Je eigen auto verzekeren op naam van je ouders: niet zo aantrekkelijk als het lijkt!

• Onderwerp starter Onderwerp starter -
  • Startdatum Startdatum
cupradriver schreef:
Ik wist dat die reactie ging komen, ik weet ook wel dat jij voor jou leeftijd bovengemiddeld veel rijervaring hebt, maar overschat jezelf niet zou ik zeggen...
Nee, ik overschat mezelf niet hoor. Daarom zei ik zojuist ook dat ik "minder onervaren" ben dan je zou denken. Ik heb nog maar 2,5 jaar mijn rijbewijs, dus ik zal niet zo snel zeggen dat ik een "ervaren bestuurder" ben ofzo. Dan zou ik (voor mijn eigen gevoel) toch wel een jaartje of tien rijervaring moeten hebben en/of een miljoen kilometers gereden.

18-10-06 13:02Door cupradriver (IP bekend)

Pas als je tientallen jaren je rijbewijs hebt, schadevrij hebt gereden en veel kilometers hebt gemaakt kun je dat zeggen...

Schade rijden wil niet per definitie zeggen dat je een slecht chauffeur bent.

18-10-06 13:02Door cupradriver (IP bekend)

Pas als je tientallen jaren je rijbewijs hebt, schadevrij hebt gereden en veel kilometers hebt gemaakt kun je dat zeggen...

Schade rijden wil niet per definitie zeggen dat je een slecht chauffeur bent.

Soms kun je inderdaad er niets aan doen, maar met defensief rijden kun je misschien schades voorkomen..

Probeer dat eens aan dickey uit te leggen!
Mij hoef je dat niet uit te leggen. Ik snap dat wel. De verzekering echter niet aangezien men daar het risico inschat mede op basis van het aantal schades in het verleden.

dickey schreef:
Mij hoef je dat niet uit te leggen.
Jij schreef toch dat schade een keuze is, dat goede bestuurders geen ongelukken veroorzaken? (Althans, daar kwam het op neer)

Jij schreef toch dat schade een keuze is, dat goede bestuurders geen ongelukken veroorzaken? (Althans, daar kwam het op neer)
:,(
Ik meende dat ik dat al twee keer ontkend heb en gezegd dat goede (verantwoorde) bestuurders geen ernstige ongelukken veroorzaken die dusdanig hun schuld zijn dat de verzekering niet wil uitbetalen als de verzekering niet op naam van de hoofdbestuurder staat.

dickey schreef:
Ik meende dat ik dat al twee keer ontkend heb en gezegd dat goede (verantwoorde) bestuurders geen ernstige ongelukken veroorzaken die dusdanig hun schuld zijn dat de verzekering niet wil uitbetalen als de verzekering niet op naam van de hoofdbestuurder staat.
Oké, dat klinkt al wat genuanceerder, maar nog steeds ben ik het met je oneens. Natuurlijk kun je de kans op een ernstig ongeluk verkleinen door goed te rijden maar ik geloof niet dat je het zo sterk kunt stellen als jij doet. Oók goede bestuurders kunnen een ernstig ongeluk veroorzaken en als het hun schuld is én ze hebben hun verzekering niet goed op orde, dan keert de verzekeraar niets uit.

Die kans is voor mij verwaarloosbaar.

Een beetje statistiek ;)

Stel dat kans op een dergelijk ongeluk in 5 jaar is 1 op 100.000 (redelijk grote kans) en het schadebedrag is dan 1.000.000 euro (erg veel). De verzekering die in 5 jaar te besparen is door je bij je ouders te laten verzekeren is 5.000 euro (schatting gebaseerd op gevoel).

De verwachte (statistische) besparing van het verzekeren bij je ouders is dan 5.000 - 1.000.000/100.000 = 4.990 euro.

Statistisch is het dus voordelig om je bij je ouders te verzekeren.

Maar goed, voor de statistiek heb je geen verzekering, wel voor de zekerheid. Ik hoef die extra zekerheid niet.

-edit-
in de berekening zou je de besparing door het opbouwen van no-claim, voor zover dat niet gebeurt als je bij je ouders verzekerd bent, mee kunnen nemen.

dickey schreef:
Statistisch is het dus voordelig om je bij je ouders te verzekeren.
Stel je het volgende kansspel voor. Je staat onder een groot blok beton, dat aan een dikke kabel hangt. Jij moet een tweecijferige code intoetsen. Eén van die mogelijke codes zorgt ervoor dat het blok beton naar beneden valt. In dat geval ben je dood. Bij de andere 99 mogelijkheden gebeurt er niets. Stel dat je begrafenis €20.000 kost en dat je een prijs van €20.000 krijgt als het blok beton niet valt. De verwachte winst is dan -€20.000*(1/100)+€20.000*(99/100)=€19.600. Statistisch en kansrekeningtechnisch zou je absoluut moeten deelnemen aan het spelletje. Ik zou het echter nooit doen. De kans dát het fout gaat is niet zo groot, maar áls het fout gaat, dan zijn de gevolgen gewoon amper te overzien. Het is misschien een extreem voorbeeld, maar het idee komt redelijk overeen met dit topic.
dickey schreef:
Maar goed, voor de statistiek heb je geen verzekering, wel voor de zekerheid. Ik hoef die extra zekerheid niet.
Bij "extra zekerheid" denk ik aan allrisk-verzekering. WA zou je niet als "extra zekerheid" moeten zien, naar mijn mening.

Je verhaaltje klopt als een bus. (tu)

Bij "extra zekerheid" denk ik aan allrisk-verzekering. WA zou je niet als "extra zekerheid" moeten zien, naar mijn mening.
In principe niet, maar het op eigen naam verzekeren is zekerder dan het verzekeren van de auto op naam van de ouders. Je hebt dan de zekerheid dat je (mits je je aan de verkeersregels gehouden hebt) altijd een uitkering krijgt van de verzekering (al dan niet om een schadevergoeding te betalen). In het geval dat je bij je ouders verzekerd bent, dan heb je niet de zekerheid voor die gevallen waarop in mijn vorige verhaal 1/1.000.000 kans op is.

Als ik als jongere een auto zou hebben dan zou ik gewoon het goedkoopste alternatief kiezen. Dus gewoon WA en dan het liefst bij mijn ouders verzekerd als dat goedkoper zou zijn. Het zal vast wel eens voorkomen dat iemand anders erin rijdt en mocht er daadwerkelijk wat gebeuren, laat ze dan maar eens met redenen komen om niet uit te keren.

dickey schreef:
In het geval dat je bij je ouders verzekerd bent, dan heb je niet de zekerheid voor die gevallen waarop in mijn vorige verhaal 1/1.000.000 kans op is.
Al is die kans één op een miljoen (in werkelijkheid is de kans vele malen groter), dan zou ik nóg het risico niet willen lopen. Bovendien is het oplichten van een verzekeringsmaatschappij natuurlijk niet toegestaan.
dickey schreef:
Als ik als jongere een auto zou hebben dan zou ik gewoon het goedkoopste alternatief kiezen. Dus gewoon WA en dan het liefst bij mijn ouders verzekerd als dat goedkoper zou zijn. Het zal vast wel eens voorkomen dat iemand anders erin rijdt en mocht er daadwerkelijk wat gebeuren, laat ze dan maar eens met redenen komen om niet uit te keren.
De waarheid komt altijd aan het licht. Lees anders het topic nog even door.

18-10-06 14:06Door dickey (IP bekend)

en mocht er daadwerkelijk wat gebeuren, laat ze dan maar eens met redenen komen om niet uit te keren.

Da's dom. Dan leg je de afloop bij een ander. Met eventueel vervelende gevolgen voor jou. Beter is het om zelf de regie te houden.

Al is die kans één op een miljoen (in werkelijkheid is de kans vele malen groter), dan zou ik nóg het risico niet willen lopen. Bovendien is het oplichten van een verzekeringsmaatschappij natuurlijk niet toegestaan.
Ik zou het risico wel nemen. Ik ben niet zo risicomijdend als het grootste deel van de nederlandse bevolking. Bovendien is het niet bij alle maatschappijen zo dat het gezien wordt als oplichting.

De waarheid komt altijd aan het licht. Lees anders het topic nog even door.
Al die onderzoekjes in de buurt kunnen niet hardmaken dat ik de hoofdbestuurder ben. Als ik mijn moeder af en toe in de auto zou laten rijden, dan kan niemand zeggen of ik de auto meer gebruik dan haar.

Nogmaals, ik beschouw dit niet als een risico, andere mensen wel. Ik zal me er ook niet druk om maken verder.

Ik zou me als bestuurder eerder druk maken om die polen die hier onverzekerd rondrijden en in geval van schade aan jouw auto niks kunnen betalen.

Ik zou mij er ook niet zo druk om maken, ze moeten wel heel hard bewijs hebben

dickey schreef:
Al die onderzoekjes in de buurt kunnen niet hardmaken dat ik de hoofdbestuurder ben.
Jawel hoor...maar volgens mij wil je dat gewoon niet geloven.

Zie ook de reactie van Nicknameless (16-10-06 10:30): regelmatig worden zelfs privé-detectives ingezet!

Het is ondoordacht, kortzichtig en kinderachtig om een houding te hebben van "we zullen wel zien" en "wie maakt me wat"!
Een struisvogel doet het niet beter.(:B

Ja en dat kan volgens artikel 32 beschouwd worden als onrechtmatig verkregen(aantasting van privacy) bewijs en door een beetje advocaat wordt dat zo weer onderuit gehaald...

Dit topic begint behoorlijk onzinnig te worden, iedereen heeft toch zijn eigen mening en wijkt daar niet vanaf, dus so be it!

Jawel hoor...maar volgens mij wil je dat gewoon niet geloven.

Zie ook de reactie van Nicknameless (16-10-06 10:30): regelmatig worden zelfs privé-detectives ingezet!
Nee, dat geloof ik niet. Bovendien kunnen zelfs prive detectives niet bewijzen wie de hoofdbestuurder is.

Ik laat het gewoon niet zover komen en laat me niet bang maken door de gedachte dat prive detectives mij en mijn buurt komen lastigvallen. Wat een flauwekul.

Mocht ik echt aan het betalen komen (kans 1 op 1 ziljoen) dan heb ik gewoon pech.

Ik stel voor dat cupradriver en dickey hun nicknames veranderen in SV.
StruisVogel 1 en StruisVogel 2. En ze mogen zelf de volgorde bepalen.:T
Hoe koppig kan je zijn.(td)

Ik geniet gewoon van het leven en maak mij niet druk om een verzekering waar ik toch nooit gebruik van ga maken. Ik woon niet in de verenigde staten. Risico's horen bij het leven en daar kan ik mee leven. Ik hoef niet alles af te dekken met een verzekering.

Jullie hebben een andere mening en dat is goed, maar ik ben het daarmee gewoon niet eens. Klaar.

dickey schreef:

Ik geniet gewoon van het leven en maak mij niet druk om een verzekering waar ik toch nooit gebruik van ga maken. Ik woon niet in de verenigde staten. Risico's horen bij het leven en daar kan ik mee leven. Ik hoef niet alles af te dekken met een verzekering.

Jullie hebben een andere mening en dat is goed, maar ik ben het daarmee gewoon niet eens. Klaar.

Ik heb inderdaad een andere mening. Waarschijnlijk zullen we het nooit eens worden. Gelukkig hoeft dat ook niet. Je hebt je keuze in ieder geval weloverwogen gemaakt. Daarnaast berokken je niemand schade. Het slachtoffer krijgt zijn schade door de verzekeraar vergoed waarna de verzekeraar vervolgens geduldig het geld bij jou terug zal halen.
De kans het fout gaat is inderdaad niet heel groot. Ik hoop voor je dat het nooit gebeurd in ieder geval.

Ik denk dat dit topic inmiddels een aardig overzicht geeft van de verschillende standpunten. De kritische lezer zal zijn eigen mening wel kunnen vormen lijkt mij.

@ Retcod
(tu)

@ Weide1
Dankje. Zonder risico's was steve irwin nooit zo beroemd geworden als dat hij was en is en had hij nooit zoveel kunnen bereiken. Zonder risico's had hij waarschijnlijk ook nog geleefd. Ik wed dat als hij zijn leven zou kunnen overdoen, dat hij het precies hetzelfde gedaan zou hebben.

Jij noemt het koppig, jouw mening.

Maarre... aan alle verzekeringspiefen hiero. Ik bedenk mij ineens dat ik momenteel ook in een dergelijke situatie zit. Mijn vader heeft namelijk een motor waarop ik ongeveer net zo vaak en ver rijd als hij. Het ding is van hem en staat op zijn naam verzekerd. Mocht ik een ongeval maken, dan heb ik dus een rijbewijs en een verzekering, dus niks aan de hand, toch? Stel dat ik er 2/3e van de tijd op zou rijden en hij 1/3, ben ik dan de hoofdbestuurder? Moet de verzekering dan op mijn naam? Aangezien het ding slechts weinig gebruikt wordt is het onmogelijk voor eventuele prive detectives om te achterhalen wie de hoofdbestuurder is. Ik zeg je: onmogelijk aangezien we het zelf niet eens zouden weten. In zo'n geval heeft de verzekering geen poot om op te staan. Ik heb trouwens in dit topic nog geen definitie van hoofdbestuurder gezien. Zou iemand mij die kunnen geven?

-edit-
typefout

Mijn vader heeft namelijk een motor waarop ik ongeveer net zo vaak en ver rijdt als hij.

Als je het netjes wil doen moet de verzekering op naam van je vader, het is zijn motor immers. Daarnaast moet je vader dan doorgeven dat jij ook regelmatig gebruik maakt van de motor.

Tussen het op naam van een van de ouders verzekeren van een auto van een jongere, en het af en toe gebruiken van een auto van de ouders zit een heel grijs gebied. Duidelijk is dat de eerstgenoemde optie niet toegestaan is (maar wel eens gebruikt wordt) en dat er geen enkel bezwaar is tegen de tweede optie. Naarmate je dichter bij een van de uitersten komt wordt het steeds minder of meer toelaatbaar.

18-10-06 15:47Door dickey (IP bekend)

@ Weide1
Dankje. Zonder risico's was steve irwin nooit zo beroemd geworden als dat hij was en is en had hij nooit zoveel kunnen bereiken. Zonder risico's had hij waarschijnlijk ook nog geleefd. Ik wed dat als hij zijn leven zou kunnen overdoen, dat hij het precies hetzelfde gedaan zou hebben.

Daar hebben zijn vrouw en kinderen, zijn ouders, zijn schoonouders, verdere familie en vrienden geen boodschap aan. En wat hebben wij als kijkers er aan dat hij nu dood is. Toch helemaal niks. Om maar even aan te geven dat risicovol gedrag tot niks leidt. Niemand schiet er iets mee op.

Ook ik rij al ruim 3 jaar rond in me R19 die op naam staat van me pa, en dus ook verzekerd is via me ouders.

Hun betalen ook de verzekering voor mij, alleen ik betaal natuurlijk de benzine en de wegenbelasting (maak ik over wanneer het betaald moet worden)

Nu weet ik dat het niet slim is, dit heb ik al wel 10x gelezen in dit topic inmiddels.

Ik rij eigenlijk dus hoofdzakelijk in mijn auto, inderdaad hij is van mij, alleen heel soms zeg 1x in 2 maanden leent me moeder of broertje ehm soms wel is omdat een van de andere auto's dan niet thuis is.

Ik heb destijds gekozen om het te verzekeren via me ouders omdat het natuurlijk een hoop geld scheelt, en die no-claim maak ik me niet zo'n zorgen om.

Meestal is er bij een verzekering wel iets te regelen met een start no-claim van ... procent.

En een ander punt is dat wanneer ik klaar ben met me opleiding, ik best kans maak dat ik in een lease auto kom te rijden. Hieruit bouw je dacht ik ook geen no-claim op, dus who care's.

Ik ben ervan overtuigd dat ik een risico neem, maar dat aanvaard ik, het scheelt behoorlijk wat geld per jaar, en dus lekker zo laten totdat de auto het opgeeft. (R19, 1990, >300.000km:))

En een ander punt is dat wanneer ik klaar ben met me opleiding, ik best kans maak dat ik in een lease auto kom te rijden. Hieruit bouw je dacht ik ook geen no-claim op, dus who care's.

Een leasemaatschappij kan, net als een werkgever, een verklaring afgeven over het aantal schadevrije jaren. Het verschilt per verzekeraar of je met zo'n verklaring (extra) no-claim krijgt.

indobesar schreef:

Welke verzekeraars accepteren een werkgeversverklaring?

Ik kan het je op voorhand niet zeggen. Ik kan je slechts adviseren om te bellen of beter nog te mailen (dan heb je het zwart op wit) met de verzekeraar die je op het oog hebt.

Daar hebben zijn vrouw en kinderen, zijn ouders, zijn schoonouders, verdere familie en vrienden geen boodschap aan. En wat hebben wij als kijkers er aan dat hij nu dood is. Toch helemaal niks. Om maar even aan te geven dat risicovol gedrag tot niks leidt. Niemand schiet er iets mee op.
Oh nee? Die mensen hebben iemand als vriend of familie gehad waar ze trots op kunnen zijn. Een held. Iemand die wat bereikt had op het gebied van dierenzaken, dingen waar hij voor vocht. Zonder risico's had hij dat nooit kunnen bereiken. Risico's kunnen slecht uitpakken, maar zonder risico's waren de meeste goede dingen er nooit gekomen.

Hallo.

Ik heb niet alle reakties exact gevolgd maar wel zoveel gezien, dat ik bewondering heb voor het geduld, dat mensen (vooral Redline) hebben met onze vriend dickey. Deze persoon moet zo langzamerhand wel tegen beter weten in zijn beland in de situatie van "niet meer terug kunnen of willen". Het is op zich al een drama dat zo iemand aan het verkeer kan deelnemen. Nog afgezien van de verzekeringsconstructie waarmee hij over 's Heeren wegen rijdt. Sjonge, onbegrijpelijk.

Korrektie zins-konstruktie.

FrdFcs schreef:

Hallo.

Ik heb niet alle reakties exact gevolgd maar wel zoveel gezien, dat ik bewondering heb voor het geduld waarmee mensen (vooral Redline) hebben met onze vriend dickey. Deze persoon moet zo langzamerhand wel tegen beter weten in zijn beland in de situatie van "niet meer terug kunnen of willen". Het is op zich al een drama dat zo iemand aan het verkeer kan deelnemen. Nog afgezien van de verzekeringsconstructie waarmee hij over 's Heeren wegen rijdt. Sjonge, onbegrijpelijk.

Tsja, je kan je er over verbazen. In feite heeft hij alleen zichzelf ermee. Hij heeft er in ieder geval over nagedacht en kent de mogelijke gevolgen. Het is zijn besluit (waar ik het niet mee eens ben overigens) en dat moet je dan maar respecteren.

Wat ik me wel afvraag is of Dickey zijn ouder(s) dit topic ook heeft laten lezen en of zijn ouders wel op de hoogte zijn van de mogelijke gevolgen?

Ik vind dat er een beetje veel angst gezaaid wordt hiero. De constructie wordt al jaaaaaaaren toegepast en nog steeds. Als het echt zo erg zou zijn, dan was er wel iets aan gedaan.

Jullie rennen zeker ook hard weg als iemand zijn boekentas op utrecht centraal laat staan?

Laten we ook niet vergeten dat het verzekeren op naam van de ouders gewoonweg oplichting is!

Het gaat hier om een bijzonder product, een verzekering, maar bij elk ander product wordt niet op deze manier gehandeld. Men vindt het product te duur, dus gaat vervolgens de verzekeraar oplichten!

Hallo Retcod.

Ik manoeuvreer wel eens vaker wat off-topic. Niet omdat ik rebels ben maar soms komt er maar zo weer een gedachte in m'n brein naar boven.
Ik vind het grappig, dat Redline en Retcod allebei kennelijk veel van verzekeringen afweten. Zeker werkzaam in deze branche? Overigens ook BPK heb ik als verzekerings-pief (sorry voor het woord) getraceerd. Met enige zelfspot zeg ik m'n vroegere werkgever na: "Wanneer je niets beters kunt, kun je altijd nog in de verzekeringen gaan"!! Hij was nog van de tijd, dat verzekeringen echt bezorgd werden en de premie aan huis werd opgehaald. Soms zelfs wekelijks een paar dubbeltjes voor een begrafenisverzekering (dooie-fonds). Inmiddels is er al heel wat veranderd. Oké, dit was even een uitstapje.
Wie van de 'forummers' zit er nog meer in deze saaie branche?

Hallo FrdFcs,

Het klopt inderdaad dat ik iets (maar lang niet alles!) van verzekeringen afweet. Ik ben bijna klaar met mijn studie Nederlands recht. Daarnaast heb ik ongeveer 4 jaar op de schadeafdeling bij een van de grotere autoverzekeraars gewerkt. Momenteel werk ik bij een rechtsbijstandverzekeraar en houd ik mij bezig met personenschade (ook wel letselschade in de volksmond).

19-10-06 14:07Door Retcod (IP bekend)

Hij heeft er in ieder geval over nagedacht en kent de mogelijke gevolgen.

Dat betwijfel ik ten zeerste. Zo'n figuur moet tegen zichzelf, en tegen zijn daden, worden beschermd.

Waarom denk je dat ik niet meer in dit topic reply?

Mijn geduld met mensen die niet willen luisteren gaat ver, maar kent ook zo z'n grenzen.

(tu)
Helemaal mee eens, Redline!

Wanneer je zelf de maandelijkse lasten van een dikke auto niet kan betalen, begin er dan niet aan!

MiG

19-10-06 14:17Door dickey (IP bekend)

Jullie rennen zeker ook hard weg als iemand zijn boekentas op utrecht centraal laat staan?

En jouw huis is ook niet tegen brand verzekerd.

20-10-06 14:00Door BPK (IP bekend)

Wijsheid komt met de jaren toch?

Maar de koppigheid blijft.

Nee dat scheelt niets, als mijn zoon op zijn 24e zelf een verzekering op zijn eigen naam zet, krijg hij gelijk 55% no-claim als starters korting dus so-what dat hij nu op mijn naam verzekerd is, de auto staat ook op mijn naam, deze auto is mijn wettelijk eigendom. En dat ik toevallig 3 auto's op mijn naam heb staan, mijn vrouw wil ook rijden, en mijn zoon leent zo nu en dan één van mijn auto's.
En omdat ik mijn eerste auto (uit 2005) niet uit leen, neem hij mijn oude auto maar mee, want het is zonde om deze te laten staan op de parkeerplaats, want ik verkoop deze niet, verzekering en wegenbelasting en zo nu en dan rijden kost me minder dan de afschrijving als ik 'm nu verkoop.
En ik heb liever dat mijn zoon van 20 met een oude auto tegen een paaltje rijd , dan mijn nieuwe want met 75% no-claim en trede 21 vind ik dit toch zonde.

FrdFcs schreef:

Wie van de 'forummers' zit er nog meer in deze saaie branche?

saai?? och, het schuift geld. Ik heb mijn bijbaantje naast de studie bij de klantenservice van Independer, bevalt iig beter dan hamburgers bakken bij de Mac!

On-topic, ook ik vind het onverstandig om je euto op nama van pa en/pf ma te verzekeren. Ikzelf heb de twee auto's welke ik tot nu toe heb gehad op eigen naam verzekerd. Ik ben ook uitwonende student dus dan kun je niet anders.

Als je de verzekering van je auto niet op eigen naam kan betalen, dan moet je ook geen auto kopen. Ook dat hoort nu eenmaal bij het autobezitten.

heb zelf net 1ste auto aangeschaft ben nu 20 euro per maand meer kwijt dan dat mijn ouders zouden gaan betalen maar toch weer 25 euro goedkoper dan een vriend van mij die al 1 jaar zijn auto heeft
(hij mazda mx3 '92 in een opel combo '99)

gr. erwin

Een vraag, ik weet niet of hij al gesteld is maar ik vraag hem dan nog maar een keer(die zin klopt niet).

Als je nou je auto op de naam van je vader verzekerd, en daardoor een veel lagere premie betaalt.
Je maakt een ongeluk en ze zien dat jij erin rijd dan kan je toch zeggen dat je er soms in rijd, ze weten toch niet wie de regelematige bestuurder is dat gaan ze niet bij elke auto controleren.

mitsubishiEVO schreef:

Een vraag, ik weet niet of hij al gesteld is maar ik vraag hem dan nog maar een keer(die zin klopt niet).

Als je nou je auto op de naam van je vader verzekerd, en daardoor een veel lagere premie betaalt.
Je maakt een ongeluk en ze zien dat jij erin rijd dan kan je toch zeggen dat je er soms in rijd, ze weten toch niet wie de regelematige bestuurder is dat gaan ze niet bij elke auto controleren.

Als het alleen om blik schade gaat zullen ze het waarschijnlijk niet zo snel onderzoeken
maar bij letsel schade sneller dan je denkt.

Terug
Bovenaan