Het project , de Fiat Stilo Blackmotion ( Frisse start! )

Eens. Bij mijn taxateur is het taxeren, en dan binnen 6 maand hertaxatie voor 52 euro. Dat is echt te overzien...

Vandaag de eerste rit gehad in de Fiat richting de APK .....
De auto reed heerlijk en was lekker stil van binnen echter hield hij er plots mee op. Gek geluid en de toerenteller op 0 en in het gras geparkeerd.
De bout van 1 van de nokkenassen is los getrild en de poelie van de nokkenas lag er bijna af. Dus de motor van tijd.
Riem zat er nog op , spanrol nog op spanning.

Op het werk de boel gedemonteerd en de nokkenas poelie lag er los in samen met de bout ( wel op de juiste plek maar uit de spie zeg maar ).
Nokkenaspoelie terug gemonteerd en de nokkenassen weer op tijd gezet.
Krukaspoelie kreeg ik er niet af dus aan de hand van foto's " op tijd " gezet. Maar riem monteren met die poelie er nog op is niet te doen en vermoedelijk staat de krukas nu niet goed op tijd.
De auto geprobeerd te starten en ook daar hoor je de compressie maar wil net niet aanslaan. Uiteraard na 1x gestopt.

Morgen dop 36 mee nemen en de boel op tijd zetten en hopen dat ik geluk heb.
Kans is wellicht klein maar heb met de hand iig goede compressie met rond draaien en ook klinkt de motor nog goed voor zover ik dat nu kan beoordelen.
Klinkt iig niet als een standaard motor waar de riem geknapt is en je dat "hoge iiiiiiiiiiii geluid" hoort.

Hoe kan die bout los gaan? Ik heb geen idee.
Ik heb hem niet los gehad en zat ook geen loctite op. Viel op de sloop al op dat ik de bout van de nokkenas met een ratelsleutel en dop 19 zo los kreeg.
Wellicht in het verleden keer los geweest? Geen idee.

Al die weken sleutelen en dan op de rit naar de apk gebeurd me dit. :cry:

Op hoop van zegen heb ik morgen goed nieuws! (y)

Ai dat is balen. Hoorde pas iemand die had zoiets met de tandwiel op de krukas. Alle uitlaatkleppen krom. Ook geen idee waarom die ineens los zat.
Hoop dat t meevalt!

Zwaar k**, het laatste wat je wil na al dat werk.

Je hebt de bouten wel netjes op het juiste moment gezet? Is overigens een plek waar ik geen herbruikbare bouten had verwacht.

406c zei:
Zwaar k**, het laatste wat je wil na al dat werk.

Je hebt de bouten wel netjes op het juiste moment gezet? Is overigens een plek waar ik geen herbruikbare bouten had verwacht.

Nee voor nu zit de bout even goed vast. Puur om hem even te starten.
Mocht de motor goed lopen blokkeer ik de boel en zet ik het weer op moment vast met loctite.

Tis niet anders.

Vandaag de motor weer op tijd gezet maar helaas , de motor is defect. Klinkt als een bak met knikkers.

Nu bedenken wat ik ga doen....
Of een andere motor zoeken en alles weer demonteren uit de motorruimte of een andere 5 deurs in een veel leukere kleur en het interieur/onderstel over zetten.
Nadeel is , de tijdsdruk is nu enorm want ik ben afhankelijk van 2 auto's en heb er nu 1 :(

Stof tot nadenken.

Ontzettend balen man. Kun je dan nu niet beter even een goedkope auto halen om mobiel te zijn? En dan vervolgens in alle rust de Stilo klaar maken.
Na al het werk wat je daar in hebt gestopt een heel slecht plan om weer een andere te zoeken lijkt me zo.

Jezus hoeveel pech kun je hebben :cry:

Nu een andere zoeken in een andere kleur.. tsja volgens mij gaat het hele idee van de Blackmotion wel een beetje mank vrees ik :)
En als het onderblok en de bak nog goed zou je wellicht nog weg kunnen komen met een nieuwe kop en misschien zuigers, lijkt me veel minder werk dan d'r andere opties, toch?

Kristian2 zei:
Ontzettend balen man. Kun je dan nu niet beter even een goedkope auto halen om mobiel te zijn? En dan vervolgens in alle rust de Stilo klaar maken.
Na al het werk wat je daar in hebt gestopt een heel slecht plan om weer een andere te zoeken lijkt me zo.

Ja en nee.
De vrouw is er inmiddels ook wel klaar mee met het sleutelen ....ik heb de ruimte niet he. Alles is op een parkeerplaats en een motorwissel daar ......
Optisch heeft de auto door o.a het dak veel te verduren gehad. Veel krassen/plekjes .....
Met de grote leren stoelen een kras gemaakt etc etc. Tis niet alleen de motor , het is nog beetje een lelijk eendje.

Zadelsnuiver zei:
Nu een andere zoeken in een andere kleur.. tsja volgens mij gaat het hele idee van de Blackmotion wel een beetje mank vrees ik

Eens maar onderstel en subframe is zo gedemonteerd en gemonteerd bij de Stilo. Interieur heb ik ook zo gewisseld en de isolatie krijg ik vast wel los.
Met een weekend zou ik het klaar hebben.

Moet nog even overleggen met de vrouw maar persoonlijk ben ik ook moe van alles. Ik ben van de Schumacher vrijwel direct over gestapt op de zwarte.
Beide in omstandigheden wat eigenlijk niet te doen is. Eist lichamelijk wat......en nu de tijdsdruk er vol op staat.....

Project gaat heus door , weet alleen nog niet met welke auto.

Jemig de pemig man. Dit is zwaar balen, lijkt mij.

Schors 'm voor een paar weken, neem ff rust. Op die parkeerplaats zal je niet zo snel verlinkt worden door de buurt, toch?
Thuissituatie is ook belangrijk, niet uit het oog verliezen, is mijn advies (na ervaring..)

Moreno83 zei:
(..)

Hoe kan die bout los gaan? Ik heb geen idee.
Ik heb hem niet los gehad en zat ook geen loctite op.

(..)

Weet je dit zeker?
Je hebt de nokkenas huizen wel los gehad in juni, pagina 9. 2x de distributie eraf gehad.
Wellicht in de snelheid over het hoofd gezien bij de controle?

Motor wil dus nog wel draaien. Als je over een paar weken eerst de kop eraf haalt.. wellicht zijn het een paar kromme kleppen maar zijn je zuigers, drijfstangen en bussen nog okay?

Bij mij was destijds een drijfstanglager kapot, wat het hele onderblok de kop heeft gekost. Toch hebben we de kop nog kunnen reviseren. Met een ander (Marea) onderblok loopt die inmiddels al weer bijna 15 jaar en 60.000 km.

Na al dit werk is het eenvoudigste om het blok gewoon open te trekken, kijken of de zuigers nog heel zijn, en zoja, de kop reviseren. Ben je er al verder mee gekomen?

barchettista zei:
Bij mij was destijds een drijfstanglager kapot, wat het hele onderblok de kop heeft gekost. Toch hebben we de kop nog kunnen reviseren. Met een ander (Marea) onderblok loopt die inmiddels al weer bijna 15 jaar en 60.000 km.

Na al dit werk is het eenvoudigste om het blok gewoon open te trekken, kijken of de zuigers nog heel zijn, en zoja, de kop reviseren. Ben je er al verder mee gekomen?

Leuk dat je reageert!
Nee , de auto staat nog steeds op mijn werk.
Ik weet niet of ik er nog mee verder ga want de inspiratie is echt verdwenen! Koude weer komt er aan en ik heb geen zin meer om buiten in de kou te gaan sleutelen.
Tevens is het een hele dure tijd en om nou nog meer geld in dit project te steken......ik weet het niet. Ik zou het dan voor mezelf doen maar het is en blijft maar een Stilo en zie dat dus nooit terug. ( Was ook niet de insteek ).

Het dak is ergens lek , kan ook de afwatering zijn geen idee. Zag dat de vloer vochtig was dus daar zit een punt .....
Krijg de remmen niet ontlucht , niet via de traditionele manier en ook niet via vacuum pompje/compressor. Blijft heel sponzig.
Lak heeft door alle werkzaamheden wat deuken , krassen en beschadigingen gekregen. Niks wat niet op te lossen is maar tis niet moeders mooiste meer.
Zit geen APK op.
1 velg is vermoedelijk kapot want de band loopt continue leeg. ( Was met andere band zelfde verhaal ). Andere velg vinden is lastig gezien ze zeldzaam zijn.

Ik heb 2 weken geleden voor nood ( Ben afhankelijk van 2e auto ) de station variant gehaald. Weinig geld en geen APK.
Gekocht , nagekeken en naar de APK. Kwam afgezien van een aandachtspuntje op een band er zonder problemen doorheen.
Nadeel is dat hier een aangepast Opel blok in ligt en al het nieuwe spul past er dus niet op.
Misschien dat ik hem van binnen mijn welbekende poets beurt geef en weer door verkoop. ( Opknappen van interieur zoals plastic delen ).

Ik heb de auto gewassen en gepolijst en het grilletje over gezet. Wellicht dat als ik het interieur aanpak zoals bij de Schumacher dan is dit een vrij nieuwe auto om te zien.
Dan wellicht verkopen en een andere 5 deurs halen?
Even over nadenken maar mijn enthousiasme is echt weg. :(

Voor de meesten is het " ff nieuw blokkie en gaan! " maar als je maanden bezig bent buiten op een parkeerplaats en je denkt bijna klaar te zijn en de motor loopt in de soep. Dan ben je er echt wel ff klaar mee.
De auto is nog niet weg , kan er nog alle kanten mee op. Onderstel kan zelfs volledig over gezet worden op een Bravo.. ...oftewel , kan alle kanten op.

Hieronder de MW.

IMG-20220914-191652.jpg

IMG-20220920-184709.jpg

IMG-20220913-200430.jpg

Mooie MultiWagon. Was ook de auto voor mijn Mondeo. 2006/07er zo te zien? Zie een FL Grille.

Wij hadden de 1.9 JTD 8-klepper facelift. Probleemloze auto. Enige reden dat ie verkocht is, is dat de reparatiekosten de dagwaarde overtroffen. Koppeling + 2-massa overleden, 2 slechte banden + binnen 10K kwam de distributie eraan. Heb er toen 1400€ rijdend voor gekregen.

We hebben een Mondeo MK4 FL uit 2013 terug gekocht, nu, 5 jaar later staat die ook weer op 260K. Die wil ik nog een tijdje rijden, maar is natuurlijk afhankelijk van de kosten. Dagwaarde is nu zo'n 5-6K, dus daar is financieel nog wel wat ruimte voor reparaties.

Ik begrijp je overwegingen. Anders zet je zoveel mogelijk over op deze 1.6, blok was toch al stuk, dus hou je het interieur over.

Zo'n Android radio is overigens wel een aanrader. Neem iig wel een met de meeste recente chipset (minimaal PX6) en 4 GB geheugen en minimaal 32 GB Flash. Voor minder wordt je niet blij.

Voor de remmen ontluchten staat me bij dat je de ABS ventielen open moet zetten. Wellicht dat dit met Multi-ECU-Scan kan?

Sjonge, wat balen allemaal zeg.

Ik zou hem even op het werk laten staan en dan over een paar weken een beslissing maken. Fan zijn de emoties en frustraties wat gezakt. Het verandert de uitkomst misschien niet, maar ik denk dat je het allemaal even moet laten bezinken.

Tsja, al die mobiele hobbyprojecten van mij zijn ook niet zonder af en toe een tegenslag tot het eindresultaat gekomen.
Zoiets hoort er gewoon bij: de dingen die gelijk goed lukken zijn mooi voor de ego strelers en een tegenslag is er om de echte doorzetters daarin te onderscheiden.
Dus even laten bezinken en dan weer doorbijten, de trots en voldoening wordt er alleen maar groter van als alles weer werkt.;)

Zo is dat, even wachten, uithuilen en doorgaan. Ik heb 1 project, daar zit de derde compleet nieuw opgebouwde motor in, binne 8.000km. De financiële cijfers die daarbij horen, daar koopt half Nederland een gebruikte auto voor... Wat heb ik al wat gescholden en gebaald en de loods in de fik willen steken. Maar wat fijn dat ik het heb afgemaakt! Superauto. Dat ga jij ook hebben, over een tijdje. Gewoon blokkie op de sloop halen, omdoppen en door.

Project gaat door! Weliswaar wel met een andere zwarte 5 deurs. ( Scheelt me spuitwerk en eindresultaat zal dan mooier zijn ).

Kon het niet los laten , meer info volgt maar iig met gesloten beurs! :cool:

Moreno83 zei:
Project gaat door! Weliswaar wel met een andere zwarte 5 deurs. ( Scheelt me spuitwerk en eindresultaat zal dan mooier zijn ).

Kon het niet los laten , meer info volgt maar iig met gesloten beurs! :cool:

Mooi! Ben benieuwd. Je laat je in ieder geval niet tegenhouden door tegenslagen merk ik wel.

uwbuurman zei:
Lekker man!! Soms moet je gewoon even op adem komen, afstand nemen en daarna weer door. Goed bezig!!

Dank iedereen! :cool:

We zijn nu ruim een maand verder en ik ben aardig tot rust gekomen. Veel tijd met mn gezin/dochtertje door gebracht. Ook heb ik veel dingen overwogen.....
Van een Fiat Stilo Uproad 1.9JTD een 2.4 benzine versie te maken tot alles over zetten op mijn huidige MW. Ik had uiteindelijk gekozen voor mn huidige MW en was al begonnen met het onderzoeken van dit facelift model. ( Bekabeling intern is anders en andere motor ).

De versies tot aan 2006 hebben losse deurmodules en een comfort module onder de achterbank. Het facelift model heeft 1 grote comfort module en de kabelboom is al voorbereid op bijv elektrische ramen achter en tweeters. Toen ik daar achter kwam dacht ik .....wow scheelt me veel tijd en hoef alleen het kabelboompje van de achterdeur er in te zetten en klaar. De module die daarvoor verantwoordelijk is gekocht in Polen en getest. Ja hoor , direct werken de elektrische ramen!
Subwoofer is praktisch niet te vinden , hier baalde ik wel van maar wellicht zelf de behuizing maken van mdf oid.

De huidige module in de auto. Kabel voor de elektrische ramen ligt er al en zat getapet haha.
Let op het plastic plaatje.

IMG-20221011-175729.jpg

IMG-20221011-175743.jpg

Vervangende module aangesloten

IMG-20221011-180207.jpg

Ondertussen staat de BM nog steeds op mijn werk. Staat inmiddels een maand stil onder wat bomen en ben langzaam aan begonnen met demonteren van de onderdelen.
Ik heb hier op mijn werk geluk mee , mag hem daar demonteren op een brug en dan kan uiteindelijk het overgebleven deel mee met oud ijzer.

IMG-20220930-130635.jpg

Mijn MW die ik gekocht heb kreeg inmiddels wat kleine problemen. Het facelift model is geleverd met een aangepast Opel blok. ( Z16XEP ).
Dat blok staat niet zo goed bekend maar is aangepast door Fiat en verbruikt daardoor absoluut geen olie. Nadeel is dat er een EGR klep op zit :cry: (n)
Motormanagement lampje ging branden en de melding was idd de EGR klep die was blijven hangen.

Ik heb niks met Opel en al helemaal niet met EGR en gezien ik AL mijn nieuwe onderdelen niet kan gebruiken in de motorruimte begon ik te twijfelen. Stel je voor dat er een bobine stuk gaat. Bij deze motor moet ik de hele rail vervangen ( bobine blok ) terwijl ik voor mn zwarte alles nieuw had.
Ik kwam aan de praat met iemand in mijn Stilo appgroep die een eigen autobedrijf heeft en 2.4 op koopt en weg zet. ( Ze zijn inmiddels schaars ).

Voor de handel kreeg hij een zwarte 1.6 binnen met wat kleine schade's. Deuk in de achterdeur en wat plekjes op de motorkap.
Niks ergs maar ze zijn niet zoveel waard en al helemaal niet met wat kleine lak problemen. Is tevens een heel standaard modelletje.
Ik begon over de EGR/Opel dingen en toen zei die .....waarom ruil je em niet in op de zwarte.
Uiteindelijk zijn we er uit gekomen en met gesloten beurs kan ik mijn MW ruilen tegen de zwarte 5D.

Het plaatwerk kan ik allemaal over zetten en heb ik een hele goede basis om mee opnieuw te beginnen! De auto heeft 133.000km gelopen en heeft een Fiat motor.
Die motor ken ik goed , de motorruimte ken ik goed en kan dus lekker een frisse start maken!
De fabriek waar de brazilliaanse bumper gemaakt wordt heb ik gevonden in Taiwan. Hier heb ik al contact mee en ze gaan kijken naar het fabriceren van een bumper voor mij.

IMG-20221014-WA0010.jpg

IMG-20221014-WA0013.jpg

IMG-20221014-WA0023.jpg

We beginnen dus gewoon opnieuw met een goede basis kwa lakwerk en meer voer voor jullie met before/after foto's want aan deze auto is niks gedaan kwa poetsen........ :cool:
Ik hoop dat jullie blijven lezen/meekijken en zo komt het project alsnog naar een goed einde.

^^ nog een keer zagen in een dak?

Mooi dat je weer aan de slag gaat. Ik ben het alleen ff kwijt qua aantal auto's. De MW gebruikte je vrouw toch? Die is nu dus een stuk bagageruimte kwijt.. leuk met een peuter :T
Jij gaat nu haar nieuwe 5 deurs ombouwen tot een BlackMotion?

Probeer er wel een afneembare trekhaak onder te beunen. Zonder haak vind ik de kont van een 3/5 deurs een stuk mooier, eigenlijk.

Durashift zei:
^^ nog een keer zagen in een dak?

Mooi dat je weer aan de slag gaat. Ik ben het alleen ff kwijt qua aantal auto's. De MW gebruikte je vrouw toch? Die is nu dus een stuk bagageruimte kwijt.. leuk met een peuter :T
Jij gaat nu haar nieuwe 5 deurs ombouwen tot een BlackMotion?

Probeer er wel een afneembare trekhaak onder te beunen. Zonder haak vind ik de kont van een 3/5 deurs een stuk mooier, eigenlijk.

Haha , ik heb er 2 die rijden.

Een Schumacher , daar rijd de vrouw in.
Mn dochter is bijna 5 dus die kan prima zelf achterin komen.
Ik rij nu in de MW en straks dus in de 5D.
Dan heb ik de kapotte 5D op mn werk staan en eindig ik straks alsnog met 2 auto's.

Lamellendak komt er dan in et voorjaar wel in als de basis klaar is.

Kleine update!

Ik ben sinds afgelopen zaterdag weer eigenaar van een zwarte 5 deurs! :D
Ik heb de blauwe MW geruild met de 5D en heeft me alleen een overschrijving van naam gekost....zat zelfs nog genoeg benzine in om thuis te komen haha.
De MW was in principe storing vrij maar het kachelhuis werkte niet goed. Ene kant koud en de andere kant warm en de vorige eigenaar heeft een hond gehad. De auto rook vies/muf. :rolleyes:

Die honden lucht wou ik er uit hebben en heb toen het volledige interieur gedemonteerd en alle bekleding professioneel gereinigd met mijn Bissel Spotclean.
Alle plastic panelen er uit gehaald en de softtouch verwijderd en opnieuw gespoten. Beetje zelfde wat Stipt doet. Heb niet overal foto's van helaas maar hier een impressie.

IMG-20221016-164911.jpg

IMG-20221016-171231.jpg

IMG-20221021-184314.jpg

Het plastic interieur volledig uit elkaar en gereinigd , gespoten!

IMG-20221017-180804.jpg

IMG-20221017-213706.jpg

IMG-20221018-201342.jpg

Het kachelhuis heb ik wel ervaring mee en dacht ik ga ff kijken .....bleek de vorige eigenaar alle servo motoren gesloopt te hebben. Zal wel gedacht hebben ....lukt me niet en ruil em in.
In overleg met de garage bij de omruiling het kachelhuis gedemonteerd en alle servo motoren vervangen met als resultaat dat de MW volledig storingvrij is.

IMG-20221022-114556.jpg

IMG-20221022-WA0006.jpg

IMG-20221022-WA0011.jpg

En zo stond hij de allerlaatste keer op mijn werk. Heb er geen spijt van dat hij weg is....

IMG-20221014-170354.jpg

De MW staat inmiddels op MP echter zijn de foto's niet zo goed. Tenminste ...dat is mijn mening! Ze hadden hem achteraf ook nog wel ff kunnen stofzuigen denk ik ......

De 5D zat een hele stapel facturen bij en de vorige eigenaar heeft hem erg lang gehad. Heeft zijn basis onderhoud wel gehad en is in de basis een ok auto ........
Met 133.000 km helaas wel flink versleten. Onderstel is nog origineel en de remmen zijn rond om versleten. Bijna ijzer op ijzer.
Motorkantel steun is versleten en de motorruimte is erg vies........ heeft geen liefhebber/goede garage aan gewerkt.

Hier een voorbeeld.......

IMG-20221025-174549.jpg

Meer foto's volgen nog maar ik mag helemaal opnieuw beginnen! 1 groot voorbeeld is wel dat de auto vanuit de fabriek al zwart is en deze 150.000km minder gelopen heeft.
Dus de auto krijgt wat liefde en de liefhebbers van " voor/na foto's " krijgen straks weer genoeg te zien!

Meer foto's volgen vanavond!

Top, daar komt weer zo'n verbazingwekkende transformatie aan. Ik kan niet wachten! (y)

De meeste mensen doen ff een auto stofzuigen voordat ze 'm inruilen, jij verbouwd nog ff het halve interieur :D

Ben benieuwd naar de nieuwe blackmotion, super dat je het project weer oppakt (y)

Vandaag kwam er dan helaas een eind aan een auto waar ik ontzettend veel aan te danken heb. Ja ok ik heb alles zelf gedaan maar als ik deze auto niet had dan zag mn leven er heel anders uit.......
Ga er geen heel verhaal van maken maar hij is vandaag op gehaald door een demontage bedrijf!

Uiteraard op mijn werk eerst vakkundig uit elkaar gehaald! ( Iedereen mag weten waar ik werk , ik ben er trots op ).
Heb in mijn pauze's steeds wat eraf gehaald en uiteindelijk is de auto helemaal kaal gemaakt.

IMG20221031123502.jpg

Ik heb het interieur uit mijn vervangende auto gehaald zodat ik ruimte had. Zodoende kon ik alles van de Blackmotion er uit halen en in mijn auto proppen....
Echt alles zit in de auto haha! Van het interieur en de kabelboom tot het volledige onderstel! :D :D

IMG20221103160126.jpg

Vanochtend deze 2 foto's gemaakt en de ziel is er echt uit.
Niet getreurd......de passie en liefde konden in een paar doosjes mee naar huis en we beginnen gewoon opnieuw met een frisse basis! Ik hoef niet te spuiten , alleen opknappen en poetsen.

Fiat heeft bijna 23 jaar rond gereden! Onderkant geheel roest vrij!
Zijn vervanger heeft maar 139 gelopen en is 2 jaar jonger , die krijgt een frisse makeover en gaat wel verder dan 23 jaar....... :D

Ps , auto is via een kabel aan het dak erop getrokken dus de conclusie is dat ik het dak goed vast had zitten!!!! :cool:

IMG20221104072634.jpg

IMG20221104113704.jpg

Tsja, soms is de grootste stap voorwaarts gewoon beginnen met een schone lei. Toch wel een beetje schokkend om dat lege karkas zo te zien zeker na al die ontelbare uren werk die je er in hebt gestopt maar uiteindelijk was dit wel de beste keuze. Doe Bastiaan de groeten als je hem spreekt en ben benieuwd naar de volgende updates (y)

uwbuurman zei:
Toch het lamellendak laten zitten?? Nou ja, deze is weg. Schone lei inderdaad. En doorrrrrr

Ja , teveel werk ivm voorruit demonteren etc.
Wellicht komt er nog een keer iets op mn pad maar de stilte van binnen is ook fijn.

Kijk, da's dus bijna bij mij om de hoek.
Een mooi bedrijf wat heel hard gegroeid is, ik ken het al sinds ze aan de overkant zaten op de zolder van de Suzuki dealer.:)

Muddy Bandit zei:
Kijk, da's dus bijna bij mij om de hoek.
Een mooi bedrijf wat heel hard gegroeid is, ik ken het al sinds ze aan de overkant zaten op de zolder van de Suzuki dealer.:)

Haha ik werk er bijna 2 jaar maar het bedrijf groeit idd hard. Is ook mooi werk......iets wat stuk is gewoon reviseren!

Bart81 zei:
Ik zou echt als de dood zijn dat ik ergens ook maar het kleinste dingetje vergeet aan te sluiten of vast te draaien, en als ik dan na de hele montage de motor zou starten of zou gaan rijden, dat dan meteen de hele boel in de soep zou lopen.

Profetische woorden. Je hebt helaas gelijk gekregen.

Kan me wel voorstellen dat dat pijn doet. Maar nu weer met een schone lei beginnen en vergeet niet de tijd goed te verdelen tussen je gezin en de auto :)

Die Fluence ziet er ook uit alsof ie er al even staat.

Ben vandaag weer helemaal opnieuw begonnen dus bij deze! Zo zag hij er uit van binnen. ( Vrij standaard saai Fiat modelletje ).
Stuurtje had ik al direct al opgefrist met de interior matt cleaner van Stipt , werkt goed!

IMG-20221108-202102.jpg

Ben vanochtend begonnen met demonteren en heb toen de kabelboom van de auto vervangen.
Maar daarvoor moet de oude kabelboom er eerst uit en toen ik bij de brandstofpomp kwam moest ik wel 2x kijken haha.
Auto heeft lang stil gestaan en een muis oid heeft er ff zijn huisje van gemaakt.

IMG20221106132318.jpg

Dashboard er uit en achter het schuim zit de kabelboom.
De boel gedemonteerd en vervangen en gelijk geluidisolatie geplaatst. ( Nog niet alles , foto's zijn moment opnames ).

IMG20221105165517.jpg

IMG20221106163140.jpg

IMG20221108133716.jpg

De deur van binnen helemaal geisoleerd en nieuwe speakers geplaatst. Speaker is van JBL en de tweeter origineel van Fiat/Bose.
Ik heb dan straks 4x bose tweeters en 4x JBL met de subwoofer van Bose.

IMG20221108130123.jpg

Ik heb op dit moment maar 1 deur klaar. De rest moet nog maar het belangrijkste vond ik toch dat de elektrische stoelen en de achterbank er in zaten met daaronder de isolatie.
De deuren kan ik een andere keer doen , dat is niet zoveel werk.

Vanavond deze foto gemaakt , helaas wat onduidelijk gezien het al vroeg donker wordt maar goed.
Het begint al een beetje te lijken op de vorige! Ik ben er nog lang niet maar het begin is er.

IMG20221108172540.jpg

Thanks allen voor de leuke reacties! Dit weekend weer een update.
Klopt , in de basis was de lak iig beter maar van binnen en het onderstel/motorruimte begin ik weer opnieuw.

Zoals jullie weten ben ik heel kort de eigenaar geweest van de blauwe MW. Voor nood gekocht en afgezien van het interieur heb ik er niks aan gedaan maar ben verheugd te vertellen dat de garage waar ik de auto heb geruild de MW heeft verkocht aan een liefhebber in zuid België.
Die persoon volgt blijkbaar dit topic en ik wil hem bij deze heel veel plezier wensen met de Stilo!

Het liefst had ik er meer liefde in gestopt maar voor mij was dit een unieke kans om alsnog het project af te maken!

IMG-20221111-WA0002.jpg

Dit weekend ga ik weer verder met het interieur van mijn eigen auto. Heb helaas geen geluidsisolatie meer dus de deuren moeten nog even wachten tot aan de lente.
Dus alleen de speakers en deurpanelen! Dit omdat ik geen zin heb om in de kou te gaan sleutelen...... :D

Oef, een flinke achtbaan om te lezen hier zeg. Maar wat fijn dat je weer volop bezig bent, en je maakt zoals gezegd al flinke stappen met je nieuwe Stilo! Lekker bezig!

Terug
Bovenaan