Troxelke schreef:
Voor de mensen die nu nog vragen stellen over het dan wel niet verzekeren van je auto via je vader/moeder... ik zou zeggen gewoon "even" de afgelopen 6 pagina's doorspitten. Volgens mij weet je dan meer dan de gemiddelde verzekerings agent !
QuoteEchter voor de luiaards... De conclusie van het verhaal: Verzekeren op je ouders' naam is goedkoop, vooral bij auto's die duurder / exclusiever / sneller zijn. De kans is klein dat de verzekering gaat zeiken over deze constructie bij de meeste, kleinere, ongevallen. MAAR wanneer het ongeluk van serieuzere aard is (grote schade's / letsel / doden), heb je kans op een buurtonderzoek waarin ze kunnen bewijzen dat niet je ouders maar JIJ de hoofdbestuurder was... EN dus kans op een schadeclaim waar je mogelijk je hele leven vast zit... Als je graag wat centjes wilt uitsparen volgens deze constructie, wat mij betreft best, maar niet mokken als je de pech hebt om aangeklaagd te gaan worden met een miljoenen schadeclaim....
Echter heb ik een andere vraag: Ik heb 5 jaar rond gereden in een auto die verzekerd stond op mijn moeders naam (oké ik weet het, misschien niet zo slim, maar dat zie ik nu pas in). Ik ben nu zelf 25 jaar, maar nog geen schade-vrije jaren op gebouwd. Ik ben van plan zéér binnenkort een nieuwe auto aan te schaffen en wil deze graag op mijn eigen naam zetten, inclusief verzekering (natuurlijk) wat waarschijnlijk een dure aangelegenheid kan worden. Daarom de volgende vraag: Zou het op één of andere manier mogelijk zijn om de jaren die ik in de auto heb gereden, op te geven als schade-vrije jaren? Dit misschien door middel van een brief van mijn ouders waarin ze afstand doen van de schade-vrije jaren op deze verzekering en ze verklaren dat ik altijd de regelmatige bestuurder was....
Wat denken jullie van dit idee? Bedankt voor de reacties