Ten eerste zou ik zeggen een auto is nooit goedkoop dus als je er een hebt maakt niet uit of het gas, benzine of diesel is je moet gewoon betalen. Op comfort zou mijn pa nooit bezuinigen en hij vind diesel lekkerder rijden dan gas en benzine. Hij heeft jarenlang benzine gereden en 1x gas en na 1x diesel wou hij niks anders meer. Heb zelf nog een benzine auto gehad, omdat ik toch niet meer als 8k per jaar deed kwam het voordelig uit, maar telkens als ik uit me pa's auto uitstapte en in me eigen kleine auto reed had ik er niet echt zin in

Ten tweede de ''onderhoud'' kosten licht gewoon aan de bestuurder zelf. Behandel je je auto goed dan zijn de kosten minder dan dat je denkt dat het gewoon een vervoermiddel is. Wij hebben een VW Sharan uit 2002 al 7 jaar in bezit km momenteel tegen de 300.000 zelf 130000 km gereden en nooit echt grote onderhoudskosten gehad behalve grote en kleine beurten en als ik de reviews mag lezen hier op autoweek is de vw Sharan echt een onderhouds beestje of wij hebben geluk of wij behandelen de auto goed.