Sportbekkie
Net ingestapt
carlover zei:En dan alsnog trekt er een gigantische scheur door mijn klomp.......![]()
Zolang die scheur niet in mijn portemonnee zit vind ik het prima
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
carlover zei:En dan alsnog trekt er een gigantische scheur door mijn klomp.......![]()
Correctie: dan bén je geen oplichtster.Atalante zei:( daarbij, voel ik me dan ook geen oplichtster)
carlover zei:Correctie: dan bén je geen oplichtster.Atalante zei:( daarbij, voel ik me dan ook geen oplichtster)
![]()
Atalante zei:Ik zat er in eerste instantie ook over na te denken de verzekering voor mijn auto op mijn ouders naam te zetten.
Ik ben 24, heb net 9 maanden mijn rijbewijs en heb dus geen schadevrije jaren.
Wat wel meehelpt is dat je voor sommige verzekeringsmaatschappijen dan niet meer in de risicogroep valt.
Ik laat me verzekeren bij Onna, voor 25 euro per maand, WAplus!
Dat is een stuk goedkoper dan alle anderen, en ik bouw zelf schadevrije jaren op
( daarbij, voel ik me dan ook geen oplichtster)
Atalante zei:Als je de verzekering op je ouders naam zet, met jezelf als hoofdbestuurder, betaal je gewoon dezelfde premie als wanneer het op je eigen naam zou staan.
Als het gaat om een ongeval waarbij jij meerdere mensen blijvend invalide maakt, dan gaat het om miljoenen euro's aan schade vergoeding, medische kosten etc. die allemaal voor rekening van 'jouw' verzekering komen.106accent zei:Hoe gaat men aantonen dat ik de regelmatige bestuurder ben, als ik een ongeval heb gehad. Terwijl het ding op naam van pa of ma staat.
Mergelsberg zei:Als het gaat om een ongeval waarbij jij meerdere mensen blijvend invalide maakt, dan gaat het om miljoenen euro's aan schade vergoeding, medische kosten etc. die allemaal voor rekening van 'jouw' verzekering komen.106accent zei:Hoe gaat men aantonen dat ik de regelmatige bestuurder ben, als ik een ongeval heb gehad. Terwijl het ding op naam van pa of ma staat.
Je maakt mij niet wijs dat een verzekeraar in zo'n situatie niet nagaat of zij wel echt aansprakelijk zijn. Het kost ze misschien 20.000 euro voor een onderzoek naar mogelijke verzekeringsfraude, maar dat is een schijntje in vergelijk met de zeg 3,5 tot 5 miljoen die het ze kost als je een heel gezin allemaal een dwarslaesie bezorgd.
Ik neem aan dat de verzekeraar weet dat je baas een ondernemer is. Het is dan toegestaan dat werknemers van het bedrijf met de auto rijden.walvis zei:maar hoe zit het dan als je met de auto van je werk een ernstig ongeluk maakt
mijn baas rijdt daar nooit in en hij is wel op zijn naam verzekert
maar zal de verzekering het dan niet doorhebben als iemand 5 auto,s op ze naam heeft staan
Zolang je bij de verzekering aangeeft dat jij de hoofdbestuurder bent, zal dat geen probleem zijn.bert320i zei:Hallo
Ik ben 34 en zit in schuldsanering en krijg via via een auto maar door schuldsanering krijg ik hem niet op naam
dan kan ik tot die BKR notitie weg is de auto toch wel bij me Pa onderbrengen of niet?
Graag advies hierover of ervaringen?
m vr gr
carlover zei:Als jij staat ingeschreven als hoofdbestuurder, zal dat geen problemen opleveren.
Je bedoelt neem ik aan no-claim beschermer? Dan behoud je inderdaad je korting bij een ongeval (kost dan ook ietsje meer), maar je raakt wel schadevrije jaren kwijt. Dus als je ouders nog eens naar een andere verzekeraar willen, gaan ze wel meer betalen.
Voorbeeld:AKooi22 zei:carlover zei:Als jij staat ingeschreven als hoofdbestuurder, zal dat geen problemen opleveren.
Je bedoelt neem ik aan no-claim beschermer? Dan behoud je inderdaad je korting bij een ongeval (kost dan ook ietsje meer), maar je raakt wel schadevrije jaren kwijt. Dus als je ouders nog eens naar een andere verzekeraar willen, gaan ze wel meer betalen.
En wanneer je je schadevrije jaren dus verliest, stijgt dat de premie niet weer bij diezelfde verzekeraar?
ZF4HP18FLE zei:... een hoop kolder ...
ZF4HP18FLE zei:...wordt ik plots weggezet als verwend en verwaand
Waar ik wel slecht tegen kan is de rekening voor een ander betalen.
Remus zei:ZF4HP18FLE zei:...wordt ik plots weggezet als verwend en verwaand
Waar ik wel slecht tegen kan is de rekening voor een ander betalen.
1. Het is word
2. Omdat jij 80 jaar moet studeren, betalen wij wel even jou studiefinanciering.
Remus zei:2. Omdat jij 80 jaar moet studeren, betalen wij wel even jou studiefinanciering.
Remus zei:2. Omdat jij 80 jaar moet studeren, betalen wij wel even jou studiefinanciering.
ZF4HP18FLE zei:...Dan hebben we het dus over wat ik MEER aan belasting betaal MET een hoge opelding...
ZF4HP18FLE zei:"Studenten hebben een luizenleventje".. Is dat niet net zon botte generalisatie als die van mij betreffende lager opgeleiden in autos?
Als jullie het allemaal zo goed bekeken hebben met jullie manier van redeneren, als jullie het allemaal beter weten en ik "nog veel moet leren".. zon one-liner waar je niks mee kunt.... Waarom is het dan zo dat jullie je eigen terminologie afkraken EN op dezelfde manier generaliseren.
Kom dan met een concreet fatsoenlijk opgebouwd verhaal IPV datgene doen waar je een ander van beschuldigd.
Wie zegt dat een luis niks doet, waar staat dat? Betekend dit eigenlijk niet dat jij zomaar dingen van iemand aanneemt die je helemaal niet kent?
ZF4HP18FLE zei:Uh.. jij hebt toch die opel astra... remus...
Was het niet zo dat opel de onderstellen deelde met Saab?
Betekent dat dan eigenlijk niet dat jouw auto wat meer weg heeft van een saab dan die van mij............................
..............................................................................................
Nu heeft het hypotheek verhaal niets te maken met dit. Hypotheken krijg je op basis van inkomen en toekomstverwachting. Dat deze bij hoogopgeleiden gunstiger uitvallen is een bijzaak. Iemand zonder opleiding die als voetballer veel verdient zal ook een absurd hoge hypotheek kunnen betalen.
Terwijl je bij verzekeringen in zekere zin "verdoemd" bent en er nog niet heel veel maatwerk mogelijk is (gelukkig al wel watlicht aan het einde van de tunnel).
ZF4HP18FLE zei:Uh.. jij hebt toch die opel astra... remus...
Was het niet zo dat opel de onderstellen deelde met Saab?
Betekent dat dan eigenlijk niet dat jouw auto wat meer weg heeft van een saab dan die van mij............................
..............................................................................................
ZF4HP18FLE zei:Kom dan met een concreet fatsoenlijk opgebouwd verhaal IPV datgene doen waar je een ander van beschuldigd.