Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

Misschien kennen jullie het verhaal nog van de in 2020 uit het Amsterdamse IJ opgeviste Ferrari Mondial! Nu is er vorig jaar een bericht verschenen over deze Ferrari, namelijk dat deze in het grootste particuliere automuseum in Litouwen terecht zou komen. Zojuist deed ik een rondje AutoScout, en wat staat er te koop?
1920x1080.webp
1920x1080.webp

Eigenlijk hoop ik wel dat dat nog kan. Destijds werd gezegd dat dat niet meer mocht en dat de auto gesloopt moest worden vanwege het verhaal erachter. Aan de andere kant vraag ik me af of het opknappen zin heeft. Deze heeft jaren in het water gelegen.

Wat precies is het verhaal er achter? Behalve dan dat hij jaren onder water heeft verbleven.

Ik weet niet zo veel van Ferrari en begrijp dat deze een instapmodel is/was dus misschien is het ook economisch niet eens rendabel.

Ik betwijfel of deze nog te redden is. 26 jaar in het water liggen is heel slecht voor de auto, ik denk dat het over grote deel van de auto zwaar aangetast is door roest.

Ik denk dat deze Ferrari meer waarde heeft als ornament dan auto. Voor iets meer dan € 30.000 heb je al rijdende Mondial-exemplaren.
In de prijsklasse zit er tegenwoordig al vaak wel achterstallig onderhoud aan. Betere Mondials doen 45-50k op dit moment.

• Leuk
Waarderingen: MX6
Wat precies is het verhaal er achter? Behalve dan dat hij jaren onder water heeft verbleven.

Ik weet niet zo veel van Ferrari en begrijp dat deze een instapmodel is/was dus misschien is het ook economisch niet eens rendabel.
Hij is in 1994 verdwenen, zei het gestolen of zelf in het water gereden.

Ja, ga je die ooit nog op kenteken krijgen? Dan moet er een Euro6-blok in, wordt een stevige klus lijkt me. En mogelijk alle nieuwe veiligheidssystemen... zelfs ombouwen naar EV lijkt me niet de oplossing, dan voldoet hij nog niet aan de 2025-eisen.

Campertje;
Zo'n eentje, maar dan origineel, heb ik ook eens voor de occasionwedstrijd ingestuurd. Inderdaad erg leuk ding. Weet niet wat er voor gevraagd werd, maar deze (replica als ik het zo lees) is inmiddels ook gereserveerd.

Yep, zo te zien kwam de garage er ook al niet uit met dat alarm probleem.
Hij stond tot recent te koop bij de handelaar die dat heeft aangepakt/verder verknoeid. De startblokkering was volgens hem doorgelust en hij heeft dat (niet) opgelost met een nieuw contact waardoor hij dus niet meer wilde starten. Die had hem trouwens te koop staan voor omennabij €6200,-

Oef, wat een verminkt exemplaar. Die heeft wel wat liefde nodig.
Voor die vraagprijs kan je er alle kanten mee op.
Het toonbeeld van een 'vergeten' auto. Tegelijk ook een heel toegankelijke wagen voor iemand die met een krap budget een oldtimer wil rijden/opknappen.

Paar jaar verder, paar eigenaren verder en de deurklink is nog altijd niet vervangen van die Derby.
Geen eenvoudig project om op te knappen terug naar origineel, naast de gebruikelijke rotte plekken ook diverse verbouwingen: voorfront & achterschort zijn verkloot (voorheen had ie geen bumpers). Nieuw plaatwerk is er niet meer en wat bij iemand van zolder of uit de kelder komt wordt in goud verhandeld.

Terug
Bovenaan