Al een tijdje niks gepost , ben uiteraard nog steeds druk met het bouwen van de Stilo.
Small recap , In 2018 kocht ik voor een paar honderd euro een "auto voor erbij".
Die auto voor erbij heeft ervoor gezorgd dat ik nieuwe vrienden heb ontmoet , veel kennis heb op gedaan en daardoor een leuke baan heb in de auto branche waar ik niet voor geleerd heb.......
Die auto voor erbij zit in een internationale bioscoop film en hopelijk mag die straks naar Joep.
4 jaar verder en die auto voor erbij is inmiddels een hele andere auto geworden.
Zo heb ik hem gekocht en zo was het interieur! Hou dit beeld vast en vergelijk dit straks met het nieuwe interieur......
Na een aantal dagen flink sleutelen , uitzoeken , veel vloeken , jezelf 20x snijden en gereedschap kwijt maken ben ik toch al een heel eind met de Stilo gekomen.
Ik heb aan de voorkant en de achterkant het onderstel volledig klaar. Achteras helaas niet kunnen demonteren , zit een beetje met tijdsdruk.
Nieuwe remmen , veren , dempers , klauwen , slangen.
En toen het interieur.....
Ik heb in eerdere posts al aangegeven dat ik de Blackmotion niet compleet namaak. Die auto is ook al uit 2008/9 en ik dacht ......als ik hem toch volledig uit elkaar haal , waarom maak je er dan niet een nieuwere modernere Stilo/Blackmotion van.
Ik moest wel in het FCA gebeuren blijven en heb interieurs vergeleken ....onderdelen opgezocht etc etc.
Ik heb via onderdelenlijn.nl een airco paneel van de Fiat Bravo en de Stilo gekocht en gekeken of die van de Bravo aan ging in de auto. Zoals ik al stiekem wist ging hij aan en werkt alles naar behoren.
Dit omdat de Bravo een vrijwel identieke auto is! Nadeel......ontwerp is heel anders.
Nieuwe paneel heeft ronde zijkanten en de Stilo heeft meer een hoekig ontwerp.
Ik heb beide panelen uit elkaar gehaald en van binnen was het ontwerp ook anders en toen dacht ik ....ai idee was leuk maar uitvoering......

Toen kwam ik op het briljante idee om beide displays te demonteren en toen zag ik dat ze identiek waren alleen ander type display. ( Groter en donker en groen display ).
Bravo display met beide knoppen op het Stilo paneel gezet en voila!
Toen op het werk de achtergrond leds vervangen voor moderne oranje leds en de binnenkant van het paneel uitgefreesd zodat het grotere display in de oude behuizing past.
De ronde knoppen met chrome van de Bravo en de originele knoppen er terug op gezet en toen zag het paneel er zo uit.
Is nog een test versie , wil nog kijken naar nieuwe knoppen.
Het stuur had ik nieuw gekocht maar wou toch wat moderner en ben toen uitgekomen bij het interieur van de Fiat Tipo / 500X uit 2019 en heb uit Italie een stuur gekocht zonder airbag.
Airbag was echt een pain in de ass om die te vinden , dit omdat ik dus een nieuw stuur heb. Meeste auto's hebben dan een ongeluk gehad en dus geen airbag meer .......
Uiteindelijk via Belgie een airbag gevonden maar die is in een wat mindere staat. Iets beschadigd maar goed.
Na veel vloeken en de toeter werkend krijgen ben ik al een stuk verder met het interieur en begint het steeds meer op een moderne auto te lijken.
Anyways , ik stop met lullen ......hier heb je de foto's.
Ps .......deze auto is inmiddels 21 jaar oud en het is nog niet af!!!
PARENTAL ADVISORY , EXPLICIT CAR IMAGES
21 jaar oude Fiat mensen .....21 jaar oud!
Nogmaals , het is niet af en/of gepoetst maar als je ziet hoe de auto er in 2018 uit zag en nu.....

Ben nog aan het kijken voor een mooie android radio maar dat is voor latere zorg!
Knoppen op het stuur werken nog niet , mijn eerste prioriteit is de APK.
Finetuning van o.a de knoppen op het stuur is voor latere zorg.
Binnenkort weer een update.