Importeren van een auto uit Duitsland naar Nederland

Hee Carlover, gloof toch dat het ''SHIT'' is als je het hieronder geschreven verhaal moet gloven.....

Das Fahrzeug ist perfekt für Sie, Sie werden es sehen, wenn Sie es kaufen.Ich erläutere Ihnen das Verfahren Schritt für Schritt.
1) Zunächst benötige ich Ihren vollständigen Namen und Ihre vollständige Anschrift für den Transport des Fahrzeugs.
2) Bei The Car Transporter (https://www.thecartransporter.co.uk/) registriere ich Sie als Empfänger des Fahrzeugs.
3) The Car Transporter überprüft das Fahrzeug, um zu überprüfen, dass alles in Ordnung ist und die Angaben in den Begleitpapieren mit der Beschreibung des Fahrzeugs übereinstimmen.
4) Sie erhalten von The Car Transporter eine Bestätigung, aus der hervorgeht, dass das Unternehmen das Fahrzeug erhalten hat, und dass die Fahrzeugdaten mit den Angaben übereinstimmen.
5) Sie wird eine Anzahlung von 50% auf die Reederei, in dem Moment, wenn die Lieferung Verfahren beginnt.
6) Nach Erhalt des Fahrzeugs haben Sie 5 Tage Zeit, es zu inspizieren. Wenn alles in Ordnung ist, weisen Sie The Car Transporter an, mir die Informationen über das hinterlegte Geld zu senden, damit ich die Zahlung erhalten kann.
Die Versandkosten übernehme ich.
Mit freundlichen Grüßen,

To Gers,

waarom al die moeite....???? Omdat het een perfecte wagen was voor mij maar als ze met vooruitbetalingen gaan gooien dan weet ik al genoeg, begrijp je......

En inderdaad keus genoeg maar ben al 1 x voor jan lul naar Essen geweest[2 uur ryen] Toen ik daar aankwam dacht ik waar ben ik nou terechtgekomen, het terrein waar ze op zaten leek wel een slopery. Toen ik bij die bmw 323ci kwam stond er een band lek, of was zacht, er zat geen bezine in de auto, die vent met een stokkie het benzineafdicht-kleppie openhouden om er via een jerrycan er benzine in te gooien, dat ging helemaal fout, alles over mn klauwen....mn maatje zag dat de spatborden aan de voorkant niet zo goed vastzaten, voorbumper was als nieuw, dus die pkw had eine unfall gehad[gebeld en gevraagd dat ie unfallvrij was voordat ik naar Essen ging he]. Nog 4 schijven die versleten waren, oke kan gebeuren, toen ging ie em starten.......nouuuuuuuuuuuu, spruitstuk lek, je weet wel dat blazen, pfffffff toen had ik het helemaaaaaaaaal gehad ....... ben ook gelijk weggegaan bij die prutsers.....Tis gewoon best wel moeilijk om een goeie 320 of 323ci te kopen maar het scheelt toch nog altijt zo'n 3000euro....

INSANE ROB zei:
To Gers,

waarom al die moeite....???? Omdat het een perfecte wagen was voor mij maar als ze met vooruitbetalingen gaan gooien dan weet ik al genoeg, begrijp je......

En inderdaad keus genoeg maar ben al 1 x voor jan lul naar Essen geweest[2 uur ryen] Toen ik daar aankwam dacht ik waar ben ik nou terechtgekomen, het terrein waar ze op zaten leek wel een slopery. Toen ik bij die bmw 323ci kwam stond er een band lek, of was zacht, er zat geen bezine in de auto, die vent met een stokkie het benzineafdicht-kleppie openhouden om er via een jerrycan er benzine in te gooien, dat ging helemaal fout, alles over mn klauwen....mn maatje zag dat de spatborden aan de voorkant niet zo goed vastzaten, voorbumper was als nieuw, dus die pkw had eine unfall gehad[gebeld en gevraagd dat ie unfallvrij was voordat ik naar Essen ging he]. Nog 4 schijven die versleten waren, oke kan gebeuren, toen ging ie em starten.......nouuuuuuuuuuuu, spruitstuk lek, je weet wel dat blazen, pfffffff toen had ik het helemaaaaaaaaal gehad ....... ben ook gelijk weggegaan bij die prutsers.....Tis gewoon best wel moeilijk om een goeie 320 of 323ci te kopen maar het scheelt toch nog altijt zo'n 3000euro....

Dus daarom zei ik al, waarom al die moeite als je al merkt dat het er nogal vreemd aan toe gaat om ervoor te zorgen dat jij de auto in je bezit kan krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat er op mobile.de geen andere 320's zijn die aan je wens voldoet. Zowiezo is een dealer natuurlijk altijd beter. Je betaalt wel wat meer, maar dan heb je niet de situatie die je hierboven beschrijft.

2 uur rijden?? Das toch niet veel? Ik was van plan om 900 km te rijden voor een A6 S-line uit 2005, maar die werd net verkocht toen ik een afspraak wilde maken. Het is absoluut voordeliger om een auto te importeren, maar als je echt iets specifieks zoekt of veel eisen stelt moet je gewoon geduld hebben en er ook de moeite voor willen doen.

En voor 3000 euro prijsverschil kan je net zo goed een 320 met NAP kopen in NL, want dat is het verschil ook niet.

Maar we blijven natuurlijk hollanders he ;)

Succes moet je zoektocht

Nou, echt niet he.......ik vind 3000e nog al wat wat je kan verdienen op een auto, iik weet niet of jy leggende gelden heb, maar ik niet .En voor een kleine moeite snel verdiend want iedereen kan het zo doen als je de weg maar weet......plus de auto's, ze staan er wel tussen, zien er veel mooier uit en ze hebben relatief weinig km's dan hier, hier zit je al gauw voor een 323ci uit 2001 op 10.000e en meer, snap je.Eéntje staat er om de hoek bij mij, 323 ci M3 look leer, alu-look, 4 uitlaten uit 09/2002 voor 16.000 eur. Ze zijn hier in Holland helemaal geflipt, misschien door de cannabis!

Alleen er zitten wel eens rare boy's tussen op die site's die de boel proberen in de maling te nemen, daarmee moet je wel effe opletten, voor de rest gaat het heel makkelijk een auto te importeren....als je nog een mooie ziet met voll ausstattung, ziver, zwart leer enz.....hoor ik het wel!

INSANE ROB zei:
Hee Carlover, gloof toch dat het ''SHIT'' is als je het hieronder geschreven verhaal moet gloven.....

Das Fahrzeug ist perfekt für Sie, Sie werden es sehen, wenn Sie es kaufen.Ich erläutere Ihnen das Verfahren Schritt für Schritt.
1) Zunächst benötige ich Ihren vollständigen Namen und Ihre vollständige Anschrift für den Transport des Fahrzeugs.
2) Bei The Car Transporter (https://www.thecartransporter.co.uk/) registriere ich Sie als Empfänger des Fahrzeugs.
3) The Car Transporter überprüft das Fahrzeug, um zu überprüfen, dass alles in Ordnung ist und die Angaben in den Begleitpapieren mit der Beschreibung des Fahrzeugs übereinstimmen.
4) Sie erhalten von The Car Transporter eine Bestätigung, aus der hervorgeht, dass das Unternehmen das Fahrzeug erhalten hat, und dass die Fahrzeugdaten mit den Angaben übereinstimmen.
5) Sie wird eine Anzahlung von 50% auf die Reederei, in dem Moment, wenn die Lieferung Verfahren beginnt.
6) Nach Erhalt des Fahrzeugs haben Sie 5 Tage Zeit, es zu inspizieren. Wenn alles in Ordnung ist, weisen Sie The Car Transporter an, mir die Informationen über das hinterlegte Geld zu senden, damit ich die Zahlung erhalten kann.
Die Versandkosten übernehme ich.
Mit freundlichen Grüßen,
Heel raar, die website is niet meer dan een soort independer, maar dan voor autotransporteurs. Ik vind het zaakje stinken!

Valt trouwens ook op dat iemand die niet professioneel een auto verkoopt met zo'n stappenplan komt en bovendien wordt het overschrijven niet genoemd.

Snel vergeten dus!

Hahahaha, ja inderdaad daar heb je gelijk in, had ik nog niet aangedacht dat iemand die z'n auto verkoopt er een stappenplan erop na houdt.....maar goed, iemand anders trap er wel misschien in. Moet je voor de gein reageren op die auto, kijken of ie het zelfde verhaal naar jou stuurt......

Maar ja, wel weer sh@#t dus maar weer zoeken dan naar een geschikte bak, staan er genoeg maar ze zijn het allemaal net niet weet je......

Er is mij gezegd geduld te hebben en dat het vanzelf wel komt........dus daar hou ik me maar aan vast, dacht in ieder geval dat het gemakkelijker was en dat je moet oppassen met wie je in ''zee'' gaat.

Leuk bericht van de hoge raad (pag. 11),...
betekend dit dat nu al bij wet geregeld is?

zit trouwens te kijken naar een gangbare auto niets byzonders... een nieuwe berlingo multispace benzine.
In NL gebruikt vanaf 17900 en in duitsland vanaf 12000 (km tussen 10 en 30k) https://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vgapy3wrd1zz

of https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=119205463&pageNumber=7&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=5&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2008-01-01&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&maxMileage=30000&customerIdsAsString=&tabNumber=1

Het lijkt allemaal wel wat... maar is het verschil groot genoeg om dit te overwegen??

Hallo lieve mensen,

Ik zou heel graag een New Beetle cabrio willen importeren vanuit Duitsland, omdat een nieuwe daar rond de 20 000 kost en in Nederland is die rond de 37 000.

Hoeveel zou het ongeveer kosten om de New Beetle hierheen te krijgen en hier te registreren?

vormpie zei:
Leuk bericht van de hoge raad (pag. 11),...
betekend dit dat nu al bij wet geregeld is?

zit trouwens te kijken naar een gangbare auto niets byzonders... een nieuwe berlingo multispace benzine.
In NL gebruikt vanaf 17900 en in duitsland vanaf 12000 (km tussen 10 en 30k) https://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vgapy3wrd1zz

of https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=119205463&pageNumber=7&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=5&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=2008-01-01&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&maxMileage=30000&customerIdsAsString=&tabNumber=1

Het lijkt allemaal wel wat... maar is het verschil groot genoeg om dit te overwegen??[/quote

Aankoop prys hier vergelijken met aankoop duitse auto, en bpm niet vergeten!

Tinkje zei:
Hallo lieve mensen,

Ik zou heel graag een New Beetle cabrio willen importeren vanuit Duitsland, omdat een nieuwe daar rond de 20 000 kost en in Nederland is die rond de 37 000.

Hoeveel zou het ongeveer kosten om de New Beetle hierheen te krijgen en hier te registreren?

Er zij n allerlei bedryfjes die dat voor je kunnen doen op internet, gewoon ff googlen, beste is , zelf doen.......sheelt je een hoop geld!

Tinkje zei:
Hallo lieve mensen,

Gaat het om een gloednieuwe? Dan ben je heel wat kwijt aan BPM en als ik me niet vergis moet je ook BTW betalen. Kun je er beter eentje van pak 'm beet een jaar oud halen.

Tinkje zei:
Hallo lieve mensen,

Het is vaak aantrekkelijker om een 1 jaar oude te importeren. De BPM die je bij invoer moet betalen is dan veel lager. Als je dat bij een VAG-dealer doet krijg je een auto met fabrieksgarantie en (in veel gevllen) een testrapport.

Er zijn forummers die het hele traject voor je regelen voor zo'n € 500,- (heb ik ook laten doen). Daarbij moet je dan wat optellen voor de brandstof (ophalen), registratiekosten e.d., dus totaal zal dat niet meer dan € 1000,- zijn. Tel daarbij de BPM op (bijv € 4000 voor een 1 jaar oude Beetle cabrio) en dan weet je dat je op de prijs in Duitsland zo'n € 5.000 kunt optellen voordat de auto op NL-kenteken bij je voor de deur staat.

carlover zei:
Tinkje zei:
Hallo lieve mensen,

Gaat het om een gloednieuwe? Dan ben je heel wat kwijt aan BPM en als ik me niet vergis moet je ook BTW betalen. Kun je er beter eentje van pak 'm beet een jaar oud halen.

Als je een nieuwe koopt betaal je btw, is je auto, hmmmmmmm, gloof dat het een half jaar oud was of een bepaalt aantal km's, dan betaal je bpm!
Het is ergens te lezen, volgens mij op dde site vd belasting.

INSANE ROB zei:
carlover zei:
Tinkje zei:
Hallo lieve mensen,

Als je een nieuwe koopt betaal je btw, is je auto, hmmmmmmm, gloof dat het een half jaar oud was of een bepaalt aantal km's, dan betaal je bpm!
Het is ergens te lezen, volgens mij op dde site vd belasting.
BPM betaal je altijd, ook als 'ie nieuwer is dan een half jaar. Ouder dan een half jaar, hoef je inderdaad geen BTW te betalen, omdat 'ie dan niet als nieuw wordt gezien.

Mensen, dat BTW gezemel hierboven klopt niet. Als je als particuier een auto koopt moet je daar Merhwertsteuer (BTW) betalen, net als de Duitsers. Die is normaal bij de prijs inbegrepen (slechs in enkele gevallen publiceren handelaren prijzen zonder Mws). Als je eenmaal in Duitsland Mws hebt betaald hoef je dat in NL niet meer te doen. Dus net alsof je een tandenbostel koopt en invoert. This is Europe, dus bij import hoef je geen BTW en geen invoerrechten te betalen. Alleen heeft NL de BPM verzonnen, die je dus wel aan de grens moet aftikken (ook voor een nieuwe auto).

Dus Rob en Carlover, geen onzin vertellen en beter je mond houden als je er geen verstand van hebt.

www.bpmberekenen.com

Op dit forum is t overzicht totaal zoek op deze manier..

Daar staan goede procedures hoe te handelen en duidelijk uitleg over de diverse onderdelen.

Gebraaien hanen vliegen niet vanzelf in je keel, dus ook graag zelf een 'klein beetje' research doen. (y)

Good luck

meeuw zei:
Mensen, dat BTW gezemel hierboven klopt niet. Als je als particuier een auto koopt moet je daar Merhwertsteuer (BTW) betalen, net als de Duitsers. Die is normaal bij de prijs inbegrepen (slechs in enkele gevallen publiceren handelaren prijzen zonder Mws). Als je eenmaal in Duitsland Mws hebt betaald hoef je dat in NL niet meer te doen. Dus net alsof je een tandenbostel koopt en invoert. This is Europe, dus bij import hoef je geen BTW en geen invoerrechten te betalen. Alleen heeft NL de BPM verzonnen, die je dus wel aan de grens moet aftikken (ook voor een nieuwe auto).

Dus Rob en Carlover, geen onzin vertellen en beter je mond houden als je er geen verstand van hebt.
Zeker weten, meeuw?

Ja, omzetbelasting in NL of Duitsland. Als je in Duitsland hebt betaald hoeft dat niet meer in NL. En de ondernemer die aangifte moet doen voor de OB (als dat nog niet is betaald) krijgt trouwens die OB meteen weer terug. Als de ondernemer in Duitsland OB bij de koop van de auto heeft gemaakt kan de ondernemer die OB ook terugkrijgen, maar moet het dan in Duitsland terughalen (formulieren invullen etc.).

De regel voor particulieren en nieuwe auto lijkt mij zo te zijn opgesteld om te voorkomen dat iemand die het gelukt is om een auto BTW/MWS-vrij te kopen door de mazen van het net glipt. Dan kan hij alsnog in NL afrekenen.

Er zijn weer speciale regels voor particulieren die in het buitenland een auto kopen, daar een tijd in rijden en dan de auto naar NL brengen. Maar hoe de regels daarvoor zijn weet ik niet.

Een auto is gewoon een product met als enige verschil dat er in NL BPM moet worden betaald. Voor het overige gelden er dezelfde regels voor als voor andere producten. Ik importeer en exporteer al meer dan 25 jaar producten van een naar EU-landen (en daarbuiten). Dat gaat (tussen bedrijven) altijd zonder berekening van BTW (mits de koper een geldig BTW-nummer heeft en de verkoper kan bewijzen dat het goed het land heeft verlaten). Je moet idd aangifte doen van die transacties en (bij inkoop) BTW afdragen, die echter ook direct weer wordt verrekend.

Ik weet ook wel hoe het tussen bedrijven zit (althans, dat mag je verwachten, volgende week krijg ik m'n diploma douanedeclarant.....), maar met particulieren ligt het toch anders.
Ik heb er geen ervaring mee (de mijne is iets ouder dan 6 maanden :D), maar als ik op de site van de douane kijk, staat daar toch echt dat je als particulier BTW moet betalen over een auto jonger dan 6 maanden. De vraag is dan dus of je de MwSt terug kunt krijgen.......en ik weet niet hoe dat zit.

Maar meeuw, blijkbaar weet jij het wel, dus ik hoor het graag van je!

Volgens mij kun je als particulier niet de MWS terugkrijgen als je EU-burger bent. Wellicht kan Sjoeritzz eea bevestigen (of aanpassen); hij heeft auto's voor particulieren uit Duitsland gehaald (voor mij was het als bedrijf).

meeuw zei:
Volgens mij kun je als particulier niet de MWS terugkrijgen als je EU-burger bent. Wellicht kan Sjoeritzz eea bevestigen (of aanpassen); hij heeft auto's voor particulieren uit Duitsland gehaald (voor mij was het als bedrijf).
Hm, dus ik mag m'n mond weer opendoen omdat jij er misschien ook niet 100% verstand van hebt? ;)

meeuw zei:

To Meeuw,

aangezien we hier op dit forum meer over particuliere zaken hebben en niet over ''bedrijfjes'' die al ''25 jaar in t vak zitten'',en nog niet eens weten waar ze mee bezig zijn. Als jij al 25 jaar in het vak zit mag je je zaakjes wel eens beter op een rijyje zetten, als je zelf niet weet waar je over praat, of niet 100% zeker weet waar je het over hebt na ''25 jaar'' ervaring. Ik zou zeker geen klant van je worden met je ''achtergrond''. Dus beoordeel en veroordeel mij en Carlover niet bij voorbaat als jezelf niet weet waar je over praat, en hou, zoals je het zelf al zeg, anders je mond dicht, dit is een discussie forem bro, dus je mag je mond open doen!

Nog even ter info bro;

Bron: KvK Limburg | Datum: 09-07-2008

Als Nederlandse ondernemer kunt u de in Duitsland betaalde btw (Mehrwertsteuer) terugvorderen.

Het maakt daarbij niet uit of u de btw in verband met uw werk in Duitsland of in verband met reiskosten die door u en uw werknemers zijn ontstaan, werd betaald. Het restitutietijdvak mag door u zelf worden bepaald, maar moet tenminste drie en ten hoogste twaalf opeenvolgende maanden van een kalenderjaar omvatten.

De btw uit 2007 mag nog tot uiterlijk 30 juni worden teruggevorderd

I Sommige collega's van u kopen bijvoorbeeld een auto in Duitsland omdat daar
de aanschafprijs veellager is. Wat moet u weten als uw interesse daaromtrent
ook gewekt is? Hoe zit dat met invoeren en btw?
btw in rekening brengen. Bent u btw-ondememer,
dan is er wederom sprake van een intracommunautaire
verwerving. De verwervings-btw kunt u
als btw-ondememer terugkrijgen, mits u met de
auto belaste prestaties verricht en dus recht op
aftrek van voorb.elasting heeft.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat u om welke
redenen dan ook overweegt een auto te kopen in
het buitenland. Veel mensen kopen bijvoorbeeld
een auto in Duitsland. Waar moet u dan rekening
mee houden?
Aankoop nieuwe auto binnen de EU Let op. Als u btw terugvraagt en u gebruikt de
auto ook privé, moet u aan het einde van het jaar
een btw-couectie voor het privégebruik maken.
Voor het bepalen van deze correctie wordt meestal
aangesloten bij de bijtelling voor de inkomstenbelasting.
Nieuwe auto. Koopt u een nieuwe auto in een
ander EU-land, dan kunt u fonneel niet de auto
'invoeren'. Bijvoorbeeld bij een aankoop in Dui~-
land bent u gewoon btw verschuldigd in Nederland.
De Duitse leverancier van de auto brengt
dan geen Duitse btw in rekening. Let op. Dit is
ook het geval als u de auto als particulier (in privé)
koopt. Deze regeling is bedacht om te voorkomen
dat particulieren massaal hun nieuwe auto aanschaffen
in een EU-land met een laag btw-tarieL
Let op. Er wordt geen btw berekend over de B PM.
Over een auto die u uit het buitenland haalt, bent
u namelijk ook B PM verschuldigd. Het verschuldigde
B PM -bedrag is o.a. afhankelijk van hoe oud
de auto is. Hoe ouder de auto, hoe minder de B PM.
Daarom worden er in Duitsland veel zogenaamde
'ein Jahresautos' verkocht. Voor een auto die langer
dan 9 maanden in gebruik is, maar minder
dan I jaar en 6 maanden, bedraagt de vermindering
van het BPM-bedrag 24%. De verschuldigde
B PM moet u betalen bij het BPM-aangiftepunt.
Let op. Zolang u geen B PM betaald heeft, mag u
er in principe niet mee op de openbare weg rijden.
)'!.,..
Fiscalisten noemen dit een 'intracommunautaire
verwerving' van een nieuw vervoermiddel. De btw
bent u dan verschuldigd in uw btw-aangifte.
Tip. U kunt deze btw terugvragen als u ondernemer
bent voor de btw en recht op aftrek van voorbelasting
heeft. Een particulier doet natuurlijk
geen periodieke aangifte voor de btw en moet
daarom aangifte doen bij een BPM-aangiftepunt.
Het spreekt voor zich dat een particulier deze btw
niet kan aftrekken.
Auto kopen buiten de EU?
Wat is nieuw? Van een nieuw vervoermiddel is
sprake indien de auto niet meer dan 6.000 km
heeft gereden of als de auto in het andere land niet
langer dan 6 maanden geregistreerd is geweest.
Als een auto wordt gekocht in een land buiten de
EU, moet de auto worden ingevoerd. Bij de invoer
worden invoerrechten en btw verschuldigd. Invoerrechten
kunnen nooit worden afgetrokken, btw
wél, mi~ u de auto uiteraard voor belaste prestaties
gebruikt (zie hiervoor). Vervolgens moet ook
weer B PM worden betaald, waarbij wederom
geldt: hoe ouder de auto, hoe minder B PM.
Gebruikte auto uit de EU?
Koopt u een gebruikte auto in een ander land binnen
de EU, dan bent u als particulier geen btw in
Nederland verschuldigd. De verkoper zal ulokale
Een auto uit de EU hoeft u niet in te voeren. De buitenlandse dealer brengt u 0%
btw in rekening. U draagt daar als btw-ondernemer hier in Nederland dan 19%
btw over a~ maar die mag u ook weer terugvragen. ~
~PS' &

PS,

Waar Meeuw 25 jaar voor nodig heb, doe ik in 25 sec.!!!Over ''verstand'' gesproken.....gigigi

Hallo daar,

weet iemand hoe het zit als je een duitse schade[blik]auto koopt en je wil em op kenteken zetten????In verband met de BPM betaling, met schadeauto's wordt van de dagwaarde bpm berekend en als je een gewone auto invoer van de aankoopwaarde bpm berekend!

Hoe kan ik de belasting omzeilen???

INSANE ROB zei:
Hallo daar,

weet iemand hoe het zit als je een duitse schade[blik]auto koopt en je wil em op kenteken zetten????In verband met de BPM betaling, met schadeauto's wordt van de dagwaarde bpm berekend en als je een gewone auto invoer van de aankoopwaarde bpm berekend!

Hoe kan ik de belasting omzeilen???
Je hoeft dan niet de volle mep BPM te betalen.

Re Ins Bob: Nog even ter info bro;
Als Nederlandse ondernemer kunt u de in Duitsland betaalde btw (Mehrwertsteuer) terugvorderen.

Wat wil je daar mee zeggen? Dat je (eindelijk) begrepen heb wat ik schreef:
Als de ondernemer in Duitsland OB bij de koop van de auto heeft gemaakt kan de ondernemer die OB ook terugkrijgen, ....

hoi,
Ik heb onlangs een luxe skoda octavia gekocht in Duitsland welke ik volgende week ga halen vanaf de grens om met ééndagskenteken direct naar de RDW te rijden. Ik heb inmiddels al kenteken deel II/fahrzeugbrief ontvangen en krijg bij overhandiging de rest en het ondertekende koopcontract. Toch heb ik nog een vraag over het afmelden. De kentekenplaten houdt de voormalige eigenaar die ik op zijn nieuwe bmw gaan (verwacht ik) en ik plak een eendagkenteken op de skoda.

Moet de auto ook afgemeld worden in Duitsland voordat ik bij de RDW de auto registreer of gaat dat automatisch bij de RDW?

Ik lees hierover tegenstrijdige berichten. Verder is het vrij simpel en moet ik een paar dure affabriek velgjes verwisselen en cd wisselaar verwijderen om extra bpm betaling te voorkomen. Het navigatiesysteem laat ik zitten om problemen te voorkomen. In tegenstelling tot de waardevaste audi e.d. kan ik meedoen aan de nieuwe bpm bepaling op handelswaarde, want de waarde van de skoda zakt als een baksteen terwijl het een vw is met een simpel jasje!

meeuw zei:

Als de ondernemer in Duitsland OB bij de koop van de auto heeft gemaakt kan de ondernemer die OB ook terugkrijgen, ....

Pffffffffffffffffffffffff.......echt een vervelend kereltje, wordt je niet moe van jezelf ofzo??

INSANE ROB zei:
meeuw zei:

Pffffffffffffffffffffffff.......echt een vervelend kereltje, wordt je niet moe van jezelf ofzo??

Gast, ik word net zo moe van jou hoor..... Jullie zijn zwaar irritant met je 'ik-weet-t-toch-beter-en-jij-niet-lekker-puh'.

Doe ff lekker volwassen en laten we back on topic gaan. o_O

roymi zei:
Moet de auto ook afgemeld worden in Duitsland voordat ik bij de RDW de auto registreer of gaat dat automatisch bij de RDW?

Zodra de vorige eigenaar het kenteken laat schorsen bij de Strassenverkehrsamt heeft jouw Skoda geen kenteken meer. Hij zal dus met een tijdelijk kenteken naar de grens rijden waar jij de auto overneemt. In principe is de auto dus al 'afgemeld' (alhoewel dat in Duitsland anders gaat dan hier). Volgens mij is dat geen zaak van de RDW.

Hoe ben jij trouwens achter de handelswaarde van de Skoda gekomen om zo te kunnen concluderen dat ook je rest-bpm (waarschijnlijk) gekelderd is?

gers,

gewoon 15 euro betaald bij autotelex en het scheelde 750 euro op een auto van bijna drie jaar oud. Auto staat al naast de deur en alles liep soepel!

Zodra de vorige eigenaar het kenteken laat schorsen bij de Strassenverkehrsamt heeft jouw Skoda geen kenteken meer. Hij zal dus met een tijdelijk kenteken naar de grens rijden waar jij de auto overneemt. In principe is de auto dus al 'afgemeld' (alhoewel dat in Duitsland anders gaat dan hier). Volgens mij is dat geen zaak van de RDW.

Er zijn volgens mij 2 opties: de auto is al afgemeld en krijgt geen kenteken meer in duitsland. Deze optie kan alleen als je de auto op een auto ambulance gaat halen. Optie 2 is dat de auto een tijdelijk (14 dagen geldig) ausfuhr- of exportkennzeichen krijgt. Na deze 14 dagen wordt de auto vanzelf (?) geschorst in duitsland.

Ik ben mezelf momenteel ook een beetje aan het verdiepen in het importeren van een auto uit duitsland. Volgend jaar wil ik namelijk een andere kopen en in duitsland is veel meer keus. Ook is het bij nieuwere auto's echt een stuk goedkoper. Wanneer het zover is, zal ik hier mijn bevindingen neerzetten. Het plan is om gewoon alles zelf te doen.

dickey zei:

Er zijn volgens mij 2 opties: de auto is al afgemeld en krijgt geen kenteken meer in duitsland. Deze optie kan alleen als je de auto op een auto ambulance gaat halen. Optie 2 is dat de auto een tijdelijk (14 dagen geldig) ausfuhr- of exportkennzeichen krijgt. Na deze 14 dagen wordt de auto vanzelf (?) geschorst in duitsland.

Ik ben mezelf momenteel ook een beetje aan het verdiepen in het importeren van een auto uit duitsland. Volgend jaar wil ik namelijk een andere kopen en in duitsland is veel meer keus. Ook is het bij nieuwere auto's echt een stuk goedkoper. Wanneer het zover is, zal ik hier mijn bevindingen neerzetten. Het plan is om gewoon alles zelf te doen.

Keb ook een BMW 328 CI uit Deutschland gehaald en is al op kenteken, wel teringeind ryen naar Kassel maar een te gekke wagen, toptoestand, en zeker de moeite waard om het zelf te doen. Je heb allemaal van die bedryfjes die al ''25 jaar'' in het vak zitten die het willen doen voor je, maar je kan het beter zelf doen dan is de winst VOOR JOE!

Beste mensen,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een BMW X5 en dan het liefste uit duitsland met veel opties.
Ik heb al een ruime schatting gemaakt hoeveel het mij gaat kosten, alleen kom ik er maar niet uit met de opties (hoeveel er nog bijkomt bovenop de afschrijving van de consumentenprijs hier).
Weet iemand misschien een site waar de prijzen van de opties van een bmw x5 uit 2007 4.8i staan?

Bmw x5 4.8i

B.v.d
Niel

Hallo iedereen,

Ik heb het hele forum gelezen en ik vind het wel duidelijk hoe een auto te importeren. Zelf ben ik nog even aan het sparen voor een Mercedes CLK Cabrio vanaf 2003.
Nou zie ik op site's van Mercedes.de bijvoorbeeld staan Kaufpreis 20.000 kein Ausweis von Umsatzsteuer ( 25aUStG)
en bij mobile.de bijvoorbeeld 20.000 (MwSt. ausweisbar)
Betekent dit dat bovenop die 20.000 Euro behalve de BPM ook nog eens 19% BTW komt?
Ik koop de auto zelf als particulier.

Nee, die zit er al bij. Dergelijke termen heb je alleen mee te maken wanneer je als "onderneming" koopt, niet als particulier.

Dankjewel voor je reactie Frank,
Dan is het verschil tussen de Nederlandse en Duitse dealers schandalig hoog zelfs als ik de bpm-berekening van deze site er ook nog bij tel

Dag mensen,

Heb weer een vraag omtrent de bpm die ik moet betalen als ik een auto vanuit duitsland invoer.
Laatst is dan die uitspraak geweest van de rechter vanwege de berekening van de bpm over de waardebepaling van de auto.

Vb. Heb een seat leon cupra uit 2005 op het oog met 35000km gelopen nieuwwaarde in nederland lag rond de 36500 euro volgens de normale nieuwwaarde calculatie (op autoweek en andere site's) kom ik rond de 3000 euro invoerkosten uit.

Als ik op basis van de handelswaarde ga kijken en de berekeningen doe kom ik duurder uit rond de 1000 euro boven op de 3000 euro.
De inruilwaarde van de auto is hier nog op de site van de ANWB nog rond de 19000 vandaar denk ik dat de bpm op basis van de handelswaarde zo hoog ligt.

Heb de berekeningen gedaan via bpmcalculator en de waarde koersgegevens van de ANWB.
Wat houd de RDW nu momenteel aan? Het oude systeem Bpm bepalen aan hand van de nieuwwaarde of handelswaarde?
Of pakken ze dadelijk gewoon wat het meest oplevert.
Wie kan daar wat meer duidlijkheid over geven?

Greetz
Rob

Berekening van de bpm

De Douane controleert of de aangegeven netto-catalogusprijs (dit is exclusief btw) van een personenauto, bestelauto of motor juist is. De netto-catalogusprijs is de nieuwprijs op moment dat het motorrijtuig voor het eerst een kenteken kreeg. Als de netto-catalogusprijs is vastgesteld, kunt u berekenen hoeveel bpm u moet betalen. Dit noemen we het bruto bpm-bedrag.

Het netto bpm-bedrag is het bruto bpm-bedrag min de korting op basis van de afschrijving van het motorrijtuig.

Als u een nieuwe personenauto, bestelauto of motor koopt en laat registreren, dan is het bruto bpm-bedrag het definitieve bedrag dat u moet betalen.

Laat u een gebruikte personenauto, bestelauto of motor die u in het buitenland kocht registreren in Nederland? Dan mag u kiezen uit 3 manieren om de waarde vast te stellen:

* Afschrijving op basis van een taxatierapport
* Afschrijving op basis van in de branche gebruikelijke koerslijst
* Afschrijving op basis van afschrijvingstabel
https://douane.nl/variabel/bpm/bpm-20.html

Thx carfanatic,

Dat is weer eens wat anders dat je zelf ergens voor mag kiezen bij ambtenaren :D

Dan zou ik in mijn geval voor de koerslijst gaan.
Denk bij een taxatierapport zou dat in veel gevallen al hoger uitvallen dan via een koerslijst lijkt me.
Als ik kijk naar mijn seat arosa vroeger voor getaxeerd was en wat de gemiddelde verkoopprijs was lag dat een heel stuk hoger.
Misschien wel handig bij klassiekers denk ik.

Eazy-O zei:
Ik zit met een probleempje waar ik het antwoord nog niet definitief op heb gevonden.

Ik wil een auto uit duitsland halen bij een particulier. Aangezien ik dit op zaterdag wil doen kan ik niet naar een Strassenverkehrsamt om de auto af te melden en een exportkenteken te halen.

De verkoper heeft voorgesteld dat ik de auto op zijn platen en verzekering naar huis rijdt.

Kan dit dus zomaar (ik weet dat ik in NL niet met duitse platen mag rijden, maar daar kan ik wel groene platen voor regelen).

Mijn vraag is eigenlijk, kan ik bij de RDW komen met een nog in Duitsland aangemelde auto? En wat moet ik dan doen met de kentekenplaten? Of neemt de RDW deze in?

Om het verhaal nog ingewikkelder te maken, de auto is van een Deen, die een vakantiehuis had in Duitsland en daar een Duitse auto bij had. Het huis heeft hij inmiddels verkocht, nu de auto nog. Ik kan dus ook niet de papieren terugsturen naar de oude eigenaar om af te laten melden......

Iemand een idee ???

Raar verhaal! Volgens mij heeft deze verkoper een jaar later nog steeds zn auto te koop staan. (zie autoscout24.de --> mini cooper vp 12.500)! Ik vertrouw het niet........

Hallo iedereen..

Ik zit met een probleem..
Heb een Bmw x5 maar die is stuk, blijkt nu dat de volledige motor moet vervangen worden..
Ik heb gehoord dat Duitsland goedkoper is, dus mijn vraag; Hoe gaat het op zijn werk?
Kan ik onderdelen voor mijn wagen in Duitsland zoeken en ze overbrengen?
Is dat goedkoper of is het enkel goedkoper als je een volledige nieuwe wagen van daar haalt.
Als het goedkoper is hoe kom ik met de leveranciers in contact?

Ps: woon in Belgie

Groetjes

Je kunt gewoon de onderdelen in Duitsland halen. Er zijn geen formaliteiten. Het kopen binnen de EU werkt net zoals binnen je eigen land.

De contacten, dat is een kwestie van googlen of anders ebay.de.

Sorry een klein foutje:

mijn vraag was als volgt: hanteerd de douane bij het invoeren van een personen auto straks ook de afbouw van de bpm

die dan gelijk moet lopen als de bpm bij aankoop in nederland, Dat zou dan een voordeel zijn voor de aanschaf van een gebruikte
auto, ook al omdat de auto's aanzienlijk goedkoper zijn in onze buurlanden.

Gr: willembpot

De douane hanteert de huidige BPM-tarieven. Dus de afbouw geldt ook voor importauto's.

Hallo,

ben aan het kijken om een citroen c6 te importeren uit duitsland of uit luxemburg.

De auto kost daar nog net geen 15000 euro meer.

Welke bpm moet ik nou op rekenen hieronder?

Bron bpmberekenen.com

Omschrijving Tabelbasis
2006 Tegenbewijs
2006 Tabelbasis
2010 Tegenbewijs
2010
Vraagprijs 14900 14900 14900 14900
Afschrijvingspercentage 60.5 % 54.36 % 60.5 % 54.36 %
Bruto BPM 19392 19392 24617 24617
Te betalen BPM 7660 8850 9724 11234
Kenteken en registratiekosten 125.5 125.5 125.5 125.5

en bron autoweek:

BPM berekening 2010
catalogusprijs (netto) € 14.900
BTW (19,0%) € 2.831
BPM (27,4%) € 4.083
BPM brandstoftoeslag € -1.288
BPM toeslag energielabel € 0
BPM toeslag CO2-uitstoot € 13.216

--------------------------------------------------------------------------------

catalogusprijs (bruto) € 33.742

Totale prijs op kenteken 22685 23875 24749 26260

Ik snap er nou echt geen reet meer van.

Een auto van 15000 in dld, en dan komt er hier nog 12000 bpm bij, helemaal gek, of begrijp ik dit nou weer verkeerd.?

Menno

Je hebt bij de berekening op de site van Autoweek volgens mij een fout gemaakt. Je hebt de huidige prijs ingevuld als catalogusprijs.

Je zult zo grofweg volgens mij rond de €8.000 BPM moeten betalen. Komt door die fijne CO2-heffing........

Terug
Bovenaan