Het vreemde-advertentie-topic

€ 4.000,- voor een audio installatie.. nou voor die € 4.000,- koop je wel iets meer als over de datum sony xplod en chineese scherpmjes in de hoofdsteunen..

Barri zei:
Uit de tijd dat standkachels nog geen kleine inbouw apparaatjes waren: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1137147188-volkswagen-golf-1-8-gl-atlanta-comfort-automaat-standkache.html>
$_85.JPG

Aparte optie. (y)

Leuk Golfje III ook, zo te zien. Netjes, misschien dat ie (gezien de temperatuurmeter) iets te warm wordt onder de motorkap..?
Lijkt mij zo'n III die je nog enigszins kan 'bewaren' voor de toekomst en nu voor weinig te koop.

Geen vreemde advertentie dit keer.
Wél bevreemd het mij dat, kennelijk, specificaties van een (recent) te koop aangeboden auto niet eenvoudig zijn terug te vinden op het internet.
Ik krijg allemaal meldingen dat 'de advertentie niet meer bestaat'.. Op zich kan ik mij dat wel voorstellen.. Maar ja, het internet is toch één grote bak waarop niks uit kan als het er eenmaal in zit..?? :confused: ;)

Dit is wel een aparte advertentie, verkoper zegt dat de auto tot 2013 gekeurd is , maar heeft er de afgelopen 2 jaar nog wel mee gereden.
Het wordt nog vreemder want volgens de kentekencheck van Autoweek blijkt de auto in 2014 gedemonteerd is en de laatste apk in 1999 geweest is.

ALFA 164

kentekencheck

Dit is een verouderde advertentie, zeer waarschijnlijk van voor 02-2013. De APK-datum van 1999 is exact drie jaar na de datum eerste toelating, en daarmee de ''fabrieks-APK''. Dit zie je wel vaker terug bij een kentekencheck, als de gegevens niet meer bekend zijn.

K.evin zei:
€ 4.000,- voor een audio installatie.. nou voor die € 4.000,- koop je wel iets meer als over de datum sony xplod en chineese scherpmjes in de hoofdsteunen..

Ho Ho wacht eens even, die schermpjes zijn van Caliber, toevallig wel een Nederlands merk!

Monsieur Le Loure zei:
Dit is wel een aparte advertentie, verkoper zegt dat de auto tot 2013 gekeurd is , maar heeft er de afgelopen 2 jaar nog wel mee gereden.
Het wordt nog vreemder want volgens de kentekencheck van Autoweek blijkt de auto in 2014 gedemonteerd is en de laatste apk in 1999 geweest is.

ALFA 164

kentekencheck

En bij de site van de RDW kent hij het kenteken niet eens meer :)

Staan wel meerdere oudere verkoopadvertenties online. Dat merkte in laatst toen ik op zoek was naar een goedkope wagen. Vaak waren de wagens na het invoeren van het kenteken al gedemonteerd of reeds voorzien van een nieuwere APK die ook weer bijna afliep...

VWE kentekencheck

Deze Alfa is dus op 16-07-2014 (!) al overgeschreven en gedemonteerd!

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/3/volkswagen-golf-3-cabrio-167755026.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=2000

Dacht even dat hier de tekst origineel Nederlands niet klopte:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/accessoires-overige/m1147115330-originele-nl-volkswagen-polo-2004-van-2e-eigenaar-airco-nap.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=91
Echter, blijkt hij wel origineel in Nederland geleverd te zijn, waarom zou zoiets een nieuw kenteken krijgen? :confused:

En vergeet niet, beslist geen schade of roest volgens de adverteerder.... :rolleyes: Zal toch wel een kras hier aan daar zijn als ik zie hoe de spullen staan. Of zou het met beleid geplaatst zijn om de "schuurvondst" te benadrukken?

Schuurvondst :D Sommige dingen hoop je niet tegen te komen in een oude schuur:

- spinnen
- slangen
- muizen
- asbest
- schimmel
- vader's ouwe vieze boekjes en Betamax video's
- minivans uit de jaren '90

Buiten dat de auto geheel gerestoreerd o_O is, is het geen hele vreemde advertentie.
Wel een enrom verknald hok tegen een zeer optimistische vraagprijs! :eek:

Klik

Enige in Nederland.. goh hoe zou dat nu komen? Misschien omdat er maar 1 koekebakker in het land woont die het mooi vindt om een Parotech-achtige bodykit op een matzwarte Barchetta te knutselen?

Uniek staat niet altijd gelijk aan mooi of begeerlijk :D

Wat zou je hier nog mee kunnen? Het arme ding is letterlijk aan stukken gezaagd, en de identiteit gebruiken voor een ander exemplaar zal bij een dergelijke auto ook niet snel gedaan worden lijkt me...

D. Elzinga zei:
Wat zou je hier nog mee kunnen? Het arme ding is letterlijk aan stukken gezaagd, en de identiteit gebruiken voor een ander exemplaar zal bij een dergelijke auto ook niet snel gedaan worden lijkt me...

Kan nog prima bij Jet Cars ;)

wat betreft de Ferrari , er wordt gewoon een gelijk exemplaar op bestelling gestolen, nummers overgezet en verkocht .

zo worden er nog vele kentekens gebruikt voor een gestolen donor.

Mwah, ik denk wel dat het klopt aangezien hij veel te goedkoop is voor een Space Star met slechts 28k op de teller.

De vraag is imo eerder wie in vredesnaam zo'n stadsautootje kiest bij zo ontzettend veel kilometers per jaar. Of zou er een bedrijf zijn dat z'n medewerkers dwingt dagelijks het hele land rond te crossen in deze dingen?

Misschien is het slechts 83k. De auto lijkt in een vrij nette staat, komt op mij niet over op bijna 3 ton aan gebruikssporen.

Twix zei:
Misschien is het slechts 83k. De auto lijkt in een vrij nette staat, komt op mij niet over op bijna 3 ton aan gebruikssporen.

Mogelijk ex lease-pool auto? Wordt veel gedaan in b.v. thuiszorg.
Dan tikken de km's rap aan.

D. Elzinga zei:
Mwah, ik denk wel dat het klopt aangezien hij veel te goedkoop is voor een Space Star met slechts 28k op de teller.

De vraag is imo eerder wie in vredesnaam zo'n stadsautootje kiest bij zo ontzettend veel kilometers per jaar. Of zou er een bedrijf zijn dat z'n medewerkers dwingt dagelijks het hele land rond te crossen in deze dingen?

Dat laatste, denk ik. Dergelijke auto's zie je wel bij uitzendbureau's. Auto komt ook uit de tijd dat de MIA en VAMIL regeling voor deze groep 14% auto's nog redelijk ruimhartig was..

CLzDa9NWoAAPGKX.jpg

https://twitter.com/robvharten/status/629592917489922048

Qua comfort valt het best mee hoor, is mijn ervaring. Je kan er best een paar honderd kilometer per dag mee wegrijden. Okay, met 4 potige kerels uit Oost-Europa is het wat krapjes.. maar de ranke, veelal, vrouwelijke versies kunnen er een prima plek vinden. ;)

Thuiszorg zou, qua kleur, misschien wel kunnen. Alleen, die auto's rijden toch meer stad/regio.. en ondanks dat men dan ongemerkt best veel kilometers kan maken.. lijkt het mij voor 70K gemiddeld per jaar toch wat veel.

Voor iemand die weet wat hij/zij koopt plus als er een duidelijk onderhoudsverleden is.. kan het best een goede aanbieding zijn als men ook van plan is wat jaartjes met de auto te blijven rijden.

Durashift zei:
Thuiszorg zou, qua kleur, misschien wel kunnen. Alleen, die auto's rijden toch meer stad/regio.. en ondanks dat men dan ongemerkt best veel kilometers kan maken.. lijkt het mij voor 70K gemiddeld per jaar toch wat veel.

.

Klopt, maar als je een ochtend, avond en nachtdienst hebt die allen dezelfde auto gebruiken is het aantal km per persoon wel x 3 voor de auto.

Nah, als er 83 duizend op de klok stond.. was daar wel een foto van te zien, schat ik zo in. ;)

Ik ben met je eens.. je kan wel wat vinden over (omtrent) het foute gehalte (reputatie) van de aanbieder..;)

Deze verkoper heeft zelfs nog bijbetaald voor een plekje op de frontpage, maar waarom heeft ie dan z'n foto's gemaakt met z'n 3310? <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford/m1160668761-ford-focus-1-6-ecoboost-110kw-5-d-2011-grijs.html>

Terug
Bovenaan