Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

D. Elzinga zei:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=36

$_85.JPG
Erg leuke auto, je moet alleen wel van puzzelen houden maar alle onderdelen in de kofferbak.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/overige-auto-s/m1198771500-nsu-ro-80-semi-aut-1971-rood.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=55
$_85.JPG

D. Elzinga zei:

Dat kan inderdaad niet, 1954 is het vroegste bouwjaar voor de Popular. Papieren zitten er waarschijnlijk niet bij en het bouwjaar zal dan wel een gok zijn van de aanbieder. Dikke kans dat het een hotrod wordt.

Vind de hele tekst wazig, de auto is van minimaal 1953 en staat in Oost-Duitsland met Nederlands kenteken en mag alleen weg als iemand serieus is, maar je moet wel even een paar honderd kilometer rijden om te kijken. Dan hebben we het nog niet eens over de staat van de auto.

929V6 zei:
D. Elzinga zei:

Dat kan inderdaad niet, 1954 is het vroegste bouwjaar voor de Popular. Papieren zitten er waarschijnlijk niet bij en het bouwjaar zal dan wel een gok zijn van de aanbieder. Dikke kans dat het een hotrod wordt.

Of een tikfout en er wordt 1959 bedoeld...

RobEU zei:
929V6 zei:
D. Elzinga zei:

Zou kunnen, maar wel erg slordig als je bewust het bouwjaar in de advertentietekst zet.

Overigens lijkt het mij dat deze dan geïmporteerd is in ongeveer 1970? Zal toen best ongebruikelijk zijn geweest om een 10-15 jaar oude auto van (naar ik aanneem) weinig waarde uit G-B te halen.

D. Elzinga zei:
Overigens lijkt het mij dat deze dan geïmporteerd is in ongeveer 1970? Zal toen best ongebruikelijk zijn geweest om een 10-15 jaar oude auto van (naar ik aanneem) weinig waarde uit G-B te halen.

Kenteken is uit 1970 inderdaad. Misschien overgenomen van een gestrande Britse toerist of zo.

929V6 zei:
RobEU zei:
929V6 zei:
D. Elzinga zei:

Zou kunnen, maar wel erg slordig als je bewust het bouwjaar in de advertentietekst zet.

Absoluut met je eens. Maar ja, dat is Marktplaats nou eenmaal. Heb nu zelf ook iets te koop staan, en die reacties gaan nergens over. Nu snap ik waarom RTL zulke hoge kijkcijfers heeft. ;)

RobEU zei:
929V6 zei:
RobEU zei:
929V6 zei:
D. Elzinga zei:

Absoluut met je eens. Maar ja, dat is Marktplaats nou eenmaal. Heb nu zelf ook iets te koop staan, en die reacties gaan nergens over. Nu snap ik waarom RTL zulke hoge kijkcijfers heeft. ;)

Door al die nieuwsgierigen die willen zien waarom RTL zulke hoge kijkcijfers heeft? :p

Audi80Coupé zei:
Wel een heel mooi type, deze Golf. Prijs is (nu nog) aan de hoge kant.

Bruno/Maurice/alzijnanderenamen kennende zal de prijs stapsgewijs verlaagd worden als er niemand voor komt. Maar vergis je niet, hij is roestiger dan hij op de foto's lijkt en heeft in die twee jaar waarin de huidige eigenaar hem had gewoon ongebruikt buiten gestaan.

Edit: zie ook mijn eigen spot, best wat roest onderaan de deuren en spatborden, maar dat is nu even "opgelost" door er overheen te spuiten. Niettemin, gezien de populariteit en stijgende prijzen van deze Golfjes lijkt me dat deze gewoon gered wordt.

23401628113_459f9a5c83_z.jpg

Die Golf heb ik al heel vaak langs zien komen. Erg leuk ding! Volgens mij was ie 2 jaar terug wel een heel stuk goedkoper (onder de 2k dacht ik zelfs). Heb destijds nog mailcontact gehad met de verkoper. Als ik me niet vergis stond ie toen aangeboden op Speurders.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1201910854-lancia-beta-coupe-hpe-2000-van-1-eigenaar-origineel-nl-auto.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=74
$_85.JPG

Die Polo: bieden vanaf 200. Sja, waarvoor zou ie dan weggaan? Toen ik gisteravond keek, stond ie al op Gereserveerd. Ook een best leuk ding zo!

https://www.autoscout24.nl/aanbod/peugeot-205-1-6-cti-benzine-wit-3d041359-5efa-1f4d-e053-e350040ade1e?cldtidx=15
0326995181001.jpg

Stelletje grapjassen met die Marbella
"NAP" Ja eh, "Geen oordeel" Denk dat die stand eerder 131k is en niet 31k

MinistryOfCars zei:
Stelletje grapjassen met die Marbella
"NAP" Ja eh, "Geen oordeel" Denk dat die stand eerder 131k is en niet 31k

Gezien het verloop op het tellerrapport weet ik dat wel zeker, maar dat "geen oordeel" kan de adverteerder niets aan doen. Met een vijfcijferige teller krijg je geen beoordeling.

Wrangler zei:
929V6 zei:

Inderdaad nee, wel een paar mooie velgen eronder. Verder helemaal goed zo als deze is.

Zelfs dat niet! Recht uit de folder, zoals hij nu is, dat vind je nergens meer. Hij is volstrekt representatief voor de stijl waarin Amerikaanse auto's in Europa verkocht werden begin jaren zeventig en mogelijk zelfs bij General Motors Continental in Antwerpen geassembleerd. Helemaal zo laten dus! En wil je een muscle car, dan haal je hem maar uit Amerika of restaureert een bak die toch al verknoeid is.

Toch kan je er de donder op zeggen dat deze auto volgend jaar met 17" chroom en dobbelstenen aan de spiegel en een dubbele rioolpijp op een een of andere Amerikanen-meeting staat :(

Oh nee die chevelle aub NIETS aan doen, hij is echt uniek hoe hij nu is.
Helaas denk ik dat wouter82 gelijk heeft met het lot....8-)

Wouter82 zei:
Toch kan je er de donder op zeggen dat deze auto volgend jaar met 17" chroom en dobbelstenen aan de spiegel en een dubbele rioolpijp op een een of andere Amerikanen-meeting staat :(

Yep, samen met nog drie andere die er afgezien van misschien de kleur precies hetzelfde eruitzien.8-) En dat terwijl zelfs het vervangen van de kentekenplaten door smalle exemplaren al reden mag zijn voor een pak slaag.

17 inch is trouwens nog een understatement...

929V6 zei:
Wouter82 zei:

Yep, samen met nog drie andere die er afgezien van misschien de kleur precies hetzelfde eruitzien.8-) En dat terwijl zelfs het vervangen van de kentekenplaten door smalle exemplaren al reden mag zijn voor een pak slaag.

17 inch is trouwens nog een understatement...

Groter dan 17 wilde ik ook niet gaan hoor. :D

Vind deze overigens wel te mooi voor dit topic, tis geen projectauto of opknapper mijns inziens.

Terug
Bovenaan