Beste lezers en volgers van mijn project ,
Ten eerste , bedankt dat jullie me allemaal volgen en de tijd nemen om steeds te reageren.
Ik doe dit project en de Schumacher in eerste instantie voor mezelf maar geniet ook van jullie reacties. Doet me deugd!
Ook al is het kritiek , ik waardeer alle eerlijkheid want ik ben geen professional of monteur , ik leer al doende en ik doe echt wel dingen verkeerd.
Ik zat al een tijdje met mijn gedachten bij dit vraagstuk en heb besloten de auto motorisch gezien origineel te laten. Sorry.
Er zijn een aantal redenen waarom ik dat heb besloten.
De belangrijkste reden is het
onnodig geld besteden aan onderdelen die ik al nieuw heb liggen! Alles is al duur genoeg tegenwoordig.
Ik heb bijvoorbeeld nieuwe originele aandrijfassen en draagarmen liggen voor de 1.6. ( Nog veel meer zoals een waterpomp en riemen en filter etc ).
De koppeling is voor 2 jaar geleden vervangen samen met de distributieriem.
De remmen rond om zijn nieuw , dit had ik allemaal weer opnieuw moeten vervangen. Is zonde.
Mocht ik er een 2.4 in hangen duurt het hele project sowieso langer en moet ik alle onderdelen 2e hands en/of nieuw gaan kopen. Denk hierbij aan een fusee/remschijven/radiateur en slangen etc.
Maar je hebt toch die gele 2.4?
De gele 2.4 is nog helemaal origineel en zit perfect in de lak! Daarnaast ben ik de 3e eigenaar ......
Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om de kanarie te slopen , ik ga hem liever flink onderhoud geven en wellicht verkopen aan een andere liefhebber zodat ik niet onderdeel ben van het feit dat de Stilo's zo rap verdwijnen uit het straat beeld.
Nee ik kan ze niet allemaal redden maar ga ze ook niet onnodig slopen!
Wat is nu het plan en hoe ga ik nu verder?
Ik ga exact hetzelfde doen als bij de Schumacher! De Blackmotion gaat volledig en dus helemaal uit elkaar en wordt met nieuwe/gereviseerde onderdelen in elkaar gezet.
Spuitwerk ga ik deels opnieuw doen!
Gespoten deuren worden vervangen voor deuren met de originele lak. ( achterdeuren alleen ).
Achterbumper met originele lak ga ik vervangen , zit een scheur in.
Optisch gezien ben ik nu zover :
Maar het moet een exacte kopie worden zoals dit :
Moet mijn contact persoon in Brazilie maar weer eens een berichtje sturen want deze zomer wil ik hem af hebben!
Tijd om te knallen en naast de Schumacher nog een unieke Stilo bouwen.