Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

Vind het ook wel bijzonder dat de versie voor de Duitse markt gewoon Duits spreekt, maar dat Nederland dan een Engelse versie krijgt.
Nederland (en Vlaanderen) zal een te kleine markt zijn geweest om speciaal voor deze ene uitvoering van de Renault 11 een Nederlandstalige versie te ontwikkelen.
Ik weet niet zeker of het dit exemplaar was maar ik heb zo'n Duitssprekende Renault 11 weleens gehoord, volgens mij op een van de eerste EMW-evenementen. Klinkt inderdaad wel apart.

Nederland (en Vlaanderen) zal een te kleine markt zijn geweest om speciaal voor deze ene uitvoering van de Renault 11 een Nederlandstalige versie te ontwikkelen.
Ik weet niet zeker of het dit exemplaar was maar ik heb zo'n Duitssprekende Renault 11 weleens gehoord, volgens mij op een van de eerste EMW-evenementen. Klinkt inderdaad wel apart.
Dat was ongetwijfeld deze. De eigenaar destijds had hem Helmut gedoopt.

Deze twee staan al een tijdje stil vermoed ik...

0-793f19d0d3d1bc9abb97e4e6d43299bb.jpg

0-9b347bd01546105368e0c3420b48966a.jpg

Volgens kenteken.tv zijn er nog 105 Regata's in Nederland, maar 89 daarvan hebben een langer dan 1 jaar vervallen APK en zijn niet verzekerd. Kans dat er daarvan een aantal niet meer bestaat.

^^ Deze staan toch al een tijdje te koop? Meen dat ik ze hier al weleens eerder heb gezien, die gele wand (ex- Opel of Renault dealer?) is herkenbaar..

Tsja! Waarschijnlijk voor 1.500 ergens ingekocht, als het niet minder is…, maar voor dit geld had er in ieder geval wel iets aan gedaan mogen zijn wat mij betreft.

Leuke auto, mooie kleur ook, maar die kilometerstand daar heb ik nogal twijfels bij. Erg moeilijk om daar zekerheid over te krijgen op afstand. Ik zou hem op een brug zetten en goed moeten bekijken voordat ik daar in zou stappen.

Leuke auto, mooie kleur ook, maar die kilometerstand daar heb ik nogal twijfels bij.
Over het algemeen zijn de 440 en 460-exemplaren die ik ken en gezien heb juist over het algemeen Volvo’s die niet heel veel gelopen hebben. Ik heb het bij meer exemplaren gezien, maar slecht lijken ze me zeker niet.

Hier heb een zwak voor. Niet zozeer Citroën, maar wel pre-GAIK! Zal vast wel een en ander aan moeten gebeuren…
Mijn eerste auto was een citroen GSA. Een X3 met een 1300 motor. Die was al niet vooruit te branden met z'n 65pk dus deze moet nog wat trager zijn.
Maar goed, dat was een andere tijd en zoiets koop je nu sowieso niet meer omdat het snel moet zijn.
Ik blijf het model wel mooier vinden dan zijn opvolger de BX.

Snap ik wel. De BX was voor mij echt wel een model uit mijn jeugd, en meerdere kennissen hadden er eentje dus die trekt mij dan wat meer, maar zo’n GSA vind ik ook zeker leuk.

Ik herinner me de BX ook vooral als B-nix. Na een paar jaar kocht je een BX al voor een appel en een ei, veel studenten hebben er wel een 'afgereden'. Hoe anders is het nu, een mooie BX kost al bijna (meer dan) de nieuwprijs.

OT, een mooi bewaard exemplaar die GSA. Zal denk ik een overzichtelijk projectje zijn.

Oké! Nou ja, aan de ene kant gelukkig maar. Chroom wat eenmaal gespoten is lijkt me lastig te herstellen naar origineel.
Valt wel mee hoor. Eerst soda stralen en daarna weer opnieuw verchromen, er zijn wel bedrijven die dat doen maar ik denk dat een andere nieuwe bumper goedkoper is ( als die er zijn natuurlijk)

Ik denk dat het bij de interieurfoto's ook gephotoshopt is maar dan iets knapper. Ik vermoed dat de foto's gewoon op het erf van de verkoper zijn gemaakt, nadat de auto voor die gelegenheid even uit de schuur getrokken is.

Terug
Bovenaan