Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

Wát een ranzig ding.
0-829155d42dbd146f55372b207fe64c5d.jpg

Met zinnen als ’Keuring verlopen’ en ‘Prijs gebaseerd op de staat van de auto’ vraag ik me dat af. Auto is wel (bijna) 40 jaar oud.

Hoe lang is de keuring al verlopen? Heeft de auto op tijd zijn beurtjes en onderhoud gehad?

En bij ‘komt zo van de weg’ krijg ik dan ook vraagtekens. Lijkt me toch dat je ook in BE niet met verlopen keuring mag rijden.

M.a.w.: Normaal heb ik er nooit zo snel last van en geef ik het voordeel van de twijfel, maar heb toch vraagtekens bij deze auto/advertentie.

Ik vind ''bijzonder nette Corolla'' niet helemaal stroken met de roestplekken bij de wielkasten, deur en de scheuren in de bestuurdersstoel.

Ik mis het geijkte 'in goede conditie voor leeftijd', de ultieme dooddoener voor een auto van een type waarvan 95% al jaren geleden is gerecycled. Maar goed, de buitenkant lijkt me nog wel netjes te herstellen.

Best aan de prijs.

Kenteken en kleur komen me bekend voor. Als het inderdaad dezelfde auto is, dan verbaast het me dat hij überhaupt nog bestaat. Jaren geleden voor iemand veel aan een identieke Golf gewerkt die altijd in een grasveld was geparkeerd en meer stilstond dan werd gebruikt. Dat was voor de eeuwwisseling en hij was toen al roestig.

Uiteraard duikt hij bij de bekende handelaar in Heerde op...

NSU RO 80 Ro 80
€ 3.999,00
Hebben ze mooi vlot gedaan. Maar "heeft kort gelopen op een externe fles benzine" is dan waarschijnlijk ook het enige wat ze hebben gedaan. ;)

Oh man wat een fantastische Punto. Rijden verrassend prettig ook, jammer genoeg al voorzien van een Panda anders had ik zeker interesse gehad. En om nou een 2e autootje te kopen puur omdat ik de kleur en het model zo leuk vind? Dan moet ik eerst wat groter gaan wonen.

Een vrolijk gekleurd opknappertje, waar nog even de Punto’s op de ‘i’ gezet moeten worden…
Leuk wagentje.
Hoewel ik de frustratie goed begrijp vind ik vooral het eerste stuk van de advertentietekst nogal afstotend als ik interesse zou hebben in de wagen.

Verkoper weet dat 'wordt' hier met -dt hoort, daarmee heeft hij krediet bij mij. Dat stuk tekst klinkt als pure frustratie na veel ervaringen, ik snap het wel.

Verkoper weet dat 'wordt' hier met -dt hoort, daarmee heeft hij krediet bij mij. Dat stuk tekst klinkt als pure frustratie na veel ervaringen, ik snap het wel.

Heb zeker ook begrip voor die frustratie. Als je een paar keer bent thuis gebleven en mensen komen niet opdagen. Of ze trappen een keer tegen de banden en bieden 50 euries. Ja, dan zakt de moed je in de schoenen. Nederlandse taal is lastig, als je begrijpt wat er bedoeld wordt is er iig succesvol gecommuniceerd ; )

Terug
Bovenaan