Idefiqs zei:
British Racing Green zei:
Je mag me hautain vinden,
maar als ik aanschuif aan het stembureau en eens rond mij kijk,
en dan bedenk dat die mensen mee beslissen wie de komende 4 jaar over mij gaat regeren,
dan twijfel ik echt of "one man, one vote" het ideale systeem is...
Misschien denken diezelfde mensen dat wel als ze jou het stembureau in zien lopen.
En daarbij, wie heeft het volle gelijk aan zijn zijde.
Doe mij maar
one man, one vote, tot nu toe het minst slechte systeem.
Exact...tot er aantoonbaar iets beter komt, moeten we het maar met alle zwakheden van het systeem doen.....
Persoonlijk vind ik onze indirecte democratie prima, maar kan een referendum wellicht helpen de afstand tussen politiek en maatschappij te verkleinen...
Want daar zit voor mij het grootste probleem....het dedain van de heersende politieke elite waarmee ze rücksichtlos hun eigen agenda volgen.....
De manier waarop de gemiddelde grachtengordeltroela als Heleen Mees of Sylvana Simons neerkijkt op degenen die op Wilders of Roemer stemmen en het electoraat daarvan wegzetten als proleten die alleen vanuit de onderbuik kunnen reageren, is ronduit stuitend en, zo is mevrouw Simons zelf, behoorlijk discriminerend in dit opzicht. Ik ben alleen bang zij bij lange na niet intelligent genoeg is om dit te kunnen begrijpen....
Ik ben zeker geen fan van Wilders en Roemer, maar een discussie voer je met argumenten en onderbouwing daarvan...
Daar heeft Matthijs van Nieuwkerk natuurlijk helemaal geen tijd voor. Zolang de zogenaamd progressieve boodschap geventileerd wordt, krijgt elke malloot met het halve IQ van Bonnie St. Claire een ononderbroken podium .....
Deze sukkels die Wilders het diepst haten, zijn te dom om te begrijpen dat juist zij hem de afgelopen jaren het meeste geholpen hebben.....