Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

https://www.speurders.nl/overzicht/...307.html?sr_ab=0&no_qs=True&max_bouwjaar=1992

169588307_1_big.jpg
 
Als ik het huidige bod zie, zou ie hem snel moeten verkopen. Veel meer is het niet waard, een hoop werk zo te zien.
 
Deze lijkt mij nog slechter dan de Mitsubishi Cordia cabriolet en dat is al een enorm project om die weer op de weg te krijgen.
En deze krijgt nooit de waarde van de Cordia na restauratie.
Het lijkt mij niet rendabel om deze te restaureren.
 
Leuk voor de onderdelen, maar deze auto is het restaureren niet waard, je bent heel veel geld kwijt aan een auto die nooit geld waard word.
 
Want alleen auto's die het financieel waard zijn om te restaureren, mogen gerestaureerd worden?

Wat een achterlijke redenatie zeg. (n)
Er zijn op dit forum gelukkig ook nog een hoop mensen die zich laten leiden door hun passie in plaats van rationeel geldelijk gewin.
 
RobEU zei:
Want alleen auto's die het financieel waard zijn om te restaureren, mogen gerestaureerd worden?

Wat een achterlijke redenatie zeg. (n)
Er zijn op dit forum gelukkig ook nog een hoop mensen die zich laten leiden door hun passie in plaats van rationeel geldelijk gewin.
Dat jij zo dom bent om je geld in een bodemloze put te stoppen moet jij weten maar deze auto is het niet waard om te restaureren, het zegt meer over jou.
 
RobEU zei:
Want alleen auto's die het financieel waard zijn om te restaureren, mogen gerestaureerd worden?

Wat een achterlijke redenatie zeg. (n)

Nonsens, het is een (economisch) verstandige redenatie.

RobEU zei:
Er zijn op dit forum gelukkig ook nog een hoop mensen die zich laten leiden door hun passie in plaats van rationeel geldelijk gewin.

En dit is ook een prima redenatie.

Gelukkig gaat iedereen over zijn eigen motivaties.;)
 
Poeh, die rotterij bovenaan raamsponningen zijn nare plekken om te lassen: akelig dicht bij dakplaat.

Dergelijke restauratie doe je als liefhebberij en een hobby mag best geld kosten.
Geld wat ik in m'n 77'er VW Derby stop, ga ik nooit meer terugvangen, maar ik heb ook niet de intentie om h'm te verkopen na restauratie.
 
RobEU zei:
Want alleen auto's die het financieel waard zijn om te restaureren, mogen gerestaureerd worden?

Wat een achterlijke redenatie zeg. (n)
Er zijn op dit forum gelukkig ook nog een hoop mensen die zich laten leiden door hun passie in plaats van rationeel geldelijk gewin.

Je koopt zo'n wagen hier of hier in een goede staat.
Voor het prijsverschil krijg je die auto niet eens door de APK.

Zelfs iemand met passie voor de auto en een dikke portemonnee kiest een goede basis om mee te beginnen.
Er is een verschil tussen geldelijk gewin en een bodemloze put.
Als de auto al jaren in de familie is, waardoor je er een band mee hebt, dan kan ik nog voorstellen dat je er in wilt investeren.
Deze is gewoon verloren.
 
MX6 zei:
RobEU zei:
Want alleen auto's die het financieel waard zijn om te restaureren, mogen gerestaureerd worden?

Wat een achterlijke redenatie zeg. (n)
Er zijn op dit forum gelukkig ook nog een hoop mensen die zich laten leiden door hun passie in plaats van rationeel geldelijk gewin.

Je koopt zo'n wagen hier of hier in een goede staat.
Voor het prijsverschil krijg je die auto niet eens door de APK.

Zelfs iemand met passie voor de auto en een dikke portemonnee kiest een goede basis om mee te beginnen.
Er is een verschil tussen geldelijk gewin en een bodemloze put.
Als de auto al jaren in de familie is, waardoor je er een band mee hebt, dan kan ik nog voorstellen dat je er in wilt investeren.
Deze is gewoon verloren.

Ik zeg ook niet dat de auto geweldig is, ik ageer tegen en redenering dat een project alleen de moeite waard is als je dat geld ooit terug gaat zien. Jij kijkt ook niet op een dubbeltje meer of minder merk je Mazda, terwijl je dit geld de komende twintig jaar echt niet terug gaat zien. Zoals Sjon al aangeeft gaat het om een hobby van auto's. Als de hobby geld verdienen is dan is het Quote-forum een betere plek.
 
MX6 zei:
Het lijkt mij niet rendabel om deze te restaureren.
Dat is vrijwel (slag om de arm) geen enkele "jan doorzon" auto, uit de jaren 80 en 70. Ook niet, en misschien vooral, dit soort Aziatische "exoten".

De enige " (economisch) verstandige redenatie." (om Idefiqs te citeren) die er is, is "breng em naar de sloop".

De emotionele (onverstandige?) redenatie is vrijwel nooit rationeel te onderbouwen.
 
RobEU zei:
MX6 zei:
RobEU zei:
Want alleen auto's die het financieel waard zijn om te restaureren, mogen gerestaureerd worden?

Wat een achterlijke redenatie zeg. (n)
Er zijn op dit forum gelukkig ook nog een hoop mensen die zich laten leiden door hun passie in plaats van rationeel geldelijk gewin.

Je koopt zo'n wagen hier of hier in een goede staat.
Voor het prijsverschil krijg je die auto niet eens door de APK.

Zelfs iemand met passie voor de auto en een dikke portemonnee kiest een goede basis om mee te beginnen.
Er is een verschil tussen geldelijk gewin en een bodemloze put.
Als de auto al jaren in de familie is, waardoor je er een band mee hebt, dan kan ik nog voorstellen dat je er in wilt investeren.
Deze is gewoon verloren.

Ik zeg ook niet dat de auto geweldig is, ik ageer tegen en redenering dat een project alleen de moeite waard is als je dat geld ooit terug gaat zien. Jij kijkt ook niet op een dubbeltje meer of minder merk je Mazda, terwijl je dit geld de komende twintig jaar echt niet terug gaat zien. Zoals Sjon al aangeeft gaat het om een hobby van auto's. Als de hobby geld verdienen is dan is het Quote-forum een betere plek.
Ik heb dan ook nergens gezegd dat je het geld er ooit voor terug moet krijgen dat is iets wat jij ter plekke hebt verzonnen, alleen moet je geen geen 15k euro in een 1k euro stoppen. Ook dit soot auto's heeft liefhebbers en dat is maar goed ook want hou je alleen de exclusieve auto's over, maar een auto die al zover wegggerot is, is het niet waard om de restaureren.
 
zombies zei:
RobEU zei:
MX6 zei:
RobEU zei:
Want alleen auto's die het financieel waard zijn om te restaureren, mogen gerestaureerd worden?

Wat een achterlijke redenatie zeg. (n)
Er zijn op dit forum gelukkig ook nog een hoop mensen die zich laten leiden door hun passie in plaats van rationeel geldelijk gewin.

Je koopt zo'n wagen hier of hier in een goede staat.
Voor het prijsverschil krijg je die auto niet eens door de APK.

Zelfs iemand met passie voor de auto en een dikke portemonnee kiest een goede basis om mee te beginnen.
Er is een verschil tussen geldelijk gewin en een bodemloze put.
Als de auto al jaren in de familie is, waardoor je er een band mee hebt, dan kan ik nog voorstellen dat je er in wilt investeren.
Deze is gewoon verloren.

Ik zeg ook niet dat de auto geweldig is, ik ageer tegen en redenering dat een project alleen de moeite waard is als je dat geld ooit terug gaat zien. Jij kijkt ook niet op een dubbeltje meer of minder merk je Mazda, terwijl je dit geld de komende twintig jaar echt niet terug gaat zien. Zoals Sjon al aangeeft gaat het om een hobby van auto's. Als de hobby geld verdienen is dan is het Quote-forum een betere plek.
Ik heb dan ook nergens gezegd dat je het geld er ooit voor terug moet krijgen dat is iets wat jij ter plekke hebt verzonnen, alleen moet je geen geen 15k euro in een 1k euro stoppen. Ook dit soot auto's heeft liefhebbers en dat is maar goed ook want hou je alleen de exclusieve auto's over, maar een auto die al zover wegggerot is, is het niet waard om de restaureren.

Door te zeggen dat een auto het niet waard zou zijn, impliceer je direct dat de economische waarde leidend is in casu. Ergo, dat de investering niet de potentiële waarde zal overstijgen. In je post hierboven herhaal je dit wederom.
 
RobEU zei:
Door te zeggen dat een auto het niet waard zou zijn, impliceer je direct dat de economische waarde leidend is in casu. Ergo, dat de investering niet de potentiële waarde zal overstijgen. In je post hierboven herhaal je dit wederom.
Dat maak jij er van ik impliceer helemaal niks, maar ja jij hebt nogal een aparte kijk op sommige dingen, te zien in andere posts.
Maar ik ben erg benieuwd wat er mee gaat gebeuren.
 
Die Charmant kun je voor een paar tientjes wel weer toonbaar hebben hoor. Een blikje plamuur kost bij de Action maar een paar euro, en volgens mij hebben ze daar ook goudkleurige spuitbussen.
 
Audi80Coupé zei:
Die Charmant kun je voor een paar tientjes wel weer toonbaar hebben hoor. Een blikje plamuur kost bij de Action maar een paar euro, en volgens mij hebben ze daar ook goudkleurige spuitbussen.

Heerlijk nuchtere woorden! Zullen we het hierbij laten? :)
 
Ik denk dat het Charmante er wel vanaf is van de Daihatsu en als je gek genoeg bent is alles nieuw te krijgen, zoals inderdaad in het Cordia cabrio topic te lezen is.
 
https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab-900-2-0-benzine-blauw-30591255-81bd-8915-e053-e350040aad1e?cldtidx=8
250 euro
0323897221001.jpg
 
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/toyota/m1187409211-toyota-carina-ii-1-6-gl-lb-1985-zilver.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=23
$_85.JPG
 
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lancia/m1187919344-lancia-y10-1-1-ie-1995-blauw-leren-bekleding.html?c=df2f21f683612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=11
$_85.JPG
 
Ooh dat zou zonde zijn. Wel lastig om legaal te verplaatsen zonder geldige APK...

Iets voor forummer Stif?
 
Valt mee. Na overschrijving wordt gedoogd dat je drie dagen zonder geldige apk rondrijdt.
 
https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford-escort-mk2-1300l-automatic-benzine-goud-aa128b55-a880-5e01-e053-e350040ad240?cldtidx=7
0324303998001.jpg
 
Verdikkeme, net gemist die audi.
(of misschien maar goed ook)
Luister eens even, lage km stand 135dkm, de begeerde motor 1.8 een automaat zie ik persoonlijk het liefst. (alhoewel bij oldtimers).
En ook nog eens redelijk in de buurt:eek:
Hij is idd gereviseerd hoogste bod was 200, 250- erbij en de reperaties zijn ook weer gedaan.:(
 
45k euro voor een ongerestaureerde auto, er zijn er genoeg die dat waard zijn maar daar is deze zeker niet een van. Zelfs compleet gerestaureerd betwijfel ik of hij dat waard zal zijn.
 
Het is geen geld 15k euro voor een Bentley, maar je bent ook veel geld kwijt om hem weer in goede conditie terug te brengen.
 
Wat een advertentie bij die Hillman, de buitenkant ziet er redelijk uit, maar de binnenkant is een ramp.
 
$_85.JPG


Wat een ramp inderdaad! Voor deze prijs moet het gewoon gloednieuw vanbinnen zijn. Meteen naar de sloop brengen!
 
D. Elzinga zei:

De omschrijving onder de advertentie is vind ik wel hilarisch:
GEKOGT VAN JOOP STOND IN DE SCHUUR .VAN JOOP .LOOPT RIJD EN REMT GEEN APK WEL KENTEKEN GEEN KLEP EN BANDEN ZEIKERTS . OF VAKANTIE GANGERS . TIS HIER GEEN ZEUR OORD . HOI OJA VERWACHT GEEN NIEUWE .

moawh: bouwjaar 1966 is bijna nieuw ... ;)
 
RobEU zei:
$_85.JPG


Wat een ramp inderdaad! Voor deze prijs moet het gewoon gloednieuw vanbinnen zijn. Meteen naar de sloop brengen!
dit ziet er nog wel netjes uit, maar jij neemt de achterkant
$_86.JPG

Dit is de voorzijde waar al bijna een gat in de bodem zit.
 
Terug
Bovenaan