Importeren van een auto uit Duitsland naar Nederland

ok, kan iemand mij nog eens in het kort uitleggen wat ik allemaal nodig heb om een auto die al in nederland staat op nederlands kenteken te zetten?
-dus welke papieren van de auto?
-Welke papieren voor de instantie`s (rdw, duane, belasting)
-hoe ik een 1 dags kenteken kan regelen of iets dergelijks.

m.v.g.
Peter
 
Ik heb het idee dat dit topic is doodgebloed, maar toch even een poging: wie kan mij helpen met het berekenen van de BPM die ik moet afdragen over mijn Mondeo? Volgens mij is de enige extra PDC, verder was volgens mij alles standaard op de Ghia.
Nieuwprijs is volgens verschillende sites €28.813 excl. PDC dus. Maar hoe bereken ik nu de BPM? Moet je nou de historische netto catalogusprijs nemen en daarover volgens de nieuwe regels de BPM berekenen (40% dus)? En hoe was in 2000 die berekening? (Net.cat.prijs x 45,2%) - X neem ik aan, maar wat was in 2000 die X?
Iemand enig idee?
 
carlover zei:
Ik heb het idee dat dit topic is doodgebloed, maar toch even een poging: wie kan mij helpen met het berekenen van de BPM die ik moet afdragen over mijn Mondeo? Volgens mij is de enige extra PDC, verder was volgens mij alles standaard op de Ghia.
Nieuwprijs is volgens verschillende sites €28.813 excl. PDC dus. Maar hoe bereken ik nu de BPM? Moet je nou de historische netto catalogusprijs nemen en daarover volgens de nieuwe regels de BPM berekenen (40% dus)? En hoe was in 2000 die berekening? (Net.cat.prijs x 45,2%) - X neem ik aan, maar wat was in 2000 die X?
Iemand enig idee?

Onder menu Financieel op deze site is een BPM calculator. Daarmee moet je een redelijke schatting kunnen krijgen.
 
Ik ben mij ook een beetje aan het orienteren voor een auto te importeren uit Duitsland.
Nou wilde ik ruw de BPM berekenen, maar de autoweek site geeft aan dat de BPM ongeveer 10.400 zou zijn, alleen de site bpmberekenen.com geeft met dezelfde gegevens ongeveer 7.500 aan.
Dat scheelt toch best veel, maar welke zou nu ongeveer gelijk hebben?
 
Autoweek hanteert de afschrijvingstabel. bpmberekenen.com kijkt welke methode voor jou het meest geschikt is.......dus dat veroorzaakt het verschil denk ik.
Alleen denk ik dat jij de vraagprijs in DLD hebt gebruikt. Ik weet even niet uit m'n hoofd of die gehanteerd mag worden.
 
Dit topic bestrijkt nu bijna een tijdsbestek van 3 jaar. Dat is mooi, want daaruit kun je concluderen dat het importeren vanuit Duitsland populair is. Er zijn vele verhalen te lezen over hoe het importeren van een auto uit Duitsland nou precies in z'n werk gaat. Het ene verhaal is duidelijker dan het andere verhaal. Daar tussendoor lees je nog heel veel antwoorden op allerlei vragen die gesteld worden. Dat komt de overzichtelijkheid niet ten goede. Het zou handig zijn als in een soort document gewoon duidelijk zou staan hoe het nou precies moet anno 2009. Of liever nog, twee documenten, want er zijn volgens mij twee manieren om een auto (zelf) te importeren:

methode 1) In Duitsland de auto ophalen met een auto-ambulance.

methode 2) Vanuit Duitsland zelf terugrijden met de "nieuwe" auto naar Nederland.

Het lijkt erop dat deze twee methodes elk hun specifieke vorm van aanpak eisen en hun eigen papierwinkel met zich meebrengen. Vandaar de twee documenten.

Wellicht iets voor Autoweek om hiervoor te zorgen? Nu is het eigenlijk geen doen meer en moet het hele topic doorgelezen worden... Dat wil ik best doen, maar als het anders (lees duidelijker) kan, graag!
 
Ja, een soort stap voor stap manual zou handig zijn. Ik vond het ook lastig. Zat ik van 't weekend wegmisbruikers te kijken, zie ik een stel overijverige dienders een cementauto met een Kurzzeitkennzeichen van de weg halen omdat je daarmee in Nederland schijnbaar niet mag rijden. Oeps.....heb ik ook gedaan. Eerst vanaf de grens naar huis, toen van huis naar de RDW en weer terug en nog een paar dagen naar m'n werk enzo.
Maar ik las ook dat er internationaal nogal discussie over is en dat er nu niet meer op wordt gehandhaafd. Europees gezien zou elk Duits kenteken in Nederland ook geldig moeten zijn. Wie het nog weet, mag het zeggen.......

Wat AW ook in zo'n artikel zou moeten melden, is dat het zeker een uur kost om een Kurzzeitkennzeichen te bemachtigen.
 
carlover zei:
Zat ik van 't weekend wegmisbruikers te kijken, zie ik een stel overijverige dienders een cementauto met een Kurzzeitkennzeichen van de weg halen omdat je daarmee in Nederland schijnbaar niet mag rijden. Oeps.....heb ik ook gedaan. Eerst vanaf de grens naar huis, toen van huis naar de RDW en weer terug en nog een paar dagen naar m'n werk enzo.
Maar ik las ook dat er internationaal nogal discussie over is en dat er nu niet meer op wordt gehandhaafd. Europees gezien zou elk Duits kenteken in Nederland ook geldig moeten zijn. Wie het nog weet, mag het zeggen.......

Wat AW ook in zo'n artikel zou moeten melden, is dat het zeker een uur kost om een Kurzzeitkennzeichen te bemachtigen.

Er is een verschil tussen een Kurzzeitkennzeichen en een Exportkennzeichen. Het exportkenteken heeft een rood vlak met geldigheidsduur, het korte tijdskenteken heeft een geel vlak met de geldigheidsduur. Met het export kenteken mag je in principe wel in Nederland rijden. Alleen zou je een BPM probleem kunnen krijgen, dat is, de eerste keer dat je door de Douane aangehouden wordt met dat kenteken (als je al aangehouden wordt), krijg je een "uitnodiging tot het doen van aangifte". Wat je toch al van plan was, als het goed is. Je krijgt dan in ieder geval geen bekeuring zoals met het Kurzzeitkennzeichen.
 
Okey wat een informatieo_O(y)

Vorig jaar met gemak een auto uit Duitsland gehaald, en ingevoerd. Dus wil mijn pa het nog een keer doen, alleen nu een auto voor hemzelf.

Alleen heb ik dan een vraagje.
Hij zoekt een Passat, nieuwe model (2006-2007) en het liefst vol met opties :cool:
Ook kijkt hij naar wagens, met (alleen) zeer lichte schade (lees: deuk van paaltje ofiets, beetje spuitwerk, geen dikke aanrijding)omdat ie gehoord heeft dat dat nogal wat kan schelen bij de invoer....

Maar dan de vraag; hoe werkt dit? En wanneer heeft het vooral zin?

Je moet dan de wagen laten taxeren? Wie kan dit doen en hoeveel kost dit ongeveer?
En dan? hoe gaat het verder, je wilt immers 'korting' op de BPM door de schade te vermelden.

En heeft het nog veel zin om bij de taxatie opties weg te laten(navi, velgen/ what else?)? Of kun je daar met zo'n taxateur wel over praten over wat het voordeligst is? Ik heb geen idee hoe die mensen tegen dit hele verhaal aankijken.


Ik ben dus een beetje opzoek naar info over het taxateren etc van auto's (evt met lichte schade) om voordeliger met de BPM te zijn.

Ik hoop dat iemand mij over dit deel van het invoeren een beetje info en duidelijkheid kan geven.

Alvast bedankt!
 
Ik heb dit topic doorgelezen, maar vind niet echt een duidelijk antwoord op mijn vraag. Ik ben van plan een auto te importeren uit Duitsland. Door bepaalde omstandigheden, moet dit morgen, zaterdag gebeuren. Alleen, op zaterdag, zijn de Zulassungsstellen, Strassenverkehrsamt, etc. gesloten. Hierdoor kan ik de auto dus niet overschrijven morgen. De verkopende partij, wist mij wel te vertellen, dat hij de auto gisteren afgemeld heeft. Dus de auto zou nu ongeregistreerd moeten zijn. Maar, moet de auto niet afgemeld worden, met als reden export van de auto? Daarnaast, staat de auto natuurlijk ook niet op mijn naam! Ik vind het een te groot risico om morgen te gaan rijden en later hier niks met de auto te kunnen doen hierdoor... Of weer een keer 8 uur totaal heen en weer te rijden...

Daarnaast lees ik veel over (transport)verzekeringen, ik ga (waarschijnlijk) met een autoambulance, dus dat lijkt me toch niet nodig dan? En met groene platen rijden kan ook niet in Duitsland volgens mij?

Kan iemand mij met deze eigenlijk dringende vragen helpen?
 
Als de Duitser de auto afgemeld heeft, betekent dat dat z'n kentekenplaten zijn vernietigd en er een hoekje van z'n Duitse kentekenbewijs is afgeknipt. Als je de auto achterop de autoambulance naar NL transporteert is dit geen probleem. Je hebt dan geen exportverzekering en kentekenplaten nodig. Met het CVO en het ongeldige Duitse kentekenbewijs kun je volgens mij gewoon de auto eenmaal in NL bij de RDW aanbieden en op je naam laten zetten.

Zorg dat je eventueel een koopovereenkomst hebt, als "bewijs" dat jij de auto gekocht hebt.
 
Ik heb ook een auto op het oog in Duitsland en nu heb ik al topic aardig doorgelezen en ben veel info rijker geworden.

Maar heb toch nu nog een vraagje.
Deze zomer ga ik in op vakantie met de familie naar Duitsland en daar in de buurt staat een auto die ik op het oog heb.
Nu even aannemend dat ik de auto koop en 'm lekker met een tijdelijk duits kenteken naar huis kachel.
Alle papieren zijn geregeld.
Maar nu komt het de TUV keuring loopt tot bv oktober 2009 en ik laat de auto nog wat maandjes in mijn garage staan en 'm pas in januari 2010 bij de RDW aanmeld. (Scheelt via de bpmcalculator op autoweek weer een dikke 600 euro).
Kom ik dan niet in de problemen omdat de TUV op de auto verlopen is of maakt dat nix uit?

Greetz
Rob
 
Tüv kijken ze niet naar. Hij moet in NL toch APK-gekeurd worden.
Ik heb m'n Tüv keuringsbewijs nergens hoeven laten zien.
 
Oke bedankt voor je antwoord weer wat wijzer geworden.

Zouden eigenlijk eens alles duidelijk moeten bundelen en een sticky van maken.
Er staat zoveel belangerijke info en tips in dit topic waar veel mensen wat aan hebben.

greetz
Rob
 
Delta integrale EVO zei:
Ik heb dit topic doorgelezen, maar vind niet echt een duidelijk antwoord op mijn vraag. Ik ben van plan een auto te importeren uit Duitsland. Door bepaalde omstandigheden, moet dit morgen, zaterdag gebeuren. Alleen, op zaterdag, zijn de Zulassungsstellen, Strassenverkehrsamt, etc. gesloten. Hierdoor kan ik de auto dus niet overschrijven morgen. De verkopende partij, wist mij wel te vertellen, dat hij de auto gisteren afgemeld heeft. Dus de auto zou nu ongeregistreerd moeten zijn. Maar, moet de auto niet afgemeld worden, met als reden export van de auto? Daarnaast, staat de auto natuurlijk ook niet op mijn naam! Ik vind het een te groot risico om morgen te gaan rijden en later hier niks met de auto te kunnen doen hierdoor... Of weer een keer 8 uur totaal heen en weer te rijden...

Daarnaast lees ik veel over (transport)verzekeringen, ik ga (waarschijnlijk) met een autoambulance, dus dat lijkt me toch niet nodig dan? En met groene platen rijden kan ook niet in Duitsland volgens mij?

Kan iemand mij met deze eigenlijk dringende vragen helpen?

hoe is dit nu afgelopen dan?
 
Ik heb het even snel door genomen,

ik ben zelf ook van plan om een auto te importeren.

Je gaat dus door de weeks naar de dealer in duitsland.
Je koopt de auto, krijg je dan een CVO van de dealer?? of moet je daar op wachten??

dan neem ik hem mee op een auto ambulance!! dus geen verzekering.

breng hem naar het RDW heen, laat hem invoeren en keuren, dan betaal ik de BPM en APK kosten.
en dan krijg ik de gele platen.

begrijp ik het nu goed??

alleen, hoe gaat het met de BTW??
 
Even een paar dingen: CVO is alleen nodig als er geen Europese typegoedkeuring is. Is die er wel, vinden ze een CVO leuk bij de douane, maar het hoeft niet perse.
De kentekenplaten moet je zelf laten maken en dat kan pas als je je kentekenbewijs hebt (binnen een week).

Bij de RDW adviseerden ze mij om 'm niet daar APK te laten keuren. Als ze 'm afkeuren, moet je 'm daar opnieuw laten keuren, moet je dus nog een keer naar de RDW.

En zoals Carfanatic al zegt: met de BTW heb je niks te maken.
 
Dankje voor de snelle reactie!!

Als het om een auto zou gaan is het een Audi A3! en die is denk ik wel Europees goed gekeurt.
Dat van de platen wist ik.

de BTW moet ik in Nederland betalen net zoals de BPM zei mijn collega. en in duitsland niet(btw).

RDW zit bij mij in de woonplaats, maar ik heb kennisen bij een auto bedrijf.
 
BTW is al afgedragen. Als 'ie ouder is dan 6 maanden, hoef je geen BTW te betalen.
 
oke!!!

dus je betaald wat je in duitsland betaald en dan alleen de BPM??? oke dat wordt een ander verhaal ik dacht dat je die ook moest betalen!!
dan wordt duitsland toch goedkoper!!
 
nog een vraag!!!

Halen jullie liever een auto uit duitsland die 1000 goedkoper is dan in nederland??

Ik wil graag een Audi A3 van bouwjaar 2003 nieuwe type.
Hij is wel goedkoper, maar als ik hem dan weer wil verkopen kunnen ze zeggen, jaaa maar hij is import is daar niet mee gesjoemeld?!!

daarnaast weet ik niet hoe de staat van de auto is! en in nederland weet je makkelijker hoe de geschiedenis is!

wat zouden jullie doen?
 
Joenep zei:
nog een vraag!!!

Halen jullie liever een auto uit duitsland die 1000 goedkoper is dan in nederland??

Ik wil graag een Audi A3 van bouwjaar 2003 nieuwe type.
Hij is wel goedkoper, maar als ik hem dan weer wil verkopen kunnen ze zeggen, jaaa maar hij is import is daar niet mee gesjoemeld?!!

daarnaast weet ik niet hoe de staat van de auto is! en in nederland weet je makkelijker hoe de geschiedenis is!

wat zouden jullie doen?

Tja, dat is dus heel persoonlijk.

Weeg die 1000 euro en het gemak van kopen in NL af tegen de reis naar Duitsland, de tijd en energie die je er extra in moet steken en het risico dat een verkoop in de toekomst misschien wat lastiger zal zijn...

Ik heb altijd t idee dat een auto uit een duurder segment voordeliger is om te importeren ipv de auto's die in prijs niet zoveel schelen met NL
 
Nog een vraag, want het krijgt steeds meer vorm!

ik zie een bruttopreis en een netto preis!! van welke moet ik uit gaan,

Hier onder een voorbeeld en tevens de auto die ik eventueel wil aanschaven!

AUTO OP MOBILE

welke prijs moet ik nu betalen in duitsland?
 
Euh zo even uit m'n hoofd gezegd, moet je gewoon incl. BTW betalen als je particulier bent. Als je een bedrijf hebt, kun je het nettobedrag betalen, aangezien het een intracommunautaire levering betreft.
 
Joenep zei:
nog een vraag!!!

Halen jullie liever een auto uit duitsland die 1000 goedkoper is dan in nederland??

Ik wil graag een Audi A3 van bouwjaar 2003 nieuwe type.
Hij is wel goedkoper, maar als ik hem dan weer wil verkopen kunnen ze zeggen, jaaa maar hij is import is daar niet mee gesjoemeld?!!

daarnaast weet ik niet hoe de staat van de auto is! en in nederland weet je makkelijker hoe de geschiedenis is!

wat zouden jullie doen?

Mijn volgende auto zal ook zo goed als zeker uit Duitsland komen... Het scheelt mbt de prijs maar vooral in de uitvoering. In Duitsland is een veel groter aanbod aan echt volle complete auto's te vinden. Zelfs bij de Audi of BMW dealer waar de auto vandaan zal komen zijn ze niet verkeerd geprijsd. Dan heb je een auto met boekjes en geschiedenis...
 
carlover zei:
Euh zo even uit m'n hoofd gezegd, moet je gewoon incl. BTW betalen als je particulier bent. Als je een bedrijf hebt, kun je het nettobedrag betalen, aangezien het een intracommunautaire levering betreft.

Mijn vader heeft wel een bedrijf, als ik zijn KVK mee neem, Heb ik hem dus op EX btw gekocht. maar ik hoef toch niet de factuur te laten zien aan de duane??

of denk ik nu verkeerd?

want dan heb je natuurlijk voordeel!!
 
Joenep zei:
carlover zei:
Euh zo even uit m'n hoofd gezegd, moet je gewoon incl. BTW betalen als je particulier bent. Als je een bedrijf hebt, kun je het nettobedrag betalen, aangezien het een intracommunautaire levering betreft.

Mijn vader heeft wel een bedrijf, als ik zijn KVK mee neem, Heb ik hem dus op EX btw gekocht. maar ik hoef toch niet de factuur te laten zien aan de duane??

of denk ik nu verkeerd?

want dan heb je natuurlijk voordeel!!
Dan moet 'ie ook op de naam van het bedrijf van je vader komen te staan.
 
Wat betekent de term verhandlungsbasis in Duitsland. Is dat vraagprijs en valt er over te praten?
 
Sproet zei:
Wat betekent de term verhandlungsbasis in Duitsland. Is dat vraagprijs en valt er over te praten?
Correct.

Waarom zou er meer van de prijs af kunnen voor export?
 
Hoge raad: bpm bij import op basis inkoopwaarde
13-07-2009 16:56
De bpm-afdracht bij auto-import dient voortaan te worden gebaseerd op de inkoopwaarde door de handel van de betreffende auto in plaats van op de verkoopwaarde aan particulieren. Dat heeft de Hoge Raad afgelopen vrijdag bepaald in een arrest in een zaak die was aangespannen door Bovia, de belangenorganisatie voor internationale automobielhandel.

De uitspraak heeft tot gevolg dat de import van auto’s goedkoper wordt. Tot op heden werd het te betalen bpm-bedrag vastgesteld aan de hand van de verkoopwaarde van de auto aan de eindgebruiker, dus inclusief de marge en kosten voor de handelaar. Dit terwijl –volgens de Hoge Raad- bij auto’s die in Nederland worden ingekocht de bpm die nog op de auto rust wordt berekend op basis van de betaalde inkoopsom. De Hoge Raad heeft nu bepaald dat dit verschil in berekeningsmethode dient te vervallen.

Meer concurrentiemogelijkheden
Voor handelaren en particulieren betekent het dat de import van auto’s aanmerkelijk goedkoper wordt. “Dat voordeel kan, afhankelijk van de nieuwprijs en de handelsinkoopwaarde van de auto behoorlijk oplopen”, zegt importadviseur Frank Bolsenbroek, die vanochtend al de eerste auto onder het nieuwe regime taxeerde. Deze aangifte werd door de douane na enig overleg zonder meer geaccepteerd. “Bij deze auto, die een jaar geleden een nieuwprijs had van 50 duizend euro, ging het om een verschil van 1.100 euro. Dat geeft bedrijven meer concurrentiemogelijkheden. Om deze reden zullen slimme dealers steeds vaker gebruikte auto's van het eigen merk gaan importeren.”

Autotelex
Autotelex, gespecialiseerd in de bepaling van inkoopwaarden, stelt in een reactie dat voor het afhandelen van de bpm-afgifte haar handelswaarden nu te gebruiken zijn, in tegenstelling tot de inkoopfactuur of inkoopwaarde in het buitenland. Ook is de uitspraak reden voor Autotelex om alle relevante producten aan te passen aan het arrest.
 
Hai,

misschien kan iemand me een beetje wegwijs maken of vertellen waar ik moet letten als ik een auto uit de DB importeer. Ik weet wel de hele mikmak van ausfahrkenteken en dopperkarte, strassenverkehrsamt, fharzeugbrief, kaufvertrag enz, dat weet ik wel..........

Maar nu het volgende, omdat je zo vaak rare dingen hoort, ik heb een BMW op het oog via een Duitse autosite, een mooie uit 2001 323 coupe voll austattung maar die vrouw is tydelyk in Engeland en heeft de auto meegenomen, nu wil ze de auto verkopen, in GB gaat dat een beetje moeilyk omdat het stuur aan de verkeerde kant zit. Vandaar dat ze de auto in DB wil verkopen. Dus de auto staat nog steeds geregistreerd in de DB en alle documentatie is daarbij....ook de TUV en AU/HU zijn geldig. Eén probleem, hoe kryg ik die auto hier, zij had het over, ik citeer;falls sie interesse haben, kann ich dieses fahrzeug zu ihnin schicken und eine 5-tagige inspecktionsfrist arrangieren.....

Prima, schijnbaar wil ze de auto hierheen laten komen, maar als ze dat doet, ik heb nl nog geen bericht terug gehad,hoe gaat het verder met de papierafhandeling hier, want alles staat nog op haar naam, en ik denk niet dat een koopvertrag niet helpt als de auto nog op haar naam staat, en ik by de rdw ben en die zouden zeggen dat de auto als gestolen is opgegeven en ik mn geld kwyt ben. Dus ten alle tyde Moet ie op mijn naam staan om misverstanden te voorkomen.

Naar mijn inziens moet de auto overgeschreven worden in de DB omdat ie ook daar nog geregistreerd staat, misschien is er iemand die mij iets kan vertellen over dit verhaal.
 
INSANE ROB zei:
Hai,

misschien kan iemand me een beetje wegwijs maken of vertellen waar ik moet letten als ik een auto uit de DB importeer. Ik weet wel de hele mikmak van ausfahrkenteken en dopperkarte, strassenverkehrsamt, fharzeugbrief, kaufvertrag enz, dat weet ik wel..........

Maar nu het volgende, omdat je zo vaak rare dingen hoort, ik heb een BMW op het oog via een Duitse autosite, een mooie uit 2001 323 coupe voll austattung maar die vrouw is tydelyk in Engeland en heeft de auto meegenomen, nu wil ze de auto verkopen, in GB gaat dat een beetje moeilyk omdat het stuur aan de verkeerde kant zit. Vandaar dat ze de auto in DB wil verkopen. Dus de auto staat nog steeds geregistreerd in de DB en alle documentatie is daarbij....ook de TUV en AU/HU zijn geldig. Eén probleem, hoe kryg ik die auto hier, zij had het over, ik citeer;falls sie interesse haben, kann ich dieses fahrzeug zu ihnin schicken und eine 5-tagige inspecktionsfrist arrangieren.....

Prima, schijnbaar wil ze de auto hierheen laten komen, maar als ze dat doet, ik heb nl nog geen bericht terug gehad,hoe gaat het verder met de papierafhandeling hier, want alles staat nog op haar naam, en ik denk niet dat een koopvertrag niet helpt als de auto nog op haar naam staat, en ik by de rdw ben en die zouden zeggen dat de auto als gestolen is opgegeven en ik mn geld kwyt ben. Dus ten alle tyde Moet ie op mijn naam staan om misverstanden te voorkomen.

Naar mijn inziens moet de auto overgeschreven worden in de DB omdat ie ook daar nog geregistreerd staat, misschien is er iemand die mij iets kan vertellen over dit verhaal.
Plaats dat hele mailtje eens hier. Ik heb al eens een 419 scam langs zien komen met zo'n verhaal.....
 
Hallo,
Ich freue mich, dass Sie daran interessiert sind, mein Auto zu kaufen. Mein Auto ist in einem ausgezeichneten Zustand. Der Lack ist unbeschädigt und original von vorne bis hinten. Es gibt keinerlei Unfallschäden an diesem Auto. Die Gangschaltung dieses Autos funktioniert wie frisch aus der Fabrik. Der Motor dieses Wagens läuft sanft wie Seide. Alle nötigen Papiere liegen vor: Registrierungsbescheid in Deutschland, TUEV (technischer Check) und die OUTER ONE (Umweltprüfungen) sind gültig bis zum 15.10.2010. Ich bin zur Zeit in London (G:cool: und habe das Auto hier bei mir. Ich habe dieses Auto bei meinem Umzug von Deutschland gekauft, aber als ich hierher zog und das Auto anmelden wollte, merkte ich, dass die Kosten zu hoch sind. Aus diesem Grund entschloss ich mich zum Verkauf. Ich wollte es hier verkaufen, aber da das Steuer auf der linken Seite ist, ist es sehr schwer, hier einen Käufer zu finden. Daher entschloss ich mich, es in Deutschland zu verkaufen, wo ich es auch gekauft hatte. Auch weil das Auto noch in Deutschland registriert ist. Dies ist mein Wunschpreis, jedoch können wir über den Preis noch verhandeln. Vielen Dank für Ihre Zeit und Ihr Interesse. Ich erwarte Ihre Antwort falls möglich. Falls Sie Interesse haben, kann ich dieses Fahrzeug zu Ihnen schicken und eine 5-tägige Inspektionsfrist arrangieren.

Nou dat was em dan.........carlover
 
INSANE ROB zei:
Hallo,
Ich freue mich, dass Sie daran interessiert sind, mein Auto zu kaufen. Mein Auto ist in einem ausgezeichneten Zustand. Der Lack ist unbeschädigt und original von vorne bis hinten. Es gibt keinerlei Unfallschäden an diesem Auto. Die Gangschaltung dieses Autos funktioniert wie frisch aus der Fabrik. Der Motor dieses Wagens läuft sanft wie Seide. Alle nötigen Papiere liegen vor: Registrierungsbescheid in Deutschland, TUEV (technischer Check) und die OUTER ONE (Umweltprüfungen) sind gültig bis zum 15.10.2010. Ich bin zur Zeit in London (G:cool: und habe das Auto hier bei mir. Ich habe dieses Auto bei meinem Umzug von Deutschland gekauft, aber als ich hierher zog und das Auto anmelden wollte, merkte ich, dass die Kosten zu hoch sind. Aus diesem Grund entschloss ich mich zum Verkauf. Ich wollte es hier verkaufen, aber da das Steuer auf der linken Seite ist, ist es sehr schwer, hier einen Käufer zu finden. Daher entschloss ich mich, es in Deutschland zu verkaufen, wo ich es auch gekauft hatte. Auch weil das Auto noch in Deutschland registriert ist. Dies ist mein Wunschpreis, jedoch können wir über den Preis noch verhandeln. Vielen Dank für Ihre Zeit und Ihr Interesse. Ich erwarte Ihre Antwort falls möglich. Falls Sie Interesse haben, kann ich dieses Fahrzeug zu Ihnen schicken und eine 5-tägige Inspektionsfrist arrangieren.

Nou dat was em dan.........carlover
Hm, hier is niet voldoende informatie uit te halen....maar pas op als jij vooraf moet gaan betalen of als er sprake is van een cheque (bijv.: aanbod dat zij de transportkosten voldoet d.m.v. een cheque, die moet jij dan effe cashen) en dat soort zaken.
 
Mijn vader heeft wel een bedrijf, als ik zijn KVK mee neem, Heb ik hem dus op EX btw gekocht. maar ik hoef toch niet de factuur te laten zien aan de duane??

of denk ik nu verkeerd?

want dan heb je natuurlijk voordeel!!


Ja, als je fraudeert heb je altijd voordeel.
 
Dus dit verhaal kan aanneembaar zijn.....

Tis alleen een beetje klote, ik weet de hele mikmak van een auto importeren hier naar toe, hoop gelezen ook op dit tropic, goeie maar ook onzin verhalen, maar volgens mij moet die boy of, ze zegt dat ze een ''ze'' is, naar de DB komen en daar de auto over te schryven omdat alles nog geregistreed staat in DB, hoe het anders kan...???

Zou natuurlijk makkelyker zijn om alles hier te doen in Nederland.

Ik hou je wel een beetje op de hoogte hoe het allemaal gaat lopen, heb in ieder geval nog geen mail terug gehad........ze zou em toch niet in elkaar gedouwd hebben? gigigi
 
Is gewoon zo'n scam natuurlijk o_O

Met DB bedoel je Duitsland of Deutsche Bahn ofzo ? :D
 
Haha, komt denk ik dat ik bij DB Schenker werkt......

Maar jullie weten niet of ik hier in Nederland een duitse wagen kan overschryven op mijn naam of moet dat echt gebeuren in Duitsland?
 
INSANE ROB zei:
Dus dit verhaal kan aanneembaar zijn.....

Tis alleen een beetje klote, ik weet de hele mikmak van een auto importeren hier naar toe, hoop gelezen ook op dit tropic, goeie maar ook onzin verhalen, maar volgens mij moet die boy of, ze zegt dat ze een ''ze'' is, naar de DB komen en daar de auto over te schryven omdat alles nog geregistreed staat in DB, hoe het anders kan...???

Zou natuurlijk makkelyker zijn om alles hier te doen in Nederland.

Ik hou je wel een beetje op de hoogte hoe het allemaal gaat lopen, heb in ieder geval nog geen mail terug gehad........ze zou em toch niet in elkaar gedouwd hebben? gigigi

Waarom zou je het risico uberhaupt nemen? Gewoon laten staan en verder zoeken naar eentje waar je wel alles duidelijk kan regelen. Aanbod genoeg en zo niet, geduldig zijn en dan loop je zo tegen die ene aan.

Toch?
 
INSANE ROB zei:
Haha, komt denk ik dat ik bij DB Schenker werkt......

Maar jullie weten niet of ik hier in Nederland een duitse wagen kan overschryven op mijn naam of moet dat echt gebeuren in Duitsland?

Overschrijven moet bij Strasseverkehrsambt in duitsland, omdat het kenteken op naam staat van deze persoon en niet de auto.

Lees dit ff:

https://www.bpmberekenen.com/tenaamstellen-duitsland.html

Maar nogmaals, waarom al dat gedoe?
 
Terug
Bovenaan