, met een eigen risico van €65 bij schade aan een ander. Slim bezig (y)
Aangezien mijn moeder rond de €20 zou betalen voor dezelfde auto, is frauderen zelfs onvoordelig als je schadevrije jaren meetelt...

Nu heeft elke medaille zijn keerzijde, en in dit geval staat heel internet vol met verhalen over deze verzekering. Men zou na een ongeval de dagwaarde van een auto expres te laag inschatten om minder uit te hoeven keren. Hier kun je dan als eigenaar van het ''wrak'' praktisch niks aan doen, en je hebt het er maar mee te doen...
Aangezien je met een simpele WA hier niks mee van doen hebt (ik zou het ''wrak'' zelfs zelf houden, en opknappen op verkopen), is ook dit geen probleem.

WA bij ZLM = geen probleem
Casco / all-risk bij ZLM= opletten

Joep83 zei:
Ben je nu reclame aan het maken voor vvaa?

Voor mij is deze toch niet voordeliger dan mijn huidige polis. WA bij VVAA is duurder dan mijn huidige WA beperkt casco.

Enige manier om de beste passende verzekering te vinden: bellen met verzekeraars. Die kunnen dan precies berekenen wat de polis daadwerkelijk gaat kosten. En: kijk naar de kleine lettertjes!

Mijn vriendin is op zoek geweest naar een goede en niet te dure verzekering. Door het lezen van de kleine lettertjes kwamen wij er achter dat de dekking en afhandeling van veel verzekeraars heel erg verschilt en de moeite waard is om net even iets meer per maand te betalen.

Op www.consumentengids.nl staan ook goede en duidelijke tips.

Mijn advies: kijk naar een passende (financieel en ook qua dekking) verzekering, niet naar goedkoop of duur.
Lol nee ik kwam het toevallig hier tegen op het autoforum, ikzelf ben er nieteens verzekert maar mijn volgende verzekering word zeker bij VVA scheelt gewoon handen vol geld.
Ik dacht dat 75 euro p.m normaal is voor een jongeren maar bij VVA kan het voor 40 al.
En als student wil je zoveel mogelijk besparen en ik kon die verzekering gewoon nergens vinden een van de goedkoopste die ik kon vinden was HEMA maar dat is dus lang niet de goedkoopste.

Bmwlover1 zei:
Ik dacht dat 75 euro p.m normaal is voor een jongeren maar bij VVA kan het voor 40 al.
En als student wil je zoveel mogelijk besparen en ik kon die verzekering gewoon nergens vinden een van de goedkoopste die ik kon vinden was HEMA maar dat is dus lang niet de goedkoopste.

VVAA is dus ook niet de goedkoopste, maar momenteel ZLM, daar kan het al voor €30 ;)

Erhm, VVAA is alleen voor (para-)medici(studenten). Dus niet voor iedereen.
Mijn jetta 3 jaar geleden voor 30 pm WA verzekerd daar, Mégane 35 euro en de huidige 206 voor 24 euro pm.

ZLM alleen Brabant en Zeeland.

Bhuddymahn zei:
Erhm, VVAA is alleen voor (para-)medici(studenten). Dus niet voor iedereen.
Mijn jetta 3 jaar geleden voor 30 pm WA verzekerd daar, Mégane 35 euro en de huidige 206 voor 24 euro pm.

ZLM alleen Brabant en Zeeland.
Hoe kom je daarbij? je krijgt extra korting als student ja, maar ik heb aangevinkt bij bijzonderheden niet van toepassing ( dus geen student )

Iedereen kan zich daar gewoon verzekeren hoor.. alleen je krijgt extra korting als je student bent bij een medische opleiding.

Klopt een verzekeraar mag niemand weigeren (tenminste niet op grond van opleiding/sekse/en wie weet wat nog meer). Dit hebben ze nu opgelost door middel van een een korting voor bepaalde beroepsgroepen.

Ik zou vanwege mijn opleiding en werk ook bij VVAA terecht kunnen, maar zoals gezegd, voor mij is dat niet voordeliger.

Een collega van mij had precies hetzelfde als ik terwijl een andere collega wel voordelig uit was. De eerste met een Yaris de tweede met een Saxo... dus waarop VVAA baseert wat de premie is, is mij een raadsel.

Et voila:

4.4.4. Lidmaatschap van Vereniging VvAA
Het (buitengewoon) lidmaatschap van Vereniging VvAA is een
voorwaarde om bij ons verzekerd te kunnen zijn. Als u geen
(buitengewoon) lid meer bent van Vereniging VvAA, eindigt de verzekering
na afloop van het dan lopende verzekeringsjaar.

Je kan alleen lid worden als je dus in de medische sector werkt. Op die manier hebben ze zich keurig ingedekt.

Probeer maar eens lid te worden, op een gegeven moment moet je aangeven of je student bent. Zo ja, moet je opgeven wat je studentnr is en opleidingsinstituut, zo nee moet je aangeven welk beroep je uitoefent in de medische sector.

Inderdaad. Heb het ff nagekeken en alleen zorgverzekeraars kennen een acceptatieplicht, autoverzekeraars niet.

Ik heb me eerste auto gekocht, een Seat Ibiza SC 1.2 uit 2010. Een dure verzekering meer dan 100 euro per maand en dat is best veel geld, daarbij komt nog de wegenbelasting en benzine. Is het dus verstandig om het op me ouders hun naam te laten zetten? Er staat hier in dit topic dat je dan de verzekeraar oplicht maar dat is volgens mij onzin want vele mensen doen dit.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Mike vd kruk zei:
...maar dat is volgens mij onzin want vele mensen doen dit.

Argumentatie van lik-me-vestje.

Als je dit topic doorleest, zul je begrijpen dat het niet verstandig is, maar je vindt zelf al dat dat onzin is, dus welk advies vraag je nu eigenlijk?

100 euro per maand is idd meer dan genoeg, maar tis jou keuze om deze auto te kopen. Dat had je vooraf kunnen weten, dan had je een 2e hands moeten nemen. Verzekeren op eigen naam is gewoon verantwoordelijkheid dragen die je hoort te dragen als jij met je eigen auto op pad bent.

Je hebt wel 1 groot voordeel: vanaf nu kan het alleen nog maar goedkoper worden. :T

Je kunt gewoon bij je verzekeraar aangeven dat je de verzekering op naam van je ouders wilt (in overleg met je ouders natuurlijk) en dan jezelf als regelmatige bestuurder. Dan is er niks aan de hand en kun je vaak wel profiteren van hogere korting.

Je hebt wel 1 groot voordeel: vanaf nu kan het alleen nog maar goedkoper worden.

Nah, duurdere auto gaan rijden en het wordt weer duurder hoor. :p

Wat is ongeveer het verschil tussen een beginnend bestuurder van 22 en een niet beginnend bestuurder van 23 in premie qua percentage?
Hoop dat het een behoorlijk percentage is. Betaal nu 85 euro voor een WA-verzekering. En 123 euro p. maand aan wegenbelasting. Verzekering mag van mij wel wat goedkoper.

Nog een tip: [www.trials.nl]
Kost 60 euro maar daarmee krijg je wel korting op je verzekering en dat is veel meer dan 60 euro. En het is wel een gezellig dagje uit, leuk om met vrienden te doen.

Op wat voor manier krijg je dan korting op je verzekering? Heb zelf wel driftcursussen gedaan, circuit training gehad en een CCV-D1 en D2 diploma. Kan ik daarmee ook korting krijgen?

Trials wordt georganiseerd door een aantal verzekeraars met als doel klanten te werven natuurlijk. Toen ik het deed kostte het 50 euro en ik kreeg bij unive toen 2 tredes extra korting op basis van mijn deelname. Misschien dat je met jouw cursussen (al zou ik een driftcursus niet vermelden ;)) ook wel korting kunt krijgen. Trials stelt weinig voor als je al "echte" cursussen gedaan hebt, maar het is wel leuk en levert korting op. Leukste onderdeel vond ik het rijden in een vrachtwagen, want dat had ik nog nooit gedaan.

Trials wordt georganiseerd door een aantal verzekeraars met als doel klanten te werven natuurlijk. Toen ik het deed kostte het 50 euro en ik kreeg bij unive toen 2 tredes extra korting op basis van mijn deelname. Misschien dat je met jouw cursussen (al zou ik een driftcursus niet vermelden ) ook wel korting kunt krijgen. Trials stelt weinig voor als je al "echte" cursussen gedaan hebt, maar het is wel leuk en levert korting op. Leukste onderdeel vond ik het rijden in een vrachtwagen, want dat had ik nog nooit gedaan.

Heb even gekeken, met 2 extra kortingstredes bij de deelnemende verzekeraars kom ik op het zelfde bedrag uit wat ik nu betaal bij een niet deelnemende verzekeraar.

Wrangler zei:
100 euro per maand is idd meer dan genoeg, maar tis jou keuze om deze auto te kopen. Dat had je vooraf kunnen weten, dan had je een 2e hands moeten nemen. Verzekeren op eigen naam is gewoon verantwoordelijkheid dragen die je hoort te dragen als jij met je eigen auto op pad bent.

Je hebt wel 1 groot voordeel: vanaf nu kan het alleen nog maar goedkoper worden. :T

Ik heb de auto gekregen van me ouders, mijn spaargeld hou ik dus in me zak! Maar ik kan het dus ook in de verzekering steken! Daarom vraag ik advies wat in mijn situatie het verstandigste is.

Ik heb de auto gekregen van me ouders, mijn spaargeld hou ik dus in me zak! Maar ik kan het dus ook in de verzekering steken! Daarom vraag ik advies wat in mijn situatie het verstandigste is.

Als je de vaste lasten niet kan betalen, zou ik dat ding gaan verkopen en opzoek gaan naar iets waarvan je de vaste lasten wel zelf kan betalen. Als je het wel kan betalen, niet zeuren en gewoon verzekering op eigen naam.

Mike vd kruk zei:
Wrangler zei:

Verstandigste is je aan de wet te houden. Op naam van je ouders is keihard fraude.

Ik kan die auto heus wel betalen het gaat mij er alleen om dat ik best veel oet betalen en weinig geld over hou voor andere zaken.

Terug
Bovenaan